Sabtu, Januari 10, 2009

PRK KT: Jangan Ghaflah Sampai Buat Mubahalah


Dolah tak faham kenapa orang tak suka pada Wan Farid. Tak mudah dia nak faham, orang ramai kata Wan Farid bukan calun yang sesuai.

Dolah tak faham kenapa orang tak suka Wan Farid. Dolah dia suka, patut orang suka. Dia tak letak kroni, cuma bekas Setiausaha dan kawan anaknya. Mereka yang komen tak releven padanya, seperti timbal balas masa PRU12 tak releven.

Dolah tak faham atau dikasi tahu Wan Hisham kalah tanding ADUN.

Ah ... Dolah Dolah ... macam-macam tak faham. Suruh lulus, dia luluskan IJN dan Labu Airport.

Wan Farid pun tak faham kenapa orang tak suka dia. Dia tidak elitis, tidak kelihatan sombong, dan tidaklah angkuh. Cuma karaoke dengan anak saudara. Kempen SMS tak baik kat dia.

Wan Farid pun tak faham kenapa orang kata dia tak cerdik. Dia kata undi kaum Cina seramai 11% penentu. Dia tak kata 88% peratus yang lain tak mengundi.

Wan Farid pun tak faham kenapa orang kata dia tikam belakang. Selama arwah YB Razali jadi MP, dia tidak ketepikan. Mana betul jentera tak jalan, jika bukan dia bertanding.

Ah ... Wan Farid kenalah bersusah payah.

Nanti Dolah ke KT lagi parah, sebab dia asyik marah-marah. Nak harap Khairy tanam PAS lagi payah. Dalam bersusah-susah, asal Wan Farid jangan sampai buat mubahalah.

Wow! Husin tak faham kenapa orang suka beli orang.

20 ulasan:

HeroTamil berkata...

Hahaha.... Beli orang baguih...
bila suroh jadi kucing dia mengiauw
suruh jadi kambing dia mengembek
suruh jadi anjing dia menyalak!!

Tapi nko beli kucing ker kambing ker anjing ker.. nko pakse lah jadi manusia, mati kena sembelih pun dia tak rela!!

LOL

azam berkata...

Memang dia tak akan faham dan tak akan mahu faham. Kerana dia mahu orang memahaminya dan menantunya sahaja. Bisik-bisik dari KT di Wakaf Mempelam BN40 - 60PAS. Bersedia untuk kalah. Jentera luar yg datang tak semua benar-benar nak buat kerja, cuma nak bercuti dan makan angin FOC. Mentaliti BN tak berubah. Baca posting ini terdahulu:
http://braveheart-blogger.blogspot.com/2008/12/jika-bn-kalah-salahkan-khairy-dan-pak.html

Jamal Pak Tongkol berkata...

Kalau Wan Farid tak di Ju*o dengan seseorang, tak lah payah bermubahalah.

Mubahalah jadi 15k majoriti nanti.

Tanpa Nama berkata...

Alahai KJ, Alahai Kopi Janda...Kopi Jandaaa...minumlah Kopi Janda KT...sekali minum pasti nak lagi...Wan Farid banyak sangat minum Kopi Janda...alahai Wan Farid...jgn mati tersedak nanti jalan KT kena turap baru lagiii...

Albab berkata...

Sin ,

Masa inilah KJ nak jual orang untuk letakkan balaci dia . KJ peduli apa dengan orang UMNO yang tidak suka 1.Farid . Lebih baik letak calon yang lembab dan bangang kerana lebih mudah dari yang bodoh .

Lelong!Lelong!Lelong!
10 dirham..
5 dirham..
1 dirham..
Ana tak mau belilah...

Zubli Zainordin berkata...

Sebab, jual orang lagi untung daripada jual unta.

Lagi pun mana ada Under Camel.

Orang syok Under Dog laa ni.

Tak sama sedapnya Hot Dog

atau lagu

Who Let The Dogs Out.

Hehehe...

Husin Lempoyang, kasi satu post syok loghat Ganung Kite satu...

Oghang Ghombau berkata...

KJ bersungguh2 di KT nampaknya. Mestilah kawab baik atau anjing suruhannya.

Tapi dia tidak memberi syarahan berapi2 sangat. Dia faham setiap kali dia berucap, kalahlah BN.

Apa agak sentuhan magik KJ bila jadi ketua Pemuda. UMNO yang kena tanam nanti.

Apa hal pun buat sementara, KJ dah Okay. Dah ada telinga untuk mendengar. Si 1parit pulak satu hal.

Sehari sebelum penamaan, dia boleh sebuk dgn family function? Sehari selepas penamaan, dia boleh hilang ... Yakin sangat lah itu.

Yang orang jentera bising adalah duit untuk opersi tak turun. Ada yang kebas banyak betul2.

Nak menang Ketua Bgian, wan Farid sangguip keluar duit. Nak menang Parlimen, duit lokek pulak.

Nampaknya bungkus Wan Farid. Kesian muda2 dah pencen. Macam Norza Zakaria.

Nak sangat, pentingkan diri sangat, padan muka. Yg rugi, UMNo dan BN. Ini semua Dolah bodoh punya kerja.

Mamak Penang berkata...

