Jumaat, Oktober 31, 2008

Taktik Politik II


Ada orang marah pada Husin, apa hentam pemimpin tertentu UMNO saja. Kena adil.

Hi ... susah nak hentam semua. Kalau nak jual pemimpin sudah ramai, pengikut pun lagi ramai perlu dijual. Ada penyokong untuk orang tertentu, tapi diam-diam rupanya jumpa orang lain atau pindah untuk sokong orang lain. Dia ingat orang tidak tahu.

Pembaca kena faham Husin hanya jual yang berharga lebih dari jual unta. Kalau jual semua yang pernah yang pernah onani, 10 dewan parlimen tidak cukup.

Masa Husin tulis pasal Taktik Politik, ada kasi definasi menarik untuk pembangkang. Untuk berlaku adil, Husin siarkan beberapa komentar yang menarik. Kena mula dengan Ketua Pembangkang. Berikut dari Dr. RBAONG:

DiANWARkan/MengANWARkan

1. Menbenarkan ditipu bulat-bulat dan kemudian malu walaupun fakta tu budak tadikapun boleh kata tak logik. Contoh: Kawan saya seorang pengikut PKR telah berjaya diANWARkan oleh pemimpin mereka

2. Perbuatan meggunakan pintu belakang. Contoh 1: Karpal Singh tidak bersetuju PR (Mengikut istilah perubatan, ia bermakna PerRectal) mengambil alih kerajaaan dengan cara pengANWARan Contoh 2: Pemimpin tersebut telah didakwa dimahkamah kerana mengANWARkan bekas pembantunya.

3. Perbuatan yang tidak sabar dadalam mengejar impian dicampur dengan unsur-unsur Mat Jenin. Contoh: Paklah membidas Mahyudin Yasin kerana dia bersifat KeANWARan

4. Kata ganti nama untuk orang yang megGHAFFARKAN.

DiTHERESAkan yang bermaksud diberi makanan yang lebih teruk/sama macam makanan anjing. Contoh: Suatu masa dahulu seorang pemimpim ABIM telah MengANWARkan penduduk Malaysia dengan berkata penduduk miskin Baling terpaksa menTHERESAkan keluarga mereka sehingga kebuluran.

Ana 5:29 PM mendefinasikan berikut:

Bertaresakokkan = menyalak dengan mendayu-dayu. Contoh: Selepas azan subuh berkumandang, kebanyakkan anjing-anjing tua yang belum berlaki akan 'bertaresakokkan'. Ini kerana setan-setan yang bertempiaran lari akibat azan subuh tadi akan kembali semula, dan anjing-anjing ini berseronok berkawan dengan setan-setan ini.

Anon 2:57 pm beri definasi lebih kurang macam ini:

Mentony Puakan bermaksud seseorang yang takhenti-henti senyumd an tersengih. Contoh: Dalam usaha untuk memenangi pilihanraya, calun2 jgn terlalu mentony puakan diri untuk senyum dan tersengih kerana ditakuti lalat masuk mulut dan membawa masuk kuman dalam mulut.

Anon 9:30 am mencadangkan berikut:

MengKhalidkan - Pertama kali seorang calon pilihanraya menyuruh pengundi mengundi parti yang menentangnya bolehlah dirujukkan sebagai mengKhalidkan kekalahan di Ijok.

Bapa Mithali Prihatin tidak kisah pada politik tetapi hanya mengenai anak-anak muda pemimpin negara masa depan. Baca temberangnya berikut:

Tanggungjawab ibu bapa untuk mendidik anak-anak supaya bersopan dalam berbahasa dan tingkah laku.

Mereka harus diajar supaya tidak melim kit siangkan nada suara kerana nada yang keras hanya akan menghilangkan kesabaran orang lain dan memulakan pergaduhan.

Anak2 yang suka bergobala krishnan perlu didisiplinkan supaya besar tidak bersikap kurang ajar dengan speaker dewan.

Kita mahu anak-anak ini besar setia kepada ibu bapa dan guru dan tidak mentian chuakan mengaruk dan meronta diri bila dimarah dan dihukum apabila buat salah.

