Jumaat, September 11, 2009

Tak patut, Tak patut ...


Tak patut, tak patut mereka cakap macam itu. Memang tidak patut cakap macam itu dengan perempuan ...

Kenyataan Media 8 September 2009

KEGANASAN DAN GANGGUAN SEKSUAL TERHADAP WAKIL RAKYAT WANITA SATU KESALAHAN JENAYAH YANG SERIUS


“Rodziah saya akan rogol you sekarang!” adalah antara kata-kata kesat yang telah menggegarkan Dewan Bankuet MBSA dalam Majlis Dialog bersama penduduk mengenai isu pemindahan kuil ke Seksyen 23 Shah Alam.

Kami, Wanita Parti Keadilan Rakyat Wilayah Persekutuan (“Wanita PKR WP”) mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan golongan yang terlibat dalam kekecohan semasa Majlis Dialog tersebut terutamanya yang mengeluarkan kata-kata kesat serta bertujuan untuk mengugut seorang wakil rakyat wanita, iaitu YB Rodziah Ismail, ADUN Batu Tiga Shah Alam.

Kami, Wanita PKR WP juga percaya insiden kekecohan yang berlaku di Dewan Bankuet adalah satu tindakan atau perbuatan yang telah dirancang awal dan merupakan sebahagian daripada tindakan susulan ekoran protes kepala lembu yang berniat untuk menimbulkan ketegangan antara kaum.

Kami, Wanita PKR WP mengalu-alukan keputusan Peguam Negara yang bercadang untuk mendakwa golongan penghasut yang terlibat dalam protes kepala lembu tetapi kami masih berasa amat kecewa dengan:-


1. Kegagalan polis dalam menjalankan tanggungjawab mereka untuk menjaga keamanan serta ketenteraman masyarakt apabila tiada tindakan tegas yang segera diambil dengan penangkapan golongan penghasut yang terlibat. Kelewatan pihak polis bertindak dalam protes kepala lembu telah menyebabkan golongan penghasut meningkatkan lagi perbuatan jenayah mereka sehingga tertimbulnya insiden kekecohan di Dewan Bankuet MBSA pada 5hb Sept, 2009. Sehingga hari ini golongan yang bertanggungjawab menimbulkan kekecohan di Dewan Bankuet MBSA terutamanya yang mengeluarkan kata-kata ugutan terhadap YB Rodziah Ismail, ADUN Batu Tiga Shah Alam masih belum ditangkap lagi walaupun terdapatnya bukti kukuh melalui rakaman video;

2. Kelemahan Kerajaan Pusat di bawah pimpinan Barisan Nasional dalam usaha menangani gejala dan anasir negatif yang menggugat perpaduan serta keharmonian antara kaum. Perbuatan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang mengadakan perjumpaan dengan golongan penghasut tersebut seolah-olah mempertahankan perbuatan jenayah golongan penghasut tersebut. Semua ini adalah bercanggahan dengan matlamat Rukun Negara terutamanya prinsip Keluhuran Perlembagaan, Kedaulatan Undang-undang dan Kesopanan dan Kesusilaan yang bertujuan untuk mengukuhkan perpaduan dan ketenteraman negara;

3. Tindakan tidak munasabah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Negara (SKMM) yang mengarahkan supaya Malaysiakini membuang 2 video yang mengandungi rakaman berhubung dengan protes kepala lembu dan penyiasatan yang dijalankan terhadap Malaysiakini berhubung dengan 2 video tersebut. Penyiasatan SKMM terhadap Malaysiakini bercanggahan dengan cadangan Peguam Negara terbaru untuk mendakwa golongan penghasut protes kepala lembu kerana 2 video rakaman Malaysiakini adalah merupakan barang bukti penting untuk menyabitkan kesalahan golongan penghasut dalam kes pendakwaan golongan penghasut;

4. Kegagalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, YB Senator Dato’ Sri Shahrizat Abdul Jalil dalam usaha menghapuskan segala diskriminasi terhadap wanita seperti mana yang dikehendaki dalam CEDAW (Konvensyen menghapuskan Segala Diskriminasi terhadap Wanita) dalam mana Malaysia merupakan salah sebuah Negara yang mengiktiraf dan menandatangani Konvensyen tersebut terutamanya kegagalan beliau memainkan peranan beliau menuntut pembelaan bagi pihak YB Rodziah Ismail, seorang wakil rakyat wanita. Wanita mencapai 30% di dalam arus perdana politik dan tahap “decision making” dalam Negara ini tidak mungkin menjadi kenyataan tanpa jaminan keselamatan diri diberi kepada wanita yang terlibat dalam politik.
Justeru, kami, Wanita PKR WP, menuntut supaya:-

1. Tindakan segera diambil oleh polis terhadap golongan penjenayah yang mengeluarkan ugutan “Rodziah saya akan rogol you sekarang!” dengan penangkapan penjenayah yang terlibat supaya keselamatan diri YB Rodziah Ismail dapat terjamin selaras dengan kehendak CEDAW;

2. SKMM menghentikan segala penyiasatan terhadap Malaysiakini berhubung dengan 2 video rakaman protes kepala lembu; dan

3. Semua penghasut yang terlibat dalam protes kepala lembu dan kekecohan dalam Dewan Bankuet bersama dengan sesiapa yang merancang, berkomplot dan berkonsipirasi dalam kedua insiden harus diheret ke depan muka pengadilan dengan segera.
Kami Wanita PKR WP tetap berdiri teguh memberi sokongan padu kepada YB Rodziah Ismail. Kami juga menaruh penuh kepercayaan kepada Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan di bawah pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim dan keupayaan YB Khalid Abdul Samad, Ahli Parlimen Shah Alam dalam usaha menyelesaikan isu pemindahan kuil Hindu di Seksyen 23.

Felicia Ling
Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat
Wilayah Persekutuan


Memang tidak patut. Ada ke Rodziah nak dirogolnya?

Tak patut, tak patut. Tak patut, tak patut. Tak betul, tak betul. Memang gila, memang gila. Satu keganasan terhadap perempuan. Ada benda tak kena ni. Mesti tak kena.

Rodziah yang ni nak di rogolnya?



Felicia jangan takut. Ana garenti Rodziah tak akan kena rogol.

Tak ada orang ghairah nak rogol pembohong yang berulang ni pun ...

Wow! Isteri ana lawa pulak. Alamak ...

49 ulasan:

Sgt_Jo berkata...

Aduhai....sapa plak yahng sanggup nak buat kerja tu depan orang ramai....." Kan katanya nak "BUAT SEKARANG"...ada dibuatnya ke...?

Dah la tu Felicia...dari Kuil alih ke Kepala Lembu....ni dah kes penderaan seksual pulaaaaaaak.....

Kerana satu kuil....mahkamah nanti tak menang tangan mahu selesaikan kes-kes yang dibawak oleh kongsi-kongsi Pakatan ni.

Jairo berkata...

tak berbaloi untuk di rogol....

Tanpa Nama berkata...

alahai teruk betul taste mamat tu.bak kata p.ramlee dalam filem masam masam manis,low classs hahahaha

pada buang tenaga rogol roziah baik la rogol pokok getah

-rolex tiruan

Edyes berkata...

bodoh la kau nie usin...

cuba kalau orang cakap camtu kat orang yang kau sayang, apa perasaan kau? (aku taknak guna bahasa yang lebih kasar)

tak kira la dia nak rogol atau tidak... tapi adakah bentuk ugutan semacam itu boleh buat main2?

aku peduli apa blog nie satira ke sathia ke... tapi agak2 la...

gotahlantun berkata...

haha...

perogol bersiri pun selera bila nengok si rozi...
tak stim lansung!....

Tanpa Nama berkata...

Semua wanita PKR jang dirogol, salah tu nanti Gani Patail cari. Seelok-eloknya wanita-wanita PKR harus di sula dengan buluh runcing, sukarelawan dari Indonesia sedia menjalan tugas tersebut.

bat69

Haji Bakhil berkata...

Edyes

kau pandai sangat ke? yang kau sokong tu anwar ibrahim peliwat.

Amran berkata...

Memang tak patut nak rogol, memang tak patut ... genie lim pkr tak pa juga ya??? :)

Tanpa Nama berkata...

