Khamis, April 15, 2010

Fatihah untuk ana


Satu SMS sedang tersebar:
Saya pilih orang yang boleh baca fatihah bila saya meninggal dunia.
Baguslah kalau dapat. Cuma berhati-hati bila memilih. Ada orang itu kata dia Melayu dan suruh kita pilih dia.

Kita ingat dia tahu baca fatihah tapi macam mana baca fatihah yang sokong Sister in Islam, Interfaith Commission, lawan hukum hudud di Kelantan, cadang buka loteri, peminum arak dan meluahkan pendapat yang hanya menghuru harakan masyarakat.

Kalau macam itu, baik ana pilih India yang tidak pura-pura Islam. Orang muda belum ada dosa politik lagi.

Bila ana mati, ana tahu dia tak boleh baca fatihah. Tapi dia carikan orang yang tahu dan baik bacaan untuk bacakan fatihah untuk ana.

Sepanjang hidup, dia berjuang untuk bantu bawa aman makmur kepada semua rakyat. Dengan itu, mudah untuk kita beribadat dengan tenang. Kata-katanya tidak menyakitkan hati orang dan menghuru harakan masyarkat.

Jangan ada syak dan wasangka. Undilah Kamalanathan.

60 ulasan:

Desperado berkata...

Salam Tuan Hussin,

Masa di Bukit Gantang dulu, ramai juga cina-cina "berbakat" nak baca aL-quran...surah aura pun ada, pilih la depa!

simpangtiga berkata...

Ya betul Pak Husin. Cari orang yang boleh baca fatihah untuk kebaikan semua.

Pandai baca Fatihah dan pandai juga bermuka-muka dengan umat Islam di Malaysia.

Pandai baca Fatihah dan pandai juga buat Perjanjian dengan Syarikat Zionis untuk tujuan komunikasi dan imej.

Pandai-pandai.

RM77 juta duit rakyat dibelanjakan untuk Yahudi. Sampai ada Pegawai Zionis di PDRM. Enjin Jet hilang di TUDM.

Pandai-pandai.

Umno-Apco, Apco-Umno!!!

pakllang berkata...

dah jahanam ke semua org selangor yg boleh baca fatihah sampai kena import org melayu yg tak berguna drp kelantan pulak utk org hulu selangor...

Penyelia Directory Politik berkata...

Salam Tuan Husin,
Lari tajuk kejap. Aku dalam usaha membina e-direktori bloggers di

htpp://e-direktori.blogspot.com

Semoga dengan cara ini dapat membantu menjimatkan ruang di blog Tuan Husin. Sekiranya sudi dan berminat bolehlah gunakan logo dan link kat situ.

Sekian dan selamat berblog!

Tanpa Nama berkata...

Simpang tiga

Itu kita bayar yahudi suruh dengar cakap kita pasal ilmu mengenai online public relation kita tak ada.

Yang sebuat assamualaikum panjang tapi meliwat buat apa?

Pandai sebut ayat quran tapi kuat menipu buat apa?

Pandai sebut kho tapi baik dapat duit Paul Wolfowitx buat apa?

PKR dpaat duit dari NED, dan CIA buat apa?

Dapat tigas dari US STate Department buat apa?

Nak aku senaraikan?

Tanpa Nama berkata...

PKR parti dajjal mata satu

anak berkata...

apa laa sibuk minta orang bacakan fatihah untuk kita?

tu laa padah nya bila time hidup sibuk buat keje mungkar,bila mati minta tolong kat orang lain..

ingat laa, amalan kita untuk diri kita, hanya berkat syafaat nabi je yang membantu,serta kemurahan,keramahan Allah.

simpang3..jangan cakap apa yg kita x tahu...fitnah namanya.Politik ni busuk,memang susah nak dibetulkan tapi kalau kita hidup bleh beramal dan manyampaikan kebaikan,maka wajib kita sokong pemerintah.Itu hadist.

Anak nak tau juga simpang3 ni jawatan apa dalam parti politik sampai bleh tau semua kenyataan?Ingat,fitnah tu bahaya.

asyMok_Aambo berkata...

Pandai baca Fatihah dan FAHAM Maknanya.

Rafie berkata...

