Rabu, April 14, 2010

Bijak PKR pilih calun


Ana dapat SMS berikut:

Bijak sungguh PKR meletakan calon di Hulu S'gor yang punyai nama sama dengan nama orang Melayu bagi mengelirukan pengundi Melayu. ... SUA Perkasa.
BN pun tak bodoh. Kalau mahu, boleh letak MIC dapat macam Melayu.

Menurut RBF, mereka boleh pilih Ustaz Farid Ravi.


Umno nak melayu, MIC nak india. Pilih Ustaz Farid selesai masalah. PKR pasti hilang deposit.

Kalau tidak mahu, pilih pula Kamalanathan.


Fasih berbahasa Malaysia, rekod bersih, tidak pernah meliwat atau main bini orang.

Semua boleh, janji Samy Velu ada otak lagi dalam kepala.

48 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro Sin

Kepada Zaid @ bekas taik UMNO, kat Kelantan pun kau kalau macam mana nak bertanding kat tempat orang. Jangan mengharap simpati sahaja..... Orang Melayu tak mudah lupa JASA-JASA masa menjahanamkan negara masa kau dilantik jadi menteri dulu. Dan jangan buat duit hasil jualan bangunan UMNO

Anak2

Tanpa Nama berkata...

Syabas Anwar dan semua pemimpin Pakatan Rakyat kerana memilih Zaid Ibrahim untuk bertanding di Hulu Selangor.Ini membuka jalan mudah untuk BN terutama MIC merampas semula kerusi majoriti Melayu. Jika anak tempatan, ia itu yang dilahir dan dibesarkan di Hulu Selangor atau anak Selangor, sudah pasti menang tetapi dengan mengambil pelarian/katak sepertilah mengaku kalah sebelum berperang lagi. Pengundi HS kenal siapa itu Zaid? BN akan pasti akan londeh Zaid hingga telanjang bulat. Harap-harap BN letak G. Palanivel maka harapan Zaid ke Parlimen cerah semula jika BN letak muka baru dan anak tempatan, Zaid can say good bye or sayonara.

Tanpa Nama berkata...

tuan sIN

takut2 mahyuddin kecut perut dengar desakan dan ugutan MIC walaupun india cuma 19%di hulu selangor. MIC nak palanivel. mari kita lihat Mahyudin pilih sapa.

Tanpa Nama berkata...

Taat-taat lah kat UMNO. Najib dah umum MIC bertanding MIClah!

Kata Najib pemimpin baik! dia pilih MIC tu baiklah tu..bodoh!

Kau org ni blogger aje. ahli UMNO ke tidak kami tak tau.

Kalau bercakap macam awak semua yg pandai. Abok pun tarak!!!

Bila salah pilih marah kat Pakatan Pulak. Sendiri punya salah, salahkan Pakatan!.

Saya mengundi di Serendah! BN boleh letak calun Melayu ke, India ke atau pun Cina ke...kami undi Zaid Ibrahim.

Zaid bukan calang orang, tak bersetuju dengan pimpinan dia berenti. Bukan macam menteri lain..marahkan pak lah atau najib dibelakang. Depan Pak Lah dulu cium tangan. Sekarang cium tangan najib pulak.

Zaid dipecat kerana permainan politik kotor UMNO. Sekarang kau orang dah pecat dia, biarkan dia berjuang jalan beliau sendiri.

Suluhkan muka kau masing-masing. Beli cermin besar sikit kalau tak cukup nak masukkanm uka kau orang yg tebal tu.

Terhegeh ke hulu terhegeh kehilir menjual sokongan.

Sri Serendah

Din Power Impian berkata...

Salam Tuan Husin. Mantap dan berisi ulasan Tuan :D Saya dah letak link ke blog Tuan di blog saya. Saya harap Tuan boleh linkkan semula blog saya di Blog Tuan.

http://mypowermlm.blogspot.com/

dinleter berkata...

Sepatutnya Zaid Kata 'Saya bukan Melayu'

1 Malaysia berkata...

Husin, aku ingat lebih baik BN letak Bro Outsyed the Box atau Bro Parpukari. Dua dua calon ni memenuhi ciri ciri 1Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

1 Malaysia,
yg awak kata tu saya setuju. Parpukari dan sdr Out syed the box memang calun sesuai.

Rupanya mereka boleh tarik undi India
Nama mereka boleh tarik undi Melayu.

Mereka berdua pun pandai merapu. Semua orang bodoh.