1. Kegagalan polis dalam menjalankan tanggungjawab mereka untuk menjaga keamanan serta ketenteraman masyarakt ---NANTI KATA POLIS ZALIM PULAK

2. Kelemahan Kerajaan Pusat di bawah pimpinan Barisan Nasional dalam usaha menangani gejala dan anasir negatif yang menggugat perpaduan serta keharmonian antara kaum --- NANTI KATA BN TAK BERI KEBEBASAN BERSUARA.

3. Tindakan tidak munasabah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Negara (SKMM) yang mengarahkan supaya Malaysiakini membuang 2 video yang mengandungi rakaman berhubung dengan protes kepala lembu --- SALAH PULAK TINDAKAN MENGAHALANG PROPAGANDA LEBIH BESAR..

4. Kegagalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, YB Senator Dato’ Sri Shahrizat Abdul Jalil dalam usaha menghapuskan segala diskriminasi terhadap wanita seperti mana yang dikehendaki dalam CEDAW ---DISKRIMINASI YANG DIRASAI OLEH WAN AZIZAH TAK PULAK DI PERJUANGKAN...

PKR NGAN PAS YANG AJAR RAKYAT DEMO NI SEMUA BANGSAT OIIII...

Amir berkata...

ikshhh..itu slip of the tounge aje...udahlah.cam kita marah2 dulu...hehhehehe

Dee berkata...

meman tak patut org tuh kata cam tuh kt Ogy. .tapi lagi tak patut semua kesalahan PR letak kat bahu bn. .Salah polis lah,salah kerajaan pusat lah..ada penghasut lah padahal PR sendiri yg gagal menangani isu kuil ini. .

Tak patut tak patut tak patut. .

Tanpa Nama berkata...

Batal posa le kamu mamat woi..ish..ish..bodoh betoi mat kepala lembu ni.

X ske liwat berkata...

Tau plak cinebeng tu kata menggugat keharmonian negara,yg dok anjur demo sana sini tuh tak gugat keharmonian negara ke?Haprak punye PKR....semenjak gabung dgn parti sosialis tu semakin menampakkan kemerengan mereka.Dulu komunis dlm hutan skrng ni dlm pekan.

koboi berkata...

Ajaran hadhari le ni jihad halang kuil dengan nak merogol lawan.Dasyat sungguh melayu sekarang..

abunawaz berkata...

ANWAR kata rogol salah disisi undang-undang tapi kalau liwat tak salah...sedap.

Laporpo!! berkata...

Pulangnya Roziah pada malam itu dengan satu enigma...sambil membuka kain tudungnya, dia mengerling ke cermin solek bilik tidurnya..dia kemudian tersenyum. Hati kecilnya berkata,'Ada jugak orang nak rogol aku.....'

labu berkata...

iskh...iskh...memang ade yg tak kena mamat tu nak merogol si ogy. memang ada yg tak kena dgn mamat tu.iskh..iskh..

orang nogori berkata...

ingatkan rodziah tu lawa..sekali tgk 4 keping gambar husin letak cheh...gigi depan tu ketara sangat...mimpi ngeri hehehe

kluangman berkata...

Yang ugut nak rogol pun tak patut sebab dia pun bukan kenal sangat yang mana satu rozi yang mana satu ogy..

Yang kena ugut lagi lah tak patut sebab dia Yang Berhormat, tentu kelak hilang kehormatannya...

Tapi kalau sukarela kena rogol, di dalam rumah seperti Eli, Nik Aziz kata tak pa - hak peribadi.

NUAR BERAHI BEKAS BANDUAN berkata...

Haaaaaaaaaaaaa nak terkeluar jubor tergelak.Repot la dulu baru polis boley siasat.kenapa tak panggil wakil pihak polis semasa dialog nak diadakan mungkin sebab penguatkuasa berlesen dari parti pas yang kena halau tu dia orang anggap polis kot.
Kelemahan sendiri kenapa nak salahkan kerajaan pusat pula.PADAN MUKA PEMIMPIN PR YANG MENGAJAR RAKYAT SUPAYA KURANG AJAR KEPADA PEMIMPIN BILA KENA PEMIMPIN SENDIRI NAK SALAHKAN ORANG LAIN PULA.MUAHAHAHAHAHAHA HU HU HU

