Selasa, Disember 02, 2008

Wah! Orang baru ...


Blog Masterdedah memberi peringatan kepada seseorang tentang bahaya sentuhan jarinya.

Ini mengingatkan Husin tentang cerita seorang anak dan bapak yang kedua-dua playboy kampung. Ceritanya begini.

Si Bapak, Pak Nawar dapat tahu anak mudanya, Atan itu dikata orang sekampung sebagai playboy. Punyalah hanok hingga dipanggil Asmara.

Satu hari dia bersemuka dengan anaknya.

"Atan, orang kata kau ni ramai mambang di kampung. Playboy besar ... ye?"

"Tak adalah Pak. Orang kampung saja buat cerita," jawab si Atan. Dia ingat Bapaknya nak marah. Maka dia cuba manafikan.

Menyedari anaknya tak akan mengaku, dia pun mengaku "Sebenarnya Atan, Pak pun sama. Semua pompuan di kampung Pak sudah berasmara."

"Bohonglah Pak ni...", jawab Atan. Dia pun takut-takut bapaknya pasang jerat mahu tangkap dia.

"Gini, kalau kau nak tahu. Semua pompuan sekampung Pak sudah sama. Bapak ni playboy juga. Untuk buktikan, mana pompuan yang kau berasmara, kau celit bau tu nya di jari. Kasi Bapak cium bau, Garenti bapak boleh beritahu siapa."

Sudah dikata begitu terbuka dan siap cabar, Atan yakinlah.

Satu malam dia balik dan tujukan jari hantunya kepada Pak Nawar untuk dibau.

"Ohhh ... Ini si Milah ni, Atan"

"Eh!... Betul." Terkejut si Atan.

Petang jumaat dia pulang dan ditonjolkan jari untuk Bapak bau.

"Ini macam bau si Jenab."

"Betullah Pak!" Hairan si Atan dengan kehebatan Bapaknya.

Sepanjang hari minggu dia hilang. Balik-balik rumah, Pak Nawar menyambut di pintu.

"Kuatnya bau si Bedah tu ..."

"Macam mana Bapak boleh tau?" Atan bertanya.

"Kan Bapak dah cakap. Bapak dah rasa semua dan sampai baunya pun Bapak tahu."

Satu hari Atan memikirkan macam mana nak dikenakan Bapaknya. Tak akan semua perempuan sekampung dia sudah. Dia sudah atau dia mengekori aku

Dia pergi rumah sebelah dan masuk kandang lembu Pak Andak. Lalu dicucuk jarinya ke dalam lubang belakang seekor lembu.

Apabila balik dia kejutkan Bapaknya yang sedang tidor.

"Pak ... Pak ... cuba Pak bau."

Pak Nawar cium sekejap dan diam. Atan tarik tangannya.

"Nanti ... nanti ..."

Pak Nawar tahan. Dia cium betul-betul. Masih berdiam.

Atan nak tarik tangannya, Pak Nawar tahan lagi.

"Sekejap lagi."

Eh ... orang tua ni. Suka pulak bau benda alah tu, fikir Si Atan.

Dia mula bersuara.

"Wah! ... Orang baru ye ..."

Handal hebat Pak Nawar. Handal.

Cerita pasal orang baru. Dr Siddiq menulis di sini mengenai orang baru. Siddiq Sigaraga dah pandai baca hingga jadi Doctor?

* Untuk pemberitahuan, Masterdedah dan Dr Siddiq sudah dimasukkan dalam blogroll. Ada humor tulisan mereka la.

11 ulasan:

Tamingsari berkata...

Saudagar Husin ,
Bangun dari tidur pagi ni saya bad mood je. Tetapi selepas baca posting saudagar Husin saya tergelak besar. Bagus saudagar Husin , walaupun posting lawak tetapi sindiran kaw-kaw . Orang baru tidak semestinya bagus . Kadang-kadang ada yang lembu .

Olang Balu berkata...

More more more ... ada dirty joke lagi Sin?

bungaraya berkata...

Cara dan kaedah Dato' menulis sangat bijaksana dan elok pada ketika ini diguna-pakai. Ramai penulis blog hanya tahu menghentam belaka. Melepaskan emosi masing-masing tanpa memikirkan kesan negatif yang mungkin terjelma.
Kaedah berjenaka yang dato gunakan bukan sahaja menjadikan dato' senang untuk didekati, malah boleh menjernihkan semula suasana 'perang dingin' dalam blog dikalangan berbagai kaum di Malaysia.

Zubli Zainordin berkata...

Hebat betul depa berdua ya.

Hehehehe...

Dr.Sid berkata...

hahahahaha. tuan husin..lucah sgt ni..hahahahaha

Haji Bakhil berkata...

Sin, apa tu hanok?

jawa peranakan berkata...

yang sebenar-benarnya apa nama anak Pak Nawar tu?

mula2 ABU..lepas tu jadi ATAN pulak..

Husin Lempoyang berkata...

Aisayman Jawa

Terlepas pandang. Sudah repair.

Cerita tetap sama.

Pak Nawar tetap pakar bau pompuan.

Rafiz Rahim berkata...

Sin,
3 kali baca baru faham mesej....
hehehehehehe....

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.