Kalau mereka kalah boleh jadi Duta ke India.

bercakap pun macam keli.....

setuju mereka jadi calun

tempur di alam siber berkata...

kepala bapak kau le husin lempoyang,kau punya entri2 semua nya macam lahanat sial babi hanjing berok monyet bangkai binatang,husit saudagar taik,jual taik hukum kan ke haram,sbb tu si usin sial perangai macam lahanat,asyik mentakedarah hasil haram aje,lepas tu beri kat anak bini kau mentakedarah haram,daging yg tumbuh dari hasil jadi bloger pecacai haram tu serupa macam makan hasil jualan taik unta,bini gemok,anak gemok,makan hasil haram,dgn si usin2 sekali masok neraka jahanam,mamp[os le kau dalam neraka tu nanti

kluangman berkata...

Pembangkan@PKR@Anwar malah Zaid sendiri tak rugi apa apapun bertandinbg sebagai calon di Hulu Selangor, mereka mempertahankan kerusi yang menang.

Yang nak merebut ialah BN, calon MIC dijadikan pertarohan, kalau MIC menang petanda Samy masih diterima,kalau MIC kalah, Samy kata - itu Melayu sudah tak mau sama UMNO, mereka benci UMNO bukan benci MIC.

Husin - lu mau kata apa.

Ipin berkata...

Kalau zaid ibrahim menang pada PRK Hulu Selangor jawab nya bukan zaid yg menang tapi orang melayu membuat bantahan pada najib kerana nak jaga hati BN tapi hati melayu siapa peduli.

Ipin berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Kalau semua kawasan melayu nak di tandingi oleh melayu bila masanya pula peluang orang india nak jadi wakil rakyat

Tak semua melayu baik dan tak semua india jahat.

Bagi lah peluang pada minority.

Malaysia untuk semua. 1Malaysia!

hidup BN

asyMok_Aambo berkata...

noted.

aku cucu mamak kutty berkata...

ADEI ITU PERKASA KATAK PURU MANA....SUDAH TADAK BUNYI LAGI....HUJAN TADAK KAH....TAKBLEH BUNYI LAGI KAH....SEKARANG ITU MIC DAPAT...UMNO TADAK DAPAT....ITU BRAHIM KATAK....TADAK MARAH KAH....ITU PERKASA SUDAH JADI ITU PESAKA KAH ....ATAU SUDAH KENA SAKA KAH....KAH KAH KAH....DULU...KINI.....DAN SELAMANYA.....SRUPA JUGA .....KAHKAHKAH....

bukan mckk berkata...

"saya pun melayu?"
tapi kau tu tak jambu
sebab tak masuk kolej melayu..

are you okay????

Tanpa Nama berkata...

ada anjing gila terlepas lagi..........tak tentu pasal menyalak.....auuuuuuuuuuuuuu.

Zek Al Johari berkata...

Tempur di alam siber 4:48PM

Bila pulak kamu dapat menentukan seseorang itu masuk syurga dan neraka. Kamu sendiri pun tak tahu ke mana dimasukkan.

Syurga dan neraka adalah ketentuan Allah dengan rahmatnya. Kalau solat tak tinggal tetapi sentiasa mengumpat orang dan tak bertegur sapa sesama jiran yang berlainan fahaman politik belum tahu dimana tempatnya.

Jadi jangan pandai-pandai menghukum bro. Selalu muhasabah diri dan banyak beristighfar.

nuar *ajis berkata...

1. Calon MIC atau
2. calon dipilih Umno atau
3. calon puak2 Sami no velue..

Dah nyata Pala*nivel dah kalah, direjek..

otak semi velu mmg masih tak betul.

Calon yg dah kalah tak perlu dipilih semula..calon pilihan Semi Velue & puaknya mungkin bukan pilihan MIC majoriti..

pasai tu India kat Ulu Selangor mmg bagi Pala*ni kalah..

takcaya kaji balik kawasan MIC mmg dia kalah..semi.

Kay Du Lac berkata...

Rakyat dah makin pandai sekarang nih. Tak guna kalu pakai taktik tah pape. Buang masa jek.

Tapi lebih mudah kalau calon BN bukan Datuk G.

Tanpa Nama berkata...