Salam,
Suatu hari nanti dollah bangun dari tidur baru dia perasan selama dua penggal dia jadi PM,yang menguruskan Negara ini adalah murid-murid tingngkatan lima yang sedang menunggu keputusan peperikasaan SPM!!!Ha..ha ..sin..sin!.Kesian sikit kat orang ang hidup cari bukan senang tapi tenang!.Wassalam

Tanpa Nama berkata...

apalah nak jadik ngan Pak Lah. Dah le lembab, bodoh pulak.
agak agak apa ada dalam kepala dia masa dia makan ke, jalan ke, bercakap ke.... tak de ape ape kot.
satu umat melayu kutuk dia (kecuali yg suka cium bontot dia la, itupun kalau ada bontot. tengok leper semacam je) dia boleh buat tak tahu langsung..

Mat Seman berkata...

Sehari ini, empat lima orang yang balik dari KT dan kawan2 dari KT talipon kata Wan Farid tak ada peluang.

PAS pun releks dan cool. Susah Wan Farid ni. Banyak sangat doso. Pencen nampaknya dari politik.

Betul Tun cakap salah calun.

anti-menantu berkata...

hussin mmg best! mmg bijak tahap p ramlee.

WaShad berkata...

Salam.. kawan nak smbung sikit kata2 mat seman, kalau dia cuma dgr dr mulut org, maknanya dia jd org ketiga.. ni kawan baru blk dari KT, duduk sana dgn member2 yg datang 'membantu'.. pada hemat kawan, kawan yakin kalau keadaan tidak brubah, Majoriti akan naik dari 600 lebih kepada 3 atau 4 ribu, takpun lebih.. oppp... majoriti utk calon pas menang.. bukan stkat 40-60, kwan bagi 30 - 45 ( BM-PAS) lagi 15 prgi ke calon bebas + undi rosak + tak kluar mengundi, kalau BN nak menang.. msh byk yg kena dibuat, kena selesaikan apa yg patut, msalah calon tak bagus dah tak boleh buat ape.. ni pilihanraya bukan main bola ada pemain simpanan yg boleh ganti.. bodoh letak siparit semua dah tahu, jadi kalau nak menang juga kena ajar parit tu jadi cerdik..kalau betul dia ada bakat pintar, maka dlm seminggu ni dia masih boleh jadi cerdik, yg tak reti tgk pak bedoah. Rasa macam memang agenda dollah ni nak kuburkan UMNO.. maka tahniah pada pak dollah, agenda dia nampaknya akan jd kenyataan..

Tanpa Nama berkata...

AKU BENCI PEKIDA aku ada alami sendiri dengan mereka ini.
aku dari kg laloh kuala krai kelantan, budak pekida sini memang samseng, boss nya usop pahi memang kaki samseng, yusni lagi teruk, brahim boyo, awi tok awang kekcok, suha ini sebahagian yang aku boleh sebut, tapi ramai lagi lah, mereka ni semua kaki pukul, tarik kereta, peras ugut orang, curi kereta, kaki mabok, buat kacau kedai kopi, bawa kereta laju dalam kampong dan macam macam lagi lah memang teruk pendek kata keselamatan kampong memang terancam, pk la boss pekida.

Tanpa Nama berkata...

apa yang aku nampak, harapan Barisan nak memang kat kuala terengganu dah tak jelas sebab bulan lagi terang...Nampak gaya BN kena buat sesuatu lepas bulan tiga ne...jadi jangan tak jadi dah...nampak gaya Pak lah mcam tak mau tinggal tempat duduk dia aje..

Rafiz Rahim berkata...

Hehehehe,
Pergi memana kat KT, semua cakap Wan Parit sombong... nampak sangat kena tanam....
Lepas ni hari2 boleh karaoke kat rumah... hehehehe

Burung Jambul berkata...

Sin..

Wan Farid akan sambung belajar lepas PRK KT ni . Jurusan baru kat IPT yang dia nak ambil iaitu Jurusan Hal Ehwal Jual Orang . Mungkin lepas graduate dia tak kena jual lagi .

Sin.. ko bolehlah jadi lecturer kat IPT tu .

anaklbumi berkata...

Pak Lah tak faham2. KJ tak reti2. Ke2-2 nya nak menjahanamkan UMNO dan Bangsa melayu. Tolong saudara2 baca disini - http://bumiyang.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

betul tu USIN aku heran melayu terengganu dapat apa...semua dok bagi kat pengudi cina jerr pas tu dok harap depa jerr..mat said bagi 6 juta hisham bagi 2.3 juta...
MELAYU TERENGGANU DAPAT APA..MENANG SORAK KG TERGADAI..
alahai kesian kat ko One Parit...tak dapet den nak nolong nanti ko buat kenduri ko panggil jerr cina tu baca doa..

Yahudi Mabuk berkata...

Siapa yg bagi gelaran "one parit?"
Tak baik tau. makna melayunya ialah satu longkang.
Kesiaaaan.

Boleh suruh Cina baca doa ke?
Mesti hidangkan babi panggang

jawa peranakan berkata...

menteri perdana tak tahu kenapa org tak suka one parit?

agak2nya menteri perdana tau tak kenapa org tak suka diri dia sendiri?