Rabu, Ogos 26, 2009

Siapa Ng Yen Yen kasi **pap?


Sudah tujuh kali kalah,
Patut PRK senang menang,
Ada saja yang ghaflah,
Pilih calun sewenang-wenang.

UMNO masih 'biznes as usual'
Tak cemas dan tak biol
Kalau futbal dah 7 gol,
Depa ingat main basketbol.

Tan Lian Hoe ada hantam,
Ong Tee Keat buat tuntutan,
Bila undi tak usahakan,
MCA Gerakan baik diam-diam.

Ang Pow sudah beri,
Ada permintaan dipenuhi,
Undi masih belum kasi,
Ini Cina, apa punya janji.

Yang dikejar tak dapat,
Yang Melayu nak cicirkan,
Sapa Ng Yen Yen kasi **pap?
Dah sedap, lari perjuangan.

33 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

muahahaha

Ramli berkata...

sin, karipap pakai empat *

Dunia Firdaus berkata...

Muka dah kacak, cakap dah ok tapi calon PRK tak sesuai. Mungkin main timbang je. Tu la pakai ayat sama....."Banyak calon yang layak dan kami bagi yang terbaik (dari ladang je la)"

zulmin berkata...

dah tegolek br tau salah pilih ...wuhahahaha

Tanpa Nama berkata...

MIntak tolong jangan guna perkataan postmortem. Itu hanya bila dah mati.

Forward looking

Tanpa Nama berkata...

aku tidak menolak ada rancangan tersusun oleh mca. Dap. Gerakan untuk jahanamkan Umno. Itupun orang melayu tak nampak..pas memang senang nak kudakan..jadi mereka tak takut..kuasa perintah orang melayu ditangan Umno sebab itu konsep serangan dari luar dan dari dalam bn..menjadi percaturan orang cina, last anak cucu kita akan jadi hamba di negeri sendiri. D'zul melaka.

Tanpa Nama berkata...

Jangan putus asa.
Aku keturunan Hang Tuah.
Moto keluarga aku....SELAGI ADA NAFAS SELAGI ITU ADA HARAPAN.

HANG NADIM

Tanpa Nama berkata...

Ramli,

bukan karipaplah.....sebenarnya cipap.
tengok kamus.

B.Ramlee.

Ronn berkata...

sapa menang tak jadi soal, depa dah control 62%, 4 orang yang ada tu tak la keghaih mana.

Tanpa Nama berkata...

MCA,MIC punya calon tanding UMNO kasi tolong mati mati kasi menang tapi turn umno tanding diorang tada nampak batang hidung.Tarra guna punya kawan..
Abg jo

Tanpa Nama berkata...

Anak omak ada pun lagi tara guna..org dah kata dia jangan pegi sana.Suwei..
Abg jo

Dah try berkata...

Asal dapat cipap cina, melayu cair. padahal cina ini kaku macam kayu. benggali lagi best

d'Frog Prince berkata...

kakaka, sikit2 salah cina, sikit2 salah india, sikit2 salah penyokong pembangkang, sikit2 salah MCA/GERAKAN (tapi ada gak benarnya sikit2) ; tak pernah salah UBN. tolol punya manusia. UBN habiskan duit berbilion, hasil tarak nampak, tak per, tak per, biarkan si luncai dengan labunya.

sekurang2nya, bila yang bukan UBN memerintah, ada bajet tar jalan, jalan bertar. ada bajet bersihkan kawasan, semuanya bersih. ada bajet tolong golongan miskin, ramai dari mereka merasa sikit pertolongan, jumlah yang sama digunakan, tapi hasil berbeza2. tu pun masih tak nampak. tu pun belum nak celik. bila daa nak celik.

selalu mengungkit2kan musuh yang tak wujud. kalian betul2 tak der kawan bukan melayu ke? cubalah berkawan dulu sebelum buat tuduhan membabi-buta. jangan termakan hasutan media massa lidah UBN tu.

ada akal, guna, ada mata, lihat. jangan jadi tolol. tampal duit 50 hinggit kat mata, terus hilang pedoman.

d'Frog Prince berkata...

lagi satu, medai massa selalu menuduh orang bukan Melayu (aka, orang Cina) membolot dunia perniagaan.

cuba hang piqiaq sikit, kerja gomen, jangan harap nak dapat, yang dapat pun, mungkin dalam 100 orang diambil, 1 atau 2 je orang cina, yang selebihnya, orang Melayu (bumiputera lain? jangan mimpi)

jadi, saki baki orang cina yang tak dapat kerja gomen tu nak makan pasiq kah? apa lagi jalan ada? kerja dengan swasta lah apa lagi. tu pun bukan semua yang dapat. jadi apa nak buat? satu-satunya jalan yang ada ialah dengan membuat perniagaan sendiri. ingat senang kah? kalau senang, cubalah buat perniagaan sendiri. sebelum cemburu, sebelum membuat tuduhan, renung diri sendiri dulu.

ha ha ha berkata...

