Jumaat, Oktober 24, 2008

Is it a bird? Is it a plane?

Faster than a speeding bullet?
More powerful than a locomotive?
Able to leap tall buildings in a single bound?




Look!
Up in the sky!
It's a bird!
It's a plane!


No! It's not Superman!".

Itsssss Superrrrr-Kok!!!

Saman newspaper faster than a speeding bullet.
More powerful than local council to remove Jawi signboard.
Able to leap tall mineret in a single bound to silence azan.

And more ...

Caught lying faster than Anwar Ibrahim.
Eat more babi than BABI.
Betis more sexy than a covered purdah woman.
Skirt more sopan than Queen.
Invincible to Molotov Cocktail attack.
Withstand face ripped in poster.

For the pursuit of Malaysian Malaysia, sexism and against Social Contract, its Super Kok to your rescue. No no ... thats not true. Her pursuits is not anti Malay, anti Islam, ...very peka.

Superrr Kok! Up Up and away!!!

76 ulasan:

burujerdi berkata...

Salam Sin,

Super Kok dah lepeh daghi gheban.
'Kok-a-doodle-doo' Kokkokok.

nur ilhami berkata...

hahaha...

jawa peranakan berkata...

Teresa Kok jadi begitu sebab tak pernah kena COCK..

ketam berkata...

Anak KOK tu dah meROYAN tak "dapat"

Katak berkata...

why?

kenaper orang rasuah terang-terangan tak diumpat, tak dihina. mengaku Islam tapi ambil rasuah bukankah sama dengan menghina Islam juga?

tapi YB Kok yang difitnah dianggap sebagai memang patut dihina. sebab warna kulit dia lain ke? sebab dia perempuan ke? hipokrit dan cetek betul lah fikiran macam ni.

anuar berkata...

Ni orang (pungkok) nak tunjuk 'ada kerja'..nak di sanjung puaknya..

modalnya kacau Melayu..

dia bodoh sekali & cuba menguji..ingat melayu diam2 tu bodoh..sorila..kawin dulu..

dia (pungkok)tak fikir ke?
kalau kacau Babi pun...takde babi yang akan duduk diam.. ini kan nak kacau orang..

kalau Hj Hadi & kahlid tanya senyap2 (tolak politik) pasti dia kutuk 'belakang'

Zahar berkata...

Pasal, katak, dia ni tak reti malu. Pasai tu orang dok buat lawak dengan dia. Buakn pasai pompuan ke, kulit ke. Kalau lelaki mat salleh buat camni pun kita pakat dok gelak.

Orang lain, bila dah kena lantik, buatlah kerja. Dia ni dak. Bila dah jadi kerajaan pun, mental dia masih macam pembangkang.

Nak saman mende? Ni bukan saman betul2 nak cari keadilan, saman camni nak cari publisiti, bro.

Tanpa Nama berkata...

Mentaliti pembangkang Theresa Kok masih kuat. Susah dia nak buang tabiat dia. Lagi satu, dia dan bapak presiden DAP karpal Singh ikut stail Kuan Yew, GILA SAMAN sampai tergadai seluar dalam mendiang J B Jeyaratnam.

Zul Sri Hartamas

Tanpa Nama berkata...

She can be anything...patut tukar nama to 'Annie' KOK ....he,he,he

Katak berkata...

ye lah jugak, saman cam tu. tapi dah utusan tak nak minta maaf, pastu siarkan cerpen suh orang bunuh dia, takkanlah nak diam kot? mana pernah sejarah Malaysia orang buat ugutan terbuka cam tu, pastu, tak kena tangkap dek polis? double standard ler..walau apa2 pun, kita kena bagi orang baru chance untuk berkhidmat. dah kena tipu 51 tahun, tak kan lah 5 tahun pun kita tak kasi chance?

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah....

Super Pungkok adalah. Camana nak kawin sebab dia tak suka lelaki dia suka pempuan. Sebab dia sendiri ada cock. Superrrrrr Pungkok.

Tanpa Nama berkata...

Dearrrr Katak. Dah 51 tahun kena tipu. Cuba ko pikir, yg belum dapat berada di sana pun dah kaki kencing, ni kan bila berada di atas sana ! Apa yg paling penting sikalang ialah tipu yg MINIMUM tapi khidmat tg MAKSIMUM. Kalo ko kata sifar penipu, mustahil Lah.

Tanpa Nama berkata...

