Ahad, Ogos 02, 2009

Telor kampung dan setengah masak tak mujarab

Azam, blogger yang juga penasihat undang-undang kumpulan pro-ISA MAGARAN berjaya menyerahkan memorandum kumpulan MAGARAN yang pro-ISA ke pihak istana seorang diri dengan menggunakan kecerdikannya.

Dia pergi sorang-orang diri, maka dia tidak terlibat dengan perkumpulan haram. Dapat dia menyelinap masuk ke tepi pagar istana dengan tidak menarik perhatian. Tanpa membawa pengikut puloh ribuan atau ribuan, dia tidak di tentang dari polis.

Boleh jalan releks-relaks selama tiga jam. Siap berhenti minum, hisap rokok di Central Market, dan sempat berhenti makan durian.

Azam menyamar pakai baju Visit Malaysia. Baju pro-ISA dipakai di dalam dan hanya dedahkan lepas surat sudah diserahkan di pagar Istana. Baru wartawan tertumpu ke arahnya untuk dapatkan statement. Pandai-pandai ...


Yang ribu-ribu Pak Lebai makan telor kampung, tak berbaloi kena gas dan sembur air. Ini susah tak guna otak dan main ikut apa disuruh. Main serbu dan rempuh saja. Tak guna otak. Dia ingat sama taktik diulang akan terus jadi.

Satu hari nanti, Tok Guru sesat mana suruh bunuh diri, main ikut taat. Inilah penghambaan minda.

Dahlah 600 kena sumbat lokap, jadi pula kuda tunggangan DAP. Padahal DAP yang sememang penentang tegar ISA dari dulu.

Pak Lebai ini keluar bersungguh tapi mana punai-punai tak sunat itu semua? Harap berani bila ramai-ramai saja. Cuma pandai menyalak macam anjing di Internet dan gelojoh nak makan sorang-sorang tak tahu berkongsi dan tolak ansur macam benda tu.

Bila dengar konon akan berlaku pertembungan Melayu dengan Melayu, babi berpunai-punai tak sunat ni semua kecut cabut lari. Act saja macam berani.

Pak Lebai semua kena kasi sedikit telor kampung pada mereka.


Yang kesian sekali, orang yang baru nak makan telor setengah masak.

Tak perlulah. Lambat lagi baru boleh jadi berani. Kalau masih guna alasan nak nak jaga imej dan ambil hati pengundi kaum lain leh konon, ngaku saja pengecut. Pengecut tak layak jadi pemimpin.

Dahulu berani macam real saja. Semua sandiwara pasal Pak Mertua sudah atur dengan polis. Dah pakat-pakat dengan polis kasi lepas masa buat-buat rempuh.

Kita tau memo tak sampai pun kepada Condoleeza Rice. Masuk pintu, SB sudah rampas dari tangannya dan halau suruh merambus.

Hanya sombong pandai jual nama Universiti saja. Rupa-rupanya ...

... penuntut Universiti tempatan UIA lagi pandai dan bijak. Berani pulak tu.


Azam, kau makan telor apa?

55 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bila ikut arahan buta2.
Jadi lembu yang kena guna.
Akhirnya tak dapat apa2.
600 masuk lokap sia-sia.

Jumlah pun nampak kurang
Himpunan 100 ribu tak ada datang
Pergi mahkamah sorang sorang
Kepercayaan rakyat hilang

Asyik main politik tak henti
Putarbelit tuduh sesuka hati
Menang negeri, tadbir tak reti
Ditangkap rasuah, bunuh sekretari

Dikritik, jawab dgn mencaci
Apa punya tok guru pandai ngaji
Gagap dikritik bohong tak berenti
Lim Guan Eng dah mula kroni

Selagi Pakatan ada lagi
Ini akan berterusan jadi
Kalau rakyat tak sedar lagi
Hancur negara, Cina naik kaki

Ajis Bertapa

Tanpa Nama berkata...

Ajis Bertapa,

Aku sambung pantun hang

Minum air yang Nik Ajis jampi,
Sambil dengar Fatwa Haji Hadi,
Graduan Melayu akan terus merempat jadi petani dan kuli,
Bila Tamil minta 7% jawatan CEO GLC.

Din Pungkok
Tanah Liat
Permatang Pauh

Tanpa Nama berkata...

