Khamis, Oktober 09, 2008

Dunia ... Dunia ... (5): Nak Pencen Tu, Pencen La Tuan Sadiq


Nak pencen tu, pencen la, Tuan Saddiq.

Apa lagi nak tubuh tiga Suruhanjaya dan ada lima misi lagi?

Dah tinggal 5-6 bulan dan tolak cuti dua bulan, jadi tinggal lebih 3-4 bulan untuk buat usaha-usaha jangkamasa panjang?

Selama 5 tahun buat apa? Ini semua janji tahun 2004!

Apa jadah nak buat Suruhanjaya Hakim? Nak kasi pulun ex-gratia yang tak payah beritahu sesiapa ke? Nak kasi Hindraf control mahkamah?

Nak siasat salahlaku anak, menantu, Tingkat 4 dan kroni bagus juga?

Mula-mula Husin tak mahu lagi cerita pasal Dolah tapi dah akhir-akhir pun buat kerja pelik. Ini buat orang sakit hati.

Dunia .. Dunia ... Ini macam orang pun ada juga kah?


Kesian ... 50 pound sterling pun boleh. Selagi ada suai.

37 ulasan:

melayuangkat berkata...

Selama 5 tahun macam macam Pak Lah buat tapi tak nampak sebab yang nampak yang negatif sahaja.

Selama 5 tahun sibuk menapis kecaman demi kecaman dan fitnah demi fitnah. Terlalu ramai Pak Bijak dan Pak Bijak yang tak bertauliah dalam bidang ekonomi, kewangan, undang undang dan terlalu ramai yang memberi teguran tidak membina.

Kalau ada yang tak betul dengan anak anak Pak Lah, Menantu atau cucu cucunya dan tingkat 4 atau toilet dia eloklah buat Police Report dan aduan pada BPR. Sebab sekarang ini pun memang zaman Saman Menyaman dan buat Police Report.

Alang alang asyik tuduh tak habis habis baik juga buat report rasmi. Puas hati semua orang.

Terima Kasih Pak Lah, terutamanya pada mereka yang bergiat dalam bidang Pertanian.

Maaf Zahir Batin pada Pak Lah, terlalu banyak Dosa kami pada Pak Lah sebagai Orang Tua dan Pemimpin tertinggi Negara. Kami tidak menghargai apa apa pun yang Pak Lah cuba untuk kami.

Malah ada di antara kami yang tersilap anggap Islam Hadari sebagai Agama baru kerana tak suka baca fakta sebenarnya tentang Islam Hadari itu sendiri, kami terlalu banyak baca blog blog yang tidak berkualit dan mempercayai 'fakta-fakta' mereka.

Allah swt menilai apa yang telah Pak Lah buat untuk kami dan apa juga yang telah kami buat pada Pak Lah. Semoga Hidup Pak Lah akan terus diberkati Allah swt.
Biar semua orang marah dan tidak menghargai apa apa pun dari Pak Lah asalkan Allah swt meredainya.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin mesti ada empat perkara:

1. siddeq, cakap benar ... bukan tuan saddiq sigaraga

2. amanah, honest ... bukan kerja kebas 20% macam kassim pantalon

3. tabligh, menyampaikan, memberangsangkan, menyatukan, memberi semangat, menerangkan ... bukan cakap putarbelit macam kalimullah, brendan periera, dll

4. fatanah, bijaksana ... bukan raba michelle yeoh pada bahu.

melayuangkat

byk kes yg telah dibuat polis report yg terus disorok dna tidak disiasat. contoh adalah ecm libra. securities commision pengap.

report mazlan harun mengenai jasa di bpr tak disiasat pun.

report mengenai kes tun kena spray dan tun dinafikan di kubang pasu.

jgn cabar2 orang. Yg ada tak dibuat.

Adakah najib akan cover boss?

melayu angkat

anda kata:

Selama 5 tahun macam macam Pak Lah buat tapi tak nampak sebab yang nampak yang negatif sahaja.

tunjuk saya lima????

adakah dianya memenuhi kriteria 4 atas?

Fazrul Shahril berkata...

Salam Tuan,

Heran gak.. nak buat pa lagi.. dah hantaq surat resign tu .. dah la kan.. nak buat kerja apa lagi..

Tanpa Nama berkata...