Katak, apa yang bagus sangat Teresa ni? Sampai bangsa dan agama kita dia permainkan kita nak biarkan bagi peluang?

Abdul Rahman berkata...

In support of Teressa Kok. korang tak kenal dia boleh la cakap mcm2. Aku kenal sangat dengan Teressa, dia bukan mcm apa propaganda BN kata.

penggila berkata...

katak ni sedara teresa..Yakinklah takde melayu yg sokong teresa & hindraf..Pas & PKR yg melayu majoriti benci depa ni..

tak percaya? buat study servey..


kecuali melayu yg bodoh @ melayu yg pernah makan babi.. (yg makan babi?? ada..bkn takda..)

Tanpa Nama berkata...

sama jugalah abd rahman palsu tu..

Tanpa Nama berkata...

Katak,
apasal utusan nak minta maaf? mana hak kebebasan bersuara di msia?
Kalau pembangkang kata tak de media freedom di msia, bila utusan tulis begitu, itu media freedom lah.. apa hal nak marah?
Apa hal pulak lu nak samakan cerpen dgn real life? Lu tak belajar sastera & estetika dia ke?
Tak sekolah ke? Kalau tak sekolah sebab tu lu sokong sama teresa...
tak ada etika waima dalam berpolitik! Bagus banyak lagi Chua Soi Lekkk tahu??

Endon

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...alaa KATAK..engko tuh asyik nampak duit TERESA KOK yang milion tuu kahh?????BELUM TENTU LAGI oii.....Hahahaha...

Katakkkkk lebih baik engko SELAMATKAN your COCK lahhh....

(Katak Pendek)

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Minta katak baca komen pembaca dalam blog terbaru Jebat Must Die,
macam mana pandangan saudara Teresa
terhadap "katak dan Islam".

Baca dan faham.

Tanpa Nama berkata...

Katak puru ni mmg suka di tempat yg lembab...Itu pasal otak katak puru tersangat lembab.

Omong berkata...

great lyrics

would be good to put it to song

bound to be top of the pick

there's a poet in you

bravo

aku berkata...

katak tulis:pastu siarkan cerpen suh orang bunuh dia - ni dah kira fitnah ni katak! mana ada cerpen tu cerita suruh bunuh teresa kok! lu pun sama bingai tak tahu nak bezakan antara cereka dan kisah benar!habis yg bukan berugama islam tak ade yg ambil rasuah? ataukah yg bukan berugama islam boleh ambil dan memberi rasuah?
-dah kena tipu 51 tahun, tak kan lah 5 tahun pun kita tak kasi chance? kena tipu ape?cuba cerita sikit bagi terang!tuduhan tanpa bukti pun kira fitnah jugalah katak!

Tanpa Nama berkata...

Nih si Katak dan rakan-rakannya nih mesti datang dari paya kat kandang babi di Selangor tu. Sebab tu dia bunyi kok- kok - kok - kok - kok - kok - kok

DNL berkata...

Pak Sin,

hang nka kena saman ka? sat lagi mai mintak 10juta pulak kot. hahahahahaa......

canggih poster tu mai dari mana? sapa gantung?

aku nak gantung kat umah boleh? atau kat depan kelab jalan pi rumah teresa kok ....

salam

aku berkata...

katak! suara sudah hilang ka! ular sudah telan sama lu ka!

Piggy Singh berkata...

Sikit lagi super kok akan jadi millionaire, dapat RM 130 juta. Sin, tak terasa nak pasang no 2 ke?
Package offered, anak dara tua, duti juta-juta and definitely no timun and telur for dinner.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ni lah , contoh terbaik perangkap umno.
Cuma pandai main 2 isu aje.
isu melayu dan agama.
Tapi ada yang pandai jugak.Dia main C4 dan janda Mongolia.

PENDEKAR berkata...

harg harg harg harg......bila la kita nak fikir secara matang
harg harg harg harg....

Tanpa Nama berkata...

husin..babi2 sudah dtg..(khun fana)

Tanpa Nama berkata...

bendera tebalik bagus ke hang? kepala jubur kat atas..

lebih percaya ular berkata...

apakata kita nikah kan TKOK ngan Hishamudin Rais?

Ismail N berkata...

Siap lah hang sedia 30 juta Sin. Sah kena saman hang oleh Teressa. Mr. Piggy Singh, bukan jutawan aje Ms Kok ni, tapi silap-silap jadi billionaire lah, makan duit saman aje.