Soal mati ni utamanya diri sendiri la masa hidup jaga amalan, kalau hidup asyik nak tutuh punggung org atau pun bela org tutuh punggung org susah jugak, sedangkan tutuh punggung tu haram disisi agama islam, sedekah fatihah tu sunat je,sembahyang jenazah pula fardu kifayah je.Pilihan mudah je antara calun melayu yg beragama islam yg sokong org tutuh punggung org atau calun kafir yg tak sokong org tutuh punggung org.

AntiKJ berkata...

Salam Bro,

Taktik murahan.

Kalau meninggal pun, sudah tentu akan panggil orang masjid untuk baca tahlil.

So what the fuck?

Toksoh dok bermuka-mukalah.

sejarah hitam sekor beruk klik sini

Kalau hanya berpura-pura alim dan Islam macam Parti Anal Seks dan peliwat, boleh pi mampuih la.

ofekenofee berkata...

pakllang...
orang selangor yg boleh baca fatihah ada lagi...
tapi depa macam buih...
ada kejap je...
cakap pasal Melayu bukan main...
hangat2 je...
langsung x pandai politik...
patut la Tanah Rezab Melayu jual x terganti...
ishhh malas dah nak komen...
kecewa dgn bangsaku.

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah melayu undilah calun melayu buat apa undi calun bukan melayu.
Kan sekarang musim orang melayu sokong PERKASA
Orang melayu dah tak percaya kat Umno
Umno tak tulung bangsa sendiri
Dia lebih utamakan Mic
takkan yang tu pun tak reti
Tiru macam saya pangkah calun melayu tak kira partai mana
Janji melayu
Baru betui tulung sesama bangsa sendiri
Yang nak pi tulung bangsa lain tu buat apa
Tak sapa suruh!
Hanya si hussin ni saja sokong mic
Nak bodek Samy Value la tu
Nanti si Samy kasi jawatan sama Hussin
Jawatan dalam Mic
KahkahkahkaH
Dei tambi amma

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bakar Arang, Kedah dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tan Wei Shu umum keluar parti sebentar tadi kerana hilang kepercayaan terhadap kepemimpinan PKR.

Beliau mengumumkan demikian pada sidang akhbar khas di sebuah hotel, di sini

Tanpa Nama berkata...

Woiii Hussin kalau dah dekat nak mampus tu cari la orang islam baca fatihah kat hang . Buat apa hang pi cari orang bukan islam tolong hang. Memang la hang ni ISLAM KAPAL SELAM

Tanpa Nama berkata...

aku sokong calon bebas yg islam dan tak minum arak..

cucu mamak kutty berkata...

Usin

camana aku nak menyalak ni, dapat calon Melayu tapi kaki botol, pernah saman PAS, katak recycle, bla bla bla....

cukup pakej nak kena tibai kaw kaw.

Bodoh punya Anwar.

simpang siur berkata...

Apa guna ada anak bini sedara mara kalau tak boleh bacakan fatihah nanti.

Lain la kalau tak didik mereka dari kecil.

kenapa nak harap orang lain pulak tolong bacakan. Tak faham ana.

anak ana tadika kemas pun pandai baca fatihah dan doa makan.

Tanpa Nama berkata...

alau dah melayu undilah calun melayu buat apa undi calun bukan melayu.
Kan sekarang musim orang melayu sokong PERKASA
Orang melayu dah tak percaya kat Umno
Umno tak tulung bangsa sendiri
Dia lebih utamakan Mic
takkan yang tu pun tak reti
Tiru macam saya pangkah calun melayu tak kira partai mana
Janji melayu
Baru betui tulung sesama bangsa sendiri
Lepaih tu nanti dier tulungla DAP bukak pusat urut kat Hulu Selangor dan mcm2 lagi puat hiburan.
Nanti da ade pusat hiburan bolela Melayu kat hulu selangor nih minum arak wine takpun barbican.
Tak sapa suruh!
Hanya si hussin ni saja sokong mic
Nak bodek Samy Value la tu
Nanti si Samy kasi jawatan sama Hussin
Jawatan dalam Mic
KahkahkahkaH
Dei tambi amma

Politik Kluang berkata...

