Khamis, November 12, 2009

Buat ujian di klinik


Alkisahnya Khalid Samad dan Hassan Ali pergi klinik. Pergi lain-lain. Di sana mereka duduk atas bangku luar bilik doktor. Hassan Ali kelihatan sedang menangis dengan kuat sekali.

Khalid Samad menegur, "Kenapa menangis terus sangat? Sakit apa"

Hassan Ali menjawab, "Tak tahu sakit apa. Kena buat ujian darah dahulu."

Khalid Samad bertanya lagi, "Habis tu? Kenapa kamu menangis? Takut?"

Hassan Ali menjawab, "Bukan pasal takut. Masa buat ujian darah, doktor tidak cucuk ambil darah tapi terpotong jari saya."

Tiba-tiba Khalid Samad terus menangis pula. Hassan Ali hairan lalu bertanya, "Kenapa kamu pula menangis? Takut juga?"

"Tidak ...," jawab Khalid Samad.

"Saya pun tidak tahu sakit apa. Tapi ... nurse beritahu doktor akan ambilkan sendiri sampel untuk ujian air kencing."

Apa teruk sangat doktor klinik tu?

Macam mana tidak, doktor klinik tu Hadi Awang. Memang ramai pesakit sedang komplen. Doktor gopoh buat kerja.

Adakah Khalid Samad bakal terpotong oleh doktor nanti?

Jika apa-apa berlaku masa ujian kencing tu, tak ada erti hidup buat Khalid Samad. Lompat parti pun tak mengapa.

Wow! Lompat parti lagi bahaya dari kena jual.

21 ulasan:

Local Fighter berkata...

Memang 1st Class satira!!

Teruskan berkarya..!!

Tanpa Nama berkata...

sin, pls la post kan cerita setiap hari, saya ternanti nanti je post tuan ,,kerana dalam lucu ada benarnya.. bravo tuan sin

nama baru TSL (Tuan Sin Lempoyang)

add

AmerHmzah berkata...

Hola Sin,
Aku gelupur gelak naratif berbentuk satira ini. Buat novellah Sin. Pasti laku punya.

big cat berkata...

aku setuju kalau blog husin lempoyang ni dibukukan. memang class. boleh jual macam buku katun lat. kelakar tapi membina.

Tanpa Nama berkata...

Auwwwwwww...mama Juwei suker....

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
shonzu berkata...

Tabik Tuan Husin....

Lepas ini boleh kasi satira pasal selipar Tok Guru tak... bukan mencuri, tapi ambil untuk dapat berkat. Hehe....

Tanpa Nama berkata...

Sumpah bai'ah pas

http://www.youtube.com/watch?v=hqUAFS-CcUE

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
cedikcenun berkata...

Salam tuan husin, lama tak komen. Dijangkakan Dato Sri Najib akan buat rombakan kabinet awal tahun depan. Menurut sumber-sumber yang dipercayai Dato' Mukhriz Tun Mahathir akan dinaikan ke jawatan menteri penuh dari timbalan menteri MITI sekarang dan YB Rembau dan kp pemuda, YB Khairi Jamaluddin akan dilantik ke jawatan timbalan menteri. Harap maklum.

che lan tongkol berkata...

husin lempoyang klu najib buat rombakan kabinet tentu najib akan lantik kau jadi menteri propaganda dan fitnah memfitnah,senang le kau dapat gaji beribu2 dari hasil buat fitnah kat org2 yg tak ampu umno mcm kau,simpan le bila dah banyak boleh le kau bawak anak bini kau pegi tunai haji,klu boleh kau bawak le mak bapak pegi sekali dari hasil haram yg kau dapat sebagai tukang fitnah org tu....

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

aku inat nak hantaq tok gundu pi mekah la

boleh sambaq tender pasang bilboard kat kotor bharu bandarayo isle

hahahaha buat ibadah pon guna sumber rasuah

-menantu tok gundu

Khalid Kontot berkata...

HAHAHAHA..penyokong-penyokong PAS kat sini marah nampak???
Sabar.. sabarrrr.. tak sabar kalu, jadi kawan setannnn...
Muahahahahahahahaaa...

Tok Jerai berkata...

Salam buat Husin Lempoyang.

