Selasa, September 16, 2008

Sept 16 12:30 tghari: Bertengkar besar ... Nak bincang siapa PM dan TPM dulu


Mereka sampai dalam dua kereta tapi depa sampai gate ... patah balik. Husin baru bangun. Masih letih tidur dalam kereta. Apa cerita ni? Kena talipon lah ...

Hello maca! ... What happen? .... Saya nampak kereta Mercedes cermin hitam dua bijik. Sampai dan patah balik. ... aha ...okay ... hmmmm ... aisay itu macam ... okay sumpah sudah settle ... wah like that ah ... korek ...korek ... sapa lagi dalam ... okay faham ... but but ... aisay lama lagi ... yes go ...

Dia orang belum sampai pun! Kereta tu entah ... budak Pekida dan Perwaris nak tahan kasi masuk gut?

Tadi Haji Hadi tanya, siapa TPM? Anwar cakap dia akan memenuhi janji dengan semua rakan-rakan. Tiga TPM ... satu Cina - Lim Kit Siang, India - Sivarasa dan Sabah/Sarawak.

Hadi tanya PAS tak ada? Anwar kata tak ada. Melayu dah ada, dirinya. Haji Hadi tak setuju. Kalau gitu, dia lebih layak jadi PM.

Masa itu, MP Sabah talipon tanya siapa dapat Sabah atau Sarawak? Anwar tak komited. Dia lan nak kasi MP Melayu dari Sabah tapi Kadazan dan warning. SAPP nak satu. Tapi dah dua Cina. Mungkin kena 5 TPM.

Anwar dah dalam jamban dah dekat dua jam, kata sakit perut. Katanya dia bawak dua-dua handphone dia. Ini sakit perut ke atau nak mengelak. Sedang mengatur kerajaan dari dalam jambatan.

Ditanya ada orang lain dalam jamban ke? Dia tak jawab.

Ingat nak jumpa Agong, boleh main macam begini ke?

Apa hal pun, kalau dia jadi PM, susah juga? Anwar ni bakal jadi PM yang maksum, tak buat dosa. Kalau ada pun, orang tak percaya. Kalau tunjuk bukti, dia kata mahkamah, polis dan doktor bersekongkol konspirasi, pengikut dia percaya bulat, petak, triangle, oblong ...

Apa pula janji Anwar kepada MP2 BN? Dia orang tak mahu ke jawatan Menteri atau TPM?

SAPP ada sidang akhbar dalam sehari dua ni. Katanya ada sidang akhbar pukul 2 ptg nak umum katak-katak yang lompat. Ada pula sidang akhbar mustahak hari ini di luar KL. Ada dengar ....?

Dolah coool aja ...

Lepas zohor, petang pukul 2:30 ptg kasi laporan.

7 ulasan:

tong_kosong berkata...

eh mana daaaa... cepatlah

minyak keter aku nak abis dah ni... aku takmo isi nak tunggu esok je isi minyak dah turun...

mesti turun banyak punya minyak dunia turun campur lagi janji PM baru...

My Raison D'etre berkata...

Dahsyat betui saudara punya lipuitan cara lansung.

Wau!!

Kalau TPM bagi sorang satu, portfolio pun kena bagi sorang dua tiga ye dak.

Mampuih.

Jadi tak jadi, esok Selangor cuti, boleh lepak kasi jam KL. Syoknya jadik orang Selangor.

Orang Jerantut berkata...

Sayak oranga ashli temiar pun mahu jadi tpm.

Sayak lagi layak. Keluarga turun temurunn sayak dah di malaya dari ribuan tahun.

Kalau takdak lagi jawatan kosong, sayak nak yang pm lah.

Shima berkata...

Haihhhh....

Lama lagi ke nak tggu nih!! Kat sini tgh tggu berita, jari dah kat keyboard... tggu nak ketuk je ni... macam nak tggu pengumuman hari raya plak...

Husin Lempoyang, wow!! ana setuju!!!

Zubli Zainordin berkata...

Manyak lama belak aaa. Dua handfon lagi mawak aaa.

Saya sini sudah peluh tunggu woo.

Itu Mechedeh, Telengganu punya laa. Patah malik. Mungkin salah istana lah lia olang.

Gua lagi tunggu. Tak lapat Minister Law and Judiciary, Deputy Prime Minister pun jadilah...

Zubli Zainordin berkata...

Husin Lempoyang

Istana bukan Istana Tapi Tropicana.

Patutlah tunggu tatak olang sini.

Sana..


http://atotalblog.wordpress.com/2008/09/16/live-internetcast-anwar-ibrahim-announcing-new-govt-formula/

Siaran Langsung Sidang Media Datuk Seri Anwar Ibrahim

Tempat : PKR HQ, Tropicana
Masa : 2.00 P.M
Tarikh : 16 September 2008

Mankanan berkata...

Kenapa rakyat yang menyokong Anwar tak nampak perkara ni dari awal? Siapa yang akan jadi TPM jika kerajaan baru nak ditubuhkan? Kalau Haji Hadi Awang jadi TPM, takkan Lim Kit Siang nak tengok saja. Begitu juga kalau Lim Kit Siang jadi TPM, takkan Haji Hadi Awang nak diamkan..Mesti kecoh punya.. Macam mana nak tubuh kerajaan macam ni?...