Sabtu, April 03, 2010

Kemelut memilih calun



Hulu Selangor boleh dikira tempat selamat untuk Barisan Nasional jika G Palanievel tidak dipilih untuk bertanding.

Setelah tiga penggal jadi wakil wakyat di situ, dia sudah cuai dalam tanggungjawab dan tidak ambil peduli hal kawasannya. Orang Hulu Selangor tak mahu dia lagi.

Masaalahnya Samy Velu pula berdegil mahu dia bertanding. Sana sini dia mengaruk pasal tak dapat letak Palanievel. Sampai Parthiban dan macam-macam orang dia sudah merungut.

Nampak sangat Samy sudah ketinggalan zaman. Dia ingat asal letak Timbalan Presiden MIC, apa dia mahu boleh menjadi begitu saja. Orang sekarang tak peduli. Dia tak mahu, tak ada sesiapa boleh paksa.

Malulah Timbalan pilihannya untuk kalahkan Dato S Subramanium tidak ada jawatan di Parlimen dan dalam kerajaan.

Sekarang timbul pula kemelut baru. Orang Melayu Hulu Selangor sudah begitu terluka dengan Palanievel hingga mereka tidak boleh maafkan MIC. Mereka mahu calun BN mesti Melayu.

Kata mereka, setelah lebih 50 tahun, sampai masa giliran UMNO untuk merasa "kongsi kuasa" di Hulu Selangor.

Ini memeningkan Dato Najib yang mahu mengekalkan persefahaman persepakatan kongsi kuasa. Bertambah lagi, dia perlu mengkotakan slogan 1Malaysia dengan mengekalkan calun MIC.

Kesian dia begitu runsing lalu menalipon Husin tadi minta nasihat.

Ana beritahu sama Dato Najib supaya cuba mencari formula yang boleh diterima dua-dua pihak. Mereka mahu Melayu maka perlulah dia ahli UMNO. Untuk memuaskan hati MIC, perlu dicari seorang yang "serupa" dan cakap pun "serupa".

Suka Dato Najib.


Dia tanya ana siapa yang boleh memenuhi kriteria ini. Ana sudah kasi cadangan Azeez Raheem kerana dia memenuhi kedua-dua kriteria. Nama dia saja lain sedikit ejaan.

Kesian Azeez nanti kena tumbuk pada hari penamaan calun macam di Bagan Pinang. Selamat sedikit kalau dia yang bertanding.

Lagi pun, dia pandai berlakun nak kena tembak. Mana tahu dapat undi kesian ... boleh menang.

Settle.

Cuma ana tak tahu Dato Najib setuju ke tidak. Kenalah ente semua tunggu pengumuman.

45 ulasan:

House PK berkata...

MUAHAHAHAHAHAHHAA!

BAIK PUNYA HUSIN, HANG MEMANG KREATIF LA!

SUSAH SANGAT KAN, NAH AMIK LA SI GANGSTER NI!

John berkata...

Bantu kami berkembang: Blog tuan/puan ini telah kami link di website kami (Bahagian Blogroll), harap tuan/puan dapat pertimbangkan dengan meletakan link kami pula di

blog tuan/puan, mungkin membantu meningkatkan bilangan pembaca kedua pihak....Terima kasih

http://mybloghub.my

tamingsari berkata...

Pak Husin.

Dato Sri Sam setuju dengan cadangan Azeez sebagai calon. Sebabnya ialah budak ni pandai guna payong terjun dan kalau dia maki orang dia guna bahasa kedua.

Surat sokongan akan menyusul. Majlis mengenalkan calon akan diadakan di Kuil Sri Subramaniam Hulu Selangor selepas keputusan pilihan raya.

Tanpa Nama berkata...

Parpukari pun lulus crateria ni!!

Oghang Ghombau berkata...

susak kj nak jadi menteri, baik dia cuba jadi mp untuk dua kawasan. kj pun memenuhi criteria.

rembau pun nak halau dia ke kepala batas

Cucu berkata...

