Ahad, Februari 21, 2010

Penasihat kasi kunci ...

Projek terbengkalai? Hero Tamil Sivaji the boss to the rescue ...

"Percayalah ... saya boleh kasi kunci yang busar punya."

"Kalau tak mahu besar, saya kecilkan. Kehendak rakyat kami letak atas batu jemala."

Alamak! Besar sangat. Tak muat masuk lubang kunci.

Kalau Pakcik dan Makcik nak masuk rumah ikut pintu belakang, jangan lupa mintak kata lalaun (password) dari Tuan Penasihat.

44 ulasan:

yobpeghrak berkata...

ngape ko meghraban hussin lempoyang, bn punya masalah pr dah selesaikan... patutle kegroje ko ngambik untung sekelip mate macam dalam cerita 3 abdul tu!asei nampak untung jual, tak untung tingge. jangan sapei meroyan udahle hussin lempok yok!!!

kembara putih berkata...

Inilah masalah orang Melayu, penuh hasad dengki. Dah tua pun tak sedar lagi. Kalau tak nak berterima kasih, jangan lah kutuk. Parti jamban UMNO kamu buat kerja, PR pun buat kerja, biar rakyat nilai yang mana betul2 ikhlas.

Tanpa Nama berkata...

Apa ni Husien. Sudah lah tu. Nampak sangat kutuk dan nak mengaibkan. Istifar lah. Udah lah ye. Berbaik sangka le kita supaya kehidupan aman dan damai dalam bersedara.

TQ,

Tanpa Nama berkata...

password mau masuk gua 40 penyamun ialah "mokhtar"..betulke ni.

Tanpa Nama berkata...

makcik dan pakcik tuan pun kena sebut "mokhtar" jugak ke??

Haddooi, mampos org tua tu, nyesal dapat rmh


James

Mokhtar ... Mokhtar berkata...

Husin bukan kesah pasal selesaikan masaalah.

Kembara putih budak pas bercakap mengenai tak terima kasih. Kau dah masuk BN ke nak guna modal BN????

Kelakar Anwar yang sibuk nak kasi kunci. Dia pakai password dah cukup kan???

Sulaiman Akhlakan berkata...

TQ 2:30 dan yang sewaktu dengannya

Orang yg pertahankan Anwar tu yang kena banyak istighfar.

Maknanya menggalakkan orang yang kuat berbohong, memutarbelit, sekongkol dengan nasrani, dan yahudi, menyesatkan islam, mengkhianati bangsa, membantu dap kafir harbi, etc.

Husin melekehkan seorang yang tidak patut dihormati ... peliwat tegar.

Ingat ye banyak istiaghfar skit kerana kutuk Husin.

Tanpa Nama berkata...

yang selama ni kerajaan BN bagi beribu ribu rumah tak kira politik ko tak nak lak cakap ye wahai pencacai peliwat oii... korang belajar dari darjah 1 sampai tingkatan 5 pon kat sekolah kerajaan gak... tak malu ka?? tadak maruah... dah terang terang anwar kaki utar belit ko pi sokong gak... lawan tetap lawan??? podah la... tangguh tetap tangguh ad lah.. hark tuii... bangang melayu pi sokong aki bontot!!!!

cik gi berkata...

Cerpen subuh ahad.....(part 2)

Anak : Pak, bangun semayang

Bapa : ia lah nak, kejap lagi , ari ni kan pagi ahad

Anak : Pak, cikgu kata orang yang bagi banyak alasan nak tunda buat kerja yang betul adalah saudara setan

Bapa : kwang kwang kwang kwang

shonzu berkata...

Hahahahaha.... Tuan Husin bikin lawak internasional lagi. Lama sudah ku nanti2. Berjaya juga sang PunaiSihat Ekonomi Selangor tu siapkan rumah ye, BESAU pula kunci yang diberi. Mesti rumah tu BESAU2 juga kan.

Kira hebat juga sang PunaiSihat ni, baru berapa bulan dilantik ke jawatan tu, terus semua rumah terbengkalai siap dibina. Kes kat mahkamah je yang terbengkalai kurang jalan sikit.

Tengok pakcik pakai kopiah tu pun pegang kunci dah macam pegang gitar je. Nasib baik tak ada bakal pemilik rumah yang jambu2, kalau tak mesti PunaiSihat nak melawat kawasan rumah dia juga. Hahahahahaha.......

