Isnin, Julai 11, 2011

Hishamuddin beri amaran pada Najib


KUALA LUMPUR Julai 10hb: Menteri Dalam Negeri, Dato Hishamuddin Hussein Onn mengingatkan Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Abdul Razak supaya tidak lagi terlibat dalam sebarang perhimpunan haram.

Hishamuddin memberi amaran kepada Najib yang semalam menziarahi peniaga-peniaga di Jalan Tunku Abdul Rahman yang terjejas dengan perhimpunan haram Bersih pada hari Sabtu.

Blog MIK melaporkan Najib menerima pelbagai rungutan dan beliau sudi mendengar keluhan para peniaga yang amat berang dan marah dengan sikap tidak bertanggung jawab penganjur perhimpunan haram Bersih yang didalangi pimpinan Pakatan Pembangkang

Menurut Hishamuddin, Akta Polis Seksyen 27 begitu jelas tentang sebarang perhimpunan melebihi 5 orang di kawasan awam memerlukan permit polis. Klausa 2(d) jelas juga sebarang organisasi haram tidak boleh diberi permit berhimpun walaupun di luar Kuala Lumpur atau dalam stadium terbuka.

"Tidak kira sesiapa saja. BERSIH, Pemuda UMNO atau PERKASA ...tiada pihak dibenarkan membuat perhimpunan atau perarakan di ibu negara," katanya ketika ditanya wartsawan selepas Majlis Penerangan PM bersama BN dan NGO di Pusat Perdagangan Dunia Putra Kuala Lumpur semalam.

Rombongan lawatan Dato Najib melebihi 5 orang, khususnya terlalu ramai kaki bodek ikut bersama dan ini telah melanggar undang-undang.

"Kalau saya ada bersama Perdana Menteri, tak mengapalah juga. Asyik-asyik muka Ijat (Dato Shahrizat Jalil). Kerja Ketua Wanita asyik posing depan kamera. Kasi can orang lain," ujar Hishamuddin.

Menurut Dato Hishamuddin, Dato Najib perlu diingatkan bahawa sebagai Menteri Amaran di dalam Kementerian Dalam Negeri, dia tidak teragak-agak seperti biasa untuk memberi amaran dan jika perlu, memberi mandat kepada polis untuk mengguna kuasa mengambil tindakan sepatutnya.

Anggota polis sudah bersiap sedia untuk menghadapi segala kemungkinan termasuk mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang berdegil untuk menganjurkan serta menghadiri apa-apa perhimpunan.

Pihak kami cuba menghubungi Dato Seri Anwar Ibrahim untuk mendapat komennya berkenaan perkembangan ini tetapi tidak berjaya.

Anwar dikatakan kembali kedalam karakter nazak dan leher berbengkong setelah menziarahi kematian Baharuddin dan bertemu Kelab Penyokong Anwar (AIC) petang semalam. Dia dijangka akan menimbulkan isu arsenik, disuntik AIDS dan mata lebam tumbuk sendiri.

Ketika diminta penjelasan oleh wartawan Malaysiakini tentang mandat kepada polis adalah diberikan dibawah kuasa Parlimen, Hishamuddin meminta pihak media alternatif tidak mengelirukan isu. Sebagai anak bekas Perdana Menteri, dia berhak untuk tunjuk kononnya dia boleh lakukan sesatu lebih dari beri amaran.

Hishamuddin turut ditanya tentang samada tindakannya memberi amaran kepada Perdana Menteri akan jejaskan kerjaya politiknya. Katanya, dia yakin Najib akan bersikap profesyenal untuk menerima teguran.

"Lagi pun apa saya nak risau lagi? Imej saya dah tercemar sejak digelarkan Menteri Amaran Dalam Negeri. Saya sudah tiada peluang untuk jatuhkan Muhyiddin dan Zahid Hamidi di pemilehan UMNO akan datang.

"Kalau tidak tukar kawasan, saya boleh kalah di Sembrong yang ada pengundi 45% Cina. Menyesal tukar dari Tenggara. Malu pula nak balik ke situ semula." - Agensi Husin Lempoyang

24 ulasan:

Kempen Manager berkata...

Hehehe ... kasi amaran sajalah hishamuddin pondan wal kedi.

Pandai kau jentik buah pelir dia.

Kali ni kasi naib presiden yang berani2.

Pengecut dan pondan mcm hishamuddin ni biar berehat dahulu

Oghang Ghombau berkata...

Betul la sin ... anak2 bekas PM dan bangsawan ni banyak pengecut dan takde telor.

Kita perlu kepimpinan yang berani.

Tak harap najib, hishamuddin, mukhjriz ... akan bela melayu. Dia orang semua takut dan tak berani.

Anak2 bangsawan melayu yg jadi kaya raya dari Dasar Ekonomi dah jadi pembangkang dan melayu liberal macm marina hingga dah bukan lagi orang melayu dan islam.

Rakyat Marhaen berkata...

Pemimpin UMNO pengecut, Melayu Pakatan sesat jalan dan haluan ...

