Ahad, Februari 28, 2010

Manusia paling luar biasa hebat


Lima orang student Malaysia di UK adakan usrah. Seorang kawan ketuai usrah dan lain menyumbang pada perbincangan. Kebanyakan yang hadhir adalah budak-budak 'dakwah' melainkan Roslan yang ahli Kelab UMNO. Saja dia nak pasang teling. Yang mengetuai usrah adalah Qais.

Qais: Nabi Muhammad tu adalah manusia luar biasa yang serba sempurna. Dia sentaisa dilindungi tuhan. Ada peristiwa Rasulullah sakit dan tidor hingga hampir terlewat waktu zohor. Lalu tuhan lambatkan perjalanan dunia supaya dia boleh tunaikan zohor. Walluhu alam.

Rahman: Time Magazine pernah membuat satu survey yang melibatkan pemikir-pemikir, penulis, ahli sarjana dan lain-lain. Rasulullah dipilih sebagai manuisa terhebat sepanjang zaman. Subhanallah.

Rahim: Hebat hebat ...

Qais: Bayangkan mereka yang terlibat dalam suvey itu adalan orang2 kafir tapi mereka memperakui kehebatan Rasulullah.

Roslan: Okaylah selain Rasulullah yang kita ketahui sebagai maksum dan adalah pilihan dan kekasih tuhan, pada pendapat masing-masing, siapakah manusia yang luarbiasa hebat?

Lokman: Ana rasa Luqmanul Hakeem. Bukan pasal Lokman nama ana. Hebat dia pasal sebagai seorang yang bukan nabi dan bukan rasul tapi ada surah bersempena namanya.

Qais: Tarmizi? Apa pendapat ente?

Tarmizi: Ana sentiasa tekjub dengan kehebatan Omar Ibni Al Khatab, khalifah kedua. Orangnya alim, tegas, pemerintah yang penyayang, ketua bala tentera yang handal, dan pemikir Islam.

Roslan: Betul .. betul ... memang luar biasa. Tapi ana suka pula pada Imam Al Ghazali. I am more touched by scholars. Ana kagum dengan isi kita Ihya Ulumuddin. Rahman macam mana?

Rahman: Manusia luar biasa ... hmmm ... ana rasa Hitler tu hebat. Bukan ana fikirkan pasal kezaliman perang. Ana tengok dia sebagai pemimpin, cara dia boleh memimpin rakyat Jerman dan membawa keyakinan hingga mereka mahu menakluk Eropah. Hebat tu ...

Roslan: Hehehe ... Hitler.

Rahim: Oleh kerana awak yang tanya, cuba awak kongsi siapa manusia yang luarbiasa hebat, Roslan.

Roslan: I tak mahu tengok jauh-jauh. Manusia yang luarbiasa hebat adalah di Malaysia.

Tarmizi: Malaysia? Mesti Mahathir idola awak. Betul tak?

Roslan: Takkk .... Anwar Ibrahim

Qais: Hang orang ahli kelab UMNO mana suka Anwar ...

Roslan: Anwar manusia hebat ... luar biasa hebat.

Rahim: Kenapa?

Roslan: Sebagai orang ternama dan sentaisa dilihat orang, segala tindak tanduk diperhati. Lepas tu yang ana rasa dia hebat pasal orang ternama macam dia nak ayaq atau ngorat orang perempuan itu susah. Lagi susah untuk tahu orang lelaki mana nak ayaq. Dia bukan saja boleh ayaq orang lelaki tetapi di bawah perhatian ramai. Manusia luar biasa hebat ...

Semua yang lain macam sama-sama terdengar berbunyi: Astaghfirullah ... masyallah. Tak baik fitnah ...


* Curi modal dari Zahid Md Arip

25 ulasan:

Singh Is Kinng berkata...

Ya Tuan Husin .... ada lagi manusia hebat ... berkat sijil nikah boleh control satu negara .... MUA HA HA

ustazSAID berkata...

Ibu Syafia Humaira pun hebat jugak...boleh dia biarkan pak we dia bunuh anak keluar dr perut dia! Apa punya hebat tu...

Pejuang Bangsa berkata...

haha haha Anwar la juburi manusia luar biasa ... memang betul bro .. kalau tak , tentu tak ramai la mai dengar ceramah2 nya

KJPilihanku berkata...

