Jumaat, Julai 31, 2009

Khasiat telor setengah masak sama kicap dan lada sula


Entah macam mana, KJ ada pergi appointment di Hotel Grand Season Kuala Lumpur. Di sana dia terserempak Dato Ibrahim Ali, Presiden Perkasa yang sedia berentap dengan GMI. Mereka bersapa dan berbual-bual kosong.

KJ berkongsi masaalah anaknya Jibrael. Psttt psttt ... punai Jibrael kecil, Dato. Ish kamu ni, sahut Brahim Ali. Masih kecik budak tu. Mestilah kecil. Brahim Ali cadangkan ke satu klinik di Sentul. Dia pernah bawa anak saudara ke situ.

Esoknya KJ dan Nori bawalah Jibrael ke klinik tersebut. Nori teringat klinik ini pernah dicadangkan untuk bawa baba untuk rawat masaalah tidor tapi tak ada masa nak pergi. Doktor memang hebat dalam merawat penyakit anih-anih.

Masuk-masuk mereka terangkan masaalah kepada doktor. Jawab doktor senang saja. Tiap-tiap pagi makan telor setengah masak dan taruk sikit saja kicap dan lada sula.

Keesokkan Jibrael bangun dan nak sarapan. Dia nampak ada 10 biji telor setengah masak. Dia tanya, "Mama banyaknya ael nak kena makan telor?"

Nori jawab, "Tak sayang. Banyak-banyak tu untuk daddy. Jibrael makan satu dua biji saja."

Itu mesti amalan Ibrahim Ali gut. Pasal KJ belajar makan half boil egg di Oxford tak taruk kicap, cuma salt and pepper.

Masa dulu nampak macam berani. Pasal ada baba. Dah tak ada, ini sebenarnya. Tak apa makan telor banyak-banyak. Tambahkan kolesterol.

Kalau Pemuda UMNO ada makan telor setengah masak, buang baju Pemuda tu dan turun pagi-pagi besok kumpul ramai-ramai di Pasar Seni. Bawak IC sekali, senang bila kena tangkap polis.

Ada berani??? Tak berani, jangan ngaku berjuang dan bela alif ba ta. Belajar ambil rasuah sajalah dari sorang tu.

Mahaguru Omar Din pun dah tak kasi anak silat demo. Kena makan telor lah juga. Tapi untuk dia, nak kuatkan kaki.

38 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Omak dio tak kan kasi ey KJ makan lada sula. Pecah nanti bibir.

Oh ... my precious son, kato omak.

Sin, kalau omak dio tak bagi, semua pemudo tak berani pergi demo.

Bidin
Pemudo Kopilah

Tanpa Nama berkata...

Pepatah Cina,"Kalau sakit kaki, makaan kaki ayam. Kalau sakit buah pinggang, makan buah pinggang (lembu atau babi)"

Jadi.....Kalau sakit telur makan lah telur.

LIM KIT MALAM

Parpu Kari berkata...

MUAHAHAHAHAHAHAHA, SIN INI ARTIEKL TERBAIK SIN, AKU TETIBA RASA CERIA PULAK!

BETUL SIN, KALAU TAKDE TELUR, JANAGNA CITE PASAL PERJUANGAN LE, SPRM TIDO KE?

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Detguaq berkata...

Salam Sin,

Artikel ini tentunya dibantah oleh upahan kj kerana boleh menggugat andaian yang rrrrrakkkyatt akan membanjiri fc nya. artikel ini akan memesongkan orang untuk membanjiri KFC instead of satu lagi FC!

Cucu Tok Selampit berkata...

Kalau takut dilambung ombak, jangan cakap pasal perjuangan. Saya berada di sana esok. Siapa yang kurang telor jangan turun. Kasi ajar itu GMI.

KJ Love PKR berkata...

Sin, KJ ni memang takdak teluq punya jantan keparat ni!

Apsal najib simpan anjing kurap ni lagi huh?

Dia ni nak masuk PKR tau sin, kau jangan tak tau...

Maya Khairy berkata...

Abang Sin,

Pasal telur Maya tak boleh nak cerita kerana telur-menelur ni lelaki punya kerja.