Sin,
dahlah tu dia nak sedapkan hati dan selamatkan airmuka bagi chance sikit la. Tapi perlu diingat jangan sampai Paklah JAHANAMKAN semua sudahlah selama 5 bulan terakhir ini.
Pagi tadi sibuk pulak Karpal Singh mempertahankan Paklah. Aku pun mula naik hairan dari sejak zaman Tun Mahathir, LAHABAU-LAHABAU ini sibuk suruh orang pencen tapi sampai hari pun Lim Kit Siang; Karpal Singh; Nik Aziz; Hadi Awang dan Samy Vellu masih nak pegang jawatan. Nak pegang sampai MAMPUS ke!

Tanpa Nama berkata...

aku setuju dgn Anonymous, melayu angkat ni tiba2 jer nak tunjuk baik, tp realiti selama 5 tahun ni semua org tahu. wlupun Pak Lah buat dasar pertanian dlm negara, kita tetap mengalami masalah kekurangan beras, santan sampai RM7/kilo, gula tak cukup, tepung naik harga, ayam, ikan, telor serta mcm2 lagi. ape melayuangkat semua yg saya sebutkan tadi dtg dari sektor perkilangan ker? semua tu dari sektor pertanian yg kau pertahankan sgt2 tu. seharusnya jika kita tumpukan pd pertanian, semua masalah tadi tidak timbul. Begitu juga dgn dasar2 ECER dan yg sewaktu dgnnya, tunjukkan saya mana yg telah sukses berjaya atau sekurang2nya yang telah ada movement? semuanya sekadar on paper je. kata budak2 sekarang, cakap jer lebih. dan yang paling kritikal, penubuhan universiti2 awam dan swasta yg tumbuh mcm cendawan ni hanya untungkan kroni2 dia mengaut keuntungan sedangkan para graduan yg terhasil telah meningkatkan kadar penggangguran yang tinggi. dh la tu, akan muflis secara perlahan2 akibat hutang PTPTN. ada degree, ada hutang PTPTN tp tiada kerja. majoriti nya merupakan anak2 melayu. Lu pikir la sendiri beb. jgn cuma nampak nasib sendiri jer.. ingat juga nasib org lain.

Samsudin berkata...

Memang orang-orang yang anti Pak Lah tak kan nampak pembangunan dan kemajuan dalam negara selama lima tahun kerana pandangan mereka telah ditutup oleh khabar-khabar buruk tentang Pak Lah sedangkan kebanyakkan khabar-khabar itu hanya khabar angin yang berniat jahat untuk menjatuhkan Pak Lah.

Kalau orang-orang percaya tahyul mesti akan kata Pak Lah di'bomoh' supaya orang lain tak nampak kebaikan Pak Lah.. Tapi hakikat sebenarnya Pak Lah ada membuat pembaharuan, pembangunan dan kemajuan. Cuma ia terlindung di sebalik cerita-cerita jahat untuk menjatuhkan beliau...

Tanpa Nama berkata...

@samsudin n melayu angkat aku langsung tak nampak kmajuan n pembangunan pak lah buat,kemajuan dlm isu racist,pembangunan dlm kenaikan harga brg dan minyak je aku nampak,boleh awak senaraikan apa yg pak lah buat yg baik untuk kita? Nothing!!! sin lps pak lah bersara pasti engkau merinduinya

Zubli Zainordin berkata...

Husin Lempoyang

Kita Tertipu Oleh Pak Lah Dalam Isu Serah Semua Kerusi 9 Mac 2009

http://satublogtotal.blogspot.com/2008/10/kita-tertipu-oleh-pak-lah-dalam-isu.html

PleoMax berkata...

Aku setuju dengan Encik Samsudin.
Mesti la kebaikan rancangan-rancangan Pak Lah tidak kelihatan. Orang dek fokus kepada benda buruk je. Yang negatif-negatif. Yang ok mereka tolak tepi.
Ala, Pak Lah bukan nya God, dia ada juga buat salah. Tapi bukannya semua yang dia buat tu sia-sia.
macam Tun M juga, dia ada juga kes-kes dia, tak la hebat mana pun. Langsung takde salah. Tak...
Tetapi kalau hati dan mind adah benci, dah tak suka, mestilah semua benda-benda buruk tu sahaja yang keluar.
Even Pak Lah buat baik pun dikritik menjadi benda yang buruk.
Mana tak susah dan penat tu namanya.

tiga titik berkata...