Kita mahu anak-anak berani tetapi jangan terlalu berani hingga boleh mencederakan diri dengan mengkarpalkan singhkan diri. Kalau mahu berani dan lawan, pastikan diri boleh berdiri bila angkat sumpah dan kuat untuk enggan keluar dewan.

Ajar mereka supaya bertutur dengan jelas dan mengelakkan salah faham supaya tidak mengkhalid ibrahimkan diri dengan bercakap gagap.

Mereka perlu difahamkan akan hukum hakam supaya tidak dimat sabukan dalam bilik hotel dengan perempuan yang bukan muhrim atau dikhalid ibrahim (2) kan dengan rahmah setiausaha sendiri.

Anak-anak perlu faham meronnie liewkan diri ke rumah urut sama haram dengan memat sabukan diri kerana masih bersama dengan wanita bukan muhrim di dalam bilik.

Dosa yang paling buruk kesan dan perlu dielakkan adalah suka mezaid ibrahimkan minuman dengan arak dan wiskey. Akibatnya anak itu akan menjadi Menteri penuh paling singkat dan membawa ide2 yang tak masuk akal.

Anak2 Islam harus dikawal supaya tidak menghasan alikan diri untuk terlebih cakap macam murai hingga merelakan khinzir dibela. Tapi kalau dah teruk sangat nilai agama, akhirnya ada yang sampai tidak kisah untuk menghalimah ali atau menyaacob saparikan diri sampai diteresa kokkan untuk membela khinzir di kawasan orang Melayu.

Kita mesti pastikan supaya anak-anak kita tidak di b.a.b.i.kan oleh politik wayang kulit bekas timbalkan perdana menteri yang dipecat.

Jadilah anak islam yang bijak dan tidak mudah dilim guan engkan oleh kafir harbi dengan kata2 manis meminati khalifah omar abd aziz, sedia masuk islam jika bapak tiada ada, dan berarak masa perayaan maulud nabi.

Husin nak menambah sedikit:

Diibrahim Alikan - Ahli politik bebas yang tidak menyebelah mana-mana pihak tetapi puas dapat hentam semua. Contoh: Oleh kerana Ahli Parlimen SAPP tidak setuju dengan pendirian parti, mereka telah mengibrahim alikan diri. Kedua-dua pihak kecewa tetapi Ibrahim Ali yang dapat menambah kerusi parti Bebas dan dengan diam-diam akan menjadi Perdana Menteri.

Dihadikan - Hampir sama makna dengan dipaklahkan dalam erti tidor dalam majlis, meraban bila bercakap dan flip flop seperti di sini tetapi pakai serban diri dan menantu tidak kelihatan dekat dengan minuman arak. Dia tidak pegang wanita hanya kahwin dengan cara halal. Contoh: Usahlah kau mengata kita telah dipak lahkan kerana kamu telah dihadikan.

Wow! Sebagaimana biasa, jual orang lagi untung dari jual unta.

20 ulasan:

Jed Yoong berkata...

ROTFL. Good one.

HA HA HA HA HA HA

Tanpa Nama berkata...

hahaha padan muka korang ... hahahahah padan muka ... lain kali ikut contoh Daim Zainuudin .. diam daim .... gua suka lu laa daim ... lu mmg rock !! gue respect sama lu ...

Ha har har ha ha berkata...

Sin..

Tekeluar Biji mato...Penin..penin...

Versi Pemimpin UMNO sekarang nih bila pulak nak keluar..

Har har har ha hah ha..

Tanpa Nama berkata...

sin,

aku cadangkan ko hentikan kritik budak kj ni. buang masa jer. lagi ko kutuk lagi mahal harga perwakilan pemuda. lagi bertambah kaya ler general machai kj. lagi banyak ler duit dia kena tabur kasi cover ini cerita dan nak bagi perwakilan kasi lupa terus sama MM dan KT. alahai kj...

Atok Podeh

al-juburi berkata...

ni ada mamat racist yg hina Sulta Johor

http://thexopinions.blogspot.com/2008/06/featured-polls.html

Tanpa Nama berkata...