Satu lagi Tuan Husin, kelihatannya AnWAR sihat walafiat tak seperti yang terjadi di mahkamah tempoh hari, kena papah masa turun tangga dan kelihatan kurang bermaya. Adakah kerana Spek mata ala2 Sivaji tu tertinggal di rumah atau AnWAR tiba2 pening tengok Saiful kat mahkamah??? Tolong telekkan tuan Husin ye....

Hahahahahahaha......

kluangman berkata...

Pemberi nasihat mestilah juga boleh terima nasihat orang lain.

Pengutuk mestilah juga boleh banyak bersabar bila kena kutuk.

Anwar boleh terima ke semua itu?
Bolehhhhh..beramai ramai penyokong dia jawabbbb..
Takebeer...laung pula puak PAS..

Husin terima, sebab itu banyak tulisan yang mengutuknya tersiar..

Cuba hampa kutuk Anwar di blog dia...??&*$#@%+

jamil berkata...

Duit yg digunakan utk membeli hutang talam coperation lebih afdal digunakan untuk menyiapkan rumah2 yang terbengkalai. Pakcik dan makcik yg didlm gambar tu beruntung selepas undi PR rumah mereka siap. Yg dok undi PR rumah tak siap2 macamana?.

kembara putih berkata...

Nasib baik la parti jamban UMNO kalah, kalau tidak pakcik dan makcik tu tak merasa la duduk rumah yang dibeli. Nak harap Khir Toyo? Dia tolong pemaju bukannya tolong rakyat, sebab majoriti pemaju adalah kroni parti jamban UMNO. Kena lebihkan pemaju kalau nak dapat komisyen.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong umno..tapi aku boring ler ngan menteri2 umno..

Tiap2 tahun masalah sama tk penah selesai..bkn 2tahun,50 tahun plak tu!!
..harga barang naik bila nk raya
..yuran sekolah naik bila bukak sekolah
..pendatang haram betambah2
..anak luar nikah betambah2
..budak2 kena kidnap tiap2 tahun
..kes mat rempit,bojan bohsia tk selesai2
..penagih dadah makin ramai
..seludup keluar minyak,gula etc2 tk setel2
..sungai kotor tk bersih2
..pengangkutan awam tahap dunia ke3
..budak2 berenti skolah tk dk duit pun duk ada lagi
..lorong2 gelap mcm Haji Taib tu smpai bila la nk tackle
..nelayan,petani,peneroka,penoreh asyik dpt duit jer,bila mau kasik reform besar2an-biar bleh jadik mcm negara maju (duit dh habih banyak!)
..budak2 U nganggur jer kejenyer,bukan pilih keje tapi duit gaji cukup2 byr tmbag bas,sewa rmh n mkn..nk wat harta kena ambik rasuah
..banyak lagi lah yg aku tk paus hati

Pikir punya pikir,why not kasi chance PR plak perintah..aku nk tengok menteri2 dia bleh buat keje ke??

jibaouk berkata...

ngko bute ke haper?
2 taun pr memerintah neg2 ngko bute ke? haru biru pentadbiran nya ngko bute ke?

nak bagi plak federal kat pr?

jauh panggang dari api bro!!!

alamat bawak tempurong la melayu jawabnya...

bottom-line nyer... ngko bute ker?
bangang tak abis2

kembara putih berkata...

jibaouk ni mesti baru saja keluar dari bawah tempurung.

Tanpa Nama berkata...

Sedih tengok orang macam kembara putih.
Perasan pandai tapi bodoh.
Yang penuh dengan hasad dengki.
Dah tua tapi tak sedar lagi.
Tak tahu nilai kerja orang, hanya tahu duduk jamban.
Ingat alim sebenarnya zalim.
Ingat kuat sebenarnya bangsat.

TQ

Abu Garcia berkata...

Kerajaan PR cuma pandai sain plaque atau potong reben projek-projek yang dah lama siap tapi tertangguh perasmiannya. Muka tak tau malu ... p/s mokhtar oh mokhtar....

Bakaq aka penarik kereta tak bayar bank. berkata...

kembara putih ni mmg mcm tu..berak merata2, ayat fitnah..

Memfitnah guna dalil & nas Quran kadang2.

mcm tuan gurunya..n.ajis

Tanpa Nama berkata...