sin.. ini semua idea khairy beruk nak ikat tangan abdul wahib masa dia tidur di kandang kuda malam nie.. lepas tue dia akan bakar kandang kuda biar nampak macam eksiden.. bijak betul laa khairy sial tue..

sial dia pun dah melekat kat bapak mertua dia... silap haribulan dia bertanding ketua pemuda atas slogan "setiakawan" boleh menang.. sebab setiakawan dia tue menjanjikan duit berkepul kepul termasuk harta tuan ismet diluar negeri...

mmg setiakawan betul.. kalau terjemahkan.. kawan2 dia laa kaya lepas nie.. rakyat isketambola habis lingkup.. ini boleh mendatangkan marah! anak shetan khairy nie..

susah-susah lepas kalah ketua pemuda nanti khairy jahanam nie bukak kedai jual taik... bikin baja...

Tanpa Nama berkata...

Perjuangan belum habis selagi belum disingkir si Hitam dan konco2nya. harap2 ahli2 UMNO akan pastikan si hitam Kalah. tak jadi ketua pemuda pun , si hitam tak ada hal... dah tidur atas duit. bukan tu saja, pastikan selepas ni jgn bagi can lansung kat sihitam/scomi.

My Raison D'etre berkata...

Husin,

Perkataan Misi tu kalau kat Kedah yang pakai baju putih skirt bawah lutut kat spital. Selalu come2 tapi cenge nak mampuih.

Misi yang tu ke?

Mana lak Abdullah resign. Tak dak pun dia sebut perkataan resign. Ka ada? Tak terbaca la pulak.

Yang dia cakap tak nak pertahan kedudukan sebagai Peresideeen Amnoo je.

Tak sama ngan resign, ye dak. Tak sama rasanya.

At least dak lagi le.

Lambat lagi nak resign. Kurang2 pun 5 bulan lagi tak campur cuti.

Wasalam.

PS: Benda baik yang dibuat macam terlebih spin. Tu yang susah sikit nak ingat. :)

pakteh berkata...

Susah nak cari pembangunan yang dibuat Paklah. betul la tu kata melayuangkat...Paklah buat pertanian. lebih hebat lagi dia lancarkan projek negara pertanian tu di tempat Pakteh iaitu di Sik, Kedah.
Pakteh sarankan Melayuangkat p la ke Sik dan tengok apa program pertanian di sana? semua tu on paper ja dan sekadar retorik untuk menyedapkan hati orang.
Segala koridor yang dibuat tu secara realistiknya memerlukan dana yang tak mampu dibiayai oleh negara ketika ini, MANA sumber Paklah dapat? adakah sumbernya setakat on paper jugak? yang untung suku sakat yang buat benda2 asas utk semua koridor ni, dari pengiklan, montag, proposal, pengurusan dan macam2 yang kalau disemak2...semua suku sakat Paklah.
Diperlis kononnya anak2 cili diberi atas program NCER gak tapi apa jadi...hancoq..., di kedah yang nampak projek tanam jagung di changlun...hehe..juta2 kos pelancaran dgn bajet bilion2....tanam jagung 2 3 hektar jaa...iskkk...sadiss...
Pakteh tak la nak kata sampai Paklah takdak jasa langsung pada negara. Sebagai rakyat, kita tetap berterima kasih kepada beliau yang cuba menyumbang bakti kepada Malaysia sebagai PM....cumanya..dalam kebanyakkan aspek..beliau gagal dan keputusan yang dibuat untuk tidak bertanding adalah keputusan terbaik yang dapat pakteh simpulkan.
TQ

Tanpa Nama berkata...

samsudin dan pleomax

beri 5 perkara yg pak lah buat dan boleh dikata betul!

tak payah byk cakap dan nak defend.

anon 12:51

Tanpa Nama berkata...

Ada mamat tongkol jagung berkata, kebaikan Pak LAH tersembunyi dan org hanya nampak yg buruk saja. MasaLAHmya dah cuba dibongkar habis, yg nampak mmg keburukanya aje. Kalau pun nak pertahankan si masaLAH ni pun bukan susah sangat, bagi jer bukti kebaikan yg dilakukannya. Nak banding dengan TDM pulak tu ! Mcm langit dengan bumi. Org yang suka berpoya2 ala Hadari walaupun rakyat ditimpah musibah, mmg baik pun. Org yg suka berkata2 entah apa2 dan suka memungkiri janji, mmg baik pun. Itulah yg dikatakan kebaikan yg tesembunyi termasuk bonus yg ini, menurunkan harga minyak 10 sen....