Nanti dulu..!
Aku dengar Reezal Marican dah kecik hati nama dia tak naik!

Tanpa Nama berkata...

Ayoyo
semua hidung mancung hitam manis punya,

Abel

Tanpa Nama berkata...

em..bagus gak.. parpukari kan MIC..

tak ada masalah kuota lagi muahahaha

bRAVEhEART berkata...

Kahkahkah! Celaka betullah kau Husin, sakit perut aku kau buat pagi-pagi macam ni. Ada orang kata blog ni lawak bodoh tapi saya tetap sokong dan suka kerana ini adalah lawak cerdik, berakal dan logik. Teruskan! Tapi kalau DS Samy Velu turun kasi sama dia jadi Presiden MIC pun tentu boleh, kan? Kahkahkah - sambung gelak aku tadi.....heeeeeee

kluangman berkata...

Pilihlah seseorang yang tulen Melayu, jangan yang celup celup.

Selain sebelum dan semasa Mahathir, selepas itu semua 'curry and the gang' dah tak boleh pakai.

Pandian berkata...

Aisay My Lempoyang

We can also do it like this. Put Murugesan the Secretary General for MIC. He is a cha pa lang that look like Malay la ...

Tanpa Nama berkata...

Taruklah Dr Mahathir. Takde sapa berani komplen ... hehehe

Den Karinchi berkata...

Kawe tupe lalu. Salam Sin ,
Ulu Selangor ni majoritinya orang Melayu , bukan tak bolih di calonkan yang bukan melayu malahan kalau tak salah Lim Kim Sai pun pernah menjadi wakil di situ.
awe rasa munkin yang sebaiknya dipilih calon Melayu yang bolih diterima semua bangsa . Calon pulak carilah dikalangan yang berwibawa jangan cari dan pilih yang telah ada kesan hitam dalam riwayat hidupnya kalau kesan hitam kat dahi okay, kalau hitam semua pun ok .Asalakan bolih dan sanggup untuk membangunkan Ulu Selangor yang dah lama tenggelam dari arus pembangunan , menyebabkan orang Melayu disitu sudah hilang punca pencarian dan ada setengahnya hanay bergantung pada hasil balak haram . Tengoklah lembah Beringin dan Bukit Beruntung yang tak pernah untung dan ulu Yam yang sudah tertinggal dari arus pembangunan . Banyak perkara yang bolih difikirkan dan dibangunkan , agar Ulu Selangor ni tak hanay menjadi laluan .
Carilah calun yang punya banyak idea untuk kepentingan semua bukan hanya un tuk kepentingan dan mengumpulkan kekayaan untuk diri sendiri dan keroni sahaja , Akhir kalam semuga pilihan dibuat bukan dalam kelam dan dalam terang jangan ada terbuku dan tersirat , jangan kerananya Rakyat melarat parti orang sandaran orang jemu dan meluat. Salam .

Dr Butiq berkata...

lajib ala belani ka mau lawan itu latok samy mau litak itu pelir nyer vieer.

Free Market berkata...

kalau ekonomi mereka tak mahu lagi kuota, subsidi dan nego serta mahu semua telus, pasaran dan saing walaupun orang melayu adalah minoriti dalam ekonomi.

Amacam kita apply perkara sama. Jangan lagi tengok kaum atau parti tapi tengok calun yg boleh menang saja??????

Tanpa Nama berkata...

SAYA NAK CADANGKAN DR ZAMBERY. BILA DIA SENYUM, SATU BILIK BERSINAR. DALAM GELAP LAGI NAMPAK. IKLAN DARLIE KATAKAN

Daulah-alWatan berkata...

Inilah masanya konsep 1Malaysia diuji samada difahami, dihayati dan dipraktikkan.
Selama ini kita UMNO-BN-MCA-MIC dan komponen lain berjaya berkongsi kuasa kerana semangat 1Perikatan dan 1BN.
Tujuan meletakkan calon adalah untuk memenangi kerusi kerana kerusi menambah kuasa politik.
Tanpa kuasa 1malaysia tak bermakna kerana 1Malaysia adalah perkongsian bijak kuasa politik.