Ha ha ha ha ha ..

Sin..tulah orang UMNO..bila komen tak nampak salah sendiri...nampak salah orang aje...

Salah sendiri tak mahu mengaku...macam seloka Pak Usin...Saya Suke..

Dalam keadaan macam ni..camana Intergriti Calon penting..bukan main tikam aje...Huh..pakai Kabel anak Omak ke?

Ha ha ha ha ha

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Oghang Ghombau berkata...

Banyak2 **pap, yang kamu sebut **pap Ng Yen Yen.

Takdo ko yang lawa skit???

mufarakahpr berkata...

jangan dilayan lagi permintaan dari ah chong, muthu, wei ling

Iktidal berkata...

Bukan tak nak ambik, depa pun tak nak keje ngan gomen. Cuba kau tengok kalau urusan dengan gomen, Komplen aje depa lebih.

Tapi kalau di bagi ambil bahagian dalam kerajaan, kau tengok aje lah betapa bagus nya cara depa dalam menangani isu2 di perak dan segala isu yg dalam negeri ini. Sampai hal ehwal islam pun ada satu loyer india ni sibuk suruh mansuhkan.

Tengok semua hal korang depa nak ambik kisah, selagi boleh.

Patutnya korang2 ni la menangani masalah pe'el org cam gini yg takde halal haram.Semua main boh aja.

Lu pikir la sendiri hangat ke tak hangat rasa hati gua ni.!

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Oghang Ghombau berkata...

SUKJ adalah satu contoh bahawa KJ adalah orang PKR yang ditugaskan untuk jahanamkan UMNO dari dalam!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

majoriti kaum cina tak nak kerja ngan gomen di sebabkan :

a. tiada rasa cintakan pada negara (cinta mereka berkiblatkan negara komunis cina dan singapura)

b. tidak mahu orang melayu jadi boss mereka.(kerana mereka merasakan orang melayu ni layak jadi orang suruhan sahaja)

c. mereka lebih suka berniaga sendiri(kerana mereka boleh menipu orang melayu)

d.kerajaan bayar gaji rendah

Tanpa Nama berkata...

DI USA dipanggil African American. Chinese American.

Di sini? Malaysian Chinese. Malaysian Indian.

PI MAMPUS LA. Masa gaji kecik baru merdeka, Cina India taknak kerja kerajaan. Gaji kecik. Melayu yang kerja kerajaan dikutuk dikeji. Sekarang sibuk kata diskriminasi.

SENGAL 1Malaysia je yang masih nak menyembah Cina India.

Takda Cina India pun takpa lah. Pribumi lagi ramai.

/MANTOL/

Rahman,Ahchong,Muniandy berkata...

Dato Seri NAJIB ambillah tindakan yang tegas dalam menangi masaalah dalaman UMNO.Singkirkan kotoran yg rakyat semua tahu.Tunggu apa lagi......Ternyata apa yg terjadi dalam PRU12 lalu amat melukakan.....jangan biarkan pelakun2 yg sama akan meruntuhkan UMNO...dlm PRU13 nanti..RAKYAT memerlukan PEMIMPIN UMNO YG BERKELAKUAN BAIK,BERILMU,TEGAS dlm perjuangan BANGSA......KAREKTOR INI MEMANG ada dibahagian2 seluroh MALAYSIA...tetapi mereka ini bukan jenis bermuka2 dan menonjol diri......KETUA2 bahagian yang ERA lalu bolih lah berundur dan beri laluan Pejuang2 MUDA MELAYU YG KINI SEDAR BANGSA DAN AGAMA DICABAR...KITA memerlukan pemikiran baru yg bolih MENARIK JENERASI MUDA BARU MEMAHAMI perjuangan bangsa alaf ini dan ini bolih dilakukan olih PEMIMPIN MUDA YG BENAR2 sayangkan perjuangan bangsa......Bagi pemimpin2 yg bersekongkol dgn PAK LAH dan merosakan UMNO patutlah digugurkan sebagai tanda TANGGONG JAWAB terutama MENANTU yg MENANG DULU jadi KP penuh tandatanya......Sesunggohnya musoh dari dalam akan meruntuhkan bangsa............salam.

kluangman berkata...

bapa Pelingkup UMNO - Paklah..dia sedang makan **pap jin.

husan berkata...