Gambar kat situ tidak menunjukkan lima orang bingai.
Ko ni sama ja dengan Anwar Berahim,
auta ja kuat..

Tanpa Nama berkata...

manusia paling luar biasa adalah manusia yang suka buat benda di luar tabiee

Apahal pon UMNO +1
PKR -1
Beringin Rendang 5+1 ???

pengulas berkata...

Keputusan semalam :

Piala Liga Inggeris

Man Utd 2 Aston Villa 1

Piala Liga Pening

Umno +1 PKR -1


sapa nak tolong jawab ni

cucu mamak kutty berkata...

nanti klu zahid mat arip mampos dan kau usin pun mampos sama,tanam satu lubang kubor aje,baru le senag maklaikat zabaniah seksa kau org berdua,itu pun klu org mcm kau dan yg serupa mcm kau percaya nya wujud alam barzakh,lantak kau org le percaya tak percaya,krn golonganmcm kau ni mana takut tentang amaran ALLAH tentang seksa kubor ke,hisah di mahsyar ke,sirratallmustakim ke,neraka dan syurga ke,kau dan org2 mcm kau mane le takut tu semua,silap2 entah2 tak percaya nya wujud peringatan tu semua ...sebab tu kau org terus menerus buat fitnah ....memang sial org2 mcm kau org ni semua....kecik2 taknak mampos,dah tua nak mampos tak mampos mampos

cucu mak lempir berkata...

Kesian aku kat CMK ni, maki hamun orang guna hukum agama.

Kalau le ustaz kat sekolah atau madrasah guna cara ni nak nasihat orang, tak tahu le apa jadi kat anak murid.

mazhab mana le si CMK ni anuti.

Kalau si Husin tu jahat, nasihat le dia baik baik ikut cara Islam.

Tanpa Nama berkata...

Mr Husin

Orang paling luar biasa hebat jatuh kepada....CUCU MAMAK KUTTEEEEE

yeeeh hip hip hoorei

Tanpa Nama berkata...

CMK:"sebab tu kau org terus menerus buat fitnah ....memang sial org2 mcm kau org ni semua....kecik2 taknak mampos,dah tua nak mampos tak mampos mampos"
hang la tak mau mampos kecik2 dulu..moron betoi..kalau juak babi PAS, PKR DAP tu dok fitnah awat yang hang tak p tarbiah depa. Zabaniah nak seksa orang UMNO saja ka bangsat oiii...

"krn golonganmcm kau ni mana takut tentang amaran ALLAH tentang seksa kubor ke,hisah di mahsyar ke,sirratallmustakim ke,neraka dan syurga ke,kau dan org2 mcm kau mane le takut tu semua,: Orang UM NO perlu takut semua ni pasal tak da LESEN masuk SYURGA

"silap2 entah2 tak percaya nya wujud peringatan tu semua": hang ni hebat dari Nabi la. Inilah ajaran Tok Guru hang yang boleh nampak Arash Allah..boelh nampak sapa beriman dan sapa yang tak beriman... dan nampak sial orang tapi tak nampak sial sendiri...

baling mali

Tanpa Nama berkata...

Ini adalah satira humor dan sindiran. Perlu kemampuan sintesis utk kefahaman dan jangan terbawak-bawak dengan emosi yg berlebihan, Lain jadinya.

Tanpa Nama berkata...

malam tadi aku pi porum perdana anjuran PAS ...saja nak dengaq..sebab tajuk memang mengancam...tapi sin..kesian jugak aku tengok..sebab hadirin dah sangat kurang sekarang ni..mana2tempat pun..kesian PAS..tu la sapa suruh pi kawtim sama itu DAP laknat.

Tanpa Nama berkata...

memang hebatt... kot depan bleh.. kot blakang bleh...

ada jgk yg best masa azizan terlepas dulu...

hakim: ko nampak ke kote anuar masa proses liwat berlaku...

azizan: tak yg arif.. sbb ianya berlaku di blakang saya...

wakakakakaaaa...

kluangman berkata...

Tanpa ada kaitan dengan kehebatan Rasul dan Nabi.