Usin,
Hang duduk sebuk promote MIC ada apa-apakah. Hang tak suka PKR aku respeck kau. kami suka Zaid ibrahim hang kena respect kami juga, Itu baru demokrasi.Hang tak boleh paksa kami ikut hang. Ini detektorship namanya.Sapa suka Zaid dia orang pangkah keadilan dan siapa suka MIC dipangkah BN. M alam nanti kita kira siapa dapat banyak undi dialah menang.Hang dok marah dan hina suadara kita Zaid itu apa pasal, hang bukan pengundi kawasan Hulu Selangor pun. Biarlah kami buat pilihan kami untuk menghantar wakil kami ke Parlimen hang tak perlu sebuk dan berdengki hati.
jika hang mau juga calon MIC menang turunlah padang berkempen. Aku bosan dengan orang macam kaun ni, sesama kita pun nak bergaduh. jangan buka jalan bagi orang lain pijak kepala kita. Ingat anak cucu kita esok nak jadi apa jika suara kita tidak kedengaran lagi.

Matt Piah Batag Kali

aku melayu berkata...

apalaa zaid

aku ingatkan selama ni kau bukan melayu pasal kau kuat minum.... rupanye kau pun melayu jugak.

P/s tolong amek balik anjing gila kau yang dah terlepas tu.

Tanpa Nama berkata...

This opened my eyes!
Hopefully will do the same to you!
Please see before you judge!

ZEITGEIST: ADDENDUM

http://www.zeitgeistmovie.com/

Money as debt

http://www.youtube.com/watch?v=vVkFb26u9g8

project camelot magnetic motor

http://www.youtube.com/watch?v=hkgyY47duCM

Importante please pass forward

aku cucu mamak kutty berkata...

aku melayu.....tu kan asyik sebut anjing anjing anjing....aku ingat dia memang selalu makan daging anjing le tu....tu yg dia dah sawan anjing gila tu.....kah kah kah daging unta banyak2 kat siusin lempoyang tu ada kau taknak makan....yg kau pi makan daging anjing gila tu buat woi melayu woi....kahkahkah....kan ke dah kena sawan anjing gila dah kahkahkah.....bodoh punya melayu....kau tu bukan melayu tulin aku ingat kau ni malayu maly si a.........

simpangtiga berkata...

Letak lah calon sesiapa pun. MIC atau UMNO. Pasti akan ditolak rakyat jelata.

Zaid Ibrahim digelar 'katak' selepas MELETAKKAN JAWATAN sebagai Menteri dan DIPECAT dari UMNO. Bukan dia lompat.

Sekurang-kurangnya dia lebih bermaruah dari Ibrahim Ali, Zahrain dan geng2 katak yang lain.

Zaid sekurang-kurangnya tidak lagi berada dalam parti yang membelanjakan duit mereka untuk taja Israel RM77 juta.

UMNO akan dihina oleh masyarakat. Membayar kontrak RM77 juta untuk APCO dan Asiasoft adalah dosa yg tidak akan diampunkan seluruh umat Islam.

Walaupun PKR berkawan dengan PAS dan DAP. Sekurang-kurangnya mereka tidak pernah mengaitkan diri dan parti dengan syarikat Yahudi.

Berbanggalah jadi ahli UMNO!

Umno-Apco, Apco Umno!

KJ mangkuk berkata...

Simpang tiga=mamak kote=btg kali= sri serendah

pesakit mental yg menjadi anjing Dap*g.

mmg patut masuk lombong aje..suka provoke mengarut.

nun manjung berkata...

Tempur alam siber, Simpangtiga. Puak puak mu pilih si zaid tu sebab dia duit banyak. Itu saja sebab dia pun sama dengan korang juga ngok. sokong Ustaz Farid Ravi. Amin

Tanpa Nama berkata...

Sin, Kalu BN letak Palani lawan Zaid, aku rasa yang menang Bebas...heheheheh

Tanpa Nama berkata...

BN - berperang sebelum berada di medan perang.

Rascal

Tanpa Nama berkata...

Salam o....oi Sin,

1. Elak kan berfikir secara parochial @ kedaerahan @ kenegerian. Berfikir lah secara 1Malaysia sebagaimana wawasan dan hasrat DSNTR.

2. Bercakap lah secara ada resam dan budaya orang melayu penoh dengan sopan santun, lemah lembut.

3. Bertindak lah berlandaskan prinsip Islam berlandaskan Al-Quran dan Hadith. Perasaan Ikhsan dan belas kesian adalah diamalkan.

4. Elak kan dosa kering. Kutuk dan mengaibkan orang melalui Blog itu tidak ada faedah nya. Perpaduan menjadi pegangan.

5. Manusia itu sama saja, merah darah nya, otak nya sama beratnya, semua nya anak cucu Nabi Adam dan Hawa.

TQ dari Anak Hang Jebat.

Abdullah berkata...