Jamal Pak Tongkol berkata...

Ye2 je si abdul rahman kangkung ni kenal sangat dengan teresa. Takyah buat lawak dekat sini. Buat kena gelak je. Si teresa ni ghairah sangat nakkan sokongan bukan melayu, tu dia jadi macam tu.

Tanpa Nama berkata...

bila dia org hentam gomen itu boleh pasal kebebasan bersuara, bila pro gomen hentam dia org kata tak boleh. mesti kena saman. sejak pkr naik ni makin menjadi2 pulak kes saman menyaman. almaklumlah ramai sangat loyar dalam pkr ni nak cari bisnes. ini budaya sihat ke tak sihat.

anjun

Tanpa Nama berkata...

khun pana,

sejahat2 aku pun tak sampai hati nak tonggengkan bendera. bendera ni lambang maruah kita tak kira siapa yg memerintah. bendera ni mcm panji masa perang zaman nabi dan sahabat dulu. kalau pembawa panji syahid maka cepat2 yg lain sambar sebelum dia rebah ke bumi. kalo kau tonggengkan bendera secara kekal mcm tu, kau tak layak duduk lagi dalam negara ni. baik kau cari saja negara lain. aku sah tak kan ada negara yg nak terima kamu waima negara kominis pun. BIADAP....

man cotek

Tanpa Nama berkata...

BRADER KHUN FANA,

KAU PENYOKONG SIAPA? AKU RASA KITA SAMA2 HALUAN. TAPI AKU RAYU SEBAGAI RAKYAT YG BERMARUAH JANGAN TERBALIKKAN BENDERA. AKU DIDIK ANAK2 AKU DARI KECHIK MENGHORMATI BENDERA SEBAGAI LAMBANG KEDAULATAN KITA. TOLAK TEPI LER FAHAMAN KITA MASING2 TAPI DEMI MARUAH NEGARA KITA KENA BERSATU. AKU PERNAH DUDUK DI INDONSEIA YG LEBIH HEBAT POLITIK DIA ORG. SEPANJANG MASA BERDEMONSTRASI. DEMO KAT MALAYSIA NI KAT SANA BUDAK2 JER YG BUAT. TAPI AKU TAK PERNAH TENGOK PUN BENDERA DIBAKAR, DI PIJAK ATAU DI TONGGENGKAN. TOLONG BRADER..TOLONG...

achik

Tanpa Nama berkata...

Sin,
aku kalau dengar kes-kes saman ni naik angin dibuatnya. Cakap sikit nak saman, apa punya binatang tu.
Ingat lagi kes ketuk ketampi tu, yang mulakannya dia gak sudahnya semua malu. Bagus kalau nak beri idea yang bernas tapi kalau dulu asyik hentam orang sekarang orang pun tunggu nak hentam balik la.
Last-last geng loyar buruk gak yang kaya sebabnya kalau dapat fi RM30-40j mau tak terangkat. Ekonomi tak baik jadi geng loyar keparat ni tunggu peluang je. Semuanya gelap-gelap belaka ; ada yang gelap mata ; gelap nama; gelap pangkat dsgnya. Puak-puak gelap nilah yang membatu apikan kat belakang dia orang ni.
Last-last Tun Salleh pun kena kencing, tulah nasib kalau perjuangan tak ikhlas.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Bukan niat jahat dan bukan niat ala setan.
Tujuan ialah ingati orang ramai bahawa negara masih "tertongeng".
Everything is not okay.
Dari hal ekonomi, inflasi , universiti , polis , undang-undang,keselamatan , PATI , hindraf , ISA , Bala dan sekeluarga hilang , utusan meloya dan sekarang hal "eurocopter" pulak.

Masa ialah masa , tapi kerajaan hilangkan masa tak pulih keadaan. Asyik dengan hal jaga agama lah , jaga melayu lah . Dan kini pulak ada ustat yang nak jaga "lesbian".

Yang sesat , kata saya sebagai babi. Thank you lah. walaupun saya babi , saya tak penah pakai pekataan tu dalam Husin Lempoyang. Sebab ada respect dan hormat.


Bendera Malaysia cuma lambang.
Lambang yang dicipta dan di reka oleh orang dan ditiru dari ciptaan Amerika. Tak ada yang "original".
Ada juga yang perli "kepala jubur di atas".
Ya betul lah tu , "kepala jubur memang diatas" kalau perhati kan cara dan gara para permimpin sekarang.