Bungaraya bertanya..
Apakah maksud perkataan 'menghusinlempoyangkan'?

ahli DBP pencen berkata...

menghusinlempoyangkan = bermaksud menggunakan kelemahan orang lain sebagai lawak antarabangsa yang cukup lawak.

cth ayat:-

penduduk kepala batas telah menghusinlempoyangkan usaha Khairy Jamaluddin untuk menanam anwar dengan mengundi anwar ibrahim pada pilihanraya kecil yang lalu.

Che Moq berkata...

ada lagi dbp pencen.. MengHusinLempoyangkan Para Ahli Politik Malaysia supaya sedar diri..

anak_kibas berkata...

"Melempoyangkan" bermaksud menjual sesuatu yang punyai nilai lebih baik daripada unta. Contoh: Menteri besar Selangor telah melempoyangkan jawatan pengurus besar PKNS...!

Muhammad Azli Shukri berkata...

salam singgah.

ssea berkata...

sin.. bila ko nak reka istilah mengaltantuyakan serta merazakbagindakan?

Zubli Zainordin berkata...

Itu Nani saya tulu ada hantar paper pakhi-pakhi lia punyia lumah.

Itu yam saya pelum chadi Konsultan maa.

O Nani sutah ate sana dewan chadi olang musat kaa?

Apa pasat lia satu olang, 10 dewan talak cukup, ya Husin Lempoyang...

Sulaiman Akhlakan berkata...

Sin

Kalau satu dewan parlimen boleh isi 300 orang, ada 3,000 pemimpin buat kesalahan onani ke?

Sebelum kau jual dia orang, suruh cuci tangan. ok?

Tanpa Nama berkata...

Ayoi sin,
lu sekalang banyak cerita taktik politik, apa itu 'menganwarkan', 'dikhalidibrahimkan'semua bikin gua kapala pusing....
sin o sin, gua 'apek tak sekolah tinggi'peminat lu la,kalau mau cerita pun, cerita senang senang paham.. macam hari itu tunjuk amoy banyak banyak, tambah 'Jack Daniel' apek suka.

MR. berkata...

DiMahathirkan - tindakan zalim seorang ketua menganiaya timbalan ketua kerana timbalan ketuanya nampak lebih bijak daripadanya.

COntoh Ayat : Anwar telah DiMahathirkan gara-gara mahu membasmi rasuah, nepotisme dan kronisme dalam organisasi tersebut.

PeMahathiran - kesan daripada tindakan DiMahathirkan tadi.

COntoh Ayat : Akibat dari PeMahathiran tersebut, Anwar telah dipenjarakan dan dibelasah cukup-cukup dalam penjara.

Al-Mahathirsme - Tua kutuk yang dah pencen tapi dok menyalak lagi ..

COntoh Ayat :Walaupun rumah kata pergi kubur kata mari, Tok Det masih lagi bersifat Al-Mahathirsme dengan mencaci Ketua Kampung tersebut.

Tanpa Nama berkata...

meNUTUHkan
meUNTAkan
menJUB...
meINZALkan

Tanpa Nama berkata...

apa yang saya cari, terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Do not give to me minute?

Tanpa Nama berkata...

I apologise, but, in my opinion, you are mistaken. Let's discuss it. Write to me in PM, we will communicate.

Tanpa Nama berkata...

Problem:

I'm having a problem DVD recording on certain channels.

I have comcast digital able. I use a Sony DVD/VCR combo to record from my Sansung HD TV. I get a pop up window from my DVD recorder that says "unable to record-copyright protection." It even happening on NHL Network On The FLy when they show some highlights. For example, I tried recording a hockey fight, but I couldn't. My guess is because the highlight was from MSG, which probably doesn't allow dubbing.

So, I'm looking to see if there is any hardware that I can link right into my cable box or DVD recorder, like a de-scrambler, that will bypass this. I'm not looking to use my computer-so no software.

Any idea's? This never happened before until this season.

Thank you

[url=http://best-webhosting-services.com]web hosting review[/url]