Jumaat, Jun 03, 2011

Berapa bil letrik Salih Yaacob?

Ramai yang cemburu dengan Salih Yaakob!

*Orang duk kecoh-kecoh tarif elektrik naik, Salih Yaakob tetap tersenyum lebar sampai ke telinga. Apa tidaknya, baru dapat isteri baru... Anak dara pulak tu!

Tahniah buat Salih Yaakob sebab buatkan ramai jantan-jantan kat luar sana cemburu habis.

Apa tidaknya. Selepas dah ada tiga isteri yang hidup aman damai, Salih tambah lagi satu isteri menggenapkan kuotanya. Tambah manis, isteri keempatnya itu seorang gadis berusia 25 tahun - Samihah Syeikh Ali a.k.a Emi. Kira masih muda trang tang tanglah!

Bertuah Salih!

Bak kata seorang rakan sepejabat, apa ilmu yang dipakai Salih sehingga mampu menundukkan tiga isterinya sampai mereka hidup bermadu dalam keadaan aman, dan kemudian menundukkan pula seorang gadis lagi untuk menggenapkan kuotanya.

Dah muda, cantik pulak tu!

Tapi dalam duk bercakap tentang Salih, seorang sahabat begitu prihatin apabila melontar soalan yang aku tak dapat jawab.

Soalannya... "Berapa jumlah bil lektrik yang patut Salih Yaakob bayar setiap bulan? Maklum sebelum ini tiga rumah, sekarang empat rumah!"

Tapi mujur seorang lagi sahabat aku cepat menjawab: "Alaaa rumah keempat tu tak banyak pakai letrik bro sebab mereka jarang pasang lampu!"

Wow! Ada baik PEMANDU adakan Lab - dengan belanjakan beberapa juta dan bayar konsultan asing tetapi bayar peserta Lab dengan kacang putih - untuk fikirkan program poligami untuk bantu kerajaan potongkan beban subsidi dari pembekalan letrik.

Ajak sekali Salih Yaacob.



*Petikan dari Mesin Taip Buruk

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

rasanya bil letrik rumah bini pertama,kedua dan ketiga saja kot yang tinggi tahun ni

rumah bini no.4 bil letrik rendah saja kot sebab pagi sampai petang bini dia sibuk dengan kuliah

malam dah tentu jarang bukak lampu hahaha

Ular Menyusur Akar berkata...

syok ke kalau tak tenggok main rasa rasa aje?

Tanpa Nama berkata...

bil air di rumah ke4 pun kurang sebab tak perlu basuh pakaian.sebab sentiasa tak berpakaian



potaimudo

Tanpa Nama berkata...

biar betul.tak pakai apa2.bijak,bijak. ni namanya ekonomi

Dr. RBAONG berkata...

Bil letrik kurang, bil air naik .....

arcadia berkata...

psl byk mandi?haih dh rezeki die, nk buat camne~

Tanpa Nama berkata...

anwar pun dah pasang 4 jugak

bungalow kat bukit segambut, kondo tivoli villa, kondo damansara - yang tiga ni semua kena bil letrik.

cuma yg no.4 kat hotel spa dia buat dalam golap. lagipun semua caj dalam masuk dalam pakej.

bukan saleh je yang terer

YB (Yang Biol) Nurut Izzam berkata...

Woi Pakcik Usin,

Itu la..ngko asyik buat citer ngarut jer..tengok Abang SY..buat lagu ngarut camane pun tapi saham tetap tinggi gak..wat pe ngko nak jeles kat Abang SY tu..susah-susah sangat ngko sound jer kat papaku yang ngko pun teringin nak berbini mude..kompem papaku boleh introduce kat Chinadoll dia..alah..ape salahnye ngko tolong cuci mangkuk lak..bukan tak biase..ha ha!!

Tanpa Nama berkata...

aku ada kawan berbini empat....bukan sy...aku kenal semua bini2 dia...bini no 1 relax jer...tapi yg ngelabah bini no 2 dan 3 bila laki dia dapat no 4...

Tanpa Nama berkata...

buat apa jadi pm tak dapat kahwin 4
baik jadi sy kan?