JANGAN SALAHKAN KITAORANG.

KITAORANG DI LANTAKKAN DENGAN KATA KATA....."JANGAN TAKUT. POLIS TAK BERANI BUAT APA. KALAU KAMU DI TANGKAP KAMI AKAN HANTAR PEGUAM. LIHAT KETUA KETUA KITA. KENA PENJARA ,LEPAS TU BEBAS. TAK APA PUN"

TAPI BILA KITAORANG KENA TANGKAP,SATU PEMIMPIN PUN TAK DATANG. AKHIRNYA MAK BAPAK KITAORANG JUGA YANG DATANG JAMIN.

SIAL, ANAK SUNDAL,LAKNAT PUNYA PEMIMPIN.

PERGI MAMPOS LAGI BAIK.

SOMOGA ALLAH LAKNAT SEMUA PEMIMPIN YG ANIAYA RAKYAT UNTUK KEPENTINGAN SENDIRI.

PTUIIIII....KAHAK PUN TAK MAU KELUAR

TERTIPU

Tanpa Nama berkata...

Saya minta semua YB-YB yg hadir semasa Perhimpunan GMI pada hari Sabtu 01/08/09 supaya meletak jawatan kerana terlalu taksub dengan demonstrasi (dan menyusahkan rakyat) dan dah tak dapat berfikir panjang (untuk kebaikan dan kebajikan rakyat).

Nani Cheras

Tanpa Nama berkata...

Maknanya 'game' ni Pro-ISA menang..

Cit.. Ramai buat apa kalau 'kepala' berotak kosong..

Tahniah Pro_ISA, matlamat anda berjaya.

Nuar

Tanpa Nama berkata...

Aku sambung kata kata TERTIPU.

Pemimpin kata "Alaa.. gas pemedih mata tu macam asap aje. Asap pun takut ke?
Air pancut tu macam air paip aje."

Air pancut tu kalau dekat, sakit tau. Serban aku terpelanting
sejauh 30 meter.

Gas tu pedih. bukan mata saja yg pedih tapi seluruh kulit akan pedih.
Kalau kena buah pelir....mak oiii,
Aku rasa buah aku yg kembung pun boleh jadi kempis.
TOBAT AKU.

Aku cadang kan supaya penganjur yg buat demonstrasi tu di kumpulkan dan di masukkan gas pemedih mata dalam seluar mereka. satu gas setiap orang. Biar dia rasa macam mana pengikut rasa.

ANAK SELANGOR

Pas Pis Pussy berkata...

bodoh pas dikudakan cina.

apa cina suruh, dia main ikut saja.

cina yang takut ISA sebenarnya. orang melayu berjaya rela mati dan dipenjara. cina takut mati.

cina berjuang akhir sekali dia nak berkausa menjadi diktator dan kebas duit berjuta2.

bodoh punya pas.

Oghang Ghombau berkata...

Sodap cerito.

Dua minggu lagi memantai, den cerito satu Ghombau.

KJ bukan pandai sangat. Bodoh, penipu, perasuah.

Bagus belajar UIA tempatan dari Oxford.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

"Pak Lebai ini keluar bersungguh tapi mana punai-punai tak sunat itu semua?"

Saya setuju kata kata abang Husin tu. Kita bermati-matian..baju basah kuyup...mata,hidung.telinga dan tekak semua pedih.. si punai tak sunat tu tak de pun...cakap aje pandai..
Nampaknya kita dah jadi bodoh...bodoh sebodoh bodohnya

Saya isytiharkan diri saya keluar PAS serta merta.Saya masuk Parti Bebas.

BUDU MUDA

eXception berkata...

Apa nak buat, dah pemimpin PAS dan pengikutnya dah campak otak diorg dlm sungai kelang... sbb tu diorg tak pikir...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Tanpa Nama berkata...

Pak lebai yg berserban dan bertarbus sebenarnya orang baik baik.Mereka ini tak pernah buat jahat. Mereka akan msuk syurga.
Mereka tidak akan di tangkap polis.
Apatah lagi di ISA kan.
Dari itu mengapa takut dengan ISA?
Mengapa berdemo anti ISA?

Tak ke BODOH punya lebai.
Harap serban saja besar, otak kosong....BEBAL MURAKKAB.

