Isnin, Oktober 20, 2008

Ini lalang atau orang?

Sekejap ikut arahan Anwar, sekejap puji Dr Mahathir.


Sekejap setuju Muhyiddin walaupun salah, sekejap sokong Imam Hadhari dan mazhabnya.


Konon penyokong Najib, Tapi ikut telunjuk Dolah.

Macam mana lalang boleh bercakap ye?

Hairan ...

Oh ... orang rupanya ...


Pandai pulak senyum.

Macam mana senyum pun, orang yang macam lalang tak boleh masuk bergambar sama-sama ...


Itu pun ada juga sebatang dua terlepas.

Mana tukang kebun ... kasi tebas kasi bersih semua lalang ini.

35 ulasan:

braveiron berkata...

Tapi lalanglah yang paling susah untuk dibuang. Bagi round-up dia tumbuh balik, bakar lagi cepat dia tumbuh.
Jawabnya....bajak kasi bongkar semua akar lalang, salaikan akarnya tu. Komdian baru tanam tanaman yang membuahkan hasil yang elok.
Nica animation, tapi cepat bsangat tukar teksnya ke kira dan ke kanan.
Angin kuat sangat ke?

bugis berkata...

Lalang ada satu khasiat yang ramai orang tak tahu. Akarnya boleh direbus buat ubat darah tinggi! Tapi kenalah cabut lalang tu dulu. Kita kena korbankan lalang tu untuk dapatkan akarnya.....

Sir Taek Boon berkata...

lalang + orang = olang..
haiya.. cakap pun tatak betui mau jali pemimpin aa.. tatak bagut ini olang..

RHisham berkata...

>bukan olang lah, lalang orang lah.
>>lalang ni byk mudharat dr faedah, kena daun dia berdarah, bunga dia bleh wat orang kena asma.
>>>lembu kambing pon tak hingin, bagi anjing wat kambus berak pun anjing tak hendak.

Zubli Zainordin berkata...

Lalang pun boleh hidup lama dalam semua suasana...

tangansotong berkata...

Itulah susahnya bila jadi orang yang tiada pendirian teguh. Memang layak diibaratkan seperti lalang yang akan ikut kemana arah angin bertiup. Kalau ke timur, timurlah, ke barat, baratlah....

Che Moq berkata...

Lalang ni kena buang cepat..simpan lama bukan jadi padi pun..kalau tak nanti jadi sarang ular..

Tanpa Nama berkata...

Kini lalang tumbuh rata-rata.Susah mahu kasi dia mati kerana dia hidup ikut angin. Kita kena kawal itu angin supaya jangan tiup kuat-kuat supayaitu lalang tidak berluasa.Kita kena sien semua kawasan lapang supaya bunga-bunga lalang yang ditiup angin tidak dapat hidup. kalau orang hidup macam lalang kita panggil Jalang. Kalau sudah jadi Jalang akhirnya satu hari tentu jangkit HIV. Ini jalang kita kena cepat-cepat kita asingkan sebelum semua nanti kena HIV positif dan mati sebelum pilihanraya ke-13.

Che Moq berkata...

mohon "akar umbi" zahid ni tukarkan dia dari parlimen bagan datoh ke bagan lalang...

Anak Bulan berkata...

salam sin,

awak nak tukang kebun?

Pak cik tak larat menebas, pinggang dah nak patah.

tapi pakcik rajin cuci jamban surau..........

sukun berkata...

kasi tebas elok elok pastu kasi bakar ini lalang.. ini lalang boleh pukul orang ooooooo!

kluangman berkata...

Nazri menganggap Muhyiddin adalah calon terbaik Timbalan Presiden UMNO dan seterusnya layak sebagai Perdana Menteri suatu masa nanti secara semulajadi (asli - yang lain lain tiruan kot).

Nazri adalah indikator terbaik dan tepat untuk kita melihat aliran pengaruh dan kuasa semasa, Nazri bijak menghidu di mana ada 'rezeki' yang perlu dihinggap, dikerumun, disetiai dan kekal sehingga berkepentingan.

Nazri juga jenis pontianak yang suka menghisap darah tuannya sehingga kering kontang dan lemah longlai sebelum terbang dan berpindah ke tempat lain.

Ini bukan sahaja jenis lalllang yang tak makan saman tetapi juga ada kekuatan seperti lalat, langau dan anjing dalam menjejak dan menumpang 'kasih'.

Tanpa Nama berkata...

Tgk pemilihan MCA lagi bes, ada pertandingan semua jawatan, tak ada menang percuma. UMNO ni Pak Najib dgn Pak Muhyidin dah cukup pencalonan...bahagian yg tak mesyuarat lagi tu...calonkan lah org lain, baru lah bes sikit. Ni duk calon yang itu juga, tak ada visi langsung.

Piggy Singh berkata...