WaShad berkata...

yA Tuan Sehiek..
KJ dah dapat percalonan pertama KPM... Apa komen tuan saudagar?..

Hindraf Badan Haram berkata...

Dgn terbentuk suruhanjaya hakim, maka hakim2 akan dikuasai oleh keling2 dan cina yang anti perlembagan dan interpret perlembagaan mengikut sukahati mereka.

Adakah ini yg dolah yang knon fikirkan apsal bangsa akan lakukan?

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Lima perkara yang jelas dan terang Pak Buat selama 5 tahu jadi PM ia lah:

1. Harga barang-barang keperluan naik melambong
2. Rakyat Malaysia berpecah belah
3. Mengkayakan orang-orangnya- Anak, menantu, Kalimullah, Patrick Lim, budak-budak tingkat 4
4. Melantikkan calon-calon kalah sebagai penasihat dan senator dan menteri.
5. Kahwin dengan bekas adik ipar isteri (biras)

Tanpa Nama berkata...

Saudara semua

Saudara yg pro-pakLAH dan yg anti-pakLAH,awat duk asyik bertekaq...?Tak untung mana duk bincang hal pakLAH tu.Yg dapat faedahnya PakLAH anak menantu juga...dah jadi billioner bila pencen nanti...PM tak resign lagi.Kalau resign rugilah tak merasa elaun sbg PM bila pi bercuti nanti...he,he,he,....

Tanpa Nama berkata...

..sepanjang ingatan saya 5 tahun dollah memimpin, sebagai ibu tunggal yang menyara diri, 2 anak yang masih menuntut : JERIH dan AIB sekali!
Saya terpaksa meminta bantuan dari pusat zakat; keluarkan simpanan epf yang tak seberapa; meminjam dengan majikan dan kami berkongsi wang dr pinjaman PTPTN anak2 saya!

Allahuakhbar..ahzabnya dollah & co. buat terhadap kami. Sepanjang ketunggalan saya, saya tak pernah merasa sehina dan sesusah sebegini.

Wajarkah dollah & co. ni saya halal dan redha akan mereka?

Ibu Tunggal Tinggal Tunggul

Haji Bakhil berkata...

Apa yang pak lah nak pertahankan lagi ketua bahagian kepala batas?

Kata nak pencen ...

LensaPR berkata...

Orang pencen jangan dilawan, kira betina le

pistolair berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

Yg aku dpt kebaikan tersembunyi pak lah masa idupkan roadtax sebulum raya,kreta proton xde utang lg,idupkan roadtax rm300lbh ada balance lg bleh beli baju anak ngan bini kat chow kit.. Yeah hidup pak lah!! Idup jeane!

Tanpa Nama berkata...

@pistolair,wah c najib belum jd perdana menteri engkau dh serang.. Betul ke semua tu?kat mana maklumat engkau dapat,ada cukup bukti!!?kat mahkamah kalau skadar ckp je xde bukti bungkus engkau nanti!! Awas nko akan di saman 30juta..

Mat Cendana berkata...

@pakteh
Pakteh di Sik, ya? Saya ni pun asai Kedah jugak; Alor Star. Ayah Binjai, dekat Jitra/Changlun. Tapi lani kira `tukaq passport' jadi Kelantan. Sekali-sekala interact dengan "orang kampung saya dulu" seronok jugak...

Anyway, yang pakteh punya penilaian sini, saya rasa sangat adil dan rata. Kira "kind" dah ke Badawi ni (sorry, saya panggil dia nama ni sejak tahun 80-an lagi). Kalau orang lain, punya dahsyat Badawi ni kena balun. Memang padan pun, pasai dia ni buat slack banyak sangat.

Haa, tengok macam projek-projek koridor yang Pakteh kata - tu setara di kawasan Kedah; kira sebelum ni "kawasan Umno/kerajaan" (Kelantan yang sebagai`anak tiri' ni toksah kiraLAH). Laa, jadi benda-benda ni semua "habuk pun takdak" jugak LAH?

Yang saya paling panas sekali, yang puak-puak mala'un ni LAH... depa saja yang dapat; macam Pakteh kataLAH, iklan, launching, consultant... Kita yang dok kat kampung di Kelantan ni, nak dapat RM20 sehari pun jerit.