Tanpa Nama berkata...

It will be MIC candidate. Never mind. It is One Malaysia concept!!

Melayu Pasir Gudang berkata...

Inilah masalah UMNO dari dulu sampai sekarang dan mungkin sampai kiamat pun. TERLALU BANYAK MENGALAH. Kita minta calon dari UMNO bukan kerana tamak ,kita minta kerana inilah kehendak pengundi tegar di Hulu Selangor.
Buka lah minda sedikit kaji kenapa arwah datuk zainal dulu menang dengan majoriti yang kecil,orang Hulu selangor tak mahu Ahli Parlimennya dari kalangan bukan melayu,mereka masih mahu sokong kerajaan tapi kerajaan tak mahu ikut cakap mereka,inilah natijahnya menang di semua DUN kalah di parlimen dengan hanya majoriti kecil,pengundi sebenarnya tak hendak pembangkang tetapi pembangkang menyediakan calon melayu jadi semua melayu di parlimen Hulu selangor mengundi arwah datuk zainal.

Apa maknanya rakyat di dahulukan, denyut nadi mereka di dengari kalau pemimpin UMNO masih PEKAK DAN BUTA. Cuba Ahmad Mazlan dalam masa sehari dua nie buat survey- turun padang dengar sendiri pendapat pengundi kenudian report kat Najib apa kehendak pengundi Hulu Selangor. Aku penat dengar alasan 53%melayu berpecah 3,38%undi cina tak solid utk BN,undi India 19% jadi penentuan.Penatlah hipoteses nie. Patutnya fikirkan dan cari ubat supaya 53% tak pecah tiga biar 53% solid pada BN.Satu sebab ialah Orang Hulu Selangor dah muak dengan MIC yang tak buat kerja.Sepatutnya sekaranglah masa terbaik untuk pujuk 53% ini untuk bersatu,pengundi Hulu Selangor sememangnya tidak mahu pembangkang,mereka dah buka mata dan serik dengan pembangkang yang hanya berpolitik sepanjang masa tiada perubahan dan pembaharuan pada kawasan mereka,mereka mahu pembangunan mereka mahu kemajuan dan lebih penting MEREKA TIDAK MAHU WAKIL RAKYAT PEMBANGKANG tapi dengan syarat letak calon dari UMNO "U"ntuk "M"embela "N"asib "O"rang.

Aku pelik yang pemimpin UMNO beriya-iya nak kekalkan kerusi pada MIC nie apa hal....kerana konsep 1 Malaysia kah?,kerana UMNO tak de calon kah?,kerana tradisi kah?, kerana setiakawan kah?....atau UMNO rasa terlalu terhutang budi dengan MIC kah?...nak tahu siapa yang patut terhutang budi baca melayupasirgudang.blogspot tajuk "1Malaysia yang sebenar".

Tanpa Nama berkata...

kahkahakhakhakhakhakahkahkahkahkahkah


tergelak je aku...

-reza

aku cucu mamak kutty berkata...

kalu letak azeez tu aku setuju juga,pelakon handalan tu...tipu tadak punya...auta sikit juga kalu...itu azeez itu mamak tapi dia sudah ingat bukan mamak juga tapi mlayu juga...srupa mcm aku juga...aku kutty juga...tapi dia madras mari punya....tapi aku ingat itu braveheart ...engko pumya itu baik punya kawan ...klu dia punya muka ada sikit2 srupa itu samy bello...itu sudah banyak ok juga...itu husin pun dia punya muka kalu ada srupa mcm itu palanivel....pun aku ingat klu dia itu jadi itu mic punya calon ...mesti menang ada besar punya undi juga klu...dia banyak kuat auta punya orang....tengok itu blog punya dalam ....dia banyak kuat temberang juga....kah kah kah....hai buat brave heart...kau buat posting ...kau komen le sendiri ye....kah kah kah...bukan brave heart lagi ...tapi coward heart.....fulamak itu cucu kutty mamak juga sudah speking london le...