"beli helicopter lebih untung dari jual helicopter"

Abdul wahib berkata...

Khun Pana,
Baik ko padam gambar id ko tu. menyirap darah aku tengok. KO ni bangsat betul buat bendera mcm tu!

Khun Pana aka johanssm berkata...

This place is for comments and sharing of views.All of us have slight differs. I stand by my stance for the usage of such avatar.
If dislike the avatar , pls don't look at it.Just read on what is written.
Lets move on .
My email is available and blog owner can contact me if i broke any house ruling.

Happy Divali and holidays.

Tanpa Nama berkata...

khun pana,

banyak cara lain nak tunjukkan yg negara tertonggeng. bukan dgn cara avatar kamu tu. kalo tampal dalam rumah saja tak apa ler.org tak nampak. ni nak tunjukkan kat satu dunia. tolong jaga hati org yg cintakan negaranya. marah sgt hati aku ni. kalau ko kata gitu apa boleh buat. manusia yg tak hormat bendera ni sama mcm tak ada negara. lahir tgh lautan pacific. mcm juga lahir tak ada mak bapak yg halal. BANGSAT...

Katak berkata...

aku tak kisah sangat lah, dah biasa dah. manusia memang berpuak2. aku sokong teresa pun bukan dapat apa2. depa bukan nya kenal aku.

aku sokong utusan pun bukan dapat duit berjuta. ikut suka hati korang lah.

ada mata, tengok, ada telinga dengar. tak ader yang sempurna, yand ada, cuma macam saudara tu cakap, tipu sikit dah, jangan sampai macam tanah hutan bukit cerakah pun nak dibangunkan.

kerajaan dulu memang baik, tak der menipunya, istana zakaria tu bina atas tanah yang dia beli kat kerajaan selangor, tak der salah pun. dah kerajaan dah nak jual kat dia tak sampai 10% harga pasaran, biarlah, ikut procedure aper. bina mahligai kat tengah-tengah perkampungan orang miskin, rumah kiri-kanan cam nak roboh, tak der salah aper. dah dia kaya raya, yang korang tak buka gerai sate sampai boleh bina istana, sapa suruh? pergi lah buka gerai sate, mesti dapat bina istana macam istana zakaria yang boleh lawan istana sultan tu.

memang tak der bukti nak tuduh, semua legal. biarlah, ada mata tapi buta, apa nak buat?

Katak berkata...

lagi satu, apa yang utusan buat semua betul, kan depa pejuang melayu, apa yang utusan cakap semua betul, kita orang melayu pandai baca apa, mesti apa yang utusan tulis tu betul belaka.

teresa tu memang menghina orang melayu, dia kan baru jadi YB, dia ingat tak payah sokongan orang melayu dia boleh menang, sebab tu dia sengaja menaikkan kemarahan orang melayu. dia memang pandai, tak payah harapkan undi melayu. macam jugak umno tak perlukan undi bukan melayu, masih boleh bentuk kerajaan apa, kan?

buat apa aku nak susah hati? sapa jadi kerajaan pun, sama jugak, bukannya dia orang nak kasi aku duit berjuta, lagi dingapnya duit aku adalah, kakaka

reek berkata...

It is blatantly obvious to everybody except Umno gangs. That is because they are corrupted, suffering from denial syndrome, regressive Muslims, low IQ and living in the past.

They would rather see and prefer the nation going to the dogs than having meritocracy and doing away with NEP.

Otherwise, how does one explain the rot and malaise this country is suffering?

no brain leader berkata...

Hahaha, once again we should appreciate the stupidity of BN government officials.

This is great opportunity to embarrass them more……..not that they have not embarrassed themselves bad enough.

San berkata...

I think if Lee Kuan Yew is given a free reign to govern Malaysia for just a single term, Malaysia will double its GDP, poverty will be cut by 50%, corruption will spiral down and our jail will be filled with Tun, Tan Sri and Datuk.

Of course it is just a dream but what a nightmare Malaysians are now suffering!

Tanpa Nama berkata...

Aku kesian lak dengar cerita katak ni..
lemah tul semangat! kena usik sikit pun dah patah sayap... apadah.. buat malu kat org pompuan macam aku jer! Eh silap, macam teresa kok jer..

Endon

fly berkata...

katak tulis :kerajaan dulu memang baik, tak der menipunya,- macam orang putus asa je!

