Isnin, Jun 06, 2011

Nasha buat temujanji klinik


Pagi Isnin ini merupakan pagi yang begitu poanjang buat Nasha. Sekurang-kurangnya masih ada sahabat yang datang menjenguk semalam mengucapkan kata-kata semangat. Hadi ini semua sudah pulang ke kawasan.

Lepas sembahyang subuh, dia tak tahu nak buat apa. Nak ke pejabat, pejabat sudah tiada lagi. Malah dengar-dengar bilik pejabat Timbalan Presiden PAS yang diduduki di tingkat 9 sudah dipindahkan dengan segera ke bilik 121 di bangunan Jalan Raja Laut.

Dia ingat nak talipon doktor gigi untuk membuat temujanji yang telah lama ditangguh kerana sebuk.

Trananet Trananet Trananet!!!!

Bunyi eloktronik talipon pejabat doktor gigi Nik Radziah berbunyi. Setelah beberapa kali berbunyi, pembantu doktor, Rahimah angkat.

"Assalamualakim," Rahimah menjawab.

"Mualaikum salam ... Ini YB Nasharuddin, doktor Nik ada?'

"Ada, sekejap saya sambungkan ke biliknya."

Rahimah letak on hold dan salurkan ke bilik doktor Nik, "Doktor ... YB Nasharuddin talipon."

"Ok OK saya ambik.

"Assalamualaikum YB, maaf atas kekalahan. Betul tak patut. Takkan Mat Sabu jadi Timbalan Presiden."

Nasha menjawab, "Takpa ... adalah himahnya. Mat Sbau pun kelebihannya tersendiri. Kehendak ahli. Saya tidak ada masaalah."

"Syukur YB bersikap positif demikian. Apa saya boleh bantu?

"Itulah Doktor, nak tanya berapa harga cabut gigi"

"Sebatang RM120 sahaja!"

"Takder ke yang murah lagi doktor? Saya dah takde jawatan ni." Nasha komplen.

"Kalau nak murah, cabut guna pliar RM50 saja! Nak ker?" Dr Nik tanya.

"Masih mahal lagi doktopr! Ada tak yang paling murah?"

"Hmmm ... oklah YB, ada. Apa kata saya suruh anak buah saya yang cabut? RM20 saja!"

"Cantik!!! Terima kasih!"

Nasha suka betul.

"OK bubuh temujanji pukul 10 pagi untuk Haji Hadi dan 2:30 tengahhari untuk Tuan Ibrahim Tuan Man. Semua untuk hari esok."

10 ulasan:

hah! berkata...

Bukan "Mua'laikumussalam"lah tapi "Wa a'laikumussalam".

kluangman berkata...

Ke arah negara kebajikan, asal dihujungnya ada 'salam' - Hadi kata dah sah, dah boleh pakai...

Tanpa Nama berkata...

muahahaha... kelako siot... ceriter mat sabu ader? citer citer citer

Tanpa Nama berkata...

kejam kau sin...hahaha

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Rakyat Negeri Pasir Berdengung dah buat pilehan,tak perlu nak buat undi tak percaye,semuanye Okey.

Tak caye? kang tak masyuk shoge...

marilyn berkata...

Mat Sabu plak cabut gigi guna pakej harga berapa?mesti yg special punya,siap jururawat cun tlg cabutkan.

kluangman berkata...

Najib haprak jika ini benar, bawah dari standard mat sabu: http://malaysiaberih.blogspot.com/2011/06/najib-dikecam-guna-program-rasmi-untuk.html

Tanpa Nama berkata...

salam sin,

ana ada dengar khabar angin bertiup kencang...

ente ada dengar juga ka?

ana tak tahu la hbar ini betul atau tidak...

ada org bagitau ana...

"karpal pembela peliwat B.A.B.I berlari keliling padang... ente tak percaya? ana lagilah musykil...sahabat ana bgtau dia lari guna kaki...khabarnya disebabkan 'over' gembira dengan amanat 6611 hadi... bakul sampah dah negara islam pas...tak payah karpal mati..."

ente jangan tikam 6611... bukan nombor ekor... 6 jun 2011 lah...sempena ucapan greenlight hadi dalam muktamar hamPas...

tapi ana ada sikit sedih la... yb zul ada kasi tau sama ana... itu tittle assyahid yang penganut pas beri sama itu ibrahim ali...erk bukan...anwar ibrahim...erk bukan la...ana tersasyul...itu anwar ibrahim bukan assyahid...dia ass a hit...siapa itu...ahahaa...ibrahim libya lah... itu tittle assayhid ibrahim libya sudah expired lah...sudah kena tarik balik la...6611 expired...hadi sudah kasi tarik lah...banyak kecian...

ente ingat lagi apa kata apek longsi dalam pilem ana? ala..yg mahu terjun dari pokok...madu 3!

"hidup pun sushah...mattiii pun masyak sussahhhh wooo..."

sin...ente kasi bikin ini story la... last time ana request story sepitman kasi ente bikin filem...ente bikinkan... ini filem ente kena kasi bikin juga la...

sin... lagi ok ente jual orang dari pas jual agama...

p/s: pas jgn marah ya... ana cuma jual belacan...

-saudagar belacan-
"busuk tapi sedap!"

pok nik berkata...

Nasib baik aku doktor perubatan.. kalau aku doktor gigi..aku bagi percuma je cabut gigi Hj Hadi dan Tuan Ibrahim Tuan Man..Free of Charge..Courtesy of The People of Malaysia. Syabas! Hehehe. Gigi Hj Hadi/Tuan Ibrahim..akan ditawarkan untuk diguna semula oleh Karpal Singh/Lim Kit siang.. Pembedahan also FOC..courtesy of Rakyat Malaysia

Tanpa Nama berkata...

sin, semua ulama dah kena cabut gigi taring depa.