Win Win berkata...

Buka juga Blog kami

Tanpa Nama berkata...

KORANG BERGADUH..BUNG MOKHTAR PERGI TENGOK ABPBH BERSAMA ISTERI TERSAYANG

Tanpa Nama berkata...

Dah betullah tu. Bagi kerusi kat MIC!! Satu Malaysia!! Tak semestinya bagi kat calon bangsa India kawasan Hulu Selangor akan dipinggirkan oleh kerajaan BN.Mungkin dia akan kerja lebeh kuat lagi kerana dia tahu kedudukannya tidak selamat jika dia abaikan penduduk Hulu Selangor.

Sudah sampai masanya kita bersikap terbuka.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha nak gelak besar aku Sin. Si Azeez tu kepala Si Mat Rempit. Cucu Mamak Kutty pulak kepala Si Mat Tonggeng dua-dua jadi calon lagi baik

cedikcenun berkata...

salam tuan husin, nak tergelak aku, nie no tepon azeez rahim : 019-3177777, 019-2061111, tq

Tanpa Nama berkata...

Pirahhh... Husin

Hang ingat MAMAK tu penyelamat 1Malaysia.

Sebenarnya Bang Husin..
UMNO la..penyelamat umat
MIC + MCA = UMNO

maka UMNO yang layak.

aku tengah serabutni...

Bosan sama MIC berkata...

Itu anae Vel tatak guna. Malas kerja. Sudah tiga penggal apa mahu lagi dei.
Dia itu dulu kerja Bernama reporterpun malasla. Satu cerita satu hari itupun consumer atau Mic. Lepas itu blah.Kira tunjuk muka macam.
Tatak tengok dia muka langsung di saya punya kampung. Tapi sekalang dengar mahu tanding sini, ada datang la.
Kasi Umno saja la. Vel tatak menang kalau tanding lagi. Saya sudah pncen dan sekarang tinggal di KKB. Kalu Vel tanding, saya undi itu PKR or bebas.

Ryzal72 berkata...

Assalamualaikum Seng,
Hang memang teror dalam meneropong calon2 yg "sekufu" dengan MIC. Seng, ingat senang ke nak bubuh calon MIC. tarak boleh itu pakai main bubuh saja...mau tengok iu worang india sri langka ka...india mana....eer...bt, si Azeez dari mana .....putera Baling saja....tarak cukup kuat. Kompom hehehhee. Ada sapa2 lagi calonnya...!!!

Syeikh Itam Legam berkata...

Ana pikir juga, yitu Yindia Ameno punya worang juga, patut ambi masu dalam pilihan raya-lah. Ameno banya juga yitu Yindia: Mamakthir pun the first Yindian king of Malaysia-lah. Jadi, the United Mamak National Organisation juga, patut jadi multi-racial-lah! Tada juga yitu Yindia lebih bagus dari kawan ana, yitu Yindia wotak senget, Parpu Kari-lah: yeh yeh yeh: "Parpu Kari for MP". Lain kali: "Parpu Kari for PM". Yeh yeh yeh!

Ryzal72 berkata...

Seng,,,satu lagi lupa kasi tahu. Saya Kuala Kubu juga ada tinggal..itu poster ZAID HAMIDI...oppss..silap ZAHID IBRAHIM busat punya sudah ada naik....dekat kuil Hindu Kuala Kubu Lagi...issh...apa pasal PKR tara takut letak itu calon Melayu, n UMNO banyak takut mahu letak MELAYU hehehehhee.....sudah ilang telor kaaa!

Kay Du Lac berkata...

Nak menang senang atau nak menang susah? PM kena pandai pilih.

Tapi PKR kompim akan letak Melayu jadi calon. Jenoh lah BN nak tarik undi Melayu dan India. India pon tak suke dengan MIC...

Tanpa Nama berkata...

