Selasa, Oktober 28, 2008

Yang Berbulu Satu Badan atau Ditempat Tertentu?

Husin terbaca blog Aspan Alias.

Menurutnya, politik sekarang sudah bergelora hingga sudah menyerupai hukum hutan rimba.

Ini poster filem pertama Ziela Jalil.

Menurut penulis blog itu, ada Ziela tiruan dan Ziela Maskot. Padanya yang tiruan dalam dunia tidak tahan lama.

Sila baca sedutan dari blog tersebut:
... perbezaan antara Ziela yang pelakon itu dengan Ziela, maskot Tahun Melawat Malaysia yang diperkenalkan oleh Sabaruddin Cik dahulu.

Ziela, orang utan yang menjadi maskot itu berbulu seluruh badannya sedangkan Ziela yang asal hanya berbulu di tempat-tempat tertentu sahaja. (Gambar sebelah kiri: Ziela yang berbulu ditempat tertentu)

Walaubagaimanapun, kedua-duanya bernama Ziela dan tentu kita tahu dan faham bahawa kita sekarang bersama Ziela yang asal atau Ziela yang maskot itu.

Sekarang Ziela maskot itu sudah mati di Zoo Negara. Persoalannya sekarang ialah samada UMNO tiruan mati menuruti Ziela maskot itu ataupun tidak. ..."
Nak tahu selebihnya maksud blog itu, sila baca di sini.

Susah Husin hendak faham dan rungkaikan antara Ziela yang original dan Ziela tiruan.

Hanya Husin suka tengok pada Ziela yang berpakaian Muslimah.

Tak kiralah ada berbulu atau seluruh badan, asal yang ada nampak original. Wow!

Astaghfirullah ...

Nasib puasa enam tinggal berapa hari lagi.

25 ulasan:

mimpi916 berkata...

Ory ke Sin? ke main 'Cucuk2'.

ismet ulam raga berkata...

wow... besarnyaaaaaaaaaaaaaa!

Tanpa Nama berkata...

entahlah sen lempoyang lempoyot aku rasa UMNO la ni lebih banyak tiruan dari tulinye. banyak pemimpinya bersandiwara saje

mimpi916 berkata...

Betul tu anony.. mereka banyak bersandiwara..lebih2 lagi bekas TPM tu.. lagi real sandiwaranya.. dia kan bekas pemimpin UMNO.

Asik2 kencing je Ex TPM tu.. sian PAS, bukan dapat LABA dari dia, tapi BALA

ZIela JaliLa berkata...

hey husin, i sue you Rm100 billion gazillion!

NOBISHA berkata...

husin,

setahu saya yang berbulu satu badan ini ialah BERUK atau MONYET. kura-kura badan licin. kalau ayam atau itik, rasanya tak pulak disebut berbulu satu badan. ntahlah, ikut suka kaulah husin lempoyang!

Tanpa Nama berkata...

Apa pun orang Melayu wujud sebelum UMNO. Selagi Melayu tu ori macam Ziela Jalil, dia tetap "anggun" walau pun Tok Megat dah tiada.

Yang tak ori ialah Hindun, Nori dan Jean (ala-ala gaya Cina atau Jepun)

Rosmah pula......

akuduniaku berkata...

nu kumen tp tulih kat kumen huahuahua

kluangman berkata...

Sin, lain padang lain belalang.
Jangan ingat atas pengalaman sendiri yang selalu melihat tempat tertentu itu ada bulu mesti sama dengan orang lain.
Ada orang ditempat tertentu itu pun tak ada bulu ..

Jadi sin, jangan selalu makan ikan patin pahang sahaja, seselalulah makan masak lomak cili api pulak..bukan sahaja bulu, rasanya pun tentu lain.

Cuba lah sin..sodap

cucupakkasim berkata...

husin...,
depa kata,ziela maskot tu mati pasai depa dok bagi minum susu dari china yang ada melamine,betui ka..??

p/s bila tengok ziela yang ori,kerasss...nasib baik tak meleleh..!

kluangman berkata...

Apa yang kerasss...apa yang melelehhhh...den tak paham lah

Katak Keramat berkata...

kluangman - sudah gaharu cendana pula?

tuan ruman - ziela ni orang pahang ke?

be$@rnya - mestiiilaaaaah, orang Pahang......kuang kuang kuang

Tanpa Nama berkata...

hj hadi muncul 2x..bahaya ni?

Tanpa Nama berkata...

Di zaman sains an TETEKnologi ni macam2 ada...

Push-up bra
Wonder bra
Bra pads

macam2 lagi...

Berwaspada... jang terpilih yang tak ori.... :D



MRSM Kalae Chepo 66/73

Tanpa Nama berkata...

cucupakkassim

yang keras jgn disangka batu,

yg meleleh jgn disangka madu

yang keras tapi meleleh bila panas jgn disangka lilin

WAK SAPU berkata...

Nak lihat transkrip wawancara Dato Sri Najib dengan BLOOMBERG TV pada 24 Oktober 2008? Sila layari http://waksapu.blogspot.com/

ilovebudu berkata...

wow!wow!wow!...kakaka sanbat wow...

Haji Bakhil berkata...

Wow!

Dari cikgu murni, baik aku ek ek ek dengan Ziela. ... sopan dalam pakaian muslimah.

Aku takut Najib sebat dulu. Dia kena gantikan Rosmah segera kalau nak jadi PM.

Kalau aku kena bersaing dengan Najib, aku tak cukup duitnya ...

putera berkata...

perghhh

gugur iman aku

sin, berapa satu malam?

kj bagi aku banyak duit haram untuk dihabiskan kat tempat haram.

alamak, dia nampak solehah pulak. sorry.

adjust azalina untuk aku. hahahha

Tanpa Nama berkata...

Menarik artikel Husin ni.Jika berkesempatan, sila lawat http//paneh.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

BUNGARAYA menyampok,
Tapi sin, kalau PAS atau apa-apa je lah parti yang lain, tidak mustahil akan membuat perkara yang sama. Sebab manusia yang kurang keimanan ini berlambak dipasaran politik tanah air, termasuk dalam lain-lain parti. Nanti apabila kita ubah kepimpinan kpd parti lain akan berlaku perkara yang masa. masyaallah. Terdapat blog UMNO pula yang akan memasukkan dalam blog mereka gambar pemimpin PAS atau pemimpin pemerintah ketika itu yang minum arak dan makan babi dalam blog ini. Maka jadilah negara kita seperti Tahiland yang saling berubah pemimpin tersangat kerap. Jika ini berlaku Pak Husin Lampoyangpun sakit kepala.
ihjkarim@hotmail.com

RHisham berkata...

beruk aka monyet aka seangkatan pun belum pernah aku jumpe berbulu satu badan. kalau ada, bagi tunjuk kat aku. aku nak tengok.
>Wow... lagi lama disimpan lagi manis... Siap la bini aku malam neh...

Tanpa Nama berkata...

Sebut je nama Ziela Jalil, aku terus teringat yang dia ni dari dulu sampai sekarang memang suka tayang tetek... pelik betul aku.. dah bertudung pun masih expose tetek... dunia.. dunia..

Tanpa Nama berkata...

tetek dia nie mmg power..kasi keras tongkat enjut dalam2..

Sylver berkata...

bole x lau nk isap??? slurrrpppppp.... argghhhh, sdapnye... susu bnyk laaa... smpai kras puting tetek die aq gigit... haha...