Mula-mula minta kuota kerusi untuk MIC saja. Lepas itu bila dengar PM kata kuota diberi pada MIC tapi calon serah pada PM, terus TING otak belit pun mula jalankan tugas. MIC bagi calon yang memang rakyat dan PM tidak setuju. Lepas itu, buat mesyuarat ugut pecat calon MIC yang disukai UMNO. Akhirnya, calon lain tapi....... hehehe ini yang "best"... Tapiiiiiii calon yang tidak dapat jadi calon telah dijanjikan akan dapat senator dan jawatan Timbalan Menteri. GAME OVER. SIAPA KENA BELIT?

aku cucu mamak kutty berkata...

knp tak ambil calon mic beretanding di prk bagan pinang hari tu.......isa samad tu dah ternyata kotor nya....dan telah pernah di hukum oleh umnno sendiri.....klu boleh baca fatihah pun tapi busuk nya melantung....kenapa tak calonkan keling mic yg suci bersih ibarat mcm bayi yg baru di lahirkan.....knp pilih org kotor dan memang ternyata kebusukannya.....mcm isa samad tu......ayoyo samy mesti akan kata ....ayoyo tambie....engko ada banyak betul le.....itu mcm klu ...nanti aku kasi kumpul itu banyak baik punya tamil punya tambie.....kah kah kah......nanti husin lempoyang mati....ada budak cina kat kampong aku yg pandai baca fatihah....nanti dia boleh bacakan buat mayat husin lempoyang....kah kah kah......org melayu kan banyak buat dosa sekarang ni.....dari melayu yg kotor dgn dosa lebih ,.....agak lebih keling seperti kamlanathan......baik le klu sape rasa pendapat usin lempoyang tu betul....lebih baik umno di bubarkan dan ramai2 masok PPP.....krn antara najib dgn murugiah.....murugiah tu nampak lebih warak daripada najib.....kahkahkah......wow wow wow......

Tanpa Nama berkata...

Politik Kluang tanya
Siapa kena belit?

Jawapnya siHussin dan
Melayu angguk-angguk kata YeS Man lah
Yang kena belit
Tu pun tak sedaq-sedaq lagi
Maklum lah otak dah jadi biul kena cuci!!!

Tanpa Nama berkata...

orang PAS mati tak payah baca fatihah. nik ajis dah bg syafaat masok sorga.

Tanpa Nama berkata...

Mana-mana ahli Umno yang nak pangkah calun Mic tu elok-elok la lepas ni pakat-pakat keluar umnu masuk mic pulak...
Mana tau senang dapat jawatan penting dalam mic
Bintang cerah lah jawapnya

Cekik berkata...

bukan Haji Zaid Wisky sahaja yang tahu baca fatihah dalam Pakatan haram ini.

Khalifah Guan Eng, Ngeh dan Ngam bersaudara pun punya main dasyat baca ayat Quran masa di Perak dulu.

Kalau tiap2 hari ada yang meninggal dunia di Hulu Selangor nanti, bolehlah Haji Zaid, Guan Eng, Ngeh dan Ngam bergilir2 dari subuh ke isya baca alfatihah ya!

Baguih juga tu, sebab Haji zaid nanti tak ada masa lagi le nak pegi minum2 koka kola dan ais krim soda di kelab2 selangor ka nanti...ish ish ish, baguih baguih parti keadilan ronggeng ni.

aku cucu mamak kutty berkata...

masa dlm umno semua betul....main judi betul,minum todi pun betul,bawak pelari anak bini org pun betul,peliwat kambing pun betul,mainkan bini org pun betul,raba bontot pun betul siap boleh jadi duta lagi pulak tu,dedah aurat pun betul juga,buang sedara mara dan keturunan pun betul.....semua perfect......bila pindah pi pkr.....hah kau......semua dah tak betul.....semua nya timbul.....yg dulu2 semasa dlm umno betul...kini dlm pkr semua dah tak betul.....dulu sampaikan batang2w dan buah2 pun di jilat,klu berak nak cebok....takpe ramai ada pecacai umno yg sanggup cebok kan...siap pakai lidah lagi pulak....di jilat2 sampai bersih lubang jubur si zaid tu....berebut2....aku nak jilat....woi aku nak jilat....woi bagi le pulak kat aku,takkan kau aje nak jilat.....kahkahkah.......entah2 si lempoyang pun dulu tukang jilat juga....sori ye sin....aku tak tuduh cuma aku teka2 aje ...klu2 betul tekaan aku tu.....tentu sedap perisa taik tu kan kan kan sin.....kahkahkah

nun manjung berkata...

simpangtiga ko dah tak tau sebut lain dah balik2 77 juta. Engko dah kenan 77 juta ke... Itulah banyak sangat menfitnah orang. Kan dah dapat balasan kenan 77 juta. Kesian kesian...
Mamak kote...jaga jaga anjing gila dah terlepas...

