Ahad, Disember 21, 2008

Laksana Hudud, tolak Hadhari? Ho ho ho ... Merry Christmas


Sedutan laporan ini diambil dari The Star, Disember 21hb, 2008 berkenaan forum atas:

... Khairy launched another attack on Husam when he asked whether hudud law would be implemented if Pakatan Rakyat had taken over the Government on Sept 16.

Husam gave an assurance that hudud law would be implemented if they had taken over.

Associate Prof Mohd Agus added fuel to the already hot topic and
asked Khairy if he would push for hudud law if he became the Umno Youth chief.

Khairy smilingly replied that he would, which resulted in shouts among PAS supporters in the hall...
Adakah maknanya KJ telah ketepikan Hadhari untuk Hudud?

Kah kah kah ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!

Syukur dia sudah lupa akan amalan yang telah digambarkan sini dan sini? Sini sekali pun bolehlah.

Wahyu dah lama turun. Nabi Muhammad pun dah wafat ratusan tahun.

Memang didefinasi benda yang memabukkan. Tapi bukanlah, balun satu drum tak mabuk, benda tu tak haram.

Fatwa Guru Yahya pun tak boleh pakai. Dia guna ayat walaupun setitik, ia haram. Dibuang setitik, dan hukum selebih itu selamat halal.

Kah kah kah ha ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!

Bagus dah sedar tu. Hukum hudud untuk kesalahan sedemikian pakai sebat tau.

Sebat pakai ekor pari? Tali tas? Leather? Bukan pelepah upeh pinang.

Ow! Ow! Ow! Merry Christmas!

Bab Mat Leather hukum lain.

Jangan kau sanggup buat apa dan janji apa saja demi kuasa, KJ. Itu kerja Mat Leather.

Pssttt pssttt ... kau nak bersihkan longkah belakang rumah mak Husin yang tersumbat? Mak aku boleh kempenkan untuk tiga anak buah yang jadi perwakilan.

Bahaya orang yang sanggup apa demi kuasa. Nanti dia sanggup jual negara kepada Singapura dan gadai kepentingan dan maruah Melayu dan Islam, demi kuasa nak jadi Perdana Menteri sebelum umur 40.

Wow! Kalau orang macam begini jadi saudagar unta, lagi banyak dia kasi jual orang.

Kah kah kah ha ha ha ha he he he ho ho ho ... Merry Christmas!

30 ulasan:

al belagheni berkata...

Using,
lagu tu la orang2 kite ni using,kalu nok dapak ke se2 bende tu,tebeng janji macang2,bile buleh kekgi,acu tera tenggok,buleh wak ke dok?

tapi kalu pasal mabuk ni, macang2 ade mabuk seng,mabuk lauk,mabuk bear,mabuktodi,mabuk undi ta gi kat KT,tapi ambe tengoh mabuk nok bace blog hok mung je bang useng woih.

se lagi ambe rase nok tembok je sape2 hok jual bangse dan negare ke singapore tu supe ape hok tulih dalam malay today ke ape?tapi nok wak guane dok di malaysia ni dok supe ngang thai ke,iraq ke senang nok tembok.

kaye dengang pengkhianatang bangse nayu,cine nok ambik tanoh wak dok tau,metang2tanoh banyok doh kat austrolia ning.
kecik2tak mboh mampuh deghah,besor nyusoh ke bangse, maaf seng supe ngang kasor sikek.jangang buang lok hok aku tuleh nie.

aku berkata...

hohoho merry krismas to u too pak usin.....

melayu.hak.aku berkata...

kawe setuju angin sungguh nge al belagheni. jange bue sin komeng dio tuh.

dok kasa doh demo kato tuh. menate tok saye ko tanoh air sedighi.
kalu dok di lik siye... mapuh lamo doh eh nga bedil kok ghe ghama

Tanpa Nama berkata...

umpan PAS yg gagal dilaksanakan, diganti babi & arak.

Belalang kunyit berkata...

Sin,

Ini cerita, sama dengan cerita di bawah ni.

Seorang penarik beca berkata di kedai kopi....kalau aku jadi perdana menteri, aku akan TAMBAH rm 1,000 gaji semua pekerja kerajaan dan swasta

Kawan tanya ...kerajaan mana ada wang sebanyak tu?

Dia jawab...aku cakap aje...aku pun bukan boleh jadi PM

Piggy Singh berkata...

