Selasa, November 17, 2009

Hilang Sadiq Sigaraga, Timbul Sadiq Sepakraga

Ya Umar! Ya alim!

Tak sangka, tak sangka.

Ana ingat Sadiq Sigaraga sudah tak ada lagi.

Rupa-rupanya masih ada. Cuma kali ini Sadiq Sepakraga pula.


Menantu boleh kata tak ada masaalah untuk bapa mertua terima pembiayaan orang untuk pergi haji. Dia pun sama diikut dibiaya oleh orang yang dapat projek dari bapa mertua. Tak salah?

Nampak gaya macam menantu dulu yang jual pak mertua sampai pencen. Menunggu masa marah ...

Dunia, dunia, lagi untung jual orang dari jual unta. Wow!

12 ulasan:

Cicit Dang Rombeh berkata...

Ya Saudagar Usin,

Selalunya jual orang memang lagi untung dari jual unta, unta cuma laku sekarang, musim Hajilah, ente sekarang misti banyak kaya, musim Haji .... tapi sudah hilang 4 pelanggan lah, diaorang tidak jadi lah, mungkin tahun depan ente boleh untung lebihm, diaorang kata mau tunggulah orang sponsor lagi lah...


ana mau jual apa ya?

CDR

wanbaki berkata...

usiiiinn usiinnnn...
kau bagi kunci kelantan ya usin..
dulu dia bilang cobaan...sekarang dia bilang hadiah...kalau UMNO punya dia bilang rasuah...macam macam ya PAAAAAAKKKKKKK.....

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Anak menantuKU.
Rupanya kau HANTU.

Satu dunia, kata Pak Nik ke Mekah dengan duit RASUAH.

Jangan suka mengata ORANG, mungkin KITA yang lebih. Inilah terjadi ke atas sebuah parti siasah di Malaysia.

Lebih Lajak dari Laju.

Kahh... Kah....
Sedikit cobaaaaan.....
Dah GAH seantario Dunia.

ADAM AMIN
Kg Jerlun
Kedah

Nordin Tol berkata...

Usin

Itu Nordin Mardi jual balak lagi kaya daaa... sampai boleh sponsor orang pergi aji la.

Dulu drebar Mardi, tapi sekarang sudah jadi Director daa....25%

Abas berkata...

Salam:-

Mula-mula main Sepakaraga lah...lambung..lambung...lambung. Lagi lama lambung lagi banyak dapat markah.

Kalau itupun pak mertua tidak marah terpaksa main sepaktakraw. Tiga kali saja libas, boleh kasi gol...

darkpress berkata...

assalammualaikum Ya Usin....

ente semua boleh tikam la ini nombor....semua nombor ada la....1..ehem..ehem..(nik aziz punya nombor la...)...3,4,5,6,la......mari la...tikam....ana gerenti ente semua boleh jadi kaya lah.......ha sekarang mari kita lihat siapa yang kena...........

Sue202 berkata...

Salam senior Masscommku...

Aku ini pernah jadi wartwan 22 tahun dan pernah juga jadi pegawai menteri.


Melihat nasib bekas pemandu Mardi ini jadi terfikir aku, ``Bekas drebar
pun boleh kaya...aku yang kenal dengan Mahathir, Dolah Badawi, Nik Aziz dan Husam Musa tak kaya-kaya. Hmmmmmmm Hmmmmmmmm nasib-nasib...


Bertuah lah kau drebar... Tapi nasib kau di akhirat nanti kau kena tanya Nik Aziz...

bRAVEhEART berkata...

WOW!
Mohon tuan Husin Lempoyang meng-link-kan blog saya dari blog tuan ~ bRAVEhEART
http://braveheart-blogger.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Salam.

Ana ada belajar ugama dulu2 mengenai rukun Islam.

Rukun Islam kelima - Pergi menunaikan ibadaha haji ke Mekah sekiranya ada kemampuan, nampaknya itu kurang lengkap, jadi kena tambah sikit lagi dihujungnya sekiranya ada kemampuan dan sponser.

Ha!!ha!!ha!! ini harta bukan siapa yang punya!!, ini harta Ahmad Albab yang punya!!, siapa ambil SPRM akan siasat.

Ada faham Sadiq Sepakraga???

mek kelate berkata...

Usin

Itu duit sponsor Haji baik bagi kat Kelantan FA buat bayar duit denda kat FAM pun lagi bagus kan