Tanpa Nama berkata...

Orang ngomong, anjing gonggong

kesian aku tengok cucu mamak kutty sekor ni.......sakit jiwa agaknya

aku cucu mamak kutty berkata...

dulu org umno jilat jubor palanivel....ni jilat jubor si kamal@nathan pulak.....takpe4 jubor si kamal tu bau setanggi.....kahkahkahkah.....jilat jgn tak jilat....

De-fun-da-mental berkata...

وَعِبَادُ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلَّذِينَ يَمۡشُونَ عَلَى ٱلۡأَرۡضِ هَوۡنً۬ا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ ٱلۡجَـٰهِلُونَ قَالُواْ سَلَـٰمً۬ا
[25:64] And the servants of the Gracious God are those who walk on the earth in a dignified manner, and when the ignorant address them, they say, ‘Peace!’

Daulah-alWatan berkata...

Najib, Muhyidin dan semua pemimpin UMNO dapat pahala besor sebab buat kepuutusan yg betul.

Menyatukan hamba Allah berbagai kepercayaan ke jalan ketenteraman, kesejahteraan, muhibbah.

Islam tu sejahtera.
Membina kesejahteraan adalah amar makruf.

Marilah-beramai-ramai di Hulu Selangor kita beramal dengan amar makruf.

Tanpa Nama berkata...

hehehe...hitam setampuk manggis, makin hitam makin manis...hitam tu kan menawan...haloo perkasa tidoo ka!

Tanpa Nama berkata...

Usin

Fatihah untuk PKR di Hulu Selangor..

Tanpa Nama berkata...

De-fun-da-mental - anda tersilap quote. Itu ayat 63, bukan 64, surah al-Furqan.

Anon 1:23 - pendek & tepat :)

-Nicky-

Abu Faiq berkata...

Assalamu a'alikum sdra Husin & yg melayari blog ini,

1 Ketika sedang terjadi hiruk-pikuk mncari pmimpin di H. Slngor, marilah wahai sdra2ku kaum Muslim -seluruhnya; bukan yg di H. Slangor sahaja - tanyakan kpd diri kita: Siapakah pemimpin yg sebenar2-nya bagi umat Muslim dari pandangan & tuntutan akidah kita - lslam - bukan dari pandangan & tuntutan sesiapa pun di dlm arus politik Machiavellik ini.

2 Di dalam al-Quran, Surah Ali lmran , ayat 28, Allah SWT dengan sangat jelas memberi PERINGATAN yg sekaligus AMARAN, maksudnya,
"JANGANLAH orang yg beriman mengambil orang kafir menjadi aulia' [pemimpin / teman kepercayaan] dgn mninggalkan orang yg beriman. Sesiapa sahaja yang melakukan [larangan] yg demikian, maka TIADAlah dia [akan mendapat perlindungan / pertolongan] drp Allah di dlam sesuatu apa pun, kecuali kamu hendak menjaga diri drp sesuatu bahaya yg ditakuti drp pihak [yg kafir itu]. Allah memperlihatkan kamu terhadap diri-Nya [kemurkaan-Nya]. Kepada Allah jualah tempat kembali".

3 Demikian Allah SWT mengajar kita agar semulia-mulia umat drp kalangan seluruh umat manusia ini TIDAK MERELAKAN dirinya DIHINA sehina-hinanya di depan Allah & Rasul-Nya Muhammad SAW apabila dipimpin oleh suatu sosok yg BAHKAN TIDAK MENGIMANI keEsaan Allah; MENGINGKARI keMahawujudan-Nya; TIDAK mempercayai syariat-Nya, & bahkan pasti menentang keras kalau saja syariat-Nya mahu ditegakkan. Percayalah, baginya Allah telah sediakan buku khusus yg kita tahu apa dia. Apakah mahu nama kita sama2 tercatat di dlm buku itu sbagai Mukmin yg turut bersyubahat mengangkatnya sebagai pemimpin - hal yg Allah haramkan bagi kita melakukannya? Untuknya, kita hanya dibolehkan berharap semoga Allah mmberinya hidayah kpd nuur lslam.