Salam Tuan Husin,

Orang dah tersepit sanggup buat apa saje.

Pernah saya terbaca, kerenah Husam Musa dalam PAS sama dengan kemusnahan dilakukan Khairy dalam UMNO.

Boleh ke sama-sama berhuduh kat kat kalabul malami?

Anti SUKJ berkata...

Alhamdulillah ... KJ dah balik ke pangkal jalan.

Dia nak masuk balik perut mak dia.

WaShad berkata...

alamak pak husin... ambo terlepah nak gi tengok demo tu berkecek.. nampok iklan tapi tak ingat tarikh.. rugi besar ni.. apapun dua2 org tu memang terror belako tu.. terror gapo dia, pakat pikir sendiri la ya... chehhh.. apakehal dok bantai tulis loghat negeri ni.. dengan kawan sekali.. maaf pak hussin..

Lukiran Pena berkata...

" Wahyu dah lama turun. Nabi Muhammad pun dah wafat ratusan tahun.."

hati-hati dalam penulisan, agar pembaca tidak naik berang dengan tulisan-tulisan yang mampu mengumpan kemarahan pembaca..

Saidina Rasulullah tidak wafat cuma pindah ke rafi'il a'la..

ilovebudu berkata...

kekeke...terkena luku sebijik...hahah

berasiam berkata...

Agus tanya, kalau KJ menang KP UMNO,, adakah dia akan perjuangkan hudud.
KJ jawab, hudud memang jadi polisi BN.
Itulah yang sempat ditangkap dari sedutan yang tersiar dalam Buletin 1:30 TV3 pada 21 Disember 2008.

Kalau dapat cd rakamannya tentu lebih menarik. Pasti Khir Toyo minat nak jadikannya modal kempen KP. Sapa2 yang ada rakaman tu, boleh offer kat jentera kempen Khir Toyo, mesti dia sanggup bayar ribu2.

Kalau Usin ada rakaman tu, mesti jual cd lagi untung dari jual unta. 20% untuk pencadang.....

GOMO berkata...

PAS????
DAP????
KEADILAN????

KHAIRY????

HUDUD akan dilaksanakan????
atau
PEMBELAAN BABI SECARA BESAR-BESARAN????

Keadilan untuk Amir Bazli berkata...

Kalau ada orang suratkhabar tanya Zahid Hamidi, pasti menarik dengar kepala gangster itu jawab?

jawa peranakan berkata...

HUDUD hukum ALLAH..
TOLAK HUDUD = TOLAK ALLAH..
TOLAK ALLAH = KAFIR..
KAFIR = NERAKA KEKAL..

Tanpa Nama berkata...

Aku takut Khairy salah dengar.

Ingat dia sokong hud hud ... bunyi straw minuman.

Asal kau taubat, KJ KJ.

Jaga Heritage Mansion

damak berkata...

Pas dengan Khairy nie sama-sama bodoh.. sama-sama bangang.. jangan terkejut kalau KJ nie bakal jadi presiden pas ganti hadi awang dan buat fatwa minum arak halal dan harus...

bungaraya berkata...

Sin,
Kenapa tidak Laksanakan Hudud, laksanakan Hadhari?
Saya tak mengerti,
Betullah tu saya ni bebal dan tidak banyak ilmu tentang Islam.
Tapi saya tak faham kenapa islam hadhari mau ditolak?
Cuba terangkan...
Email saya ihjkarim@hotmail.com jika anda tak mahu orang lain tahu bila anda memberikan penjelasan kepada saya.

MENGKARUNG JINGGA berkata...

Tuan Husin,

Bab Agama ni,kita mesti faham betul betul...jangan ambil mudah.

Seorang mualaf mat salleh minum beer.

Bila di tegur, katanya....saya tahu....Haram kalau minum minuman yg memebukkan.

tapi I minum tak pernah mabuk. satu glas saja.

Saya nasihatkan dia pergi jumpa ustaz yg Islamkan dia.

Tanpa Nama berkata...

Ho Ho Ho Merry Christmas..

KJ apa yang dia tau tentang HUDUD.
Kat Heritage Mansion takde cerita pasal HUDUD. Pasal wiski and beer adalah . Itu pasal KJ tersenyum kambing .

Hang Tegar berkata...