MAMA JARUM TUMPUL

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Kepada Anak Selangor,

Aku sedih dengar rintihan kau di tipu parti lain yg sealiran dgn kau...tapi aku tak tahan gelak bila kau kata...Buah kau yg kembung boleh jadi kempis..

aku panggil 9 member lain baca...semuanya gelak bergolek golek..
aduuuuh...sakit perut aku...dalam keadaan marah pun kau boleh buat lawak...kalau masuk raja lawak mesti menang punya.

BEDAH TETEK BESAR

kembara putih berkata...

Apa punya bodoh mamat tu.. dah ada saluran tv, akhbar perdana n radio yang dikuasai UMNO pun masih nak berdemo. Kalau PR lain la, semuanya dihalang.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kunyiil berkata...

klu semua otak mcm tu gua ingat takde istilah syahid la...
hrp2 org islam yg bjuang kat palestin kena blajar ngan mamat tu kot...
otak menipu memang klassss...
hrp bley guna otak tu utk letak islam teratas...

Tanpa Nama berkata...

wahai pembangkang, jom pikir sat.. renung elok2..

kenapa agaknya marhain sejauh kuala berang sana diangkut utk buat demo?
zalim sangatkah ISA tu utk mereka? berapa ramai org2 kg dan sedara2 mereka yg kene ISA? sebab apa? x setuju dgn dasar kerajaan? sbb bantah kerajaan naikkan harga minyak? stakat kesalahan camtu baik korang bantah akta lain.. akta polis kee, akta akta hasutan kee.. logik la jugak.. ISA tu ade gigit pusat korang ke? takde.

pkir la sket wahai ustaz2.. cemana korang nk jawab kat org yg tutup kedai, yg kene jem.. kene pulak bini nak beranak dlm keta.. cemana nk jawab di hari kemudian? takkan nak jawab "tu salah kerajaan sebab wat ISA, kami bantah aman.. mana tau bini dia nk beranak dlm keta taim tu.."

adil mmg dituntut, adil utk siapa? pikir betul2 cara dan jalan yg sesuai.

salam

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
amirhamzah64 berkata...

salam bro,

demo semalam hanya main kejor-kejor dan ejek-ejek dengan polis aje. Tu la masa kecik-kecik tak nak main puas-puas.....

PADANGBOLA berkata...

Bravo mr azam..kan bagus kalau semua org bersikap mcm mr azam

sahm berkata...

teman dok obersi. semalam tgk la channel aljazeera. havoc sungguh yer. semuanya kerana sorang tu jeh. siap interview over the phone tu... "nothing is legal in Malaysia for opposition" lebih kurang gitu la gamaknya... apehallllll... elok sumbat jer dia ni lam penjara. aman malaysia. errr ketua2 ada ke yang kena tangkap? ke rakyat marhaen jer? kalau tak, kenapa tak kena tangkap? dok belakang2 ka? makan telur rebus cap apa hihiihiihi

Abu Izzah berkata...

Menyelinap sorang2 tu kira bodoh le juga. Kan senang pakai POS Laju je. bodoh! bodoh!

Tanpa Nama berkata...

Abu Izzah,
Pakai pos laju? Awat hang tak suggest pada lebai-lebai yang sanggup berbasah punai tu, untuk serahkan memo depa pada tuanku, guna pos laju?
Awat Lim Kit Siang dan Anu War tak guna pos laju sama?

Tak la payah lebai-lebai tu, berbasah punai, kena ayaq pancut!!

Double bodoh.

Abu berkata...

Dasar Pak Lebai pandai mencarut
Tak tau pekebenda ikut tok guru
Apek, Bai, Paria semua dah cabut
Melayu bodo demo melulu

Pak Lebai ketaq kena tangkap
Masuk lokap makan buboq
Melayu bodo dah terperangkap
Kerana percayakan si kaki juboq

Jantan betina demo di jalan
Gesel pungkok belakang dan depan
Haram halal dah tak heran
Ase syiookkk cerita kat kawan

Abu Garcia @ Gerakan Anti Reformasi CIA,
Kulim,
Kedah.

matdeboq berkata...

Salam Bro.Husin Lempoyang,

Time dulu2..si-mamat ox`spod tuu kan control media2 nst/bh dan sepupu sepapat dia..!!