4 Pemimpin yg sebenar-benar pemimpin bagi umat Muslim & yg diraikan [diredhai] oleh Allah, ialah: Mukmin yg hidupnya demi menghidupkan amar ma'ruf nahi mungkar; lalu dia benar-benar melaksanaan amar ma'ruf nahi mungkar; justeru mengajak, bahkan mengepalai orang lain melakukan amar ma'ruf nahi munkar. Dia hanya mmimpin semata2 mahu menzahirkan
hukum2 syara' [syariat] Allah sebagai sistem yg mengatur seluruh aspek kehidupan, mencakup: sistem bernegara & pemerintahan, undang2, politik, ekonomi, sosial dsb, yg bersumberkan al-Quran, as-Sunnah, ljma' Sabahat & Qias, kerana dia mentaati ajaran lslam-nya bahawa setiap perbuatan seorang Muslim WAJIB menepati perintah2 & larangn2Allah; kerana dia meyakini bahawa dia & kepimpinannya serta orang2 yg dipimpinnya PASTI kelak diadili Allah di Yaumul mahsyar - dia sebagai saksi kpd yg dipimpinnya, sementara Rasulullah SAW menjadi saksi baginya.

5 Juga BUKAN sebenar-benar pemimpin bagi umat Muslim sseorang drp kalangan orang2 yg beriman, TETAPI tetap juga melontar syariat Allah SWT jauh2 drp dijadikn hukum
[undang2] & sistem pengatur urusan
kehidupan; yg tetap memimpin dgn berlandaskan hukum2 SIVIL-SEKULAR persis yg sekarang ini didukung, diperjuangkan & dipertahankan oleh segenap parti politik, waima parti yg berbasis umat Muslim sekalipun[UMNO, PAS, PKR dsb].

6 Demikianlah betapa cemerlang lslam mengajari umatnya; tidak lain demi kesejahteraan hidup di dunia dan selamat pula ketika meneyeberangi Syirat al-Mustaqim; kerana di dlam lslam segala-galanya & setiap suatu WAJIB diikatkan kpd tuntutan akidah - termasuk dlam soal kepimpinan.

Wallahu a'lam.

Tanpa Nama berkata...

salam,

pak husin,

orang melayu kita ni mudah melatah!
janganlah kita selalu melihat BANGSA LAIN sebagai penghalang.
sebagai ibu & guru, saya tidak mengajar anakmurid saya bersikap perkauman melulu tapi saya tanamkan sifat ingin berlumba secara sihat. think global, act local! kalau muslim, bertindaklah secara islamik, bukan retorik semata.

memang anakmurid melayu saya ramai yg lemah, ketinggalan, miskin & mudah berputus asa kerana MALAS. tapi jangan kita sogokkan mereka dgn semangat mencerca, menidak, dan mematikan usaha orang lain semata2 kerana kegagalan diri sendiri . bangkitlah dgn cara terhormat dgn meningkatkan usaha dan dgn meningkatkan pencapaian ilmu sendiri. jgn marah@dengki jika orang lain pandai dlm matematik, b.inggeris atau sains. sepatutnya kita usaha lebih, kikiskan dengki & MALAS.. lagipun, semasa belajar, guru2 kita juga terdiri dari berbagai kaum. adakah kita tinggalkan kelas, bencikan pelajaran tersebut jika guru kita bukan melayu? (dan begitu juga sebaliknya bagi pelajar bangsa lain? adakah pelajar cina @ india tinggalkan pelajaran jika gurunya melayu?)siapa yang rugi? fikirlah secara rational kerana sikap berpuak2 jika disuburkan semasa pilihanraya akan mempengaruhi pemikiran pelajar2 kita yang selalunya tidak perlukan keadaan ini di sekolah... guru2 mengajar anak2murid bertoleransi, bersatu, berbaik sangka tetapi orang dewasa lain terutamanya fanatik politik mengajar sebaliknya...kalau adapun fanatik poltik dikalangan guru, cuma segelintir yg begitu.

islam menggalakkan keamanan tetapi ramai orang islam yang gila politik menidakkan ajaran islam. mereka sangat GEMAR mengadudombakan pengikut2 mereka. jahanamlah negara dengan ahli2 & pengikut2 politik begini...

amankah kita jika saling berprasangka & benci-membenci? sedih jika ini berterusan...
wassalam

ibu6anak

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan Husin
Calon PKR tu anak didik MB Kelate jgn main-main.Kita dengar penjelasan TGNA berkenaan calon ini pasti ada fatwa baru.

Tanpa Nama berkata...

kepada cucu mamak kutty yang suka menyalak macam hanjing.

