Khamis, April 03, 2008

Khalid Ibrahim ... Banyak Tulus Tapi Al Fulus Wal Bulus

Sudah seminggu Husin terkentut-terkentut. Walaupun velum baik sepenuhnya, syukran dapat lega sedikit.

Ana lega kerana ada pengumuman vaik la. Ana memang tegur semua orang. Bila dia terima teguran, ana patut kasi fuji la.

Ana banyak takut la .... Pembangkang tidak boleh ditegur. Vila ana jual pemimpin tidak baik BN, mereka suka. Mereka marah bila ana tegur pemimpin mereka la.

"Tidak boleh, tidak boleh. Ente vanyak jahat," mereka kata sama ana.

Vaik la, mahu tahu pengumuman apa? Tan Sri Khalid sudah umum pendirian kerajaan negeri mengenai deklarasi harta ahli exco.

Memang hebat!

Maklumat am akan diketahui orang ramai, manakala repot perincian diberi kepada MB dan agensi kerajaan berkenaan setiap 6 bulan. Kaum keluarga pun dikehendaki membuat deklarasi, khususnya isteri dan anak-anak bawah umur 21 tahun.

Tulus! Tulus!

Namun, ana ada fening lalat keliru la ... anak muda bawah umur 21 sebagai tanggungan mana ada fulus la! Biasanya anak muda bawah 21 belum bekerja, hanya habiskan fulus. Apa dia maklumat am? Kena tahu fulusnya la!

Prot prot ... sudah ana cakap, ana kentot bila keliru. Ini banyak tulus tapi al fulus macam wal bulus

Wow! Mana untung jual orang dan unta atau jual saham Guthrie dan Guthrie sekali?

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hmm--nanti kalau kerajaan pakatan rakyat pun ada "tiga beranak" tak apa ka? Cuma mau tanya saja.
Pasal gambar tu---
Itu rumah memang besar, ada tiang seri berukir sebesar kayu balak 30 kaki tinggi la, indoor swimming pool, underground garage---WOW!!!kaya, kaya, kaya!!!

Tanpa Nama berkata...

Kaya pandan kot utang kat Bank Islam aje dekat RM22juta (khabar angin - kalau tak caya cek kat sana).
Rumah setinggan sekarang sudah boleh dibina di mana-mana anda suka di negeri dimenangi oleh pakatan pembangkang sebabna bila perumahan setinggan dirobohkan oleh kerajaan dahulu sibuk mereka ke hulu ke hilir mempertahankan hak rakyat setinggan. Sekarang secara automatik hak tersebut diperolehi. Jadi boleh buat rumah atau warung haram sesuka hati ma.
Kalau berani buatla kat simpang rumah Tan Sri senang sikit beliau nak mengeteh.
Tan Sri sekarang sibuk nak bongkar kesalahan kerajaan BN dulu jadi kalau ada yang berurusan dengan kerajaan beliau perlulah berhati-hati juga kalau mereka kalah pada PRU 13 nanti haru lagilah bila kerajaan baru pula selongkar almari kerajaan Tan Sri atau Guan Eng.
Habis akhirnya semua businessman lingkup sebab siapa menang mereka dapat susah. Saya pun nak ikut Husin jual Unta kot lepas ni.

Tanpa Nama berkata...

Tan Sri Khalid kat Guthrie pun bukan outstanding sangat. Tengok saja carta harta saham Guthrie, tak ke mana pun. Banyak gak yang kena kantoi tapi sebab marin dgn pemerintah jadi pekung di dada tak dibuka. Kalau tak caya tanya Lim Kin Hong bekas taukeh Sumurwang/ IBHD.
Banyak taukeh Cina kena kantoi oooo

Tanpa Nama berkata...

Gasak Koranglah nak jual apa !!!
Kalau tak der FAKTA meluat gak baca. Sukahatilah tok Husin, janji kau bahagia.

Tanpa Nama berkata...

Ana manyak setuju sama tuan husin. Masih ada segelintir perayap blog Tuan Husin ( Org Muooooooooo ) yg berhujah menggunakan emosi. Bila yang dibenci oleh mereka kena jual sama itu tuan husin maka beria-ialah menyokong itu tokey unta. Tetapi bila pemimpin kegemaran mereka berbagai tuduhan dilempar pada husin lempoyang.

Betapa dangkal pemikiran sebegitu. Bukankah blog husin lempoyang merupakan pasar jual unta, jadi kenalah kita terima unta yg kita beli kadang kali berkaki tempang, bermata juling. Pilihan ditangan kita?.

Kadang2 kita lupa, kita banyak kelemahan dan sering melakukan tindakan yg salah. Berubahlah kearah yg lebih matang dan berhujah secara bijaksana.

jamilisa
shah alam

Tanpa Nama berkata...

hahah, tompok2 taik unta, khalid ibrahim kaki auta.

-aku masih ingat kes dia masa kat Guthrie, hehe, mmg corrupt la si khalid ni sama dngn sifunyaa, si anuari ibrahimiii...

-mari kita semua pakat2 jual untaaa..lelong...lelonggg

~penjual unta gurun sahara

Abas berkata...

Dulu gutrie skrang tauke babi.Teresa pork banyak suka hati maa.itu rumah besar tan sri khalid punya hasil drpd DEB tapi kini sudah mahu hapus. tarak baik punya olang. Dlm filem p.ramlee ada skrip kata: WAH! berniaga orang lebih baik drap jual unta.