Ahad, Julai 10, 2011

Polis gagal?


Polis telah jalankan kerja yang terbaik untuk mengawal dan menghalang perhimpunan haram ini.

Dalam menjalankan tugas menyurai kumpulan-kumpulan yang terbina disekitar Dataran Merdeka, Puduraya, luar Stadium Merdeka, Kg Baru, Masjid Negara, Sentral dan Sogo, terpaksalah mereka guna gas pemedih mata.

Tak pedih mata mereka tak serik dan degil. Akan terus menduga keazaman polis.

Di kawasan tertentu, seperti kawasan perniagaan, kawasan sempit dan orang awam, polis gunakan pancutan air.


Rupanya ada blog Ujang Ranggi tak puas hati. Polis tak mencapai kehendaknya.

Dia persoal kenapa polis guna air jernih untuk pancuatan air. Oleh kerana pihak-pihak ini menuntut SPR guna dakwat kekal (indellible ink) untuk dicalit pada jari sesiapa yang sudah mengundi, dia berpendapat polis patut pancut mereka dengan dakwat kekal.

Keadaan atas akan berupa macam berikutlah ...

Tak payah tar balik jalan, dah hitam semula selama-lamanya.

Hehehe ... bagus juga.

Senang juga nak spot budak IPT yang terlibat dengan perhimpunan haram. Asal ada pelajar yang muncul Isnin ini dalam badan dan baju hitam legam dan tak boleh hilang lepas mandi dan basuh, sahlah terlibat.

Cuma masaalahnya Timbalan Menteri itu Menteri politik baru. Dia saja intelligent dan blogger tak matang dan terbuka macam dia. Dia begitu terbuka minda hingga otak pun ikut koyak rabak.

Lantaklah dia ... kalau berdegil tak ditukar, Temerloh akan cari wakil rakyat baru. Biar wakil rakyat tak matang, tak terbuka. Asal ikhlas dan tahu jaga kawasan serta kebajikan rakyat sentiasa dalam hatinya.

30 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

slah tu sin, x payah sembur pakai ink warna hitam.. sembur saja dengan Air DNA B.A.B.I. most yang hadir adlah ahli parti Pas, sure diorang akan bertempiaran lari, kan haram tu..

polis sudah kasi amaran, risiko tanggung sendiri..

Tanpa Nama berkata...

umno bangsat akan makan jalan tar nanti

Tanpa Nama berkata...

aljazeera melaporkan 100ribu hadir..itu pun dgn kekangan berbagai halangan dan roadblock dan ugut isa..kalau tidak berjuta...kl pr legend..kl tempat pr..umno bangsat menang hanya 1 kerusi..biar ada malu sikit..mana perkasa?takut?patriot 300 org je..mana silat gayong?cuak?hahahahah

berSHIT berkata...

lihatlah keganasan pendemo bersih memukul polis dengan kejamnya http://english.aljazeera.net/news/asia-pacific/2011/07/20117973119168783.html

pakngah santan berkata...

aljazeera kira kaki-kaki orang. seorang ada dua kaki, jadi banyaklah. kalau 100,000, macamana polis boleh control. tak ada insiden yang buruk. kena sembur dengan air dan gas pemedih mata, biasalah tu. jimat sikit tak payah mandi. kelantan pun susah dapat air, dapat pulak air free. lagi best. anyway, takkan nak expect polis sembur dengan buah durian ka?

anyway, bersih tidak mencapai matlamat anwar sebab tu dia kena menunjukkan kehandalan anugerah pelakon anugerah tuhan terbaik. kalau perkasa datang dan berlaku pergaduhan, lagi teruk senarionya nanti. anwar juga yang untung.

so, siapa sebenarnya yang pandai siapa sebenarnya yang bodoh. konklusinya, dari sudut pandangan penyokong :
pas - kita berjaya (tak tau apa yang berjayanya)
pkr - kita berjaya (tak berjaya pun kata berjaya, dah memang dasar pembohong mengikut anugerah tuhannya)
dap - mmm, the police has done a good job in controlling the crowd. need to report to master down south. must use other modus operandi.
anwar - ayoyo sakit badan (dasar seorang oportunis, yahoo boleh tunda kes)

Tanpa Nama berkata...