Kau tu pengundi kat Hulu Selnagor ke

tapi lihat cara kau bercakap macam belum cukup umur boleh mengundi

entah entah belum berkhatan agaknya

USIN TEMPOYAK berkata...

APA NAK HEBOH2 PASAL FATIHAH NI. ANAK MUDA MELAYU SKRG PUN MAKIN RAMAI TAK TAU FATIHAH.

YANG BAGUSNYA, MAKIN RAMAI BOLEH NYANYI LAGU HINDI DAN TAMIL, MENARI IKUT GENDANG INDIA DAN MENYERTAI PERARAKAN DI BATU CAVES.

KAU NAK YANG MACAM NI, SIN?

INNA LILLAHI WAINNA COKELAT!

Tanpa Nama berkata...

kalau nak di harapkan si zaid kaki tonggang tu baca fatihah..tak payah lah..takut makin siksa simati tu

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin,
Sempena by-erection Hulu Selangor ini kita pakat bongkar dan dedah siapa melayu berprofil tinggi dalam BN dan PR yang jenis kaki minum arak disamping cabaran pakat isytihar harta. Jom heboh...

Rascal

kluangman berkata...

Banyak sangat buruknya Zaid tu, berlori lori - takkan tak ada satupun yang baik dan positif.

Memberi keutamaan kepada MIC dengan mengorbankan selera dan nafsu UMNO adalah pilihan Najib, mungkin ini boleh mengurangkan fitnah sesama Melayu dan Islam jika pertembungan dua Melayu utama.

Adalah penting mesej yang jelas dapat dihantar oleh pengundi Hulu Selangor kepada Najib untuk bekalannya di PRU13 nanti.

Tanpa Nama berkata...

Kata lah apa pun husin,

Tanpa Nama berkata...

Peliwat kambing tu budak kelantan, hasil produk membangun bersama islam.

Tanpa Nama berkata...

simpang tiga..........jangan dengar cakap orang, mesti ada bukti. Itu fitnah namanya. Mana hang tau ada peg, zionis di pdrm...kita kalau nak bercakap biar ada bukti!!!!! jangan sedap mulut aje.

Tanpa Nama berkata...

aku cucu mamak kotey ni, dah melalut-lalut, agaknya dia ni dah sama macam boss dia, asyik-asyik bontot........

Tanpa Nama berkata...

memang betul la aku cucu mamak kotey ni kaki jilat........balik-balik cakap pasal jilat, aku ingat dia ni kuat jilat bontot lembu, tu sebab bodoh macam lembu!!!!!

Othman Abdullah berkata...

Yang baca Fatihah sebelum teguk tuak ka? Kalau camtu kena pilih Zaid la....

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 8:54 am....
aku setuju .........

aku cucu mamak kutty berkata...

kat kelantan kan ramai org umno juga,mustapha mohamad,awang adik,berahim perkasa tu pun org kelantaqn juga ....ape le punya bebal kau ni.....klu org dapat pendidikan islam takkan dia nak jilat jubur kambing....biasa nya ni keje org yg mengaji sekular,yg berotak sekular dan memperjuangkan....org2 ni dia dah tak terima islam sebagai ad den....tu le yg samkai kambing pun dia balun juga tu....kah kah kah.....tu le klu masa kecik2 dulu kau dah mampos....tak le kambing pun kau liwat....kah kah kah....pejuang sekular peliwat kambing.....mane tok peti2 ni....takkan taknak ambik tindakan kat peliwat kambing ni....mane le tahu8 klu2 tiba2 kambing tu beranak...tiba2 maka lahir lah anak kambing tersebut ....badan kambing ...muka nya manusia...nah ambik kau ....takke malu nanti satu malaysia...kat malaysia ni rupa2 nya ada peliwat kambing....kahkahkah

drrita sandakan berkata...

setuju sangat..

orang-orang PAS/PKR dah confuse..sama seperti leader mereka bro Anwar..

dia confuse mana satu lobang depan dan belakang..

hari tu saya naik teksi orang PAS..
dia boleh kata wajib orang islam pilih wakil rakyat orang Islam juga..

ehh..bukankah PAS bersama2 pakatan rakyat..ada PKR..ada DAP..

cucu mamak kutty berkata...

bijak bijak, kita minum dulu....

Biru Nila berkata...

