Ahad, November 08, 2009

Salah faham bola lagi


Malam tadi selepas perlawanan akhir bola sepak, seorang penyokong Kelantan terlanggar penyokong Negeri Sembilan.

Penyokong Kelantan minta maaf dengan berkata, "Sori bro."

Penyokong Negeri Sembilan yang kurang faham pelat Kelantan sudah tersalah faham. Lalu dia membelas, "Bodoh! Mana pulak sori?!

"Kito monang 3-1 lah! Buto ko mato kau tu?!"

23 ulasan:

bujai berkata...

sin,

sebona eh, team kelantan ilang konsentrasi sobab masing-masing terkonangkan gumah yang dilando banjir.

tahniah pado negoghi tapi kelantan pun handa jugak sobab buleh masuk final.

kawe buke la nok kato sapo2 tapi tok molek la ado penyokong klate buak hal di stadium, bakar kain la, bakar kusi la.

jange la mace tu. kito keno ado semangak kesukane.

klate cuti haghi ni. timo kasih la pado tok guru. insya-Allah, taon depey klate jadi juaro pulok.

ekau sokong mano sin?

reen~babe :: Love Me Or Hate Me berkata...

Tersenyum tatkala membaca entry kali ni......

Tanpa Nama berkata...

heheehehehehhhe....

Husin Lempoyang berkata...

Den sokong yang monang?

orangkampung berkata...

Ajaran nek ajis sesat yang buatkan penyokong bola pun jadi sesat...tengok penyokong negeri sembilan kool je....tu sebab awallagi dah tolak nek ajis kat bagan pinang...la ni kat bukit jalil lak tolak kelantan nek ajis....

sampai tok nek ajis masuk sepital,...kecian cian

la ni pulak SPRM siasat menantu jadi ceo....

tu lah bala dah sampai kat tua kutuk ni....

Rudy berkata...

eh kalah pun cuti ko? dunio-dunio....

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Dah sah penyokong Klate ni Hooligan sebab waktu di Kota Bahru demo Bakar tarak FRU. Lain Kali penyokong Kelate bagi tengok skrin kain je.
Malam tadi penyokong Nogori 20,000 Dan Kelate 60,000 (1:3) tapi Nogori menang 3:1. Hakikatnya orang ramai tak guna tapi kena guna akal. Kalau nak guling-guling tak payah main kat Nogori.

washad berkata...

Patutlah penyokong penyokong kalantan buat hal sin.. salah paham rupanya.. penyokong kalantan dah buat baik tu... minta maaf.. yg penyokong n9 p sumpah maki, cakap kasar sapa suruh? padan la...

Apo pun tahniah org nogori...
hang dapat pila malaysia lepas 60 tahun.. kelantan barangkali kena tunggu 80 tahun..

gotahlantun berkata...

balo yang diminto oleh tok ketuo yang nyanyuk sikit sebanyak dah terlaksano...
tahniahlah...mendapeklah tu...hehe.

Tanpa Nama berkata...

suko den tengok warih den usin lempoyang gumbira negori monang bola...sin...mau seminggu ni kena hadap n3 warih pasal bola..tapi tak po..janji koto samo samo puas ati.....kot2 dapat stadium baru lagi gah

amirhamzah64/ 64أمير حمزه berkata...

Salam bro....kelako entry ni.

Kawan dah kata, menang ke kalah ke...samo yo. Nasib baik tak dicabutnya stadium Bukit Jalil tu semalam. Budak-Budak klate ni macam mabuk tody la bro...Nik Aziz tak bagi air penawo ke? bior sejuk sikit.....hehehe kesian Nik Aziz MB Negeri Tadahan Wahyu...huhuhu

Jayn Saidin berkata...

hmmm..sampai ke bola pun dipolitikkan? Inilah jadahnya jika terlalu berpolitik dan difanatikkan...

mungkin ada yang terbayang-bayang bidadari yang menunggu mereka di syurga...lol

PADANGBOLA berkata...

Sori Bro! hahaha

Tanpa Nama berkata...

penyokong kelantan adalah ramai orang PAS dan ini lah budaya mereka yang diajar oleh PAS selama 15+ tahun memerintah

kalau kalah pilihan raya,mereka kata SPR tipu dan BN tipu

kalau tak bersetuju dengan kerajaan,kita berdemo dan baring tengah jalan

tetapi kalau menang,semuanya OK lah!

menang bola semua happy dan tak buat kacau,menang pilihan raya SPR pun bagus,menang kat mahkamah tuan hakim amat arif

kalau yang tua perangai macam ini,jangan lah marah kalau yang muda buat yang serupa

Terongpipit berkata...

Tu ler bila berok2 masuk stadium.. abis dia nak bakaq!

Anak Lenggong berkata...

Yang nak tergolak tu..ada pulak bendera lambang bulan ditengah-tengah bendera k'tan tu...huh gini gaya nya penyokong dari negeri serambi mekah eks...baik betoo tingkah laku..dah laa stadium nak dibakarnya..pintu stadium pun ditutup..tak kasi orang nogori kuar...lain tahun tak payah laa suruh k'tan main bola..suruh mereka ni dengar ceramah nik ajis lagi elok..

sikucingsiam berkata...

salam...walaupun cek tak minat kelantan atau negeri semilan, kalau nak jadi peyokong yang baik, belajaq la dari orang yang reti...jangan dok main ikut orang ajer..
cek ingat, leh kali orang kelantan pun kena buat baiah jugak..heh

Tengok Perati. berkata...

Asssalamualikum.
Kawe tak gheti PAS ni parti gapa .Islamnya guana .Main politik tarohenya bini .Semangat demo tinggi tapi tak gheti. Ore main bola dia main mercun . Sampai terbakar kerusi-kerusi .Bola tak habih tengok dia dah cabut lari . Nak panda guana mace tu sokmo . Politik setakat gitu ,tak leh nak bawa kemana , bola pun tak sampai kemana .

Tanpa Nama berkata...

syurga plastik, bola plastik, kerusi plastik demo tak fahe fahe laghi?

Abuarif berkata...

Nik Aziz janji kalu menang gi umrah...player tak sir gi umrah pasal kerana jurulatih tak boleh ikut sama...player malas nak main betul-betul.Tahun depan kena janji lain lah Tok Guru,sesuai dengan umur dan kehendak depa.

apo nak di kato berkata...

Sin

Den poi Bukit Jalil untuk bakar semangat pemain team NS.

Tapi penyokong Kelantan poi Bukit Jalil nak bakar stadium.

Tanpa Nama berkata...

Nate beruk punya supporter. Jenih gedebe kampung semenjak azali.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahahkah..bangga den noghori den monang ha...hobin jang hobin

-redazun