Isnin, November 02, 2009

Tidak macam adegan Hang Tuah dan Hang Jebat


Khalid Ibrahim perintah ADUN Port Kelang, Badrul Hisham letak jawatan sebagai wakil rakyat. Langsung Badrul berhenti dari menjadi ahli PKR, jadi ADUN bebas dan sokong Barisan Nasional.

Khalid desak Badrul supaya letak jawatan. Najib jawab tiada sesiapa ada hak untuk suruh sesiap letak jawatan. Langsung dia cabar Najib supaya Badrul letak jawatan dan hadapi pilihanraya. Kali ini, Najib tidak layan dan tidak letak jawatan macam Badrul.

Cuma bayangkan Khalid sebagai Hang Tuah mencabar Najib yang kononnya Hang Jebat yang sedang bermaharajalela dalam istana dalam epik pertarungan yang penuh bersejarah dan bermakna dalam psiki orang Melayu.

Hoi Najib! Turunlah ka ka ka kalau kau be be be berani. Ka ka kamu ini tidak mengamalkan demokrasi yang adil.

Alah ... dahlah gagap. Bunyi sikit punya skima.

Kalau kau a a a a anak jan jan jan jantan dan telor ti ti ti ... whats dat ... Rosmah. Kamu mesti telus, profesyenal dan menjalankan good governance.

Ya Allah ... skima lagi. Lupa apa nak cakap pulak.

Kamu Hang Najib mesti tahu bahawa hanya PKR saja yang ... ah ah ah ... ah ....

Macam mana pendekar cakap tak habis ayat. Dah terlupa apa nak cakap. Anggap orang faham apa dia nak cakap.

Turun kamu Najib dan undilah Barisan Nasional!

Hehehe ... tersasul macam di Ijok.

Memang tak layak dan segak Khalid nak jadi hero. Mana dia akan pergi kalau bateri AAA habis power?

25 ulasan:

apis berkata...

hahahahhah
lawak2....
undilah barisan nasional....

R.K berkata...

=)

haha.. turun kau hang najib!!

fazilogic berkata...

kikikikik... undilah Barisan Nasional!

Tanpa Nama berkata...

Khalid Jawa tak sedar diri. Dia tidak bijak jadi MB. Tak ada standard. Utang bank tak nak bayar.

Dia kaya raya macam mee segera. Kalau dia tak bodek arwah Tun Ismail PNB dulu dia takan jadi jutawan.

INI orang yang tak sedar diri dan mudah lupa.

Khalid ni elok balik semula ke PNB jadi pegawai pelaburan je !!!

Pak Man telo

Tanpa Nama berkata...

Khalid Jawa tak sedar diri. Dia tidak bijak jadi MB. Tak ada standard. Utang bank tak nak bayar.

Dia kaya raya macam mee segera. Kalau dia tak bodek arwah Tun Ismail PNB dulu dia takan jadi jutawan.

INI orang yang tak sedar diri dan mudah lupa.

Khalid ni elok balik semula ke PNB jadi pegawai pelaburan je !!!

Pak Man telo

gotahlantun berkata...

kalau bateri aaa dah habis kuasa,
maka si kalid pasti jadi sang katak yang akan memecahkan rekod lompatan yang paling dompak!

Tanpa Nama berkata...

BN ada UWANG dan KUASA

Ismail N berkata...

Tertanya-tanya juga Khalid ada buat domestic Inquiry dulu ke sebelum buat keputusan? Sbg parti yang amalkan demokrasi, transparency, dsb. seharusnya Badrul diberi peluang membela diri terlebih dahulu. Malah, wajar diberi peluang utk perbaiki diri jika ada silap dan salah - janganlah zalim sangat sbb parti ni & sekutunya pun selalu tuduh org lain zalim!.

Local Fighter berkata...

kui..kui..kui..

Khalid cakap

'Hoi Najib, kalau berani jumpa aku pukul 3 pagi!'
'Aku dan isytihar kalabumalami tempat perlancongan negeri!'
'Memang aku mengaku aku ikut cakap Ronnie!'
'Sebab yang berkuasa di Selangor bukan PKR tapi DAP!'...

Tanpa Nama berkata...

khalid bila nak bayar hutang rm66juta?
jangan mati sebelum bayar hutang!

pakbelalang berkata...

PKR boleh diklasifikasi sebagai "parti klas kasta rendah" dari segi moral.

Parti serpihan yang tidak ada kredibiliti untuk mentadbir negeri mahu pun negara.

