Sabtu, Jun 11, 2011

Pekej Ransangan Ekonomi

Ini pun pekej ransangan juga ...

Dulu Husin ceritakan mengenai Pekej Ransangan Ekonomi BN bawah Dato Najib banyak melalui pilihanraya. Maka doalah wakil rakyat anda mati cepat.

Sejak Timbalan Presiden PAS baru, Mat Sabu yang merupakan pakar demo pegang jawatan, baru faham bahawa demo adalah Pekej Ransangan Ekonomi PAS. Baca petikan dari Kuangdiamond berikut:
“Secara rasionalnya, apabila ramai yang hadir menyertai perhimpunan aman BERSIH sudah tentu mereka akan menggunakan perkhidmatan awam, makan, minum, jadi apa isu menjejaskan pendapatan, bukankah ia akan menambah pendapatan peniaga." kata beliau (Mat Sabu).
Adoi ... manalah ana terfikir.

PKR pulak promosi Buku Jingga sebagai Pekej Penjahanam Ekonomi PKR.

DAP tidak kira sangat apa Pekej Ekonomi asal Cina dapat semua.

Wow! Lagi untung jual negara dari jual orang

12 ulasan:

uRag dRrulug berkata...

Wow! Tuan Husin....hehe, boleh linkkan blog saya disini? - http://uragdrrulug.blogspot.com/

Husin Lempoyang berkata...

Ok ... lu ada humour dan sinis, boleh masuk bloglist ana.

Serius sangat tak boleh la.

Tanpa Nama berkata...

Ini lah kerisma seorang bakal Perdana Menteri Malaysia selepas PGU 13

Takbir ???

Ariffin berkata...

Salah kerajaan kerana tak kasi dia complete kursus Art and Design di ITM pasal dia berdemo.

Orang lain demo boleh sambung sekolah tapi apa pasal Mat Sabu tak?

Tanpa Nama berkata...

Kalau untung, kenapa Nik Aziz tak melobi supaya BERSIH di adakan di kelantan.

Boleh la rakyat buka table, jual air ka, karipap ka, mee ka, kain. Nak lagi best, buat dekat wakaf che yeh.. sale gempak peniaga di situ ooo..

Rupanya Nik Aziz tak pandai.. dia mau rakyat dia miskin, kalau susah..dia boleh salahkan kerajaan Pusat..

! Bilik 121

Adnan Kueh Tembosa berkata...

Asal mogok kat kl, ASal mogok kat KL.

Mogoklah di Putrajaya. Situkan ibu negara dan pusat pentadbiran.

Semaklah di KL, orang nak kerja dan buat urusan macam-macam.

Fcuk la Pakatan Rakyat ni ...

Tanpa Nama berkata...

TUan HUsin

Ada satu rangsangan ekonomi puak PR ni ...mereka handal dalam video clip ..hangat beb ..

YB (Yang Biol) Nurut Izzam berkata...

Woi Pakcik Usin,

Buku jingga tu sengaja papaku buat bukan nak jahanamkan negara..tapi nak jahanamkan BN yang hanya reti kasi barang naik..takut rakyat marah..buat pelarasan subsidi..suruh rakyat berjimat cermat..tapi PM dan menteri-menteri belanjakan duit rakyat untuk projek yang ntah benda-benda..buat acara jer juta-juta..ngkorang punya pakej rangsangan ekonomi lebih kurang dengan viagra..kasi hidup syarikat-syarikat kroni yang dah nak mati..yang tentu akan mati kebuluran..rakyat jugak. Minyak naik..letrik naik..gula naik..ayam naik..jangan tunggu rakyat naik syeh..masa tu papaku akan lelong sekor-sekor kat pasar termasuk la ngko Pakcik Usin.