Tapi tengok depa ni! Yang teruk lagi puak Dajae yang beli submarine, benda-benda puluh, ratus, ribu juta ni... Habih duit Malaysia, depa yang syok. Ni kepala Dajae tu nak jadi Perdana Menteri pulak! Hawat...Umno/Malaysia ni takdak orang yang lebih Dajae ka nak lantik jadi Pemimpin ni?

Husin Lempoyang berkata...

pistolair - ente kena pilih nak masuk kandang kuda atau cium bau saja.

rumah ini ada undang2. sila baca.

jgn marah. nanti kena jual. baru sadiq sigaraga kena jual.

DNL berkata...

hahahahahahahaa salam tuan unta

baguih baguiihh memang peedddass.

hahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Tuan Husin

Malam ni(TV 9)ada cerita Saudagar Sidiq Segaraga , Perdana Menteri penipu dan Menantu2 penyamun,

dah...dah kena dah, semalam umum tak bertanding hari ni ada cerita saudager penipu dngan menantu2 penyamun

Tanpa Nama berkata...

Saudara Husin,
aah!!!! nak pencen? Siapa mahu pencen? Macam pernah dengar perkataan 'PENCEN'. Kalau tak siapa ada orang pernah sebut dulu pasal pencen ke, pasal orang pencen. Apa ye?

burujerdi berkata...

Baguih duk ada. Keputusan tepat walau agak lambat.

Keadaan skrg - retak menanti belah, orang Melayu bercakar sesama sendiri,kos hidup menjerut, ekonomi nak lingkup, bukan Melayu menggandakan asakan dan tuntutan ( mereka menangkap ikan di air yang bergelora ), pemimpin Melayu berebut-rebut menghulurkan tawaran ( ikan-ikan )dan terlalu banyak virus minda justeru keadaan yang tidak menentu.

Semoga Melayu dan agamanya selamat.

Tanpa Nama berkata...

Selamat Tidur Pak Lah... pas ni pak lah leh tido puas2, jangan asyik tido masa mesyuarat jer.. rakyat nampak malu. nanti org ingat itu salah satu dari amalan islam hadari, tidur waktu dinihari...

ayuna

kgtunku berkata...

...pengkhianat, berpaling tadah, asyik pro Singapura, etc....

WaShad berkata...

Kawan ni cuba gak cari2 apa yg Pak Lah buat dan berjaya.. Org kedah dah tulis, org campuran kedah kelantan pun dah tulis, lepas ni harap2 org2 kat negeri2 lain lak boleh tulis, dgn iklas, kita cuba cari apa kejayaan yg dah dicapai PakLah, kawan dok pikir2 sbagai org kelantan, kwsn yg dibangunkan oleh bkerajaan pusat dikelantan, yg paling kawan nampak ada kemajuan adalah Tok Bali, tapi kawan tak pasti projek tu start masa pak lah atau time tun mahathir, kalau start time tun mahathir kawan still nak kata sekurang2nya pak lah masih teruskan kemajuan kat tok bali (nak bagi nampak pak lah ada kejayaan).. tapi nak kata berjaya sgt pun susah gak sebab byk kali dah masalah diesel shortage..
wallaahualam

WaShad berkata...

maaf lupa nak komen sikit sikit Mat Cendana..
di kelantan cuma org pemalas aje susah nak dapatkan RM30 sehari.. tak pun penagih dadah.. jd harap jgn salahkan kerajaan lah.. kalau sendiri malas sendiri tanggung la bro.. kat tempat kawe ni, org buta huruf, tak reti mengira pun boleh dapat RM40 sehari.. tu penoreh getah balik pukul 10 pagi pun boleh dapat RM 80 shari.. jgn salahkan org lain kalau kita pemalas..
p/s jgn hina org kelantan kata depa miskin.. semua tu maklumat tidak tepat..

MR. berkata...

BEtul cakap hang ... dah pencen buat cara pencen ..

TU ada sorang tua kutuk dah pencen tak sedaq diri tu hang pi la tegur sket ...

Dah pencen dok menyalak lagi pasai apa?

Sekajap nak keluar sekejap nak masuk ...

Pence Buat Cara PEncen la Tok Det oooiii!!!

hexhar berkata...

Husin, dibagi 5 tahun apa pun tak buat, satu koridor pun tak nampak, banyak repot dan kes disapu bawah karpet, semua yg ada hasil usaha TDM...tiba-tiba tinggal 5 bulan kalut pulak nak buat macam-macam. Ini macam punya orang pun ada ka??