Tanpa Nama berkata...

dear reek,

malays are corrupted by you chinese. you bring with u this bad culture to survive here. you know malays are loyal and therefore you bribe their leaders. it's not a sinful culture to you as long as you find your ways through. go back to china and you will know how money works in their administration. 90% of the country wealth are monopolized by a sheer 0.7% of its population. british had given so many opportunities to you before by neglecting the malays. you owned thousand of acres of land whilst malay were approved for a 3 acre low value rural land. all land in towns were reserved for you ppl. so, is it wrong now that we are fighting what we deserved? do u think by bringing lee kuan yew here would make the malays happy. why don't you propose LKY to manage china instead. after all he speaks the same language and eat the same food. at least u must be happy here than in indonesia. we protect your rights for education, good living, performing your culture and retaining your family name. if you were in indonesia you are can't even speak you ancestor's language anymore. so mind u, don't belittle us to the extent of creating tension and making us 2nd class citizen. once push to the wall our reorganisation is swift and fast even tough on the surface we look muddle. we had experienced it then...

man cotek

Tanpa Nama berkata...

daging babi kat sepang paling sedap. sebab di ternak di kawasan org islam. hari hari babi ni dengar azan masjid. tu sebab dap lobby giler2. mb selangor pulak sokong sebab bila org china kenyang dia org akan senyap. tak kisah ler kalo org melayu bising sebab org melayu ni kebal dari penyakit JE. masa wabak JE dulu tak sorang pun org melayu bukit pelanduk mati biar kandang babi tu sebelah rumah jer.

MINAH SEPANG

Omong berkata...

kepada san 4:58pm

sekarang ni ramai org diselatan tu dah hilang duit dah

rakyat stress, ramai yg sakit jantung, sakit buah pinggang (sampai beli buah pinggang org Indonesia - cara tipu), sakit cancer bermacam2

ada pula buang kewargaannya untuk pindah ke Australia, Canada dan America (ramainya org china - mengapa agaknya)

yg tinggal ramai yg tak berumah tangga, yg berumah tangga pula tak mahu anak (tak da masa), yg nak anak pula, tak boleh pulak susah nak hamil

duit banyak tapi stress, kini wang pelaburan pun hilang lagi stress

inikah yg dinamakan kejayaan, kebahagian?? hhmmmm

Piggy Singh berkata...

Is there here any singaporean? Please persuade Teresa to apply for Singapore citizen, she will feel more like home.
We Malaysians have had enough of this loud mouth lying snake oil nonsense politician.

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Baru sekarang aku paham apasal polis tahan kickdafella pasal isu bendera terbalik. Kalau dalam blog awak ni pun boleh berperang ni kan pulak bila bertekak kat kedai kopi. Mahu terbang kerusi meja dibuatnya. Memang sensitif isu bendera ni Sin. Isu patriotisma ni memang tak boleh main-main tak kira lah untuk maksud apa sekali pun.

Gondol

Tanpa Nama berkata...

piggy singh,

I think singapore will not accept her. They have enough splinsters already and can't take anymore for good. They would instead prefer vietnamese who talk less and produce more offsprings.

Gondol

Poning berkata...

Khun Phana..

Kalau suka mengkritik, mesti accept kritik..

Kalau suka kutuk orang, mesti kena tahan kutuk..

Jgn fikir ko punya kutuk aje..ko ingat org suka? Kalau org suka dh lama ko kena pilih jd ADUN/MP..

Bkn mcm Kok busuk..Kutuk orang suka..bila kena kutuk marah & saman..bodoh punya Aso..

ulang ayat atas "kalau kacau Babi pun...takde babi yang akan duduk diam.. ini kan nak kacau orang.."

Katak berkata...

endon / fly - bukan putus asa, dah orang otak tertutup, bergaduh pun bukan ada faedahnya, orang mati2 nak menegakkan benang yang basah, biarlah. aku tak kisah orang sakat, aku tau pendirian aku betul, itu sudah cukup, orang lain apa aku kisah? lagi pun, aku pakai reverse psikologi, orang telan bulat2, tak reti baca sindiran, ingat aku putus asa, buat menghabiskan tenaga jari aku menaip je.

lagi pun, kita tetamu kat sini je, takkanlah nak bertekak kat rumah Husin kot? lari unta2 si Husin kang, siapa nak ganti? Si Yemeni ngaku melayu tu ker?