Tanpa Nama berkata...

dulu gaji rm 500.00 permulaan..ayah aku keja di zaman dia gaji rm 80 hinggit..sekarang masuk kerja untuk SPM rm 800.00..kalau Diploma RM 1200.00..masa zaman susah dulu harga getah sekrap cuma rm 0.50sen sekilo..sekarang rm5.00,pernah cecah rm 7.00sekilo tu belum masuk kelapa sawit punya harga lagi...gaji askar naik meencanak..gomen pun dah naik gaji..jawatan OMPD (operator pemerosesan data) dah naik taraf jadi kerani..nak masuk unibersiti kerajaan bagi duit ..pakai dulu nanti dah abis belajar dapat kerja gantilah balik sebab orang belakang nak belajar juga..dalam putrajaya sendiri kalau naik bas baru rm.050..ke kl rm 2.50..selalunya aku naik bas kalau nak kemana-mana untuk elak jem..malas nak memandu..cuma KL ni sesak banget..aku belanja ikut kemampuan aku ,alhamdulilah berlebih...aku tak merokok ..tak gi party..disko..cuma aku happy sebab aku boleh berjalan dng Family..setahun sekali musim cuti sekolah..aku gi melancung ..cukup apa!!!

untuk makluman di felda tempat aku ni felda pasir besar gemas..orang dah ramai tak gi motong ..kutip buah kelapa sawit..dah ramai yg tua..jadik pakcik-pakcik ni buat mesyuarat kat kedai kopi aje..kebun bagi buruh indonesia atau pihak felda sendiri uruskan..duit, cukup time ambik kat pejabat..

tak lama lagi orang felda pasir besar jadi orang kaya sebab tanah mereka yg 2 ekar tanam kelapa sawit diambil oleh Perbadanan Ns..dengar nya ada yg jadi jutawan segera..sebab kelompok baru ada yg tanah 10 ekar..kerajaan N.S nak buat perumahan dan pusat perniagaan..
untuk aku pula ..aku ingin jadi orang yg bersyukur atas rezeki yg Allah beri...

..saudagar minyak DOB..

Tanpa Nama berkata...

iya la xnama 9.22. dulu masa mula keja gomen, gaji aku lebih 500 hinggit campur elaun. masa TDM naik gaji gomen ciput jer, pegawai atasan naik banyak, pasal depa belajar lebih. gaji naik melambung masa pak lah jadi pm, aku harap sangat najib pun jadi macam pak lah, bagi naik gaji melambung-lambung, kakitangan gomen orang kaya, najib punya idea.

tu pun cara nak jana ekonomi. bagi barang naik. semua orang suka kalau barang naik. turun sekejap, naik lama. bila jana, mesti naik. semua naik. nilai gaji jadi macam dulu juga. masa dulu, kalu gaji 4 angka, hebat tu. la ni gaji 4 angka kira ciput la, ada orang serupa gaji kita setahun. satu orang lagi yang naikkan tarif letrik kalau guna lebih 300 kwt pun gaji dia ciput je kalau dibandingkan dengan toke genting. kalau banding dengan gaji aku, lebih 20 tahun gaji aku keja. jana ekonomi jugak tu.

kena ikut cakap menteri, ubah cara hidup. kena la pi demo. untung jugak orang indon yang berniaga kat kl tu. kita melayu pakat beli, orang luar pakat berniaga.

kluangman berkata...

Kalau idea Mat Sabu ni bagus dan diterima oleh ramai kepala hotak maka wajar pakej ransangan ekonomi ala-mat sabu ini diluaskan ke seluruh negara dengan demonstrasi bersih pada setiap negeri pada tarikh yang sama.

Kalau boleh, polis jangan ada dan kerajaan negeri di bawah kuasa pembangkang istiharkan cuti umum istimewa sehari selepas tarikh demonstrasi ( masing2 kan penat - 11 orang main bola pun kelantan dah bagi cuti satu kelantan, apalagi bersih yang tentu dihadiri puluhan juta manusia ).

pok nik berkata...

Setuju jugak dgn pakej ransangan ekonomi oleh Mat Shabu.Tapi tak dinyatakan pulak ransangan tsb menguntungkan doktor di klinik swasta. Aku sbg doktor nak juga merasakan tempias ransangan ekonomi oleh Mat Sabu tu. Jadi aku cadangan polis tembak(jgn bagi mati..kalau mati doktor swasta mcm aku ni tak dapat hasil jugak) atau spray air beracun yg boleh menggelupaskan kulit (tp jangan bagi mati).. Depa datang klinik aku masuk juga hasil klinik aku. Jadi aku mewakili doktor2 swasta dapatlah tempias dari pakej ransangan ekonomi Mat Sabu melalui DEMO ni..dok gitu???