Sabtu, April 05, 2008

Kisah Gelap Kemerahan dan Pink Selamanya


Kak Pidah telah digugurkan Dolah dari Kabinet barunya. Ini telah menimbulkan kemarahan Pergerakan Wanita UMNO. Apa tidaknya dengan USFTA tengah peringkat pusingan rundingan peringkat akhir-akhir, kenapa keluarkan Kak Pidah dari MITI? Ada macam konspirasi saja?

Ramai menyatakan Kak Pidah digugurkan kerana menulis surat 16 muka kepada Dolah meluahkan sebab musabab BN tewas. Surat itu menyebut peranan Khairy dalam kekalahan UMNO dan BN di PRU12.

Sebagaimana yang diketahui ramai, Dolah memang pantang dengar orang mengadu mengenai salah laku Khairy, dia akan pertahankan dengan satu tindakan Bodowi. Satu lagi pantangnya adalah bila anak dan menantu membuat permintaan, kemungkinan besar dikabulkan.

Pak Lah dikatakan telah buat salinan surat untuk Khairy. Si Khairy telah buat satu untuk ibunya, Dato Rahimah. Ibu si berok ... entah berok juga ke tidak ... telah menalipon Kak Pidah dan dia telah dibancuh kaw kaw punya. Semasa Mesyuarat MT UMNO yang panas empat jam baru-baru ini, Kak Pidah dikatakan diam .... membara.

Sebelum itu, Exco Wanita UMNO telah meluahkan ketidak puas hati diatas pengenepian Wanita UMNO dari Kabinet baru untuk memberi lebih keutamaan kepada Puteri. Dalam sidang akhbar, Azalina disebut sebagai bukan mewakili Wanita. Ini mendapat reaksi Azalina yang menyatakan Puteri UMNO yang sudah lebih umor adalah ahli otomatik Wanita.

Macam mana hendak mendefinasikan Wanita dan Puteri? Ini yang mengelirukan. Husin bertanya kepada seorang makcik aktivis Pergerakan Wanita UMNO dari Perak. Jawapannya menarik ...

Bila dah peringkat Wanita ni dekkk ... benda-bendanyaaaa ... dah gelap meroh. Dah habis lunjei diuli, dipuleh, di .... rameh dan gomoi. Makcik tak sebut pasai roti ni. Kalau Puteghi, masih pink-pink. Itu yang baju, warna cam tu dek.

Betoi si Aza tu umor dah lanjut ... tapi benda-benda dia tu pink selamanya ....

Ha ha ha ... tetapi dalam ketawa, terkejut berok Husin mendengar seorang Wanita yang bercakap begitu terus terang.

Cuma terfikirkan desas desus yang Husin dengar Pak Lah mahukan gandingan Azalina dan Mashitah untuk dijadikan Ketua dan Naib Ketua Pergerakan Wanita UMNO.

Ya, Mashitah, ustazah cun yang suami mengekor sana sini. Kalau sudah ada anak tu, pink lagi ke?

Itu yang dalam satu persidangan akhbar yang hampir semua exco Wanita ada, Kak Pidah dan Syahrizat sindir ... "Kalau ada yang mahu berusaha untuk memecahkan kami ni, soreee ..... la".

Bakal menariklah pemilihan tahun ini. Pesanan untuk Ustazah cun, yang Husin berkenan. Tolong tidak salah faham, Husin berkenaan dengan kepitahan dan perawakan lah! Jangan dinoda imej lagi untuk berganding dengan Azalina. Tak payahlah ikut-ikut Pak Lah lagi, dia adalah liabiliti politik ... soreee orang nak undi nanti.

Wow! Ohh maaf ... wanita dengan wanita bersaing, Husin takut hendak jual siapa-siapa. Takut ...

10 ulasan:

Merah Berdarah berkata...

Dari segi komitmen, tidak boleh dinafikan kehandalan wanita umno.

Puteri ni belum nampak apa tapi dah diagong2kan berlebihan. Macam Noraini tak layak jadi Timbalan Menteri ...

Yang dahulu didahulukan. Bukan pasal umor tetapi kebolehan.

Tapi yang merah jambu kena sabar dan belajar kebijaksanaan untuk maju jadi merah berani.

