Isnin, Februari 08, 2010

Khalid Ibrahim bertemu bakal menantu


Suatu hari anak gadis Khalid Ibrahim membawa pulang lelaki idaman hatinya yang belajar ugama di sebuah Sekolah Pondok untuk bertemu ibu bapanya.

Selepas makan, si ibu berbisik pada si ayah supaya berbual dengan budak lelaki ini untuk mengetahui latarbelakangnya.

Diajak budak bujang ini ke ruang tamu untuk bertanya mengenai pelajarannya.

"Nanti lepas pengajian apa yang awak rancang akan buat?" tanya Khalid.

"Saya akan mendalami lagi jurusan Al Quran, Tan Sri," jawabnya.

"Mahu jadi pakar dalam bidang ilmu Al Quran. Hmm........", kata Khalid.

"Hebat ttttetapi apa yang akan kamu lakukan untuk memberi anak saya rumah untuk berteduh?"

"Saya akan beri tumpuan kepada pengajian saya," jawab anak bujang itu, "dan berserah pada Allah. Semuga Allah akan kurniakan keperluan kami."

"Bababagaimana ... bagaimana pula dengan belanja persediaan untuk kahwin?" Gagap Khalid dah mula bertambah. Adalah tak kena tu.

"Sekurang-kurang awak perlu berikan sebuah cincin pertunangan kepada anak perempuan saya."

"Saya akan tumpukan kepada pengajian Al Quran saya," jawab anak bujang itu, "Dan Allah akan kurniakan kepada kami."

"Bagaiman pula bila bila bila awak ada anak nanti?" suara Khalid dah mula naik.

"Sesesesiapa akan tanggung cucu saya nanti?"

"Jangan takut Tan Sri. Kita sebagai makhluknya harus sentiasa berserah kepada qada dan dadar ilahi. Allah akan tentukan bahagian kita," ulang anak bujang itu.

"Mana boleh macam gitu? Perlu ada usaha ikhtiar," Khalid macam nak hilang sabar.

"Ya Tan Sri, saya akan berikhtiar dengan lebih kuat dalam pengajian saya dan sentaisa memohon kepada Allah."

Perbualan ini berterusan demikian dan tiap kali ditanya, anak bujang itu akan kata berserah pada Allah dan Allah akan kurniakan.

Khalid naik hilang sabar dan terus ke dapur bertemu isterinya.

Puan Sri bertanya, "Macam mana dengan pemuda itu? Baik budi nampaknya. Tahfiz ..."

Khalid merungut, "Dddd dia tititidak ada kerja, tititi tiada perancangan dan dan dan dia ingat saya Allah yang aaa.. akan sediakan segala-gala untuknya. Pengsan dapat menantu macam ni"

"Itulah awak. Siapa suruh ikut Anwar setuju kongsi nama Allah dengan orang Kristian? Rapat sangat dengan Elizabeth niiii ..."

Puan Sri mengomel, "Tuhan sudah hantar orang jadi peringat."

20 ulasan:

kluangman berkata...

Menantu kena periksa jubur dia dulu, dapatkan sijil pengesahan PUSRAWI.

judin berkata...

ttttttaaaakk lawwaakkkkakakakaka sangat kali ini.

starwars berkata...

Sa..sa...sampai ha.hati awak sin. Sa..sa.saya serah pa.pa..pada Allah balas ak.ak.awak sin! Ingat Sin.

Tanpa Nama berkata...

Jaaangan macam tu aaaanak muda maaati lala saaaya semuuuua nak tatatangung saaaayaa huuutang baaank puuun beeelum baaayar laagi nanak tanggung annnak menaantu cuuucu laagi.

Tanpa Nama berkata...

Jaaangan macam tu aaaanak muda maaati lala saaaya semuuuua nak tatatangung saaaayaa huuutang baaank puuun beeelum baaayar laagi nanak tanggung annnak menaantu cuuucu laagi.

bdk sg boya rawang berkata...

khalid si gagap ibarat brung kakak tua dungu....gi beli syarikat yg nak bankrup,duit org slangor gak d gunakan...kebajikan masyarakat terabai...sial pnya pkr

Tanpa Nama berkata...

Perancangan DAP disebalik pembelaan Anwar oleh Karpal Singh ?

tamingsari berkata...