Tanpa Nama berkata...

ngadalah si felicia ni. jgnlah berlebih2.

lainlah kalau fasya sanda, abang pun sedia dirogol mu.

khairy bukan jamaluddin

hARAKah berkata...

kalau muka ogy letak gambar eli ok gak...

ikutsukakula berkata...

sebuk ngan 1 kepala LEMBU .. yg laga lembu kat Spain tu aper cerite
sebelum masuk gelangang LEMBU tu dibiar betul2 punya kebulur, sebelum diorang lepaskan kena injet plak bagi aggresive kow2 punya.bila LEMBU yg dah seben tu letih kejar bayang2 kain merah, masa tu ditamatkan riwayat dengan cara yang sadis. pedang panjang ditikam diantara otot kaki dari tengkok sampai la ke jantung. memang susah nak kena sebab tu tak heran kadang2 sampai 8kali tikam baru kena ........
End of the story daging LEMBU tu dilapah dan dijual seterusnya dipanggang dan dimakan sepanjang pertandingan laga LEMBU ...
ha...apa lagi saman la Spain bawak kemahkamah antarabangsa...
tu belum cerita camana LEMBU kat US ngan Australia kena sembelih dengan karan ... idup2 kena lapah beb !!!!!!

lebai berkata...

Belum kena rogol. Roziah dah buat repot kat balai.

Tanpa Nama berkata...

Kalau rodziah kangkang depan aku, masa tu aku tengah pose sebab bini dalam pantang pun aku tak sanggup nak rodok dia punya p@p@t, ntah ntah dah monopos, ee geli den... bacin,,,,

brikfiel berkata...

mamat itam memang tak pilih org kalau nak merogo*. Makcik tua mcm ni bahkan nenek/aso pun sanggup diorang rogo*.

Tanpa Nama berkata...

Pandai pulak mengadu kpd Polis..

kan polis zalim..

mengadu la kat Muthu gangster, ronni liew, @ Sivaji Nuar- the savior/freedom icon atau nik najis the 'walisetan'.


-sedara polis-

Tanpa Nama berkata...

Entah... takde nafsu lansung nak rogol si Rodziah Kuil ni.

pakteh adam berkata...

Pak Hussin

Hebat FELECIA LING ni bagi ucapan belasah UMNO, Polis,dan Sharizat.

Agaknya mulut ni jugak yang pakar dalam FALACIO kot? Cara dia berbohong dan menghasut secara berulang ulang tu memang sah dia penggemar dan pakar dalam FALACIO!!!!.

Habis Shamsul Lembu, bawak Lembu kat SPRM tu tak hina HINDU ke. Sebab LEMBU tu tuhan Hindu. Dia sama kan taraf Tuhan Hindu dengan Ketua Pengarah SPRM. Apasal KDN , AG tak ambil tindakan? Apa depa takut semua lembu di Malaysia akan buat perarakan jumpa depa ke Sin?

HeroTamil berkata...

hahahahahahahaha...!!

Tangkap jer mamat yang nak rogol si rodziah tu!!!

Atas kesalahan TIADA CITARASA!!!

kluangman berkata...

Hindu itu Lembu - elok jangan kita persendakan, itu adalah brand dan chop yang mereka chuup sejak ratusan ribu tahun dulu.

Kita senyum kat hati dah le..

Tanpa Nama berkata...

apahal ni

kes eli wong takde pun orang nak bela nasib si isteri

Sulaiman Akhlakan berkata...

mamat tu sebenarnya nak rogol apa yang rodziah sudah rogol .... RM375K!!!!

Tanpa Nama berkata...

Saudara Husin Lempoyang,

Perkataan 'tak patut', 'tak patut', mengeringatkan saya satu pantun dua kerat yang saya dengar masa kecil-kecil dulu. Masa itu tidak faham maksudnya, bila sudah besar, geli geleman pula rasanya. Begini bunyinya,
Tak patut, tak patut,
Anak ayam laga bontot!

Tanpa Nama berkata...

Tuan Hussin,
Hang tak takut kat hukum karma ke?
Mungkin kat tuhan hang tak takut, sebab tu hang duk kutuk kejadian tuhan. Bulan puasa ni!

Rascal

xavier berkata...