Jamal Pak Tongkol berkata...

Azalina pink2 selamanya ...hohoho

Kau salah Husin, cuma bukan orang jan... gelap merahkan.

Kau kata tak jual orang. ... Opps ... kau tak jual wanita tapi jual puteri ...

Ada kes mahkamah kena cari husin lempoyang

Tanpa Nama berkata...

Mungkin Kalau Kak Pidah tu masih kat MITI, payah orang America nak tembus dan nak jelajah Malaysia, payahlah FTA,....Jadi kenalah buang...Saya rasa ini isu sebenar

Tukang cerca berkata...

Ana ingat memang sedap lihat itu perempuan-perempuan lah dari membaca apa kau tulislah...

Lagipun sekalang, blog sudah tidak menyengat macam dulu. Lagi pun menteri perangan pun sudah cakap

Dimanakah pengendali blog anti-khairy ini - adakah tidak ada modal nak tulis. Atau sudah puas hati menang lima negeri?

Lihatlah apa kata Menteri Penerangan dan bakas Menteri Penerangan Malaysia

Datuk Seri Zainuddin Maidin betkata Tun Dr Mahathir Mohamad tidak dapat membasuh tangannya diatas kekalahan bersejarah Barisan Nasional khususunya calon-calon dari UMNO dalam pilihanraya umum baru lalu

Sementara Menteri Penerangan Malaysia Ahmad Shabery Cheek kata "Kalau dulu di bawah kepimpinannya Umno mati, Umno musnah, tetapi nungkin kali ini UMNO akan dibatalkan pendaftaran dan mati dalam bentuk yang lain selepas ini", iaitu angkara Tun Dr Mahathir yang kita kisihi itu.

www.politictoday.com berkata...

azalina tan merah tapi dapat supply yang merah...dr mashitah tak berapa merah tapi dgn butik yang dia ada ...dia akan kekal merah...

Tanpa Nama berkata...

Kita melihat lantikan baru( Kabinet ) Dollah Kaki Temberang ni seolah2 kurang cerdik. Ada menteri yg buat keputusan mendahului kabinet. Ada menteri ( Luar Bandar ) semasa mesyuarat di pejabat kementerian beliau meminta bantuan kementerian yg diterajui beliau membantu UMNO. Dana dahulu telah habis dibelanjakan oleh ds khir. semakin lama dollah mengetuai kerajaan makin jadi cacamarba. Nama dollah kalau di tanjung ( penang ) jgn disebut sebarangan. pasti diseranah dengan cacimaki.

Org melayu kebanyakannya rela bertuankan Lim Guan Eng dari bertuankan cucu ulama yg nampak baik, bersih tetapi mempunyai hati yg hitam.

tukang jawab tukang cerca berkata...

husin lempoyang patut tulis pasal cyber trooper yang bodos bernama tukang cerca.

... shaberry cheek bekas pembangkang parti semangat 46. Menuduh tun membubarkan umno padahal itu usaha kawan baiknya bernama radzi yang juag s46.

... zam bekas menteri penerangan yang suka erection

baca sejarah lah!!!

Jambu Batu berkata...

Sekurang2 yang pink2 ada boleh jadi wanita gelap kemerahan.

Azalina tidak akan jadi gelap kemerahan? Kenapa ye? Ha ha ha ...

Macam mana nak mengaku wanita umno dan nak jadi ketua wanita?

Rafidah tu dah kire bukan kemerahan dan kehitaman gut?

Tengkorak Bodoh berkata...

Mengapa Pak Lah tidak melantik Timbalan Perdana Menteri dari golongan wanita. Bukankah Pak Lah suka wanita.

Last-last wanita juga membawa rebah, BN pupus dan akan hapus.

Pak Lah tak suka lelaki... diketepikan kepentingan lelaki, lebih-lebihkan sangat kepada wanita. Akhirnya Pak Lah kena jual oleh wanita.

10 percen...

Nampak Saja Cun berkata...

Macam mana pak lah bongok boleh nak ambik mashitah jadi menteri?

Nak jadikan naib ketua wanita?

Di Baling baru2 ni dia kempen untuk PAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dia sabotaj UMNO! Tido lah Pak lah ni!