... marhaen melayu tergadao nasib.

Tanpa Nama berkata...

Berisi, kanan kiri, tepat ko belasah sin.

Rosnah Ketua Puteri berkata...

Betul Sin

Asyik-asyik muka Ijat (Dato Shahrizat Jalil). Kerja Ketua Wanita asyik posing depan kamera. Kasi can orang lain,"

Kalau aku slim dan cantik molek, aku pun nak buat macam Syarizat

Tanpa Nama berkata...

kalau bagi kat pas, habis jadi pencacai n.ajis je lah malayu

Tanpa Nama berkata...

bertuah lah hisham-nonok-kemut-din nak beri amaran najib

Majid Razak berkata...

Apa ko kata tu ko tuju pada aku ke pada ijat ke atau pada kaki bodek aku...

apa pa semua yang ko ngomel tu betul Sin.. ko jual untuk takpe.. jual orang pun takpe tapi jangan ko jual Melayu..
-Majid Razak-

Jahamy berkata...

Ha ha ha.

Salam!

abuarif berkata...

HISYAMUDIN ELOKLAH LETAK JAWATAN,,,,,rata2 orang melayu sangat marah dan muak dgn UMNO kerana Pemimpin yg LEMAH dan PENAKUT...Dato Seri Najib "SEPUPU" dato seri "tidak mempunyai Keupayaan"memikul Tanggung jawab sebagai menteri KDN,,,,,,,,eloklah suruh dia berhenti kerana gagal dan membiarkan HIMPUNAN BERSIH DILAKUKAN walaupon beribu lapuran polis dibuat,,,,,jgn biar sampai rakyat dah meluat UMNO baru nak Tukar Menteri AMARAN,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

jadi menteri pelajaran huru hara kementerian pelajaran..kate susah.. dpt lak menteri yg profil tinggi mcm kdn ni buat org cukup risau..sanggup trime jawatan tu..mcm skrg bile timbul je satu-satu isu naik risau je..cukuple..jadi yb adun dahle..dah tinggi dah tu..itu pun kalu sygkan
agama,bangsa dan negara..bagile pd yg layak jadi pemimpin atasan, yg btul2 nk berjuang kpd agama,bangsa dan negara..maknenye x perlu yg minat glemer,tak semestinya dr gol bangsawan @ terkenal,x semestinye dr gol kaye..itupun kalu k'jaan skrg nak terus mandat memimpin..ingat,org dlm umno sendiri pun khususnye dan melayu amnya jadi gelisah dan berdebar bile pemimpin2 sebegini dpt lepas naik ke atas..

Tanpa Nama berkata...

Dah mahkamah kangaroo joe, anwar kena jadi camel joe..

Tanpa Nama berkata...

Dah mula ke kempen untuk Mesyuarat Agung UMNO BARU?

Nampak sangat Hang di sebelah kumpulan Mamak (Melayu Celup).

Bermimpi le macam Mat Jenin.

kluangman berkata...

Hisham ni sesuai letak di bawah kementerian kajian cuaca dan kaji bumi, dia mahir dalam memberi amaran kalau ada tsunami atau gempa bumi.

Haji Labu berkata...

Sin,

Kenape kumpulan baju merah kebanyakan muka dia orang macam Bangla?

peminat felem melayu berkata...

usin

aku tengok gambor anwar berbalut leher dah sebijik semacam En Jamil Madu Tiga.....

Pak mentua siap tolong cover lagi auta dia tu

memang betul la apa joe bedul cakap

kwang kwang kwang

peminat felem melayu berkata...

Usin

apa kata kau amek klip felem Madu Tiga part En Jamil berbalut tang kepala dan tangan nak kelentong bini dia dan kau tukar dialog dia jadi cerita berjodol En Anwar Madu 3 jantan

Tanpa Nama berkata...

5 Question to Najib on the power of Democracy!!!!
1. What power have you got?
2. Where did you get it from?
3. In Whose interest do you exercise it?
4. To Whom are you accountable?
5. How can WE get RID of YOU?

1Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Alahai ... itu pun nak tanya Najib. Bebalnya

Tanpa Nama berkata...

madu tiga part jamil bungkus kaki denagn muka

http://www.youtube.com/watch?v=boBKgW0pkns&feature=related

Tanpa Nama berkata...

tok mudin(hishamnudin) hanya layak untuk menyunat kulit anu saja.

yang layak di kdn adalah Tun usin Lempoyang anak kepada usin mubarak dari kairooo

Tanpa Nama berkata...

sin apa kau tak jual orang-orang melayu juga sin manyak untung ooo lu tatak jual pun orang melayu celup akan jual juga, orang melayu pun manusia juga lu jual untung ooo

jual manusia jauh lebih untung dari jual unta (usin lempoyang, kairo), jual melayu untungnya membuat usin jadi trilioner

Tanpa Nama berkata...

encik usin....kasi komentar sikit hal mat sebu naik kerusi roda....roy

Mustaqim berkata...

Sayangnya Menteri Amaran Dalam Negeri ini tak malu2 nak letak jawatan......