Ptuihhhhh...
Malunya kau.....
Yang datand tak sampai 1000 orang?
Lepas tu baru bergerak 200m dah cabut lari lintang pukang bila sekali kena ketuk dgn FRU.
Apa punya PETRIOT la macam ni. bikin malu aja. Cakap berdegar seluruh malaysia nak datang berpuluh ribu, tapi yang muncul cuma sekotet ja.

Aduh...malu...malu.
Kalau USA dengar sure malu punya. Mana tak nya sbb dah guna nama senjata pemintas tercangih mereka. Tapi....macam haprakkkkk...

Ini mesti duit upah tak mau kasi ni....

Betoi2 malu sama BERSIH la....

Taufan berkata...

PAS bangsat sanggup jilat punggong Ambiga!! sanggup diliiwat berrrrberkali-kali oleh Anwar!! sanggup melacur agama!! sanggup mati kerana DAP yang duduk kat rumah nak tengok dan tunggu Melayu mana mati!! PAS dah kena tipu!! Inilah maruah PAS yang dibenci nabi, ditolak ugama!! Dah hukum haram, maka haramlah perjuangan PAS.... uueeekks

pemerhati berkata...

mmg la perkasa, silat gayung tak ada..patriot pon sikit aja..nak atau apa pasal?? sebab yg turun utk sokong bershit tu 95% orang melayu. karang kalau diorg2 ni turun gaduh..tak ke melayu dgn melayu yg gaduh..yg parang terbang pon kena kat melayu jugak..itu lah yg dikehendaki oleh DAPIG..kalau 16 Mei diorg dah kena parang cukup2 mestilah kali ni diorg takut. sbb tu lah juga lim guan eng nak haramkan silat. So aku puji tindakan perkasa, persatuan silat dan patriot. So tak adalah melayu sama melayu yang berbunuhan. Nanti jadi perang saudara. Ada otak tu boleh tak pakai lebih2 sikit untuk berfikir?

Tanpa Nama berkata...

Anon 12:40
Yg paling kami malu la ialah si Raja Katak Ibrhim Ali tu.
Memang kasi malu sama PERKASA la.
Tak muncul2....Taik hidungpun tak nampak
Boleh Raja Katak tu tak datang?
Katak buat PERKASAM bawah tempurung kot?????

he..he..he..
Kalau Katak ni berucap, tempayan pun boleh pecah...tapi...habuk pun tarak.

Tanpa Nama berkata...

Weiii pemerhati...
Wa sudah tau la...lu punya face sudah dropped pasal ini issue.

Macam nana tak dropped...

Satu malaysia lu sudah kasi tau mau datang ribu2...tapi...sekotet ja yang datang.

Satu lagi memang betoi la orang cakap, Ini umno otak serupa lembu. BERSIH dah cakap mau buat Perhimpunan aman....tapi..lu punya otak yang sewel sudah kata mau rampas dan gulingkan kerajaan. Lagi teruk lu orang pulak yang mau ajak gaduh...mau BERPERANG lah...
See.....as what you said in your entry. Parang terbang la....mau gaduh melayu sama melayu la. he..he..he..

Sapa mau gaduh hahhhhh...??
Lebmu saja yang mau suka gaduh2.

he..he..he..

Mustaqim berkata...

Betul Sin engkau ni memang berfikiran panjang macam jual org lebih untung dari jual unta!

Kenapalah menteri kita ni semua totol bahlul belaka? Dayus pulak tu.

PM Najib kena cepat tukar Hisham si dayus yg suka ketawa berbahak-bahak buat lawak bodo.....