Mr.Lempoyang,

Ini ada cerita kencing. Seorang ibu ingatkan anak kecilnya kalau nak kencing katakan 'nak menyanyi'.Sebut kencing kurang manis.
Dengan demikian setiap kali nak kencing si anak kata kt mak dia 'mak,Ani nak menyanyi'.
Satu malam si anak tidur dirumah neneknya. Dekat nk subuh si cucu kejutkan neneknya dan kata nak menyanyi. Nenek yg tak tau pebenda jawab-"ish! besok pagi je nyanyi, malam2 buta tido jelah".
Si cucu diam tapi kejap lagi dia cakap nak menyanyi juga sbab tak tahan sangat. Nenek yg sangat mengantuk tu jawab - " Ye lah! Ye lah! Kalau dah nak nyanyi sangat nyanyi kt telinga nenek, takpe nyanyilah....
Kuyup basah, air masin masuk telinga si nenek....

Tanpa Nama berkata...

mokh..tt..aarrr....(invalid password)

mok..th..th..arrrr.(invalid password)

sampai berair jubor tak dapat masuk gak sbb .....

Tanpa Nama berkata...

Tuan,

Untuk pengetahuan umum, Tabung Haji melantik Ketua Pegawai Pelaburan (CIO) yang baru pada 1hb Januari 2010 lalu, iaitu Tuan Hj Halim b Alias, yang menggantikan Tuan Hj Md Noor yang telah bersara pada Dec 2009.

Pada hari Isnin (semalam), 8 Februari 2010, Tuan Hj Halim telah meletakkan jawatan dengan memberi 24-jm notis. Oleh kerana perletakan jawatan Tuan Hj Halim dilakukan secara mendadak, suara2 sumbang sudah mula kedengaran tentang pihak pengurusan Tabung Haji, terutamanya terhadap Ketua Eksekutif, Dato Ismee.

Diharap Tuan dapat membuat penyiasatan tentang perkara ini semoga cita2 murni pendeposit2 Tabung Haji untuk mengerjakan ibadah haji tidak terjejas sama sekali.

Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

KHALID IBRAHIM:ssssssayaa naknaknaknaknak kahkahkahkahwin mamamamaccam bung kinabatangan.
(miangmengsiang)

Tanpa Nama berkata...

KHALID IBRAHIM:ssssssayaa naknaknaknaknak kahkahkahkahwin mamamamaccam bung kinabatangan.
(miangmengsiang)

Tanpa Nama berkata...

khalid, u ada ijok saja di batang berjuntai.itu tak kina.tapi bung ada kina batang an.kankankankankan....
(itikgilo)

Tanpa Nama berkata...

goblok punya husin lempoyang !

berikan mana2 ayat dalam quran kata tak boleh pakai nama Allah

kat sabah, dah 50 tahun kristian pakai nama Allah....cuma seorang je yg convert

kaji dulu husin, jgn cium bontot najib

badrul berkata...

Salam, lawak satirical, mentaliti rendah, kesyian awak AHL.

Naning berkata...

bodoh punya tanpa nama kat atas tu.

cuba tanya kristian sabah tu. pasai apa depa guna org arab sbg basis untuk guna nama Allah. kristian ni memang headquaters dia kat arab ka? memang semua org kristian dlm dunia guna nama allah ka? tak pernah aku tengok dlm cerita omputih.

cuba bagitau aku, Pope kat vatican city tu setuju nak guna nama allah ka? depa yg kristian ortodok di eropah pun tak mau guna nama allah. bodoh punya kristian sabah. lagi bodoh melayu2 yg sokong. ptui..

Tanpa Nama berkata...

orang PAS ni bongok...Harun din kata haram...haram laaa..yang dok jadi haram jadah tu pasai pa..kalu masuk lubang hampa, hampa terima. Kena tang orang len kata lubang pungkoq..padahal hampa yamh dok bantai depan belakang..

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama berkata...
ko nie bila ank ko dh muftad sok batu ko nk sadar kan...
kt malaysia nie bdak melayu sume nye bodoh bangang cam ko... sok dia nmpak allah kt gereja n allah kt masjid... ko gase dia nk pilih mn..?.. cuba pikir guna otak... jgn pikir guna jubor ko 2...
Allah 2 tok sume agama tp di mlysia nie boleh guna tp kita tengok kesesuaian doh... xnk remaja zman skrg keliru... ko nie mmg keturunan bodoh bebal kot...

Husin Lempoyang berkata...

Mereka yang perlu menjawab sindiran dan jenaka dengan maki hamun adalah merek ayang kurang self esteem atau kurang IQ untuk menjawab balik dengan bijak.

陽春麵Star berkata...

That's actually really cool!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,做愛,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