Kisah berlaku disatu zaman pada satu negeri antah berantah bersebelahan negeri pasir dua butir yang diperintah oleh seorang Raja bernama Lembreta sepupu Pasolla. kisah berlaku pada tarikh, Day 01, month 01, year 0001. Tatkala itu tiada ada undang2 Syarak dan Adat..

Sibapa mendapati anak lelaki tunggal nya telah besarlah sudah handsome pula tusebiji tak tumpah saperti bapanya, satu hari mereka pun berdailog.

Bapa - telah besarlah sudah engkau wahai anakku, pergilah kemana mana mencari seseorang untuk menjadi isterimu.

sianak pun pergilah, pagi esoknya dia kembali, sibapa mencium anu sianak.

Anak - Bagaimana ?

Bapa - Menggeleng kepala, tak boleh kerana yang ini bekas aku nama xxx.

Anak - ?? Dalam hati...teranya bapa aku siap tahu namanya sekali.

Dipendekkan cerita, begitulah perlakuannya sianak dan sibapa tiap2 hari sehingga telah habislah perempuan dinegeri tersebut dan sianak telah putus asa, bagaimana untuk mendapatkan seorang isteri?, dalam keadaan tersebut sianak mendapat satu akal........pada malam itu sianak pergi dan saperti biasa pagi esonya dia kembali, sibapa saperti biasa mencium anu anaknya..Sibapa terkejut besar sambil berkata didalam hati, "
"engkau lagi hebat daripada aku??"

Anak - Bagaiman (tersenyum sinis)

Bapa - Yang ini boleh menjadi isterimu.

Anak - Kenapa bapa?

Ayah - Rupa2nya engkau lebeh hebat daripada aku, kerana yang ini pasti orang baru...sipa?

Anak- ketawa terbahak2....

Rupa2nya bau yang dibawa balek sianak adalah dari bekas ibu lembu.....

Sekian..dont try this!!!

Abdul Wahub berkata...

Hikayat Bai'ah..

Tok Guru Pok Nik Pendekar Anu Sebatang baru siap draf sumpah setia ahli parti Pendekar Anu Sebatang. Semua bakal dapat BALAK 3 EKAR sorang kalu menang jawatan ketua-ketua kampung..lalu dismskan sama tuan presiden..

Tit..tit..Tuan presiden buka sms...terkebil-kebil tuan presiden nak baca."Cuba ko translate Mahfuz " kata Tuan Presiden..Tuan Presiden baca takda bunyi daaa...

Mahfuz.."dia tulis syair daa...Al kisah...al kisah sang kancil beramai-ramai mengadap kebawah duli Sultan Firaun"...Mat Sabu kata "mana Firaun pakai sultannnnn" sambil seligi kepala Mahfuz ...bak sini phone tu...oooo dia tulih arab daa...

"Wal Kurmak bukapuasawel kehabisanlullazi"
kata Mat Sabu..

"Apa dia kata daa" tanya Mahfuz.

Mat Sabu.."Buah Kurma utk buka puasa sudah kehabisannn"

Ooooo...tuan Presiden dgn Mahfuz angguk kepala.

Mat Sabu sambung lagi.."Ku pandang alanurberahim.."

"Apa tuu" tanya Mahfuz.
Mat Sabu.."Ku pandang muka Anwar Berahimmm.."

Ooooo...

"albarang siapa yang lompat parti alkena cerai biniii... talak tiga..."

Oooo..gitu...kata Tuan Presiden, "Mahfuz ko foward sma kat semua"

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Husin Lempoyang berkata...

Tok Jerai

kawan pun ada cerita dalam blog ini.

dah berubah cerita tu ye ... takpa.

Tok Jerai berkata...

Salam sdr. Husin lempoyang saudagar unta leher panjang..

Minta maaf, tak perasan pula dah ada cerita ni, takpe lain kali kita bawa cerita lain pula..

Husin Lempoyang berkata...

Tok Jerai

Tak payah mintak maaf. Anggaplah sebagai ulangkaji pada murid-murid.

lara_nur berkata...

klakau klakau!
pakcik usin memang best!heh!

rasa2 nya memang patot dah publish dalam bentuk buku lah.mesti laku macam commenter amerhamzah cakap.alaa takkan tak ada publisher yang nak.mesti banyak punya.tambah2 lagi satira politik pembawaan pakcik memang seronok di baca.follower pun ramai.promote sikit2 je tah2 nanti 8 kali kena ulang terbit.kato pakcik kayo