Parti PKR boleh diumpamakan parti jalanan yang menjaja "barangan lusuh" berteduh di bawah pokok cherry untuk menarik pelangan yang melopong dan terlopong mendengar dan melihat gelagat persembahan pemimpin parti PKR terutamanya pemimpin "besar" kedua-dua anak Ibrahim - Anwar dan Khalid..

Tanpa Nama berkata...

Sin,
kalau dah duit peruntukan DUN pun bagi kat YB lain semua orang pun naik berang. Mana nak taruk muka beb. Dah la tu asyik cakap keburukan orang kat media siapa nak layan dia. Dengar kata MP PKR Ampang tunggu dari pagi sampai petang sampai menangis pun dia tak nak jumpa. Apalah punya MB kalau MP nak jumpa pun tak dapat.
Dr Asri amat merbahaya kepada PAS ERdogan sebab keupayaan beliau memperbetul dan memperkasakan golongan ulamak semula dalam PAS. Oleh yang demikian usaha perlu dilakukan agar beliau tidak menyertai PAS. Kalau dah PKR (Puk_ Koyak Rabak) dah sahlah teruk hingga main belakang orang.

Tanpa Nama berkata...

Sin,
kalau dah duit peruntukan DUN pun bagi kat YB lain semua orang pun naik berang. Mana nak taruk muka beb. Dah la tu asyik cakap keburukan orang kat media siapa nak layan dia. Dengar kata MP PKR Ampang tunggu dari pagi sampai petang sampai menangis pun dia tak nak jumpa. Apalah punya MB kalau MP nak jumpa pun tak dapat.
Dr Asri amat merbahaya kepada PAS ERdogan sebab keupayaan beliau memperbetul dan memperkasakan golongan ulamak semula dalam PAS. Oleh yang demikian usaha perlu dilakukan agar beliau tidak menyertai PAS. Kalau dah PKR (Puk_ Koyak Rabak) dah sahlah teruk hingga main belakang orang.

Meor berkata...

Teringat 1 katun 80an...

Hang Tuah: Oi jebat derhaka!! Turun kau ke sini!!!

Tiada jawapan... Tuah menyeru lagi:

Jebat! Kalau kau ada di atas tu, jawab "YA" kalau kau tak ada, jawab "OI"

Lalu Jebat pun menjawab: "OI!!"

Hang Tuah: Celaka punya Jebat, kalau aku datang tak pernah ada...

Tanpa Nama berkata...

sigagap pakai kuasa lemak yg berlebihan dikeliling pinggang

tak payah AAA

Tanpa Nama berkata...

tu bukan tersasul Sin

tu skrip spontan setelah ternampak anwar tunjuk kad merah

baik lompat katak le

Jayn Saidin berkata...

Turun kamu Najib dan undilah Barisan Nasional!

Hehehe ... tersasul macam di Ijok.

-hahaha, teruk org gagap tu kenakan sin..tp lucu amat! sebenarnya jauh di lubuk hati dia masih UMNO man..

Tanpa Nama berkata...

Khalid punya IQ macam budak sekolah tadika !!

Macam mana dulu dia boleh jadi CEO Guthrie? Sekarang jadi MB !!




guru tadika Kampong Jawa

Tanpa Nama berkata...

Bro. Khalid sebenarnya tak ga..ga..gap. Masa dia cakap tu ada orang seluk te..te..te..lor dia je. Tu yang kekadang sampai lupa apa na ca..ca..ca..kap

Tanpa Nama berkata...

lawak lawak.. kah kah kah.. tan sri khalid dah tahu petang tu si badrul ni nak lompat, jd lebih baik suruh di berenti awal2, perli je tu.. sbb dah tau mmg takkan berenti punya. apa pun tahniah MB selangor.

Tanpa Nama berkata...

Tuan kalau kenal Khalid, dia akan cakap frofesyenal bukan profesyenal...haha.

Terongpipit berkata...

Gagap pun tapi Tun Ali ambik jadi CEO dulu..dulu... pasal apa?

Orang gagap pandai bodek kot?

Tanpa Nama berkata...

orang gagap ni dulu masa budak2 suka sekodeng dah besar jadi gagap

Tanpa Nama berkata...

Salam Sin,

Petua untuk nak hilangkan gagap, pre tak payah pakai duit, mudah saja!!!

Spee agak2 secawan air dalam daun keladi, bila sigagap tengah bercakap gagap2 cekup daun keladi yang ada air tu kat muka dia kuat2, garenti baik, tak percaya cuba!!!.

Tanpa Nama berkata...

Betul..betul..Sin.

Aku pun besa dengak Tok Wan aku bagi petua macam tu...bolehle try dulu, kalau menjadi ada chan makan duit mengkeras..

Cucu Tok Mo..
Kin nam kin kau..
Makan pinang dengan temakau..