Jumaat, Januari 16, 2009

Petua kejayaan politik Khaled Nordin

Khaled Nordin sedang mencuba untuk mendapatkan salah satu dari tiga tempat untuk jawatan Naib Presiden UMNO. Jauh sudah perjalanannya dari seorang penggiat Pemuda diperingkat Bahagian Johor Baru hingga sudah Menteri penuh.

Semasa dia masih Pemuda, Shahrir adalah Ketua Bahagian dan ahli Parlimen. Shahrir banyak memberi bimbingan dan tunjuk ajar. Khaled dapat naik sampai jadi Ketua Pemuda Bahagian dan exco Pemuda.

Masa Shahrir diketepikan dari bertanding ahli Parlimen, Khaled Nordin yang dapat mengganti. Zaman Shahrir bergaduh dalam UMNO dan berundur dari Ketua Bahagian JB, Khaled penjaga tempat untuk Shahrir. Kemudian bila Shahrir nak balik kerusi, Khaled berundur beri jalan. Khaled nampak begitu setia dengan Shahrir.

Hari ini Khaled adalah Ketua Bahagain dan ahli Parlimen di kawasan lain dari Shahrir. Anak murid dan guru pun sama-sama sebahagian dari Jemaah Menteri. Tapi kalau tak pasal setiakawan sama-sama dengan Shahrir tibai tanah orang Asli, dah lama naik MB.

Shahrir dua kali tewas dalam pertandingan untuk Naib Presiden. Khaled mencuba kali pertama.

Menjelang pemilihan UMNO, seorang wartawan akhbar ingin menulis mengenai Khaled Nordin dan merungkai rahsia kejayaanya sebagai ahli politik. Kebolehan biasa saja. Dikatakan berbahasa Inggeris pun tidak seberapa, walaupun dia lawyer.

Wartawan ini tahu ada ahli politik pergi cari bomoh dan mendapat kehebatannya daripada songkok. Ada bayar bomoh sampai sejuta untuk mendapat kononnya songkok Sukarno untuk menjadi hebat. Akhirnya sampai 16 bomoh kerat.

Ada ke Indonesia nak dapatkan songkok. Masa cuba jadi Naib Ketua Bahagian dan kemudian Ketua Cawangan, tiap-tiap Jumaat kelihatan dengan songkok besar di Masjid Damansara. Akhirnya kalah. Bila masuk parti lain, naik mendadak.

Ada pemimpin besar simpan "benda" untuk menaikkan ketokohan. Naiklah politiknya. Masaalahnya "benda" itu berselera besar. Akhirnya turun pasal kes skandal seks.

Adakah sebab Shahrir dan nasib baik? Apa keistimewaan dan "pemakai" Khaled? Ini yang mahu dirungkai wartawan ini.

Satu hari, dia dapat peluang menemuramah Khaled Nordin. Ditanya apakah petua kejayaan Khaled Nordin dalam politik yang penuh dengan pancaroba.

Khaled memberitahu seorang tua pernah memberi sesuatu kepadanya. Haa ... sesuatu. Wartawan ingat dalam hati ini mesti bomoh beri "benda" atau songkok.

Katanya, orang tua itu memberi petua kepadanya macam mana menangani orang-orang politik. Maklumlah yang naik dan turunkan seseorang bukan sebenarnya pengundi tetapi orang politik dan ahli UMNO lain.

Petuanya senang, kata Khaled.

Kalau ada yang kata kamu jelek, sabar saja.
Kalau ada yang kata kamu bodoh, biarkan saja.
Kalau ada yang kata kamu dungu, berdingin saja.
Kalau ada yang kata kamu rasuah, usah hirau saja.
Kalau ada yang kata kamu salah guna kuasa, diam saja.
Kalau ada yang kata kamu puak si polan sipolan, nafi saja.
(Kalau ada blog kata macam-macam, jangan buat kenyataan)

Tapi kalau ada yang kata kamu hensem,
tampar saja kerana itu FITNAH!
Wow! Mesti bahaya kerjaya politik kalau difitnah hensem.

18 ulasan:

Mak Su berkata...

Khaled Nordin pakai pemakai orang Asli Bekok la sin.

atas berkata...

Betul tu, buat bengkak semua bahagian, baru terkenal...
ataspagar.com

tok moi berkata...

sin,

khaled nordin ni kalau jumpa kj siap cium tangan lagi.

susahlah nanti kalau naib presiden kena bodek bekas naib ketua pemuda.

Jamal Pak Tongkol berkata...

bagus lah khaled perasan diri tak hensem.

jgn jadi zahid ingat diri pemimpin dan alim.

jgn jadi kj ingat diri hebat dan boleh maki2 pengikut dan penyokong. Shit shit fuck fuck memaki hamun ke sana ke mari.

jgn jadi azalina yang ingat diri lawa macam pompuan.

jgn jadi macam najib dan hishamuddin yg perasan diri berani.

Tanpa Nama berkata...

jadi macam pak husin dan pak jamal,
cakap belakang-belakang je brani..

nak beli rokok mintak duit kat bini.. maklumlah siang malam ngadap internet tak de keje..