Maya hanya suka bercerita demi mengingatkan rakan-rakan semua betapa jijiknya menantu si dia.

http://mayakhairy.blogspot.com/

garamanis berkata...

bro,

itu pun nak sembang pasal berjuang..sudahlah KJ..aku yang jauh pun sanggup datang defense ISA..

Dr. RBAONG berkata...

Sin,

Pakej stimulus PRK akan dapat kat DUN Permatang Pasir, Pulai Pinang. Peninglah kepala N&M.

Engkau pandailah buat prediction Sin.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Oghang Ghombau berkata...

Sejak kau buat cerita ni, ada seorang ajen dari kl dah borong semua telor ayam di rembau.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Mahathir berkata...

Sin dan parpu, engkau main poliotik kolot, hang rasa masuk rusuhan tu berani. tapi sebenarnya bodoh. rakyat tgh menilai umno. kj pandai dalam bab psywar, buat apa lawan cara pembangkang, bila kita boleh berunding dgn matang (pemuda ada otak) dan ikut pimpinan atasan PM dan Naib presiden punya instructions.

engkau lah pengecut sampai terpaksa main anak dan keluarga org. buat malu bangsa saja blogger macam ko nih.

CHAIRMAN KAGA berkata...

HAHAHA PENCACAI GEROMBOLAN
AKU TAK NAMPAK SEBARANG SAUDAGAR UNTA DI MEDAN TAR. BISALAH, PARPU DAN SIN, NI MULUT AJE BESAQ

CHAIRMAN KAGA berkata...

ANAK MAHADEY KATA DIA SOKONG ISA. KEMANA DIA HILANG? APA TAKUT KENA SIMBAH AIRRR

sekuktawa berkata...

Pemuda umno ke, umno ke..sama je..semua takde telur!!
PONDAN..

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
yopman berkata...

Salam sejahtera Sin,
Hari ni nampaknya yg pakai baju putih tak ikut cakap kau. Deme tak makan telor setengah masak sama kicap dan lada sulah.
Tebalik Sin,
Puak baju merah dan baju hitam pulak yg makan telor macam mike nasihatkan tu. Patut le deme berani bebenor.
Sin,
Lain kali kalau ada nasihat macam tu jgn tulih dlm blog le. Pihak sebelah sana yg gunapakai. Akibatnya, kalah memanjang yooo...puak sebelah sini.

kluangman berkata...

Sin, apasal yang tak makan telor pun rasa pedas..

kita anak melayu berkata...

Ronnie Liu dilantik jadi mufti selangor baru, bacalah di http://kitaanakmelayu.blogspot.com

kalau orang PAs tak sedar sedar lagi tak tahulah

wahai orang melayu semua bersatulah


http://kitaanakmelayu.blogspot.com/2009/08/ronnie-liu-mufti-baru-selangor.html

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Jeffry berkata...

SLM BANG USIN..MENDLM MAKSUD TU HEHEHE..KJ KATA "ADUHH KAKI KU TERPIJAK DURI"!

Tanpa Nama berkata...

Bro... anak jangan main la bro. Itu dah lebih. Bagaimana kalau orang buat cerita pasal anak kau yang masih kecil.

Pakai la otak... walau pun aku tahu kau memang tak berotak.

ROSHATIKA berkata...

Salam,

Kenapa banyak sangat komen kena delete kat sini. Kalau menulis untuk bagi orang puji sahaja, baik tak payah tulis.

Lagipun Pemuda UMNO berjuang menggunakan kebijaksanaan dan bukannya menggunakan `otak biol'.

Menggunakan jalanan, apa hasilnya? berselindung disebalik demokrasi untuk tujuan politik murahan dan menyusahkan rakyat.

Tunggulah PRU-13, PR akan dikorbankan rakyat yang semakin marah dan meluat.

Dan tunggulah giliran penulis ini untuk Allah aibkan anaknya pula.

T. kasih.

Tanpa Nama berkata...

Semoga ALLAH SWT membalas apa yg anda lakukan....
ALLAH SWT maha mengetahui....

Pejuang Bangsa berkata...

husim lempoyang , sudah lah hentikanlah cerita fitnah KJ dan keluarganya ..

hang mmg seorang blogger tidak profesional sehingga sanggup mengaibkan keluarga Khairy sendiri .

tunggu la nanti bila orang akan fintah pulak diri anda dan keluarga anda sendiri ,baru anda tahu betapa sedihnya dan peritnya anda masa itu .