Laa ni, Bro.Rocky and gang ade lah sikit sebanyak power and control kat situ...!! Jadi kureng lah kut coverage. Kalau time dulu2 mungkin lah , dia 'terKentut"..pun depa kena Layan!!


Lagi satu...kalu teloq rhebuih masak penuh ke..masak separuh atau hak mentah sekali pun masih ..Tak dak Hasil..!!


Laa ni coba try tenghok -rasa pi..!! "Teloq Kemurhuq"...baik yg mentah separuh masak atau masak teruih pun takpa...Saya tak pernah coba try lagi..!!


Tapi kalu si-yang dok jenih "Keteghaq Piau".. mungkin baguih kut..!! Macam mamat2 yang dok demo anti-ISA ...! Sejuk la kut hati perut depa , bila bagi depa pekena.."Teloq Kemarhuk"..resipi-piang baik punya..!!


Don B. Jeleih..from TPG.

lebaikudin berkata...

I think the smarter way is by sending it using Pos Malaysia..save time,money,energy..hush..hush..keep it secret,don't even tell your friend,because they are getting smaller in number and their balls has already disappeared..hehe

AnakGanu berkata...

HARHARHARHAHAR.....bengap benor pak-pak aji ni berarak nak mansuh ISA..ngape korang ni?otak letak punkoq cam anwar gak ke...malu2....

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kembara putih berkata...

Sungguh memalukan mengaku Islam tapi sokong ISA. Undang2 zaman batu, boleh tahan ikut suka mak bapak menteri, tak payah bagi bukti, OKT tak dibenarkan bela diri. Bukan saja melanggar hukum asasi manusia, malah Islam sebagai agaman yang adil pun turut diliwat UMNO melalui ISA.

Hanya yang bodoh seperti ahli UMNO saja yang sokong ISA.

ISA...SATU LAGI TALIAN HAYAT UMNO

Tanpa Nama berkata...

Go to http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2009/08/penting-hantu-dap-sudah-menyelinap.html

baca bagaimana DAP sudah berjaya bertapak di Utusan Melayu secara diam-diam......

*buluhbetong*

Linktree berkata...

YB KJ makan telur puyuh jer kot...

djoenoes berkata...

sin,
rasnya budak uia tu makan telur puyuh madu, sebab tu power dia lebih & budak oxford tu makan telur burung umu. besar saja tapi duduk menungging.

pak-pak lebai yang pegi tu semua lebai malang. dah kena sondol di babi-babi tu.

Tanpa Nama berkata...

Oiii Kembara putih.
kau pernah kena ISA ke?
kau pernah kena gas pemedih mata ke?
kau pernah kena air pancut berkimia ke?
kau duduk depan komputer boleh leh cakap.
Mak Bapak kau kena ISA ke?
kalau tak kenapa sibuk jadi anti ISA ?
ISA ada kacau pantat bini kau ke?

Kawan kawan aku pernah kena ISA.
Tapi aku tak marah sebab aku tahu,mamang patut mereka kena ISA sebab asyik asyik kerajaan salah tapi anak dia dapat biasiswa tak marah pun.

Kepada SB, tangkap Kenbara putih ,masukkan dalam ISA.

ANAK SELANGOR

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong ANAK SELANGOR.

Cuba tanya orang orang yg berdemonatasi tu,dia atau anak dia atau anak saudara dia masuk universiti,siapa bagi biasiswa?
Nik Aziz?....Hadi Awang?

Bodoh punya orang....Kecik kecik tak nak mampos,dah besar menyusahkan orang.

Jebat tak durhaka

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin
Jangan terbitkan ulasan yg bertentangan dgn idoloji kita.
Kalau kita masuk web pembangkang dan beri pendapat sokong kerajaan, mereka memang tak siarkan.
Jadi kita mesti balas.kalau diam sokmo pun tak boleh,nanti kepala kita dipijaknya.

pepatah adA mengatakan,DONT LET YOUR ENEMY PLAY IN YOUR BACKYARD.
Maksudnya...jangan biarkan musuh bermain di halaman kita.

Jin mata satu

Tanpa Nama berkata...

Jin mata satu,

BTUL..BTUL...BTUL..

jangan biarkan musuh bermain di halaman kita.

