Khamis, Februari 18, 2010

Buat Majlis diam-diam


Pak Leman sudah lama bujang sejak kematian Mak Limah. Akhirnya dapat jumpa pengganti Makcik Bedah. Kahwin diam-diam. Majlis kecil saja. Rahim rapat dengan Pak Leman dan Makcik Bedah. Dapat tahu dia datang ziarah.

Rahim: Apalah Pak Leman dan Makcik bedah ni. Nak kahwin diam-diam.

Pak Leman: Alah Ayim. Aku ni bukan apa. Kami ni malu nak buat Majlis besar-besar.

Rahim: Masa susah kita sama-sama. Kami nak tumpang gembira. Betul Makcik Bedah?

Makcik Bedah: Makcik ni tak kesah. Ikut saja kehendak Pak Leman kau. Apalah kau nak Majlis sangat. Kami ni tua sama tua.

Pak Leman: Kau ni janganlah pulak nak merajuk-merajuk. Sebenarnya kami ni ada rancangan nak buat sedikit khenduri. Dah kau ada kat sini aku jemput sekali. Bawak anak kau ni sama.

Rahim: Apalah benda gembira nak bersembunyi-sembunyi.

Pak Leman: Aku ni dah lama membujang sejak Mak Limah kau dah tak ada. Sana sini aku cari calun ada saja tak kena. Aku tak mahulah Makcik Bedah kau ni dikebas orang.

Rahim: Apa pulak macam gitu???

Pak Leman: Aku nikah diam-diam berapa orang saja. Kalau aku umum siang-siang, nanti ada orang buat Majlis ditempat aku sebelum Majlis Nikah aku.

Rahim: Apalah Pak Leman ni. Itu cerita politik. Ini nikah kahwin. (Dalam hatinya berkata-kata perasan orang tua ni. Miang betul orang tua sama orang tua kahwin)

Pak Leman: Bukan boleh tahu. Makcik Bedah kau ni lawa. Dari masa muda aku minat tapi dia dah kahwin dahulu. Nanti aku umum Majlis Nikah pukul 10:30, Khairy buat Majlis pukul 9:30. Nanti dia bawak lari Makcik kau ...

Rahim: Ya Allah ... Takkanlah Makcik Bedah tertarik pada si budak hitam tu. Pak Leman jauh lagi hensem dan cerah dari dia.

Pak Leman: Ohhh ... ye ke? (Suka kena puji.)

17 ulasan:

rudy berkata...

tu yang heran tu tengok tokeh perkasa relek minum teh tarik.. dia saja bagi can ke?

ISAC berkata...

Oh macam gitu pun ada ke Husin?

Tanpa Nama berkata...

benda kahwin-kahwin ni kina buat diam2.tanya Bung KINAbatang(an)
( drpd Gata Mengsiang)

Tanpa Nama berkata...

la usin

KJ memang jenis kera jantan dapat cincin.

bila bagi post, haram jadah satu benda pun tak tau buat camana. Yang dia tahu tumpang glama bila kat majlis orang.

KJ ni sama tahap aje dengan Tian Chua

kluangman berkata...

Kesian sin budak tu, macam cowboy dah hilang kuda.

Tanpa Nama berkata...

aku ingat kan usin cerita KJ kawin lagi satu.....

sekali aku terjah ko usin baru ko tau.

buang maso den ajo baco crito beruk seekor ni...tiba time nanti masuk PKR la dio.

Abu Garcia berkata...

Si KJ Beruk ni memang perangai mcm tu. Dulu sapa berani submit proposal kat JPM .... kena tukar cover la alamatnya. .. naya wo

Tanpa Nama berkata...

Mak Bedah dah menopause. Pak Leman kena pakai KY leeee.Tak apa asalkan depan.

Hj Leman

Pemuda Melayu berkata...

jual dia tuan atau lelong je kat pasar baghdad..hehehe

Pemuda Melayu berkata...

jual dia tuan kalau tak laku tuan lelong aja kat pasar baghdad..hehehe

berasiam berkata...

Buat Majlis diam-diam ni mesti eksklusif. Orang yang diundang pun, tak ramai. Yang datang pun mesti guna kata laluan macam "Mokhtar" ke. Tapi dia punya penangan, sampai satu dunia heboh protes sana sini. Macam hilang kangaroo aja hari gayanya.

Terongpipit berkata...

Kalau KJ bergabong dengan Tian Chua amacam?

Tanpa Nama berkata...

kj dan tian chua?

1hutan. 1kera dan 1baboon

jimat masa, kurangkan gosip.... berkata...

ala pak husin, tukar citer pulak laa.... masukkan semua writings ni dlm archive ler.. kecuali nukilan mengenai bekas2 para PM2 yg dolu2 tu....

malas la nak tengok gambar2 penjenayah ni semua....

thank you very much...
:)

cikgi berkata...

lawak petang jemaat antara anak darjah 1 dgn bapak fanatik anwar

Anak : Abah, Anwar Ibrahim ni
memang patut di rotan

Abah : Kenapa pulak ?

Anak : sebab cikgu kata sapa yang
selalu lewat, hukuman nya
di rotan

Abah : kwang kwang kwang

Minah Law berkata...

Cikgi
Cerdiklah anak tu.Tak bodoh macam bapa dia.
Entah-entah anak I yang hilang berapa tahun lalu.

bRAVEhEART berkata...

Citer ni sama je mcm citer demo di kedutaan Australia dulu tu. Mmm! terliwatlah Perkasa, Bloggers, Makkal Sakti, MIC dan lain2 Ngo's tu. Kesian kau parpukari hehe