Projek dah lama siap
Cuma belum dapat kelulusan menduduki

Apapun, ini kali pertama PR buat amal

Local Fighter berkata...

Salam Tuan Hussin,

Saya pernah kerja dengan IJM Corp. sebelum masuk gomen 2-3 tahun lepas.

IJM dan beberapa kontraktor yang berwibawa telah mengambil alih beberapa projek sakit terutama milik Talam.

Saya sendiri jaga projek ini di Saujana Puchong pada tahun 2007 (Sebelum PRU-12).

Idea dicetus oleh Ong Ka Ting masa dia jaga KPKT.

Projek yang terbengkalai lama macam kat Ukay Bestari tu sebab rekabentuk ada masalah sikit, tekanan air rendah kat situ.

Itu pasallah CF tak kuar walaupun kunci dah serah. Salah prosedur ni.

Sepatutnya kena lengkap CF dan CCC (Certificate of Completion & Compliance) sebelum bagi kunci.

Takkan benda mudah mcm ni pun terlepas pandang. Atau pemberian kunci ini tidak lebih dari gimik politik?

Apa - apa pun, jangan nanti penduduk yang puji melambung pembangkang ni buat aduan kat Aduan Rakyat TV3 sebab umah tak ada air. CF pun tak ada, jadi kalau ada kecelakaan, insurans tak cover!

Yelah, Aduan Rakyat TV3 tu kan propaganda milik kerajaan!!! hehehe

Tanpa Nama berkata...

Memanag ada jenis Melayu yang tak pandai kenang budi, dah bagi senang nak senang lagi, usaha sendiri malas, susah sikit macam2 kata...

Kepada manusia jenis ini lebeh baik mampus saja , menyemak!!!

Syamsul berkata...

kah kah kah projek yg memang dah nak siap pun.. siap je kasi kunci lepas tu mengaku PASAL AKU JADI PENASIHAT LA BENDA NI SEMUA SIAP...

Memamng mamat pungkoq la mamat tu..

Tanpa Nama berkata...

Mokhtar!
Hadiah seluar dalam Levi's...
Romantik gak Pak Sheikh ni ya...
Kalau si Saiful sempat auto snap pic masa dia kena tala dgn Puaka Si AnuAr tu kan best. Mesti heboh satu dunia tengok memek muka dengan penuh perasaan RAJA LIWAT Malaysia...
WOW!
Hehehehe

Tanpa Nama berkata...

itu kunci kalu apa macam mau taruk ,besa juga bang.itu lubang manyak kicik.blakang ka atau depan ka,tara bolih masuk.mau masuk kalu,itu magik word kina cakap Mokhtar. atau KINA batang (an)
(drpd:gatamensiang)

Tanpa Nama berkata...

ayoo yoo itu macam ka.ammma
(SAM mi vollu)

Tanpa Nama berkata...

wa tatak dapat titun. itu kunci manyak busat ma.itu lumah gua tatak lapat masuk.wa tatak lapat bukak itu pintu ma.apa macam wa mau silisai ini punya ploblem.wa hantam mari bolih ma.blakang juga kasi picah dulu ma itu pintu.
(from:kongketkuat)

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong Tanpa Nama 7:24 PM...benda2 mcm tu yg buat aku menyampah nak sokong govt skang. Dah nak lingkup itu ari pun x sedar2 lagi.

Tapi nak serah kat PR lagi pelingkup namanya. Sekali tanah, agama semua kena lelong.

Tanpa Nama berkata...

Woi Tanpa Nama pukul 6.00 pm.
Aku setuju dengan hang.
Dulu aku punya sakit hati tengok budak-budak UMNO tu monopoli dewan dekat kampung tu.
Lepas tu lagak macam baguih seluruh kampung.
Tapi bila bagi kat PR, PAS pi lelong ugama, PKR lagi hero buat rasuah dari UMNO, DAP seperti yang disangka-kan meraut untung agenda komunis-nya tak terbendung oleh PAS atau PKR dan PR tak tahu urus negeri!
Dulu undi bukan Badawi.
Lain kali undi BUKAN PR pulak-dah.

Toing

4JJ luZ berkata...

yobpeghrak..tak payah lah nak puji sangat PR..Tak bagus mana pun.Hulur sikit tapi yang diperghabih lebih dari tu.