Jika mahu dibanding dan dikaitkan dengan Anwar, Saiful lebih hebat, hebat kerana berani mendakwa dan menuduh Anwar yang umum musuh dan kawan politiknya pun menggeruninya.

Saiful, tidak kiralah ada persepsi siapa di belakangnya, tetapi berani menonjolkan diri, malah melakukan sumpah laknat ke atas Anwar yang lari menikus berlindung di belakang ulamak luar negara.

Saiful berani dan mahu segerakan kes mahkamah sebaliknya Anwar menangguh dan menunda dengan pelbagai alasan.

Hebatnya Anwar di mana???

Anti Anwar memang tidak hebat - mereka busuk hati.
Penyokong Anwar lebih hebat, mereka sokong Anwar atas saksi, dalil dan bukti apa???
Mereka hebat kerana telan bulat bulat cakap Anwar. Kehebatan yang tidak ada tolok bandingnya.

Hebatnya Anwar di mana???
Hebatnnya kerana cakapnya ditelan bulat bulat oleh penyokongnya.

Tanpa Nama berkata...

Nuar tak hebat tapi bininya. Bayangkan kalau Jena buat Dr Porno Chua yang kulum. Apa rasa? Kunyit? salah. Masin?sikit. Masam? Sikit. Tapi kalau dah cuci pun kalau kulum, alamak Tuhan aje tau. Teringatkan bila Sukme, Azizan Dan Saipul tengah meneran.
Jadi Kak Zizah jugak yang paling hebat. Bayangkan kalau benda dijolok taik masuk depan Dan mulut.
Ai yoyo

Tanpa Nama berkata...

Nominees for HEBATiwati are...
Eli Wong for "Bush Fire".
Wan Azizah for "Bye-bye Alibi"
Lau Bee Lan for "Where Got My God?"
Marina for "I'm Confident?"

And the nominees for HEBATawatan are....
Anwar for "We Have the Numbers!"
Anwar for "Escape to Turkey"
Anwar for "My Name Is Mokhtar"
Anwar for "Can I F**K You Today?"

Toing!

cucu mamak kutty berkata...

yg hebat ia lah si laknat ni husin lempoyamg,dia ni maknusia paling sial di dunia sekarang ni,dia org yg paling pandai dan paling hebat membuat cerita satira menghina org dan memalukan org,moga2 tuhan balas apa yg dia kat org lain tu,mungkin satu hari keburukan itu akan terjadi keatas kaum keluarga nya,isteri dan anak2nya,insyaallah tuhan akan balas perbuatan seseorang mengikut apa yg di buatnya ke atas org lain,tunngu le tunggu.....

Tanpa Nama berkata...

YANG paling hebat tuhan sin sembahyang la anda sebelum anda di sembahyangkan,baik minta dosa di ampunkan di dunia ni amin.

Burung But But berkata...

kenapa cucu mamak kutty marah sangat?

Kalau anda ni benar2 baik, malah lebih baik dari husin lempoyang, masakan anda berdoa sedemikian rupa.

Jadi cucu mamak kutty pun sama jugalah, paku dulang paku serpih, mengata org.. awak yang lebih

Tanpa Nama berkata...

ala cucu mamak kutty, kau tonggeng ajala untuk bang nuar kau tu..

Tanpa Nama berkata...

CMK sebenarnya bukan marah,
Dia cuma suka the attention saja from you all.
Jadi dia buatlah dramatik dalam seni meroyannya.
Dia macam Cermen Kaga @ Kari Wanker tulah.

CitcatutPitatPitutLalalilu.

Tanpa Nama berkata...

Rasullulah bukan bahan gurauan..anda sanggup mempersendakan baginda..cakap macam ulama tapi ANDA adalaah ULARMAMAK

Tanpa Nama berkata...

Hebat lagi Sukma. Guna istilah "meminggir."

Sin, jom meminggir! ;)

Tanpa Nama berkata...

Pada ana Nik Ajis paling hebat,
sebabnya...
Dia boleh tentukan orang masuk syurga.....
Boleh berkawan dengan syaitan....
Berani cakap Tuhan mencarut.....

Tanpa Nama berkata...

si mamak kutty ni lagi korang layan,lagi dia naik tocang, nasihat diri sendiri dulu..............tarbiah diri sendiri dulu........