Allah akan membalas balik cash blasan nya kepada di dunia ini juga ..tunggu lah saat itu nanti husin lempoyangq

Tanpa Nama berkata...

al-Anfal ayat 25:
Maksudnya: "Dan jagalah diri kamu daripada menfitnah yang bukan sahaja akan menimpa orang yang zalim di antara kamu secara khusus. Dan ketahuilah bahawa Allah Maha berat azab seksa-Nya"

jelitawan1 berkata...

aku rasa lah...mesti telor KJ kecik sebelah pasai mata dia pun kecik sebelah..perasan tak bila dia jalan pun cam senget sebelah..eeeeee itu yg nori bekernan sungguh..teloq kecik sebelah ...

bopren aku teloq tinggai sebelah..best len dari yg lain.

Jelita

Ijat berkata...

Saya adalah perwakilan pemuda yang tidak pernah menyokong KJ, yg pernah bantai KJ.
Tapi perbuatan awak lempoyang memalukan oarang Melayu, mengaibkan anak KJ yang tidak tau apa2. Daniael tak pernah pun minta dilahirkan sebagai anak KJ, apa lah salahnya budak yang tak berdosa tu.
Tuhan tu maha adil sekarang awak memalukan budak tu dan keluarganya, fikir2kanlah seandainya satu hari terjadi pada keluarga awak, anak cucu awak sendiri.
Bertaubat dan minta maaf dgn tuhan dan kanak2 tersebut.
Padamlah artikel ini.
Sedap membaca tapi sedap ke pembalasan tuhan nanti?

Ijat berkata...

Buat kekanda Megat, bersabarlah atas kutukan lempoyang bangang bahlol ni. Saya dapat mendalami perasaan bila Ayahanda dikutuk sebegini.
Kalau lempoyang anak Jantan marilah kita jumpa di Plaza Bistro Batu Caves....
Tapi orang macam ni pandai je mengata, baling batu sembunyi tangan..
Sebenarnya yang tak ada telur tu Husing Lempoyang, bukan hanya tak ada telur...
Tapi burung pipit dia pun dah kena potong

nightcaller berkata...

Sepatah dua dari saya :-

1.seboleh2nya jangan lah kita mengaibkan orang. Mungkin kita berlainan pendapat tetapi kita harus menghormati pendapat orang lain juga. Mana tahu, pendapat mereka lebih bernas dari kita....

2. Soal samada nak makan telur separuh masak ke, kicap ke...tu hak peribadi masing2. Tak ada kaitan dengan keberanian seseorang....Saya nampak KJ mengambil jalan tengah dalam hal ini kerana beliau sependapat dengan AAB bahwa ISA perlu dihapuskan (atau paling kurang diubahsuai) mengikut keadaan semasa. Jadi, kalau KJ mengerahkan anak buah untuk bersama GMI macam lawan tokeh...jadi suka tak suka, KJ mengambil jalan tengah untuk pemuda tidak menyebelahi mana2 pihak...

3. Adat melayu "orang berbudi, kita berbahasa"...jadi harap saudagar unta pandai2lah menjaga kehormatan sahabat dan lawan di posting2 akan datang...

wallahualam....

Hang Tegar berkata...

Hang Tegar rasa terpanggil apabila Penulis Goblok seperti Husin Lempoyang menyindir KJ dengan cerita rekaan beliau yang menyentuh anak KJ. Pada hemat Hang Tegar, walau bagaimana bencinya seseorang pada seseorang yang lain – janganlah sampai ke makam yang begitu hina hatta menyentuh dan mempersenda anak orang, walaupun sekadar cerita rekaan. Apatah lagi seperti Husin Lempoyang yang mempersenda bahagian sulit anak orang.

Itulah makam yang hina sehina-hinanya.

KJ PKR berkata...

ijat, nightcaller, hang tegar

bala tentera biasa yang dihantar setiap kali kj dikritik.

poodah!!!

Hang Tegar berkata...

To KJ PKR @ Husin Lempoyang sendiri

Gaya bahasa anda memang gaya bahasa empunya blog - kerana cair macam otak tiga suku.