Assalamualaikum, Tuan Husin:
Pohon tolong promo Projek Life Line 4 Gaza spt alamat http://www.lifeline4gaza.org/. Projek menerobos keangkuhan Yahudi Zionism.
Projek bersama armada kapal kargo bantuan bekalan kemanusiaan sokongan kerajaan Turki PM Erdogan.Isu Islam dan Kemanusian Beb..

upin berkata...

"saya pun kayu" - zaid carlsberg!

Tanpa Nama berkata...

Simpang Tiga,

Zaid tuh asalnya peasant, Sekarang kaya raya sebab dulu Tun M bagi projek . Zaid praktis politik "patronage" macam ANuar Brahim dok tabur pink forms kat kroni-kroni ABIM dan MCKK dulu. Dah kaya raya melayu diperlecehkan , tiada ciri-ciri meritokrasi konon. Hang asal peasant Kelantan dan Aku tak akan pangkah hang Zaid.

Major (B) Zubir Dahlan
Desa Melati
SERENDAH

Tanpa Nama berkata...

Salam Bro
Inilah masalah dlm Komponen BN.saya harap TSMY jangan takut dgn ugutan MIC,MIC sekarang tak kuat macam dulu,kalau dia cabutpun tak rugi.

Tanpa Nama berkata...

"saya pun kayu" - zaid carlsberg!

hahahaahahaahaha

Dia memang kayu!! kayu yang tak pernah mengenang asal usul..

Tanpa Nama berkata...

Nak jadi wakil rakyat tak boleh minum arak atau toddy?

Tanya kedua calon PKR dan BN sama ada mereka suka minum arak atau toddy?

Kalau kedua calon ini minum arak atau toddy jangan pilih mereka.

Tak guna pilih calon hipokrit kalau mereka menafikan tidak minum arak atau toddy!!

Mereka mesti "bersumpah" dimasjid atau kuil yang mereka tidak pernah minum arak atau toddy.

Selidik latar belakang mereka.

Orang minum arak atau toddy tak layak jadi wakil rakyat!!

Penduduk kawasan Hulu Selangor adalah orang baik-baik dan mereka mesti pilih calon yang baik dari segi moral dan peribadinya.

Mat Sekodeng

Tanpa Nama berkata...

Saya pun Melayu! Jangan cakap pasal "Saya pun Melayu". Tidak ada makna jika perwatakan tidak ada menunjukkan elemen yang kita adalah benar-benar Melayu.

Adakah Zaid betul-betul Melayu lahir dan batin atau berlagak Melayu tapi perwatakan bukan mencerminkan orang Melayu.

Gua tak caya sama Zaid. Lebeh terok dari Ibrahim Ali. Sekurang-kurangnya Ibrahim lompat sana-sini tapi semangat kemelayuan maseh kental.

Zaid nak bertanding untuk memperjuangkan apa? Dulu semasa dengan UMNO kononnya untuk bersama-sama memperjuangkan Melayu tapi bila dah tak laku dalam UMNO dia tukar memperjuangkan Anwar Ibrahim untuk seolah-olah hendak diperkudakan Anwar untuk tujuan politiknya yang dah hancur lebur dalam UMNO.

Abu Garcia berkata...

Macam nilah .... kalau di Hulu Selangor, BN tewas ... maka, pilihanraya masa depan tak payahlah letak calon MIC lagi ... bagi saja pada UMNO. Buang masa saja dengar cakap Samy Vellu.

Yang penting .... ADUN PKR Bakar Arang, Kedah, YB Tan Wei Shu dah keluar PKR.

Maka tergaru-garulah bontot si AnuWar memikirkan tentang kesilapannya memilih calon lagi ..dan lagi ..dan lagi!

Tanpa Nama berkata...

first day jumpa obama, second day jumpa biden..


hang jumpa sapa? jeles gigit jari..


are you ok???????

Tanpa Nama berkata...

Budak dalam gambar tu kalau aku tau dia akan jadi pengkhianat bangsanya sendiri..dah lama aku langar dengan treller aku masa dia lintas jalan ke sekolah!

Menyusah kan orang aja..

Tanpa Nama berkata...

KEsian PKR ye Sin.

Terpaksa cari Manusia Fasiq yang menyamar jadi Melayu dan Islam, jadi calun semata mata nak kan undi Melayu. Kata MElayu ni tak standard. Nak kan kuasa, melayu nilah yang kau cari ye.

Tapi nak buek cam mano ye Sin?

Melayu ni mudah lupo. Kono konar sikit dah melalak kato bangso sendiri rasis dan macam macam yang den sendiri maleh nak sobut.