Khun Pana aka johanssm berkata...

Tak apa lah.
Kalau saya bangsat, saya accept.
Kalau saya babi, saya pun accept.
Kalau nak nama kan saya sebagai pengkhianat ke, anjing ke. saya pun accept.
Pandangan para pembaca adalah luas.
Ada yang pijak, ada yang hina , ada yang neutral dan ada yang membina.

Untuk saya, saya hanya suka comment ikut tajuk.
Tentang topic kain rentang "Is it a bird? Is it a plane" banner tersebut ini siapa yang buat? Ada logo dacing bn pulak tu.
Ada orang boleh "moves on" dan ada yang suka tambah api.
Banyak jugak tulisan bahasa China pada rentang tu.Aku juga tak faham baca bahasa tu. mca yang buat?
mca tambah api ke

"beli helicopter lebih untung dari jual helicopter"

fly berkata...

khun pana, amacamlah orang tak gelar lu dgn berbagai2. yg lu suka2 terbalikkan bendera tu siapa suruh! kickdefella dah kantoi disebabkan itu. dan lu pula pandai2 ikut rentak dia!

puru berkata...

Ada juga yang bodoh dan bengap macam katak ni ye. Orang maca teresa ni pun dia jadik nak bela? Macam ramai yang dah kata, diorang ni sibuk bercakap pasal kebebasan media semua. Sekali bila kena atas tengkuk bantai mengelejat marah pulak. Mangkuk betul geng2 ni. Kalau diorang yang buat kebebasan melampau tu boleh aje ke? Bangang, dengan kata, dengan teresa, dua2 bangang, diorang je betul diorg je boleh buat.

Katak Keramat berkata...

puru memang pandai. pandai sehingga tak tau membezakan antara kebebasan bersuara dengan bersuara secara bertanggungjawab. kalau tak reti bezakan, janganlah anggap diri tu pandai sangat..

kalau orang dah fitnah kita, kita diamkan jer? apa hukum Islam dalam perkara fitnah? biarkan je ke tentukan samada dia perkara betul ke fitnah? kalau tak saman utusan, macam mana nak tentukan samada apa yang utusan buat tu kenyataan ke fitnah? kalau kenyataan, apa kah mahkamah kita akan bodoh sangat sehingga memberi kemenangan kepada teresa?

ini baru saman lah tuan-tuan penghina teresa oi, kenaper dah melenting? belum tentu teresa yang menang dalam kes saman tu kan? asahlah otak tu sikit oi, bezakan saman dengan kebebasan. celik lah sikit oi...buat malu orang berotak je....

bukan melayu berkata...

hey .. semua ini mengarut... siapa kenal teresa yang dia anti islam atau anti melayu??? yang say dengar dan baca ini, semua u "anti bukan melayu" .. sungguh kurang ajar u semua yang hina dan mengumpan orang yang tak di kenali .. sedar la sikit ... guna la otak ...

Tanpa Nama berkata...

dah la..takde melayu yg suka teresa..

Tanpa Nama berkata...

Saper cakap org melayu tak suka terisap cock.... Itu melayu PKR suka aper....

fly berkata...

wah katak sudah jadi katak keramat ka! ini mesti baru balik dari bertapa nih!

WaShad berkata...

