Khamis, Julai 21, 2011

Perniagaan aku punya


Ada cerita lama yang disebut-sebut di kalangan ahli korporat.

Ada tiga orang ahli perniagaan berjumpa di lounge sebuah hotel. Seorang tu banker. Seorang lagi itu kontraktor. Tapi kedua mereka tidak setanding dengan kawan seorang lagi.

Orang hanya tahu dia sebagai seorang ahli politik dan sebelum itu seorang ahli perniagaan tapi kekayaannya melebihi dari ramai ahli perniagaan.

Kawan berkedua tu pun tanya kawan tu.

Dia menjawab, "I am in the mining business."

Hairan kedua kwan itu dan ditanya lagi, "Untung lagi ke industeri perlombongan?"

"No, I am in the "all is mine" business."

Rupa-rupanya industri perlombongan masih menguntungkan. Dari perlombongan pasir secara haram untuk eksport cara haram dengan bantuan pegawai kastam yang korup, kini sudah boleh slogankan "SelangorKu."

Selangor ku punya. PKNS ku kongsi bersama. Yayasan Selangor ku habis RM80 juta lebih. Macam-macam lagi ku kendurikan. Cuma Yayasan Basmi Kemiskinan ku tak dapat.

Selangor Ku, Selangor is mine.

15 ulasan:

marilyn berkata...

Ini Selangor Khalid Gagap yg punya.

Tanpa Nama berkata...

PKNS kena kongsi dengan Osman penyamun Omar ke?

Tanpa Nama berkata...

Selangorku untuk kroni ku sahaja... itu maksud tersirat Khalid G ni. Paham2 cukup la

Tanpa Nama berkata...

Punaisihat RM1 dan SELANGORKU ku punya...ahahahhaa

Abu garcia berkata...

Dia memang suka "mine-mine"lah .... ه ه ه

usabukata berkata...

Selangor Gua

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Kalau kat negeri Cina ..perasuah kene hukum tembak je sein. Selagi perasuh ni tak dapat kite tangani, sampai bile pon pi mai pi mai dok tang tu la juge.

MELAYU berkata...

orang selangor dapat macam2 dari khalid....harapkan khir toyo....

Tanpa Nama berkata...

he aleh, kau orang cemburu buta dengan si khalid. kau nak dia tapi dia tak nak kau orang, sebab kau orang kaki songlap. tak merasalah kau orang. tapi ape nak heran kau orang kan dah kaya masa zaman toyol.

kah, kah, kwek, pecah perut aku. bn kat selangor dah tak de harapan lagi. baca tahlil lagi baik.

huk, huk, huk

Tanpa Nama berkata...

rupanya pkr sekarang lebih kuat rasuah dari umno dulu di selangor. buktinya dari anon 2:09 PM, 9:46 PM...

Tanpa Nama berkata...

Usin

Informer aku cakap dia naik satu flight ( last flight Air Asia ) dengan kalid berahim pergi bandung sabtu lepas / 16 july. Nampak dia masuk berdua dengan PA dia.

Masuk je pesawat, dia duduk kat row depan, bila penumpang Malaysia bisik bisik kat belakang tu macam kalid gagap, masa tu jugak dia cakap slang indonesia tergagap-gagap. nak cover kunun.

besoknya, informer aku terserempak dengan kalid gagap kat factory outlet di bandung, naik mercedes kelas s lagi. siap ada cewek cun
( guide agaknya ) duduk kat seat depan.

bila informer aku nak amek gambo, si gagap ni cepat cepat masuk kereta. Tapi dia sempat jugak snap.

o selangor ku.

jebat berkata...

Husin, ya husin.

Hantamlah !!!

Sampai bila ente nak jual temberan...

Cuba ingat kami di Gazza..

Kenafa kau tak fikir lansun..

Lupakah ??
Atau buat buat lupa..

kluangman berkata...

Itu petanda pembahagian harta rompakan telah bermula..

satu untuk engkau satu untuk aku,
satu untik engkau, dua untuk aku

Selangorku untuk Khalid
Penangku untuk Guan Eng
Kelantanku untuk Pok Nik..

Tanpa Nama berkata...

dua dua pun sama..BN dan pakatan kaki songlap

Tanpa Nama berkata...

Bandung!!!!?????

Biar betul lu Bro!!!

Level KG main Bandung?? Gua yang sengkek pun tiap tiap bulan main Bandung bro ..

Mesti cari cewek Sunda di PVJ atau jalan Braga!!!

anon 12:17

Dua dua pun sama lu bilang!!!???

So nak pilih yang mana ek, sebab kita kena pilih satu je!!

Takkan nak buang dua dua beb...

kalau tak ada kerajaan , mat gian lagi maharajalela pecah rumah ..

gua cadangkan lu pilih Mat Sabu atau Anwar.

Kalau Lu pilih Mat Sabu , lu boleh tibai bini orang, kalau Lu pilih Anuar lu boleh tibai semua orang, depan belakang, Tua Muda, Bini orang anak dara orang dan macam macam ada !!!!