Suruh dia main di Pulau Jerjak ke..Kemunting ke...Penjara Sg.Buluh ke.

Jin batang satu.

Tanpa Nama berkata...

Aku pun tertipu juga.
Suatu masa dulu aku ke Melaka.Lepas sembahyang Jumaat,kami di ajak berdemonstrasi supaya ALI RUSTAM digulingkan.
Aku pun pergi le.

Esoknya aku berbual dgn orang Melaka... rupa rupanya dalam dewan negeri Melaka tak ada wakil Pas.....Hanya DAP.

Masya Allah....Kalaulah Ali digulingkan dan BN jatuh,maka Ketua menterinya adalah orang DAP.
Bukan nya PAS.

Subhanallah...Aku ingatkan BN bodoh rupanya PAS lagi BODOH......10 x BODOH.

Sejak itu aku pun keluar dari PAS.

AWE MOLEK

Anak Kuala berkata...

bos sahabat ana azam tu UKM la bos, bukan uia

Tanpa Nama berkata...

Dalam blog ini saja nampaknya dah
2 orang keluar PAS.

2 tak banyak....tapi dalam pilihan raya, 1 pun dah boleh menang.

lain macam nampaknya...Apa khabar PAS PERMATANG PASIR...ada berani?

PAS jangan takut...Lawan tetap lawan....Kalah sudah tentu.

kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

betul tu saman aje pihak penganjur, anwar, limkitsiang, hj hadi mang satu bilion ringgit malaysia.....baru ada akall.

ISA tu kan ikut islam, buku imam al-syatibi yg kata. mesti geng2 pas tak percaya dan nak tunggu fatwa nik aziz baru percaya.

jumud betul. mintak2 la 7 keturunan aku tak jumud mcm geng2 PAS ni.

-johari

mala-u berkata...

samada korang penyokong umno, pas, pkr atau bebas .... korang semua kena main dengan yahudi/dajjal/NWO/CIA

mereka cipta demokrasi/parti politik supaya korang bergaduh dan tak bersatu... dengan ini mereka boleh jajah korang dengan mudah.... konsep PECAH dan PERINTAH bukan saja diguna masa portugis/belanda atau british ... tapi jugak masa kini.

kalau korang masih berpuak2 sampai bila pun melayu takkan maju.... melayu tak maju bukan sebab tak pandai... melayu tak maju bukan sebab malas... tapi melayu tak maju sebab berpuak-puak

melayu memang hebat sebenarnya... baca kat sini untuk memahami apa yang saya katakan... http://mistisfiles.blogspot.com/

p/s: saya bukan penulis blog ni... tetapi tertarik dengan fakta yang dihujahkan...

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
RK berkata...

mutut la encik husin~

itu Azam mukan exUIA,
dia exUKM.

=)

jelitawan1 berkata...

malaysia ni kalu di tadbir oleh pempuan kompom aman damai...percayalah....maksudnya PM mesia pempuan..jantan out..ler mengarut lebih ntah hapa hapa...

pakbelalang berkata...

Kesian, kesian, kesian !!

Tipah tertipu lagi, dengan amoi-amoi karoeke !!

Amoi-amoi yang tak sunat buat duit, Tipah juga terlolong, terlalak tak tentu pasal. Apa hasilnya?

Tipah oh Tipah !! Tertipu lagi kau !!

Tak habis-habis kena tipu dengan Penyangak Tarbus yang tak pakai "sepende"!! kah, kah, kah !!!

pakbelalang berkata...

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi orang dalam (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya. (118) Awaslah! Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan) mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. Kamu juga beriman kepada segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). Surah Al-Imran ayat 118-119

Gedung Akal berkata...

ANAK LEMBU SEKOR-SEKOR TERPISAH DARI GEROMBOLAN MMG SENANG DIBAHAM HARIMAU ATAU BUAYA.
MANUSIA YANG SEKOR SAHAJA SERAH MEMORANDUM OTAKNYA SETARAF OTAK ANAK LEMBU. GLAMOUR BOLEH LA....AKAL SIHAT KA?