Yang pandai handle lalang ni orang kampung je, depa kasi itu racun paraquat, gerenti 6 bulan lesap, tak sempat bertanding next March.

play fool berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
low class mental berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
low class mental berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
winner berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
pemburu babi berkata...

amboii banyaknya babi hutan kat sini. guna nick yg berbeza tp tak boleh nak sembunyi ianya babi hutan yg sama. once a babi always a babi.

sapa kata org melayu ni miskin.ikut forbes ke? banyak org melayu yg lebih kaya dari Robert Kuok kalau kau nak tahu. bukan mcm kaum babi tu yg suka menunjuk kekayaan.

Tanpa Nama berkata...

Wahuiii... kekaum babi ni suka copy - paste comment ke ? Sah ler terlebih makan babi nieh. Tiada idea lain. Macam babi jugak. Makan najis sendiri.

WaShad berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Husin Lempoyang berkata...

Byk kena tebas kebun ... biasalah orang tak tahu hormat perlembagaan.

washad pun terpaksa dibuang, nanti panas sgt.

Sadiq berkata...

alamak sin.
apasal ko delete comment banyak sangat.. aku nak baca apa dia tulis..
biarla blogger lain yg "tiaw" dia kalau dia salah...

mamasita berkata...

Adoi!Sakit mata mengejar nak baca dari kiri ke kanan ke kiri..mujur tak juling!hahaha

cekka berkata...

Lalang kalu kasi racun rumpai makan masa 6 bulan baru mati, cara paling senang cari plastik tebal tutup terus.. gerenti tak naik dah..

Letting the time pass me by berkata...

memang susah nak baca animasi tu.. almaklumlah sekarang nie angin yang bertiup dah jadi angin puting beliung, kejap kekiri, kejap kekanan.. ini dah kira taufan greg dah nie...

Tanpa Nama berkata...

macam rais yatim jugalah

Dia ini CIA punya orang, yang kau olang tidak sedar.

Kerja dia melacur negara, termasuklah melokapkan anuar ibrahim sehingga gugur dari kerajaan, kerana rais tak puas hati konon anuar itu malaikat dari langit yang diambil oleh Tun.

betul-betul pelacur dan bukan lalang berkata...

Siapakah sebenarnya rasi yatim? Adakah dia itu lalang?

CIA

Ismail N berkata...

Ni lalang educated. Ada PhD dari UPM. Kalau setakat racun Mr Singh, lalang ni boleh tahan. Dah study di UPM lah katakan.

Bagus dibakar aje sampai hangus. Betullah Mamashita pening tengok lalang bergerak-gerak. Apa boleh buat..dah tabiat dia.

jawa peranakan berkata...

TEBAS TAK BEST BANG..MATI CEPAT..

LEBIH BAIK RACUN..DIA MATI PELAN-PELAN..LEBIH SEKSA DAN LEBIH SADIS..

TAK GITU?

Tanpa Nama berkata...

Biar pi kat dia (lalang)la..
Habis tempoh mati.
Yang tak syok tu, dia pula melahirkan lalang-lalang muda.

Tapi,
Bila sesak, lalang pun berguna untuk melepaskan hajat.

Baru padan muka, sesuai dengan namanya lalang.

(Menyampah Tengok Lalang dikalangan Manusia)

Alias Mohd Yusof berkata...

Lalang ni dia boleh survive sebab dia ikut angin, dia tak kisah condong ke mana pun yang penting dia boleh hidup.
Tapi kita kena ingat lalang tak ada harga, sekadar menyemaknya saja, tak ada siapa nak beli lalang.
Lain pula kalau pokok getah, dia tak condong ikut angin, kalau angin kuat dahan dia boleh patah. Ini kayu getah memang ada pendirian sendiri, sanggup patah dari mengikut angin.
Itu pasal pokok getah ada harga, dari susu hingga batang dia memang berharga.
Orang yang ada pendirian saja yang akan ada harga diri dan dipandang mulia.

Tanpa Nama berkata...

Di mana ada Lalang2

Di situ ada Belalang2

Di mana ada Belalang2

Di situ ada Pak Belalang

Di mana ada Pak Belalang

Di situ ada Ahli Nujum Pak Belalang

Di mana ada Ahli Nujum Pak Belalang

Di situ ada Ahli Nujum Negara

Ekonomi menjunam

Negara hancur & huru hara!

Tanpa Nama berkata...

..ooO yang itu...
..dia bukan lalang lagi dah
..TOK DALANG!

picolotikusmondoq

teja berkata...

Great one Husin.

This beladi Zahid Hamidi is SUPER DUPER LALANG BRAND! Thank you for this one.

I don't understand why ahli2 UMNO still nominating him!!! arghhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! Is it all about $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$?????

UMNO wl be dead by PRU 13 if we continue choosing our leader this way ):):):