Khamis, April 17, 2008

Bila pula Muhyiddin ada cita-cita jadi Pengerusi UMNO?



Tan Sri Muhyiddin Yasin menyatakan dia tidak ada rancangan untuk bertanding untuk dua jawatan tertinggi di dalam UMNO pada musim pertandingan bulan Disember.

Baik cakap betul-betul Tan Sri, dua jawatan tertinggi itu adalah Pengerusi Tetap dan Timbalan Pengerusi Tetap UMNO. Kalau itu yang dimaksudkan, terlepaslah Tan Sri Onn Ismail dan Dato Badruddin Amiruldin dari saingan.

Bagaimana kalau ada pencalunan untuk jawatan Presiden dan Timbalan Presiden, Tan Sri? Tak ingin ke?

Wow! Seronok juga jadi batu api. Macam jual orang.

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ana suka muhyiddin dr semua mangkuk hayun kat luaq sana.enuff said..

`penjual unta gurun sahara`

Jamal Pak Tongkol berkata...

Jgn lah jadi ulat goggok nak undur2.

Untuk menghidupkan demokrasi, mestilah ada pertandingan utk semua jawatan.

Setiap pemimpin mesti di legitimasikan sebagai di pilih dan melalui proses demokrasi.

Kalau tak ... serupa Khairy dan Aziz Sheikh Fadzir yang suruh orang lain undur utk naik.

Kalau Najib atau hishamuddin nak naik, mesti secara pemilihan. Cukup dah asyik naik tanpa bertanding.

Kalau mereka anak bangsawan, tunjukkan mereka benar2 di terima rakyat.

Tak malu ke lihat Mukhriz sanggup bertanding dan ditandingi untuk jadi exco pemuda dan ketua pemuda? Tak malu ...

Tanpa Nama berkata...

Tan Sri Mahyudin tak payahlah masuk bertanding apa jawatan dalam umno tu.

kasi canlah pada Syed Hamid Albar dari johor. Kalau dia jadi TPm rasanya selesai masalah umno tu

Tanpa Nama berkata...

Tan Sri Muhyiddin lebih terserlah kepimpinannya selepas PRU12. Beliau dilihat lebih telus dan berani memperbetulkan permasalahan UMNO dan negara khasnya.
Paklah telah diberikan segala yang terbaik oleh Tun M untuk menerajui pemerintahan negara. Selama 4 tahun beliau memusnahkan Malaysia dari segi maruah, ekonomi, pembangunan dan pemikiran. Pakalah merupakan PM kita yang diberikan `silver plater' oleh Tun M tetapi telah dimusnahkannya. Lihat keadaan kita sekarang - kos hidup yang tinggi; ekonomi yang lembap; tiada daya saing dan lebih memalukan Malaysia telah dilupakan oleh pejuang bangsa terkenal di dunia seperti Mandela, Presiden Iran, telah tidak mahu melawat ke Malaysia lagi. Tidak seperti zaman Tun M.
Tan Sri Muhyiddin berjuanglah untuk Negaramu; Bangsamu dan Agamamu demi generasi Malaysia yang lebih cerah di masa depan.
Adakan rapat umum seluruh Malaysia meminta pengunduran serta merta Pakalah saya yakin akan penuh dihadiri rakya seluruh pelosok negara.
Mulakan gerakan rakyat sekarang sebelum Malaysia hancur lebur

Sulaiman Akhlakan berkata...

Memang bapanya di gelar Singa UMNO. Tapi Syed Hamid ... ubat gigi Kodomo Lion ... hahaha

Kalau dia jadi PM, habis pasir dan tanah johor di jual ke singapura.

Johor akan undur sampai melaka dan spore membesar sampai ke kesang.

Tanpa Nama berkata...

Muhyiddin ke.. hamid albar ke.. semuanya serupa.. buang yang lama ambil yang baru.. yang lama sudah berkarat... kita ambil yang baru.. stainless steel lagi..

Sulaiman Akhlakan berkata...

Anon 8.02 AM

Harap bukan anwar dikatakan stainless steeel. Dia berus periok karat.

Hadi? Ah ... tak habis dgn fatwa pelik ... dah kes batu burok

Lim Kit Siang ... menyalak macam anjing dan sondol macam babi

Tanpa Nama berkata...

tapi si kelembai kata TMY ni penyangak politik..tu dia penjilat pak lah kata...pi baca pasting terbaru dia..

Raksaksa BN berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Woi Anon!

Yang kau menggelupur semacam je ni apahal.Marah sangat kat Brader Anwar pahal.Aku ingat si Anon ni dah kena liwat ngan Brader Anwar kut.

Lagi satu engko ni jantan ke tino??

Tanpa Nama berkata...

Eh silap pulak.Aku ingat nama dia Anon.Bodoh betul aku ni.Aku maksudkan Sulaiman akhlakan.Engko penah kene liwat dengan Brader Anwar kut.

Husin Lempoyang berkata...

Raksaksa BN, kalau nak spam boleh blah lah!