Tanpa Nama berkata...

mana samurai>mana gayong.mana perkasa?patriot 300 je nk lawan 100k..aljazeera bbc cnn reuters melaporkan ratus ribu dna berpecah di banyak tempat ..kl sentral ada jamek ada pudu ada maybank ada..tu pun sebab umno bacul tutup kl buat roadblock dna ugut isa..cuba legal..1juta terang2..kl pr punya..umno menang just 1 seat je kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

yg penting skrg najib sudah malu..1 dunia tau umno ni menipu dlm pilihanraya..2008 44 kerusi parlimen milik pr semasa dikira tp lepas undi pos sampai bn menang 44 kerusi..kalau tidak 2008 pr dh berkuasa..sampai bila mau main tipu..ni dunia ada penjaga la..

Tanpa Nama berkata...

BERSIH TAK LAKU. YEA YEA
ORG GILA DAN ORG BODOH JE SUKA BERSIH
YEA YEA
KEPADA SEMUA PENYOKONG BERSIH
BESOK CERITA LA KAT ANAK CUCU CAMNA BERSIH BERJAYA JADI LEMBU.
nak tunggu perkasa la, gayung la, patriot la,
PAS dan PKR tak layak langsung nak tanya.
pegi balik balik belajaq sembahyang betul betul. sembah tuhan. jgn sembah lembu dan patung ambiga.

Tanpa Nama berkata...

anak Dr M,Marina Mhathir pun join Bersih semalam keh3



http://www.youtube.com/wat​ch?v=V0n3gC0gqn8&feature=p​layer_embedded#at=96 ..bukti



lg bukti..http://www.youtube.com/wat​ch?v=B342LsiSzgE&feature=p​layer_embedded ..



dan lagi bukti....http://www.youtube.com/wat​ch?v=pzHGBUB3JBY&feature=p​layer_embedded ..



bukti dr aljazeera..http://www.youtube.com/wat​ch?v=sSLS6ycGQsE&feature=p​layer_embedded ..



http://www.youtube.com/wat​ch?v=UmauVB5BpYA&feature=p​layer_embedded bukti yg ratus ribu yg hadir walau pun mcm2 halangan..kalau legal berjuta akan turun..perlu diingat..penyokong pr di semenanjung 51 peratus..bn 49 peratus..

Tanpa Nama berkata...

tengok paper melayu bodoh tu mmgla hahah smpi berita pun umno nk menipu melayu.dia ingt melayu bodoh ke..dia ingt internet tkde ke org boleh tgk..hahaha..

Tanpa Nama berkata...

Polis bukan gagal tetapi diperbodohkan sama jugak dengan semua orang pro ke tak pro Bersih.

Yang menang besar SPR. Tak tau buat kerja tapi kesalahan dia orang semua ditai chi kan ke pihak lain.

Tiap-tiap bulan lepak, dapat gaji akhir bulan dan tunggu bonus bila ada pilihanraya.

Tanpa Nama berkata...

Dah maki2...laillahilallah... maki2 lagi..takbirrr!!!Nak carut carut je maki je jgn lepas tu lidah tu nak permainkan nama Allah. Bedebah! Reformasi hamjadah apa? Bersih konon tp jubur Peliwat yg nak dibela! Bahalol!

Abu Garcia berkata...

Ehhh.... patutnya disembur cat kuning lah ..... biar semua jadi kuning kekal ..... lepas tu pi mintak kat Digi bayaran sebab tolong iklankan makhluk kuning @ maskot dia ....

Ular Menyusur Akar berkata...

Sin, Hadi kata itu baru makadimah. Nanti ada yang lebih besar. UMA tenggok polis baru buat saja saja aje. Yang lepas dari tangkapan pun polis salam saja saja. Apa tak malu ke dia orang nie? Polis belum keluarkan mukadimah lagi.

UMA rasa kalau polis keluarkan mukadimah ada nyaya anjing anjing tu!!! Nasib baik nuar tak gol....