HULU SELANGOR

3 DUN = UMNO

Parlimen = MIC @ MCA

dan ditakdirkan BN menang besar pada pilihanraya kecil akan datang,

BN sebenarnya menang 2 kali,

menang 1= Dapat rampas kerusi PKR

menang 2 + Bonos tambah nilai = persepsi Rakyat terhadap BN boleh bekerjasama dan menang tak kira kaum mana bertanding akn timbul.

ABEL

Tanpa Nama berkata...

1.Kalau tak letak calon umno!memang tak dak teloq puak umno ni!
2.Sampai bila puak melayu umno ni dok mengalah!!
3.Puak hindu dah tunjuk belang pada PRU 12!hangpa tak sedaq lagi!!dah nak lingkup melayu!hang dok bodoh lagi!!

Tanpa Nama berkata...

10 sebab pasal apo bn akan kalah jika
calon koliang diletakkan kat hulu selangor-
-------------------------------------------

1.pucukpimpinan ameno sudah jauh dari merasai kehendak
penduduk hulu selangor. Kebencian kat koliang
dah meruap ruap . lihat ajelah keputusan pru12.
Adakah perasaan pr kecil ini akan berbeza selepas
2 tahun?

sama sekali tidak

2. Koliang tak tahu terima kasih sama melayu atau ada
rasa hurmat dan kasih sayang atas ihsan orang melayu yang
bagi koliang peluang untuk jadi wakil rakyat/exco yang
bolih mendapat imbuhan beribu ribu ringgit. Masa yang
gelap di mana koliang dapat habuan dan melayu makan
kueh setahun sekali di perayaan diwali pasti akn
berakhir


3. siapa curi jet kita?

koliang jugak.

4.siapa bawa kes ke parliament negeri omputih -tuduh
kita dah aniaya bangsa mereka selam berpuluh tahun?

koliang jugak

5.Siapa yang tolong jatuhkan maruah mahkamah negara
dan memeperolok olokan Royal commission dengan kata
kata bodoh -sounds like me , looks like me but not me

satu lakonan yang memperbodohkan intelligensia melayu
yang tak berkuasa untuk menghukumnya?

Koliang jugak. Si 'pundek'lingam


6.Siaapakah calon penulis jalanan [aka penulis jalang]
rocky bru ?
2 koliang.

Mengapa 2 koliang? mungkin ada fulus disebalik batu!


7.Siapa menteri yang berani mengatakan melayu busuk hati
di parliamen>

koliang jugak. Si 'pundek'sothinandek!


8. Siapakah menteri yang bertanggungjawab atas pembinaan
lebuh raya bertingkat yang retak , hampir tak bolih pakai?

si koliang jugak. sami value


9. Kaum manakah yang buat kecoh di jalanan ,hingga ada
polis melayu di pukul berdarah darah untuk menghantar memo tak puas
hati ke British High Commission di KL ?

si koliang . parti hindraf action force. Ini perlu ada video show sekali.


10 Reason akhir tetapi tetap penting mengapa koliang
tidak patut dicalonkan ?

Prinsip demokrasi .

1 penduduk 1 vote 1 calun. Olih itu si koliang 4peratus penduduk perlu
hanya 4 peratus kursi !


khong khek khuat

Tanpa Nama berkata...

barua lu Sin.lu buat gua ketawa lah.

aku cucu mamak kutty berkata...

kalu umno lawan sama itu pkr...aku juga ada ingat mau mintak jadi calon itu pkr lah.....mesti bole menang punya ...pasai aku tamil juga boleh cakap,mlayu juga boleh cakap,itu english juga boleh cakap,mandarin juga boleh cakap.....ayo yo yo ....umno punya dekat aku banyak tada suka....itu umno banmyak racist punya...cakap banyak kuat auta juga....cakap ONE MALAYSIA....tapi hidup melayu hidup melayu hudup melayu...itu mcm kalu tada racist kah....adicit porahhhhh....banyak kuat auta punya itu umno iugak.....kah kah kah ....hidup hidup kutty.....

Tanpa Nama berkata...

hidup melayu .... bukan racist, tapi nak peringat orang melayu yang tak mengaku melayu..........

mat nisfu berkata...