Salam..
dari atas smpai kebawah kawan baca komen.. berkecamuk..
nak ulang baca balik, rasa macam membazir..
Paling sronok tgk katak dgn khun pana bagi jwapan.
Takpa kawan tambah sikit.
Pada anon@achik.. kenapa perlu merayu pada khun pana? bagi kawan, saudara tak perlu merayu, itu perbuatan menunjukkan saudara lemah masih merelakan perlakuan jahat semata2 dia sehaluan, ini gambaran tidak baik, mentanglah dia sekapal kita kita main merayu pulak, kalau kapal lain kita hemtam cukup2.. double standard la bro, khun pana dah bagi jawapan dia, rayuan tidak diterima. So kawan nak tgk tindakan dan jawapan saudara achik,
Dah ramai org bgtahu kat khun pana ni, tindakan meterbalikkan bendera tidak bagus tapi dia teruskan juga, eloklah tu.. stand by your own, then u boleh join kera kat hutan atau duduk sorang2 kat laut antarabangsa, tak payah nak fikir pasal org lain, hidup mati kita sorang.. (sori, kawan tak tahu samada anda islam atau tidak, kalau islam, selepas mati pun masih memerlukan org lain yg masih hidup utk menyempurnakan jasad sebelum dikuburkan)
Utk katak.. kawan tak kenal teresa kok, kawan baca byk komen dan cerita pasal dia, apa yg kawan simpulkan adalah dari apa yg kawan nampak dan apa yg kawan boleh fikirkan berdasarkan cerita benar, Teresa Kok lansung tak tahu pasal islam yg sebenar, dia lansung tak peduli tentang perasaan org islam, mengapa jadi begitu sedangkan dia hidup dimalaysia, sedikit sebanyak patut tahu kecualilah dia hidup dikelilingi oleh non muslim yg betul2 bencikan islam dan ditanam dgn ideologi bencikan melayu, bencikan islam, bagaikan dia membesar dan hidup dlam kelompok manusia yg tak mahu mengakui hakikat mereka berada di sebuah negara yg diperintah oleh org islam yg agama islam itu dijamin oleh perlembagaan negara, dari tindakan dan perlakuan dia, seolah2 pengetahuan dia tentang islam adalah "zero", seolah2 dia tak pernah berkawan dgn budak melayu, diasuh dgn segala keburukan tentang melayu dan islam. Kesimpulan ini saya buat berdasarkan kehadiran beliau ke majlis berbuka puasa tempoh hari, walauapapun alasan dia, ini bukti dia zero mengenai islam, dia dididik sedemikian rupa, kalau tidak masakan dia berskirt, sama juga dgn sorang lagi adun yg tidak mahu bersongkok.., juga yg bagi hamper haram pd pelajar melayu, kalau mereka ini pernah berkawan dgn org melayu, sekurangnya mereka tahu menghormati org islam, satu persamaan mereka ini adalah org DAP.. kawan tak kata semua DAP macam ni sebab LGE tahu byk pasal kebaikan dlm islam.
Wallahualam..

WaShad berkata...

Salam..
dari atas smpai kebawah kawan baca komen.. berkecamuk..
nak ulang baca balik, rasa macam membazir..
Paling sronok tgk katak dgn khun pana bagi jwapan.
Takpa kawan tambah sikit.
Pada anon@achik.. kenapa perlu merayu pada khun pana? bagi kawan, saudara tak perlu merayu, itu perbuatan menunjukkan saudara lemah masih merelakan perlakuan jahat semata2 dia sehaluan, ini gambaran tidak baik, mentanglah dia sekapal kita kita main merayu pulak, kalau kapal lain kita hemtam cukup2.. double standard la bro, khun pana dah bagi jawapan dia, rayuan tidak diterima. So kawan nak tgk tindakan dan jawapan saudara achik,
Dah ramai org bgtahu kat khun pana ni, tindakan meterbalikkan bendera tidak bagus tapi dia teruskan juga, eloklah tu.. stand by your own, then u boleh join kera kat hutan atau duduk sorang2 kat laut antarabangsa, tak payah nak fikir pasal org lain, hidup mati kita sorang.. (sori, kawan tak tahu samada anda islam atau tidak, kalau islam, selepas mati pun masih memerlukan org lain yg masih hidup utk menyempurnakan jasad sebelum dikuburkan)
Utk katak.. kawan tak kenal teresa kok, kawan baca byk komen dan cerita pasal dia, apa yg kawan simpulkan adalah dari apa yg kawan nampak dan apa yg kawan boleh fikirkan berdasarkan cerita benar, Teresa Kok lansung tak tahu pasal islam yg sebenar, dia lansung tak peduli tentang perasaan org islam, mengapa jadi begitu sedangkan dia hidup dimalaysia, sedikit sebanyak patut tahu kecualilah dia hidup dikelilingi oleh non muslim yg betul2 bencikan islam dan ditanam dgn ideologi bencikan melayu, bencikan islam, bagaikan dia membesar dan hidup dlam kelompok manusia yg tak mahu mengakui hakikat mereka berada di sebuah negara yg diperintah oleh org islam yg agama islam itu dijamin oleh perlembagaan negara, dari tindakan dan perlakuan dia, seolah2 pengetahuan dia tentang islam adalah "zero", seolah2 dia tak pernah berkawan dgn budak melayu, diasuh dgn segala keburukan tentang melayu dan islam. Kesimpulan ini saya buat berdasarkan kehadiran beliau ke majlis berbuka puasa tempoh hari, walauapapun alasan dia, ini bukti dia zero mengenai islam, dia dididik sedemikian rupa, kalau tidak masakan dia berskirt, sama juga dgn sorang lagi adun yg tidak mahu bersongkok.., juga yg bagi hamper haram pd pelajar melayu, kalau mereka ini pernah berkawan dgn org melayu, sekurangnya mereka tahu menghormati org islam, satu persamaan mereka ini adalah org DAP.. kawan tak kata semua DAP macam ni sebab LGE tahu byk pasal kebaikan dlm islam.
Wallahualam..