Tanpa Nama berkata...

apakata kita balun negeri PR pulak .... cari hari-hari penting ... jamkan jamabatan pulau pinang ... baru ada akai ...

Tanpa Nama berkata...

Saya ke kiripun bukan ke kanan pun bukan.

Sebagai bekas anggota polis saya ingin nukilkan beberapa perkara utk difikirkan.

Pertama, bagi saya dan mungkin semua orang yang berdemo ini sebenarnya tidak sepatut berlaku. Ini adalah kerana pengalaman BERSIH 1.0 sepatutnya telah mengajar PEMERINTAH, POLIS dan SPR belajar dpd apa yang berlaku.

Tuntutan2 yang dinyatakan adalah bersifat POSITIF untuk semua.

Sepatutnya PEMERINTAH memberikan ruang yang luas kepada BERSIH 2.0 utk mereka menterjemahkan apa yang tersirat dalam tuntutan mereka. Sepatutnya kerajaan memberikan ruang atau tempat untuk BERSIH 2.0 dijalankan.
Pihak POLIS juga sepatutnya memudahkan urusan mereka dan bukan menyusahkan. Apa yang berlaku nampaknya adalah sebaliknya. Pihak POLIS langsung tidak memberikan kerjasama.
Sepatutnya arahan pemberhentian pengangkitan awam, penutupan jalan2 utama dan roadblock tidak sepatutnya berlaku. Pihak POLIS sepatutnya menjaga keselamatan dan peserta dan bukan menyusahkan dgn menangkap dan memukul peserta. Perkara2 ini sepatutnya tidak berlaku jika KPN itu sendiri berfikiran waras.Apakah dgn kelengkapan senjata api, kemudahan yang menakutkan, dan anggota yang ramai menyebabkan KPN sudah tidak dapat berfikir utk mengelakkan perkara2 ini berlaku. Apakah BERSIH 1.0 tidak mengajar KPN terhadap apa yang berlaku? Bukankah BERSIH 1.0 memperlihatkan kepada KPN bahawa selepas sahaja mereka berarak pada hari tersebut dan selesai mereka akan terus pulang ketempat masing2. Bermakna mereka cuma mahukan satu hari sahaja utk mereka meluahkan apa yang terbuku.
Menghalang, menggertak dan menakut2kan rakyat malaysia benar2 melanggari hak asasi yg jelas terkandung didalam undang2.
Tidakkah KPN sendiri sedari itu adalah hak rakyat? Adalah amat malang jika KPN sendiri melanggari hak rakyat sedangkan fasiliti dan kekuatan anggota yang ada amat memadai utk mengekang dpd sebarang yang tidak di ingini. Perbuatan menghalang hak kebebasan rakyat dgn menghalang dan menangkap peserta bukan sahaja menjatuhkan kredibiliti polis pada rakyat malaysia malah pada dunia yang memerhatikannya. Perbuatan KPN dgn menyekat segala laluan pengguna dan mengarahkan pemberhentian pengangkutan awam benar2 telah menyusahkan rakyat. Sekali lagi rakyat mempersoalkan kredibiliti POLIS apakah dgn kekuatan dan fasiliti yang ada maka pihak polis sudah mati akal menyusahkan rakyat.???
Manakal utk SPR tuntutan yang di suarakan BERSIH 2.0 adalah amat POSITIF utk kebaikkan semua. Sepatutnya SPR bersifat berkecuali dalam mendengar luahan rakyat. Berfikirlah dgn cara POSITIF kerana BERSIH 2.0 berniat mulia.

Sekian

Tanpa Nama berkata...

Memang tak ramai orang yang datang, yang banyak tu lembu, kambing, biawak dan babi pun ada.

Tanpa Nama berkata...

Saudara/i Anun 9:25

Yang tu aku SOKONG.