"perbuatan yang telah dirancang awal dan merupakan sebahagian daripada tindakan susulan ekoran protes kepala lembu yang berniat untuk menimbulkan ketegangan antara kaum."

betul, Ia dirancang oleh kalid lembu & Xavier.

Kenapa dua babi ini suka sangat buat kuil keling kat tempat Melayu?

mat stim berkata...

Tuan Hisin....

setelah diperhatikan foto-foto tersebut selama 4 hari dan diadakan sesi "brain storming"... maka memang confirm memang tak akan ada orang yang sanggup untuk melakukan jenayah tersebut....

ps:... tak sanggup den...

Samad berkata...

Ini komen paling lawak by HeroTamil

hahahahahahahaha...!!

Tangkap jer mamat yang nak rogol si rodziah tu!!!

Atas kesalahan TIADA CITARASA!!!

Tanpa Nama berkata...

Usin...pergilah ke dapur dan makan lah, tak perlu puasa kalau mengata orang macam ni. Wai lulli kulli humazatil lumazah...Mungkin orang yg katakan itu lebih baik dari kamu. Moga2 Allah tunjukan kamu jalan yg lurus...saya doakan

Tanpa Nama berkata...

Ops...bukan Usin saja yang tak perlu puasa, malah ramai lagi Syaitan2 yg beri komen pun tak perlu puasa...hanya dapat lapar dan dahaga sahaja. Ingatkan Syaitan2 semua kena ikat...tapi sahlah masih ada yg berkeliaran termasuk Husin Lempoyang...dapat pahala free lah Rodziah tu. Amin.

Tanpa Nama berkata...

To anon@rascal 1152.
Bila puak hang gelaq kat Tun M hang pun join sekali. La ni nak jadi lebai plastik pulak.

To anon 249

Kak Ogy tak posa arini pasai tgh dtg BULAN. Pahala osa org melayu kak ogy tak terima tp kalu posa keling kat sek. 23 kak ogy terima le..maap ler yer...

Tanpa Nama berkata...

Yo..
Kena beza antara kutukan perangai orang dgn fizikal/rupa orang. Seperti kita kata " engkau perangai macam babi, bukannya muka macam babi"

Rascal

Tanpa Nama berkata...

You got my vote Rascal.
Even if ekau nak kutuk perangai org, ingatlah mungkin org yg ekau kutuk tu lebih baik drpd ekau. Tak guno ekau poso Usin oi...tak dapek apo2...hanya lapar dan dahago yo. Poei lah ke dapur tu makan nasi lobih sahur pg tadi.

anon 249

edyes najis berkata...

Rascal,

Nik Najis halalkan carutan.

Berjihad di bulan ramadan, menentang puak2 kafir & puak PKR yg jadi tunggangan kafir.

Tanpa Nama berkata...

Tak terliur den.. uhhuuhuhuh

Tanpa Nama berkata...

erk....

- parti jahat, kato eh -

Tanpa Nama berkata...

Huhuhu.

Damn!Really don't know what to say.Sarcastic,plastic,sick,bombastic mr. loba-loba.

Ingat Allah rakan-rakan.Salam Aidilfitri dari kami sekeluarga.

Pak Husin,jemput datang ke rumah yo.

-Wong Jowo Bagan Datoh,Perak.

Tanpa Nama berkata...

Woi husin tempayan, ejekan dan sendaan kau dan kawan2 kau akan bertukar kpd tangisan di suatu hari
nanti,rupa2 nya shaitan yg di kunci
pada bulan puasa ini tak termasuk kau dan gen2...

Tanpa Nama berkata...

mungkin org yg nak rogol rodziah tu tak tengok bini kau sin,kalau dia tengok bini kau mungkin dia akan tukar fikiran agaknya .betul tak sin,apa agaknya kau akan cakap dgn bakal perogol tu,pikir pikir pikir....sbb tu mulut tu jgn mcm sial,kalau rodziah tu mak kau,adik kau ke,bini kau ke atau nenek ke,apakah agaknya kau akan kata kat bakal perogol tu,...nak rogol ye...rogol le...rogol le.....poooraaa,celaka punya usin lengkuas ni...kau pi jahanam leeeee dgtn kau punya satira tu