Kembara putih...Pasal dah dinilai lah maka mereka berkata-kata..Bukan hasad bukan dengki tapi itulah hakikat...

tanpa nama 7.24 pm...
Apakah semua masaalah yang anda tulis tu semuanya menyteri yang kena pantau. Janganlah sempitkan otak anda. Terbukalah sikit.Janganlah terlalu mudah diperalatkan otak dan pemikiran oleh dakyah-dakyah yang sempit tu.Penyelesaian kepada masaalah tu adalah daripada pemikiran dan perlakuan kita sendiri.Janganlah terlalu mudah meletakan kesalahan kepada orang lain jika kita sendiri tak mampu menanganinya.
contoh:-
Yuran sekolah naik..Berapa banyak naiknya? Seratus? Seribu? Guna otak lah beb..Kalau setakat naik dua tiga puloh ringgit jangan nak bising lah. Bayar ASTRO beratus sebulan mampu nak bayar yuran RM50.00 setahun tak boleh ke???

Anak luar Nikah.. Cuba jawab siapakah yang boleh menahan perkara ini dari pada berlaku?? Guna akallah.. Jangan jadi bodoh sangat.

Budak2 Kena kidnap...Adakah Polis kena jaga semuanya??? Yang perlu dipersalahkan adalan Mak Bapak dia orang sendiri.. Cuai !!! Pandai buat tak pandai jaga ..Gua rasa lu pun jenis bapak yang macam tu..dah buat lepas tu suruh POLIS jaga jangan sampai kena kidnap.

eekaa berkata...

ye ler, besor nya kunci tu, merepek sungguh yer Hussin, macam nana nak masuk?

NI perli ni, mentang mentang dia punya besor ye hussin.

Hi nampak gayanya saya nak jual KY Jelly lah kat mana penyerahan kunci lain kali senang mereka nak minum air jelly untuk haus dan dahaga. maklumlah panas sekarang ini menjadi jadi lah.

Tanpa Nama berkata...

Orang lain pun siapkan projek terbengkalai juga, tak kecoh pun. Tak de pun kata kerana dia lah projek tu jadi siap.

Ni orang jenis ambil kesempatan, cakap apa saja asalkan datang untung ke dia. Apa punya orang lah ni...

kluangman berkata...

Semalam aku dah siapbetulkan longkang depan rumah aku yang terbengkalai 7 bulan, kira ni projek baru lagi, aku belanja simen pasir adalah dalam RM150 hinggit.

Ada sesiapa YB YB dari Pakatan yang nak tolong potong riben projek dah siap kehkehkehkeh..

my malaysia berkata...

sayangnegaraku.blogspot.com

my malaysia berkata...

sayangnegaraku.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

ha...hah..hah..wow.....

Tanpa Nama berkata...

ayo gilo kau sin..tabik...buek cito yang lai handal...den follower terbaik kau..dlm RM68 duit bil bband den ...berbaloilah story kau.

(wan ponek)

kasem selamat berkata...

oh gitarrrrrrr
berbunyiiiiiii
menawan hati sedang berahiiiiii

Tanpa Nama berkata...

wak ponek,kalau ponek minum air jelly iatu kj jelly.tontu hilang ponek

(atok handa)

Tanpa Nama berkata...

KUNCI BOSA NAK HILANG PONEK wan ponek ooii.,minum ky jelly hilang ponek,longoh,songa2,somut2,angin2

(atok josih )

Tanpa Nama berkata...

ha,dah tahu dah sobab wan ponek.presiden cuepec koba kek den skaghang ghamai pompuan kek ateh ,lalaki kek bawah.


(cucu hj suman joseh )

Tanpa Nama berkata...

rumah tu dibina oleh pemaju..bukan kerajaan. Kt tempat aku nk dah ada rumah2 yg nk siap. nanti panggil la breder anwar tok kasi kunci.. hek3

Syarikat SBJ pon byk projek nk siap ni.. brader anwar apa lagi..mintak izin la utk kasi kunci. nanti buat cam 'berbakti'..

pak nickey

Tanpa Nama berkata...

tu kojo penasihat(punahsihat)SATU RINGGIT.sentiasa cari lubang(peluang) nak tipu .kunci pun tipu .kunci yo godang tapi tak bolih guno nak bukak ghumah.locut yo lam tumua.


dodaptogak

Tanpa Nama berkata...

4JJ luZ,
Aku setuju, dia orang kalau boleh nak menteri jaga pintu ghumah dia.