"cuba hang piqiaq sikit, kerja gomen, jangan harap nak dapat, yang dapat pun, mungkin dalam 100 orang diambil, 1 atau 2 je orang cina, yang selebihnya, orang Melayu (bumiputera lain? jangan mimpi)"

Kenyataan Racist Cina sial yg tak bersyukur. Dah la kaya, lagi nak sapu licin.

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Analisa aku mengenai, PRK Permatang Pasir. UMNO diumpamakan Liga Arab. PAS, DAP dan PKR diumpamakan 'Little Israel'. Contohnya PAS guna Ulama sebagai shield seperti Israel menggunakan isu Holocoust sebagai shield, untuk memperolehi simpati.

Prof Awe Kecik

Shahrul Azman Bin Alang Saidi berkata...

Memang sedih, kita lintang pukang kempen untuk dia, bila time kita dia hilang entah ke mana! Pilihanraya depan dia tahulah kalau bertanding di RAUB! Nak marah marah lah ...bukan saya seorang kata, ini memang orang Raub kata. Dan inilah yang emak adik abang maklong paklong dll yang rungutkan selama ini! Siap kau PRU13 nanti!

antidrM berkata...

Salam Ramadan Sin,

Lamer tak dengar cite ye?

Ha..ha. (ketawa kecil, bulan puasa)..kalah lagi?!

Boring la..aysik kalah je...bila nak lingkup?

jgn mare ye sin dan kluangman..

antidrM berkata...

Salam Ramadan Sin,

Lamer tak dengar cite ye?

Ha..ha. (ketawa kecil, bulan puasa)..kalah lagi?!

Boring la..aysik kalah je...bila nak lingkup?

jgn mare ye sin dan kluangman..

theriderinblack berkata...

Kita tak boleh salahkan Cina,India dll. Salahnya ialah pada orang Melayu sendiri.Orang Melayu sendiri yang memilih wakil mereka dlm kerajaan (majoriti Melayu UMNO ) Tapi orang orang yang telah dipilih ini kemudiannya mengambil kesempatan untuk mengkayakan diri sendiri, keluarga dan kroni mereka. Slogan-slogan untuk membantu Melayu semasa kempen pilihanraya telah hilang entah ke mana.
Ini adalah realiti. Cuba kamu tengok orang-orang Melayu UMNO yang menang pilihanraya ke 12 dulu, lihatlah apakah kereta yang mereka pakai sekarang dan bagaimanakah keadaan rumah mereka sekarang ini? Alah...tak payah jauh, tengok aje Ahli Parlimen Pasir Salak, terkejut aku tengok kereta yang dia bawak tempoh hari di Jalan Tuanku Abd Rahman, KL.

Inilah jenis orang Melayu yang ada dalam UMNO hari ini.Selagi trend ini tidak berubah, UMNO akan pasti hancur.Nasib orang Melayu sebenarnya bukan kerana orang Cina atau India, tapi berpunca dari orang Melayu.
Aku ada ramai kenalan orang Cina dan India, tetapi mereka tidak pun terlalu racis.Malahan mereka menjadi sahabat aku yang setia dan selalu bertanya khabar pada aku.Malahan semasa emak aku meninggal dunia, mereka juga datang berziarah. Sudah 3 tahun emak aku meninggal, duit khairat kematian pun sampai hari ini tak settle.Siapa yang jaga amanah tu? Orang Melayu juga....

jelitawan1 berkata...

melayu tak yah lah bising2 kata malaysia ni negara dia.salahkan org yg tukar nama dari tanah melayu ke Malaysia..dah nama Malaysia kena kongsi2..kesian melayu..kalu cina..ada negara China..india lak ada dah India..yg melayu baguih2 ada Tanah Melayu p tukaq jadi Malaysia nak claim macamana?? Pikirlah.so...jalan terbaik tukar balik jadi Tanah Melayu..terang2 melayu punya.

Tanpa Nama berkata...

masih tak sedar2 lagi ...

JIka ada golongan terpelajar dan elit Melayu nak naik, beliau akan digambarkan sebagai pembolot harta negara dan Rasuah ...

Supaya apa??? Supaya org MElayu tak de pemimpin yg terpelajar!!

Diorang nak org MElayu bodoh jer jadi pemimpin ... supaya senang diperbodohkan!!

Bodoh!!!