Tanpa Nama berkata...

The only way to stop future genocide is to fight back our way. The cowards use drones and missiles. No suicide bombs. Use snipers and hitmans. Pay them to kill their ambassadors and their families, their company ceos and their families. They kill our children. List down the numbers they have kill and we try to reach that number. An eye to an eye. Hit them anywhere in this world, from Brazil to Mongolia.
Distribute this comment to as many people as possible all over the world.

kluangman berkata...

Nak tahu lebih pasal Khaled Nordin kena tanya calon Naib Ketua Pemuda Malaysia dari Muar.

Khaled Nordin punya picit macam Mahathir jugak, jangan tak tau..

Burung Jambul berkata...

Sin ,

Ko bandingkan petua KN dan KJ :-

Petua KJ .
Kalau ada yang nak bagi duit,sapu saja .
Kalau ada yang syarikat kaya,tipu saja .
Kalau ada yang bukan kroni,belasah saja .
Kalau ada yang rakyat susah,peduli saja .
Kalau ada yang ajak minum,tonggang saja .
Kalau ada yang akan berkuasa,jadi menantu mereka.

Tanpa Nama berkata...

Alahai...Kadok Jamban...belum PRU13 lagi baru pilihanraya kecil dah main kasar...alamatlah kalah teruk ni...monsun Kopi Janda sedang melanda KT...

Tanpa Nama berkata...

Kat KT ni dacing main ugut lagi...kalau dacing kalah dia kata duit pegi Kemaman...alahai nak luluskan satu org berniaga kat Mesra Mall Kemaman pun ambil masa seratus tahun...lu ingat org Kemaman nak kasi pangkah sama lu ka!!! Heh heh kelakarlah dacing senget ni!

Tak reti-reti ka...duit tu bukan dacing punya...aku, eden, hok aku,...rakyat...kamu tu parti dacing tumpang aje...kalau aku dah meluat dengang mu aku tendang masuk Laut Cina Selatang nuh! Kasi ikang jerung makang kamu!

Bulan mengambang di langit KT!!

matador berkata...

Salam

saya nak confirm yang dia memang tak bagus berbahasa inggeris...aku amat heranlah macamana dilantik jadi menteri pengajian tinggi yg mana salah satu cabarannya ialah utk meningkatkan keupayaan pelajar menguasai bahasa inggeris...menurutt seorang pegawai kanan di kementeriannya...dia sering malu bila menteri ni pengerusikan mesyuarat pos kabinet...nak selit bahasa inggeris tapi hancus....

berasiam berkata...

Cium tangan pun, Pemuda bahagiannya calonkan Mukhriz untuk Ketua Pemuda UMNO. Mesti Khairy shitkan dia lepas tu. Tapi Khairi Supol mesti bagi tau, Mukhriz dapat pencalonan, undi tetap Khairy. Kalau Mukhriz tak faham2, elok dia tumpu pada bisnes ajalah.

Oghang Ghombau berkata...

Berasiam

Pemuda Gelang Patah kasi Khairy cara tipu kira diatur oleh Khairy Malek menggunakan KP Pulai.

Kemudian bergaduh, sampai tak boleh tangguh mesyuarat. Selepas protes dibuat, pencalunan bertukar kepada Khir Toyo.

15 batu jauh fakta kamu, jang.

Zubli Zainordin berkata...

Husin Lempoyang,

Berapa ramai pemimpin dalam UMNO yang sewaktu dengan...

Mi NO Sepeak Inglis.

Jika ada orang kata Husin Lempoyang handsome, jerit Wow!

Terong berkata...

Kalau UMNO pilik Khalid Nordin sebagai VP mereka pada PAU nanti, insya'allah selepas PRU 13, UMNO akan jadi pembangkang dalam Parlimen Malaysia... hehehehe

Tanpa Nama berkata...

kadang2 pelik korang punya pendapat..semua org maju tak kutuk bangsa sendiri, semua cari jalan improve la bro..jgn la ngadap internet bantai orgh tapi diri sendiri seluar dalam pun kyak lapan belas..aku minat khaled nordin..dia tkde ape2 tapi boleh jadi menteri..korang duduk rumah main komputer je..entah ada duit entah ke tidak..enta solat entah tidak tuhan je tau..

Tanpa Nama berkata...

korang tengoklaa PRU 13..bn mesti bantai balik..korg ingat dieorg bodoh ke..tgok perak tk sampai setahun dah terkulai pakatan..mcmane nak pakat...semua musang bulu ayam..selau hipokrit..tuhan pun tk kenal tapi bantai org mcm jin kapir laknat..

Tanpa Nama berkata...

husin nak bantai khaled apa pasal..dah mengarut ke..aku dulu niaga buat kerepek je..buat kat sg buluh..ikut program gerak uasahawan kementerian usahawan bawah khaled sekarang aku jual kerepek dan mcm2 lg la..sales kat 120k sebulan,,senang2 aku dah catat untung 24,000 sebulan tapi sekarang menurun sikit ..bulan mac ni dah mula naik balik jualan..cari duitla bro..apa dapat bantai vip melayu ni.. ada jugak org nak bagi kita jalan..