Katak Keramat berkata...

wahai para saudara sekalian, dan juga washad,

teringat satu ayat dulu, tah mana saya baca, "i might not agree with you, but i will defend your right to say it"

saya pun tidak setuju dengan banyak pendapat di sini tapi saya tetap baca sebagai menghormati pandangan pembaca lain, dan menghormati tuan rumah yang membenarkan jawapan munasabah diterbitkan.

merujuk saudara washab, teresa tidak menafikan pergi majlis berbuka dengan berskirt tetapi beliau masih hormat dengan agama dengan tidak memasuki kawasan masjid, cuma berada di luar perkarangan sahaja. lagipun, beliau memakai skirt panjang, bukan mini skirt panjang kat peha je. kalau berada diperkarangan masjid dengan skirt tak sampai ke buku lali menghina Islam, maka saya rasa, tibalah masanya semua orang Islam berkumpul dan membantah mana2 jalan yang berada di depan masjid kerana saban hari, akan ada ramai kaum ibu/wanita/puteri yang lalu lalang di depan masjid yang tidak memakai purdah.

percaya kah, kalau teresa pakai skirt panjang pun semasa majlis tersebut, pasti masih dituduh menghina Islam sebab tidak memakai tudung kepala semasa di masjid.

jikalau pakaian yang menjadi ukuran kesolehan seseorang itu, maka cetek sangatlah fikiran orang2 sebegini kerana ramai yang berpakaian cukup syarat tetapi perangai macam setan, maka orang sebegini patut dimuliakan hanya kerana apa yang mata nampak telah cukup syarat? pakailah mata hati selain dari mata kepala. cukuplah kamu semua disuapkan propaganda oleh jurucakap kerajaan.

"jual fitnah lagi untung dari jual kebenaran."

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya katak..

nowhere man berkata...

katak merepek:jikalau pakaian yang menjadi ukuran kesolehan seseorang itu - lu je yg cakap begitu, islam pun takde mengukur begitu, islam menyuruh tutup aurat,faham ?gua nak tanya lu, lu ni islam ke?

Katak Keramat berkata...

kakaka, katak memanglah bodoh. tapi katak mungkin akan ada di dunia ni bila manusia telah pupus ler. kakaka.

Islam tidak kita semua akan dihakimi. Tak payahlah nak berbalah terlampau sangat sedangkan akan ada Hakim yang menentukannya.

Jangan jadi hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong.

"Jual maruah lagi untung dari jual kebenaran"

aku berkata...

katak k tulis:Islam tidak kita semua akan dihakimi?-apekebenda yg engkau cuba sampaikan ni?

Katak Keramat berkata...

maaf, terlalu gopoh menaip

Pembetulan :- Di dalam ajaran Islam, tidak kah kita semua akan diHakimi?

aku berkata...

katak tulis:Pembetulan :- Di dalam ajaran Islam, tidak kah kita semua akan diHakimi?- setahu gua yg dihakimi di hari pembalasan kelak hanyalah mereka2 yg meninggal dunia didalam islam/iman(kalau ada yg lebih mengetahui, harap perbetulkan). kalau mati didlm kekafiran, nak dihakimi apa lagi?

Tanpa Nama berkata...

kira kalu katak ni mati dlm islam, kira akan dihakimi jugak ke ? Untung jugak jadi katak ni yer, tak cukup syarat utk sembahyang tapi lebih baik dari kapir yer ?

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...KATAK...lebih baik ngko cakap je pasai ur TERESA COCK...
TAPI kalu ngko mula buka MULUT BESAR enko pasai AGAMA....huhhh teruk betoi!!!

Aku takut KATAK nihh MAMPUIH TERKANGKANG gitu jeeeee....

ka-tik

Tanpa Nama berkata...

biarlah.. katak akan 'termatikatak' dan tidak dihiraukan lagi..nasib katak..