INSAN / ORANG tak ramai... yang ramai rupa macam orang, rupa macam oarang kuat sembahyang, tapai jangan terpedaya... mereka semua sebenarnya haiwan berkaki dua yang telah diambil AKAL nyer. Hasil daripada ketua berkaki dua yang BERNIAGA ayat ayat NYA.

Tanpa Nama berkata...

Bukan saja polis gagal. Najib lagi gagal. Dia yg over gelabah . Ambiga dan yang lain2yg terlibat dgn gas pemedih mata x de pulak gelabah & gabra macam najib TOLOL. Malu nya dapat PM bodoh cakap sampai berbuih mulut. Ptuih duit rakyat habih di ganyang.

Tanpa Nama berkata...

aku upgrade laaa kasi penyokong2 pas gembiraaa....

yg dtg smlam bukan 20 k tapi 200K...apamacmm????

gembiraa takk???

tapi cuba la pikir hak org ramai yg 27 juta nihh...

27 juta kata p/raya msia dah memang bersihh...

cuma 200k je yg kata tak bersihh.... poorahhhh

sudin

Tanpa Nama berkata...

toksah pecaya aljazeera lah,,,aku ada kat situ...lebih kurang kira tak sampai 8,000 orang jer....

Arif Omar berkata...

timbalan menteri baghal tu. si saifuddin, siapa tak kenal. penjilat dsai sejak mengaji di um dengan saya dulu. berlakon lebih. perangan di star ipoh. ya Allah......................semua tahu

Tanpa Nama berkata...

Sampai sekarang Melayu mencabar Melayu ... yg pasti mereka tak baca ... AlQuran Surah Al-Fath ayat 29 ... dipetik dari - http://www.alquran-melayu.com/48-al-fat-h/

[29]
Nabi Muhammad (s.a.w) ialah Rasul Allah; dan orang-orang yang bersama dengannya bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir yang (memusuhi Islam), dan sebaiknya bersikap kasih sayang serta belas kasihan kasihan sesama sendiri (umat Islam). Engkau melihat mereka tetap beribadat rukuk dan sujud, dengan mengharapkan limpah kurnia (pahala) dari Tuhan mereka serta mengharapkan keredaanNya. Tanda yang menunjukkan mereka (sebagai orang-orang yang soleh) terdapat muka mereka – dari kesan sujud (dan ibadat mereka yang ikhlas). Demikianlah sifat mereka yang tersebut di dalam Kitab Taurat; dan sifat mereka di dalam Kitab Injil pula ialah: (bahawa mereka diibaratkan) sebagai pokok tanaman yang mengeluarkan anak dan tunasnya, lalu anak dan tunasnya itu menyuburkannya, sehingga ia menjadi kuat, lalu ia tegap berdiri di atas (pangkal) batangnya dengan keadaan yang mengkagumkan orang-orang yang menanamnya. (Allah menjadikan sahabat-sahabat Nabi Muhammad, s.a.w dan pengikut-pengikutnya kembang biak serta kuat gagah sedemikian itu) kerana Ia hendak menjadikan orang-orang kafir merana dengan perasaan marah dan hasad dengki – dengan kembang biaknya umat Islam itu. (Dan selain itu) Allah telah menjanjikan orang-orang yang beriman dan beramal soleh dari mereka, keampunan dan pahala yang besar.

Bangkitlah Melayu semua dan ikutilah suruhan ayat itu ... ini lebih baik dari mengikut pemimpin yg sengaja tidak mengikutnya kerana kepentingan sendiri.

ALLAH KNOWS BEST.

Tanpa Nama berkata...

Sin, kesian dia org ni semua. Yang tukang komen bukan main lagi. Sebenarnya, motif Anwar ni satu jer dan dah berjaya pun... Nak mintak tunda kes dia... So dia dah dapat itu jer Sin, abis satu Malaya kena kencing...Dia pun memang mintak polis pukul... Bole tunda lagi lama... lagi bagusss...