Anti Manusia Fasiq

Tanpa Nama berkata...

akhirnya uncle sammy bersuara...mic bole kasi minang sama kuale slangor.

Tanpa Nama berkata...

Saya pun Melayu!

Melayu apa? Melayu taik kucing !!

Tengkorak dialah, kononnya "saya pun Melayu"!!

Melayu apo? Melayu dajal !!!

Dulu dah jadi wakil rakyat UMNO, sekarang nak jadi wakil rakyat PKR.

Apo bendonyo! habiskan boghas je!!

Tanpa Nama berkata...

Zaid dan Anwar adalah partner yang kental

Kenapa ?

Satu kaki botol dan satu lagi kaki bontot

Hidup PAS! Hidup PKR!

Tanpa Nama berkata...

Pilihan BN bangsa India untuk jadi calon adalah tepat dengan slogan 1 Malaysia.

Orang Melayu tidak perlu bimbang. Kita jaga semua kaum. Kita tidak tamak kuasa.

Jika BN kalah juga maka ini adalah alamat bahwa bangsa Cina dan India memang bukan sahaja tak sokong BN tapi tidak suka dengan orang Melayu (UMNO) kuasai negara ini. Mereka sedang cari jalan untuk hendak menumbangkan UMNO supaya Melayu lemah. Cara memecah belahkan orang Melayu dan melaga-lagakannya mungkin agenda mereka yang tersorok didalam hati mereka.

Mereka silap kalau itulah agenda mereka yang sebenar.

Tanpa Nama berkata...

salam,

pak usin.

ana tak faham sikap orang kita ni. dalam keadaan tertentu mereka macam tak pernah belajar sejarah & tak faham perlembagaan. yang melayu macam tak pernah berjiran @ bekerja dgn cina, india @ siam dll. aku bersekolah dgn semua jenis bangsa di malaysia ni & bila bekerja bercampur pulak dgn cina, india, siam dll. takdak la masalah besar pun. mesyuarat,hari keluarga, aktiviti sukan, derma, kerjasama macam satu masyarakat, hasilnya sama2 dapat.

mana ada keadilan 100% tepat & mengikut kehendak individu? (yang ni kena tanya penasihat keadilan! adil baginya bila hanya dia dapat kemenangan!)

tapi belajarlah menerima hakikat negara kita ini masyarakatnya berbilang kaum. bagilah pendapat yang bernas macam mana nak majukan diri, negara & bangsa. jgn asyik nak mencaci maki orang sj, habuk pun tak de. kalau nak berpolitik pun, jgnlah terlalu sempit pemikiran & emosional tak tentu hala.

melayu nak sangat calon melayu walaupun ternyata melayu jenis haprak yg jd calon. biar melayu betul, muslim sejati, bukan melayu botol & islam separti waktu pilihanraya saja...

apa salah calon bangsa lain kalau peribadi elok, budibahasa molek & semua boleh hidup aman damai, sama2 dapat belajar & cari makan? nak lempar ke mana rakan sekerja @ jiran2 cina india siam tu?

kalau kita melayu ni mampu mengubah keadaan, alhamdulillah. tapi, sorry la aku cakap. kalau yg gila politik tapi setakat pengikut tegar saja & takdak pangkat apa2, miskin pulak tu, nak mengubah nasib diri, anakbini pun pun belum tentu mampu, inikan pulak nak menterbalikkan bentuk ekonomi hari ini. belajarlah terima hakikat bahawa kita semua saling memerlukan dlm apa jua keadaan. tak akan ke mana tuan2 puan2 dgn emosi yg meluap2 tuh. balik2 ke kedai cina & india juga tuan2 puan2melanggan. semlm tengok pak lebai fanatik politik masuk beli tembakau jawa di kedai ah meng! lepas tu pergi beli rempah masalla kat kedai ramanathan!..marah2 sayang rupanya...

wassalam.

ibu6anak

Muhammad berkata...

SALAM,GURU ANAK 6, NI FAHAM TAK CARA2 PILIH KETUA MENGIKUT ISLAM,TOLONG BACA QURAN TAK FAHAM TANYA USTAZ.LAGI PUN BANGSA2 NI BUKAN PERNAH BERTERIMA KASIH KAT KITA,MENGAPA TAK SEDAR2 LAGI.

Muhammad berkata...

KEPADA HIDUP BN, HANYA BAGI KAWASAN MEREKA SAHAJA , JANGAN KORBAN KAN KAWASAN MELAYU .CONTOH SINGAPURA.