Apo nak buek dah ramai bonar melayu yg tak Islam atau islam diluar bak sabda Rasullah S.A.W, umatku diakhirzaman bak buih dilautan, senang ditiup angin. Islam yg tak kualiti katakan. Kito pun minat barang tak berkualiti sbb ado komission, ISLAM KITA ISLAM KAPAL SELAM, SAMPAI HARI INI TAK DAPEK MENYOLAM"

Tanpa Nama berkata...

Sape yg pandai baca al Fatihah? Pak Zaid lah. Tak kan Puan Kamala Nathan pandai baca al Fatihah? Kalau gitu, betul jugak Sin Lampu kate: jom mari kite undi sape yg pandai baca al Fatihah. Jom mari kite undi Pak Zaid.

Muhammad berkata...

SALAM, HARUS DIINGAT !!!OARANG ISLAM WAJIB UNDI ISLAM SEBAGAI KETUA.HARAM BAGI ORG2.ISLAM PILIH KETUA BUKAN DARI ORAN2 ISLAM.TIDAK PERNAH PUN GOLONGAN ITU ATAU YANG SEWAKTU DENGAN MEREKA BERTERIMA KASIH DENGAN KITA.BERCAKAP SEDIKIT PUN PASAL KAUM MEREKA.PIHAK KITA WAJIB MOHON MAAF, TAPI MEREKA HARI2 DOK HINA KITA OK JA TAK DAK PUN PAK MENTERI KITA YANG DOK SURUH MEREKA MINTA MAAF.KITA KUBUR KAN MEREKA DI DUN ULU SELANGOR.!!!!!!

Muhammad berkata...

SALAM,TAK KAN NAK SURUH WAKIL MIC BACA FATIHAH BILA SAUDARA MATI KUT, WAHAI.PAKLLANG.SEMOGA BERISTIFAR BANYAK2!!!!!!!!!!!!

Muhammad berkata...

SALAM , KEPADA GURU ANAK 6, KITA BOLEH BERTOLAK ANSUR DALAM SEGALA HAL,TAPI BIARLAH KENA PADA TEMPAT NYA,DAN TOLONG FAHAM APA YANG DITERANGKAN OLEH SAUDARA ABU FAIQ PUAN NI SEORANG MUSLIM ATAU BUKAN.!!!

Tanpa Nama berkata...

Cuba forward balik sms pasal fathihah tu kepada pengundi india , cina pun ok di HS . Menarik tau apa perasaan mereka.
Anti perkauman konon .

SS berkata...

TAKE BEER!..OPPS Sorry..takbir!

nun manjung berkata...

Saudara Muhammad kamu gi mengajar Tok guru mu n.ajis tu dulu. Dia pun nak kena belajar dari saudara juga sebab dah banyak menyokong DAPig tu okey...

Tanpa Nama berkata...

salam,

minta izin pak usin,

satire is not meant for layman

terima kasih tanpa nama 11:16PM.

namun ada orang boleh terlalu perasan diri sendiri & orang2 mereka sahaja tersangatla islam sehinggakan boleh persoalkan 'puan ni muslim atau bukan'? saya serahkan kepada Allah SWT untuk mengadili amal jariah & ilmu saya, bukan saudara & orang2 saudara yang boleh tentukan. begitu juga syurga neraka. bukan hak sesiapa kecuali Allah jua empunya hak tersebut.

cakap semata2 memang mudah. tolong fahami inti penulisan saya sebelum meneruskan retorik saudara mengenai islamnya saudara...

ajal,maut, jodoh pertemuan di tangan Allah SWT. bekalan mati sepatutnya ada dengan kita, bukan ditagih dari oranglain. ada orang meninggal semasa di tengah lautan dalam pelayaran, ada orang meninggal masa memandu di negara orang kapir, ada orang mati dalam hutan bersaorangan. dunia ni luas, tak semestinya kita menemui ajal dlm dakapan orang islam atau mengadap kaum keluarga...cuma kita doa2kan begitulah...moga anak2 yang soleh/solehah mendoakan kita, moga sedekah amal jariah kita mendoakan kita & moga ilmu yang kita ajari dimenafaatkan mendoakan kita jua...

carilah kebenaran tanpa dipagari sempitnya fikiran atau merendah2kan pemikiran orang lain. tarbiahkan juga kepada orang2 islam yang sedang membiarkan dap mengulit mereka dalam leka&lena. islam pas boleh pula berbaik dgn kapir harbi yang terang2 menentang negara islam. ironinya, retorik sungguh retorik...

satira pak usin cuma sebagai landasan...tapi ramai yg terbabas. hehe!