Sebagai pengundi Di Parlimen Hulu Selangor, prestasi Palanivel sejak 3 penggal lalu memang hampeh. Menabur janji sakan tapi tak sampai 1 % yg mampu ditunaikan.

Pada Ahad 4.4.2010 @ 8.30 mlm , Rosmah Mansor bg pihak UMNO dan BN buat lawatan Ramah Mesra Bersama Rakyat di Kampung Sungai Buaya ( Felda Sungai Buaya )dalam kawasan ADUN Batang Kali. Ada beberapa org kuat UMNO turut hadir spt Noh Omar dan Shahrizat Jalil. Yg paling menarik kehadiran Rosmah dan Pak Mentori disambut dengan deretan bendera mata sepet aka lubang juboq disepanjang jalan masuk ke kampong berkenaan. Bendera UMNO & BN sehelai pun tak nampak. Mungkin Rosmah dan Pak Menteri tak perasaan kot sebab waktu malam, lagipun laluan ke tempat acara memang golap bonar.

Malam tu Rosmah berkempen sakan dan buat janji nak tubuh PERMATA jika BN menang di Hulu Selangor.

Begitulah lembabnye org2 UMNO di kawasan Sungai Buaya termasuk di Bandar Baru Sungai Buaya yg telah di"gula-gula" dgn janji PLUS utk bina interchange. Sehelai bendera UMNO atau BN pun tak mampu dipasang di kawasan itu. Kpd YB Mohd Isa, adalah YB mempunyai wakil yg boleh buat kerja di kawasan Sg Buaya ?

Tanpa Nama berkata...

CUCU MAMAK KUTTY pun nak bertanding jugak. Tapi tak ada orang pun nak jadi pencadang untuk dia. Apa lagi kalau nak undi dia....hu hu hu

Tanpa Nama berkata...

Si Vel tu nak sangat post tu. Serah je padanya.
Biar dia kalah. Dah tentu kalah.
Kita tamatkan karier politiknya dan cita-citanya menjadi Presiden parti yang bakal mendiang.
Lepas tu dia boleh jadi presiden FOMCA.
Dengarnya dia pakar pengguna.

ASRAL ENTERPRISE berkata...

azeez mmg pelakon hebat.. hehe

[Ziarah2lah ke Blog Asral Ent]

ADMIN berkata...

seharusnya biarkan sahaja Tn Sri Muhamad Muhd Taib bertanding disana...ini kerana pengundi disana meamang nakkan si Tan Sri Muhamad Taib pun....apa masalah sampai nak letak MIC pulak...........

Singh Is Kinng berkata...

HAAAAAAAAAAAA HA HA ...

Ya Tuan Husin ... senak perut anna dok gelak ...

Itu yazeez rahim cakap arab cukup pandai ... tunjuk alim punya pasal dia baca satu ayat dalm "surah" kun fayaqun ...... sebab orang kata dia kuat berlakon ......

Tanpa Nama berkata...

Duk doakan calon UMNO dapat sebab itu akar umbi punya kemahuan. Tapi tup tup MIC juga dapat. Sebelum announce, betul-betul ka sudah pastikan RAKYAT HULU SELANGOR DIDAHULUKAN?

Sin, rakyat HS nengok dari arwah berbangsa Melayu beragama Islam skang BN nak kurangkan pulak status quo itu...Melayu yg boleh diterima semua kaum dan tak kira parti PR atau BN (lak tu) kan ada? Parti-parti lain di Parlimen majoriti bukan Melayu, pernahkah fikir samada calon yg diletak boleh diterima org-org Melayu?

Inilah hebatnya UMNO berpolitik Sin.

Skang ni sebab kuat sangat cakap ekonomi, kami doakan akan adalah calon berkualiti dan diterima ramai samada dari PR ataupun dari Bebas. Bukan apa, kita kan kena bagi banyak pilihan kepada rakyat atas dasar RAKYAT DIDAHULUKAN DI HS.

Bila banyak pilihan, senang BAGI RAKYAT nak hantar mesej yang JELAS kpd elit-elit politik negara.