Sabtu, Julai 16, 2011

Pemimpin tak boleh tertinggal barang


Selepas makan tengahhari lepas Jumaat, tiga rakan - Rahimi, Yusof dan Badrul - bersembang sebelum pulang ke pejabat. Mereka membincangkan mengenai kepimpinan negara. Hebat ....

Rahimi: Aku kecewalah cara pengendalian perhimpunan haram Bersih. Polis dan media dah berjalan dengan lancar. Tapi ada campurtangan yang akhirnya menaikkan semangat perusuh Bersih.

Badrul: Sebenarnya tak patut. Perlembagaan dah janjikan hak berhimpun.

Yusof: Aku tahulah kau baru nak berjinak dan faham politik. Artikel 10 janjikan hak berhimpun yang aman dan tanpa senjata. Mana ada puak PKR dan PAS tahu berhimpun dengan aman? Ini pula ada elemen-elemen subversif dan asing. Jumpa senjata ...

Rahimi: Sebenarnya kelau nak tunjuk perasaan, buatlah di stadium. Saja nak buat huru hara di jalanraya. Tapi aku kecewa pasal kempimpinan nampak macam tidak tegas, flip flop dan serba salah. Malah macam ada sabotaj.

Badrul: Aku rasa dah masa kita tukarkan kepimpinan negara dari kaum bangsawan dan UMNO ke parti lain.

Rahimi: Kau dah condong pembangkang. Macam gitulah fikiran kamu. Siapa kamu cadang?

Badrul: Lim Kit Siang atau Lim Guan Eng

Rahimi: Aku tahulah kamu liberal dan terbuka tapi DAP tak akan bodoh untuk minta jadi PM. Mereka sedar majoriti dan kaum terbanyak masih orang Melayu. TPM bolehlah kot KALAU pembangkang menang.

Yusof: Kalau bukan DAP, mesti dari PAS. Mereka lagi lama dari PKR. Sokongan akarumbi lagi besar, dedikasi dan bertenaga.

Badrul: Isyyy ... takkan Pak Lebai jadi PM. Ajar bab wudhu, solat dan mandi wajib, bolehlah? Kalau Pak Lah dah teruk macam itu, Hadi atau Nik aziz jadi PM mesti lagi teruk ...

Rahimi: Habis tu, kau cadang siapa pula, Badrul?

Badrul: Anwar Ibrahim

Yusof: Tak boleh, tak boleh .... dia suka tidor waktu asar.

Rahimi: Apa kena mengena dengan tidor waktu asar dengan kepimpinan negara?

Yusof: Anwar mewarisi pelupa...

Badrul: Aku dengar dia berucap selalu. Ingatan dia kuat. Banyak detail dia tahu.

Rahimi: Dia temberang mana kamu tahu Badrul?

Badrul: That is not the point. Kalau dia lupa sikit-sikit pun, dia ada adviser. Dia ada pengalaman sebagai bekas TPM.

Yusof: Anwar banyak masaalah dari sifat pelupanya. Dia selalu tinggal barang ...

Badrul: Tinggal barang ...?

Yusof: Ya, tinggal barang.

Badrul: Apa isunya kalau dia tinggal barang. Adalah ADC ingatkan hal barang. Gilalah ko ni, Usop.

Yusof: Dia selalu TINGGAL barang dan ini menjadikan dia tidak boleh jadi PM.

Rahimi: Cuba ko terangkan, Usop. Bukan senang nak faham ko ni.

Yusof: OK aku terangkan. Dia ada kes di mahkamah pasal TINGGALkan DNA dalam dubur Saiful. Sat lagi, dia akan ada kes mahkamah pasal TINGGALkan jam Omega dalam bilik lepas main pelacur.

Rahimi: OK OK

Yusof: Masaalah tau jika dia terus pelupa yang terTINGGAL barang selalu. Apa lagi barang dia akan terTINGGAL bila jadi PM?

Badrul: .... (ternganga mulut tak tahu nak kata)

Rahimi: Hahaha ... kau ni Yusof ... pemikiran kau selalu luar dari kebiasaan. Dari dulu ...

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tertinggal barang ... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

apa barang dia tertinggal usin kalau dia jadi PM.cerciter.Lawak2.

anti bohmau berkata...

TERTINGGAL ER..ER..APA PAK USIN?

wénkt berkata...

Waaaa tak faham

Tanpa Nama berkata...

hehehe...kalau peliq dia ada skru boleh pasang /tanggal tu pun mungkin tertinggal jugak..sah banyak makan kepala ikan..

Tanpa Nama berkata...

pemimpin2 pr semuanya x sesuai dan x boleh jadi pm....yus

Blog 1 Malaysia berkata...

Ambik semua









'Lubuk Emas' Terengganu dikhianati - Generasi muda dan generasi baru Terengganu adalah generasi paling bodoh dan tolol jika BN terus berkuasa..
http://Facebook-1Malaysia.blogspot.com/
Undi BN Undi HARAM- Media BN Media Porno. FUCK Pemimpin BN. Pemimpin BN mcm PUKIMAK.
http://blog1Malaysia.blogspot.com/

timun berkata...

barang yang tertinggal adalah "barangkali"...maksudnye kata2 bakal pemimpin PR cuma retorik semata...memang retorik pun...ditambah hamPAS yang jadi makanan DAPigs...

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Kalau anu tu bukan Allah yang jadikan, Anwar Ibrahim lah orng yang paling banyak tertinggal kot.

Lagi pon sebab dia pemurah sein, ko tengok la..baik jantan ke betine ke dia main bagi je.pas tu tinggal kan aje..

kluangman berkata...

Barang yang lepas jangan dikenang, jadi TPM tak jadi PM.

Tanpa Nama berkata...

ANWAR PALING LUPA BAHAWA ALLAH MAHA MELIHAT, MAHA MENGETAHUI AKAN APA YANG DILAKUKANNYA SAMA ADA CARA TERANG2 ATAU TERSEMBUNYI.

MOGA2 ANWAR CEPAT INGAT DAN BERTAUBAT SEMENTARA NYAWA MASIH ADA.

ASSALAMUALAIKUM..

Tanpa Nama berkata...

Bang Nuar Berahi selalu suka rhetoric buat janji manis mu. anak cina anak india semua pakat anak dia. janji nak kasik bukti bunuh altantuya sampai la pun dia tak bagi. janji nak buat itu nak buat ini, sekali dia buat onar jah...

soalan: Apa lagi barang dia akan terTINGGAL bila jadi PM?

jawapan: tinggal JANJI jer lah.

LanChiauSan

Tanpa Nama berkata...

sin,
yang luar kebiasaan tu yang aku paling minat. he he he

Gurindam Jiwa berkata...

Macam kenal aje tiga² kawan ni... kan?

Tanpa Nama berkata...

truk dan cetek ilmu 3 sekawan tu. hadi & nik aziz hnya tau wuduk mandi wajib je..yg 3 ketui tu tau ka?biasal umat akhir zmn ni.terlalu pndang tinggi secularism.org yg mengamalkn sunnah spt memegang bara api..

Tuhan nmpk apa yg kte wat..suruh org bertaubat cam confem je tau org tu bersalah.org skrg mmg xtakut sebarkn fitnah.xpun uols kot yg jd cameraman yg balig tisu tu..haha