Tanpa Nama berkata...

muahahahhahaha..

saja nak bukak cite,masa ptg tu aku ada juga pg ke chow kit pasal nak ambik barang untuk kedai,so alang2 aku sempat la tgk manusia2 berbaju merah ni jalan ke jalan TAR,so aku pn tgk la sambil tergelak2 dalam kete ngan kawan aku ni..mmg bodoh yang amat manusia2 ni sin..berpeluh2 dengan botol air dekat tangan..aduhai segelintir bangsa aku ni...memula mmg la bantai gelak,pastu aku stuck dalam traffic jam..aku nak ke pandan pulak tu,dah aku potong jalan kg baru - gombak - pandan..dah kene pusing balik..menyusahkan orang betul..



--bangga aku ko puji budak UIA sin..hahahah(p/s:den budak uia jugak)

redazun

Tanpa Nama berkata...

Org PR
samalah kau hussin berani menyalak kat blog engkau aje, biarpun punai dah sunat, ugundi pun belum tentu kau berani nak pangkah parti 2 dalam PR, boleh jalan lah

Tanpa Nama berkata...

APAKAH ENGKAU INGAT AKU SETUJU
DGN KEZALIMAN?
APAKAH ENGKAU ANGGAP AKU TIDAK BERJUANG MENENTANG KEZALIMAN?
JANGAN2 DGN IZIN ALLAH AKU LEBIH MENENTANG.
CUMA JALAN & CARAKU BERLAINAN DGN CARAMU.
MUNGKIN CARAKU LEBIH BENAR DR CARAMU.
ENGKAU MELEPASKAN KEMARAHAN
SEDANGKAN ISLAM MENYURUH MENYEMBUNYIKAN KEMARAHAN.
AKU MARAHKAN DIRI SENDIRI,
KERANA DOSA2KU & ORG LAIN ADALAH
SEBAB ALLAH DATANGKAN PEMIMPIN
YG ZALIM. KERANA ITULAH AKU MELAWAN
KEZALIMAN DGN MEMBAIKI DIRI, MENEBUS DOSA, BERTAUBAT, SERTA
MENGAJAK PENGIKUT2 KU MELAKUKAN PERKARA YG SAMA.
AKU MENDOAKAN MEREKA YG ZALIM. BUKAN DGN MEMAKI HAMUN @ BERDEMONSTRASI. TIDAKKAH KAMU TAHU DIDALAM KITAB ADA MENYATAKAN BAHAWA
APABILA RAKYAT SUDAH JAHAT MAKA
ALLAH AKAN MENDATANGKAN PEMIMPIN YG JAHAT.
ERTINYA ALLAH MENGHUKUM MEREKA DENGAN MENDATANGKAN PEMIMPIN YG JAHAT & ZALIM. ERTINYA KEJAHATAN PEMIMPIN ITU ADALAH KERANA KEJAHATAN KITA. MUNGKIN CARAKU INI NAFSUMU TIDAK SETUJU. TETAPI JIWA
YG MURNI PASTI MENERIMANYA.
YG LEBIH BAIK IALAH BAIKILAH DIRI.
KALAU MAMPU NASIHAT, NASIHATLAH
DGN BAIK. DISAMPING DOAKAN MEREKA DGN KEBAIKAN. BUKANNYA MELEPASKAN
MARAH & GERAM. JGNLAH KEJAHATAN DIBALAS DGN KEJAHATAN. JGNLAH MEMBUAT DOSA DIATAS DOSA ORG LAIN.
JGNLAH DENDAM DIBALAS DGN DENDAM.
BIARLAH PENZALIM ITU MENGORBANKAN AKHLAKNYA.
TAPI KITA MENEGAKKAN AKHLAK.
NANTI ORG RAMAI AKAN MENILAI.
ALLAH & RASUL PASTI MENILAI.
BILA BUNGA DIRI ADA PD KITA, INSYA-ALLAH, RAKYAT AKAN MENOLAK MEREKA & MENERIMA KITA.
BEGITILAH CARANYA BERHADAPAN DGN
PENZALAIM.
MEMANG NAFSU & SYAITAN TIDAK BLH MENERIMA, TETAPI ORG YG MURNI
JIWANYA PASTI MENERIMA.

(SAJAK DIPETIK DR SYEIKH ASHAARI MUHAMMAD-ORG YG PALING LAMA DLM "ISA" MALAYSIA)