[1] Please observe the news update from the Star:
State stand on hudud law, PKR and DAP urged

PETALING JAYA: PKR and DAP should make their stand on PAS' goal to implement hudud law should the Pakatan Rakyat win in a general election, MCA Youth Chief Datuk Dr Wee Ka Siong said.

"Other political parties in the Pakatan Rakyat should announce publicly whether they agree with PAS on the implementation of hudud law," he said.

He was asked to comment on PAS vice-president Husam Musa's statement on Saturday that hudud law would be implemented if the party was to take over Government.

The statement was made during a forum titled "Malaysia's Political Transformation" with Umno Youth deputy chief Khairy Jamaluddin.

Dr Wee said any collaboration between political parties would have a consensus on their political struggle and ideology.

"They should not hide the fact that their ultimate goal is to fish vote," he said, adding that the MCA would continue to uphold the Federal Constitution.

Meanwhile, Khairy pointed out that he did not say that hudud laws would be implemented as reported in the Sunday Star yesterday.

He had said that the status quo would be maintained.

He added that it was Husam who said hudud laws would be implemented if Pakatan Rakyat formed the Federal Government.

[2] Also, you may refer to Minute 1:17 until 1: 29 of this You
Tube link: http://www.youtube.com/watch?v=Ra_kBT3eV5U, whereby the
moderator asked: "Kalau YB menjadi Ketua Pemuda UMNO Malaysia, adakah
YB hendak memperjuangkan hukum Hudud di negara kita?"

KJ then replied: "Secara jelas, kita teruskan apa yang ada. Itu dasar
Kerajaan Barisan Nasional". Period.

Lempoq berkata...

Pada firasat Tuan Lempoyang, apakah wakil Pas dalam wacana tu ada potensi jadi Perdana Menteri menggantikan Anwar Ibrahim kelak?

Antara hujah beliau yang utama ialah pamerkan rasa benggang dia pada Khairy, manakala anak muda Umno ini pula tak serang peribadi.

Ramai di kalangan neutral agak impressed dengan anak muda ni.

anggerik sepi berkata...

maaf Sin,terkeluar tajuk sikit,tapi terpaksa cakap.

IJN nak diswastakan....

Kalau boleh semua Puan Sri dan Datin-datin pun nak diswastakan biar pemimpin atasan tu dapat anak dara.

Kalau ya pun nak kaya janganlah sampai nak aniayakan orang sakit jantung

kluangman berkata...

Dalam keadaan tidak mabuk, KJ memang mampu bercakap benda benda yang baik.

Abu Nawas berkata...

Hang Tegar

Laporan mengenai Kj sokong hudud ni pun boleh berubah2.

Dah lah Pak Lah flip flop

Pas pulak muzahbab

MISA berkata...

Sayuti omar laporkan kata khairy sebut.


http://msomelayu.blogspot.com/2008/12/pusingan-pertama-khairy-sanggah.html

http://msomelayu.blogspot.com/2008/12/laporan-lewat-2.html

izzati berkata...

husam = khairy

pelingkup parti

Kassim Baba berkata...

tak dak apa yang nak dihairankan! ini poltik semata2

kj pandai bermasin kata2 dia lulusan luar negeri!

husam bodoh sbb u dlm negara

Jamal Pak Tongkol berkata...

Bukan senang PAS nak jalankan hukum hudud walaupun mereka dapat memerintah. Dengan mereka bersekongkol dengan DAP tu, mesti menjadi masalah. Kalau nak buat kena lah cari mayat karpal lepas tu langkah dulu. Heheh..Wow!!

Tanpa Nama berkata...

Tuan Lempoyang,

"Kluangman" kata KJ mampu berkata yang baik2 bila dia dalam keadaan tidak mabuk (sober)"..

WRONG!!

Orang kaki 'BOTOL' they are sober when they are drunk!

Bila dia 'SOBER' samada dia diam, tak berkata2 atau dia maki hamun orang.

..picolotikusmondoq

TERBAHAK KAT ANAK BAPAK berkata...

Janji defend UMNO dan BN, daripada bapak penyogok Mulhriz dan Khir Toyo apa cerita? Modal dah tak ada, debat takut, isu backfire, Najib pun ingat Mukhriz ini tak sesuai jadi KP Malayysia sebab tak cerdik, dan Pemuda akan lesu.

lets be honest korang jealous KJ dan sanggupambik calon botak yang anak bapak tuh.