Khamis, Oktober 16, 2008

Dunia ...Dunia ... (6): Baru Tahu?


Baru tahu?

Kali ini, Husin tidak lelong Syed Hamid. Siapa Menteri KDN sebelum ini ....? Apa ke bangang! Benda asas macam ini pun tak tahu.

Macam mana boleh ada niat nak sorok-sorok cuba tembak orang dan dapatkan pencalunan?

Kalau Husin jadi Menteri KDN, ini macam kumpulan Husin buat macam Magistret Labu. Masuk jail hukum kerja berat.

Yang tidur dan lalai dalam kerja, suruh ketuk ketampi di Parlimen.

Wow! Jual orang lagi untung dari jual unta.

* Oleh kerana ada orang itu dah umum undur, dia dah jadi maksum. Tak boleh dikritik. Kita kritik, kena marah. Walaupun dia tak betul, orang marah kita. Nak tocang lah dia. Leceh ...

15 ulasan:

coffee.and.sugar berkata...

salam kenal.pahit manis kehidupan seharian

naiad berkata...

memang mengarut la Hindraf ni.ramai juga mereka dari kalangan kaum India yang tidak menyokong Hindraf.tindakan mereka pada 1 Syawal yang lalu hanya memalukan diri sendiri.langsung tiada hormat pada perayaan kaum lain.

jika Hindraf tidak dibendung maka mereka nanti mungkin Hindraf akan lebih melampau dari sekarang.perlu ditegaskan bahawa mengharamkan Hindraf bukanlah untuk menunjukkan sifat rasis kepada kaum India.cuma hanya untuk menjaga kestabilan negara.kumpulan pelampau yang bertopengkan agama Islam juga pernah diharamkan sebelum ini.

azlan berkata...

UMNO - dikaitkan dengan orang melayu
Hindraf - dikaitkan dengan orang India.

tapi bukan semua orang Melayu sokong UMNO dan bukan semua orang India sokong Hindraf.sedarilah hakikat ini.

Hindraf pergi rumah terbuka Anwar tanpa melaungkan ""hapuskan ISA"" dan ""bebaskan pemimpin kami"".memanglah tak jadi apa-apa.yang dirisaukan di PWTC jika terjadi apa-apa.dah lah ramai budak-budak kecil waktu.kalau terjadi apa-apa yang buruk masa di PWTC,siapa yang hendak dipersalahkan?.

tolak UMNO dan Hindraf ketepi buat seketika.jika kita lihat sifat rasisme masih wujud dalam masyarakat kita tanpa mengira ideologi politik.bukannya saya kata semua orang itu ada sifat rasis cuma ianya masih wujud sehingga kini.

kita tanya diri kenapa jadi begini.Melayu rasa ditindas oleh kaum Cina dalam mencari peluang pekerjaan,Kaum Cina rasa ditindas kerana tidak peluang sama seperti kaum Melayu dan kaum India rasa ditindas oleh kaum Melayu dan Cina.

sifat rasisme wujud bila ada perasaan sangsi terhadap bangsa/kaum lain.sangsi dan takut jika hak diambil oleh kaum lain.

ingat yang dalam masyarakat kita masih ada Melayu,India dan Cina yang baik dan bagus.

Tanpa Nama berkata...

Bukan takut HINDRAF bertindak melampau....tapi TINDAKAN BALAS DENDAM kerana kacau PERAYAAN ORANG.

Balas balik je....Nanti bila THAIPUSAM ke pi kacau sket anak tangga Batu Caves tuhh...hahhh beloggok jatuh..nihhh cara kalu NAK BALAS balik apa yang depa buat....

Jika kerajaan tak bertindak takut DEPAVALI nihh ada orang lain balas lakkk!!!

(tunggu depa-raya)

kluangman berkata...

Pengharaman Hindraf merupakan hadiah kepada kaum India yang berugama Hindu yang akan merayakan Deepavali tidak lama lagi.

Kaum India harus merasakan itulah hadiah istimewa kerajaan kepada mereka kerana kerajaan masih mengiktiraf ramai lagi dan majoriti orang2 kaum India di
Malaysia adalah orang2 yang menyintai keamanan walaupun tidak menyokong kerajaan sepenuhnya. Jika orang2 Melayu dan majoriti rakyat menganggap kaum India di Malaysia sama ganas dan jahat macam Hindraf maka bererti mereka akan dibenci dan tindak balas akan berlaku ke atas mana mana saja kaum India jika tiadapun kaitan dengan Hindraf.

Soal diskriminasi kaum bukan sahaja berlaku kepada India dan Cina tetapi juga kepada Melayu dan pribumi lain, masing2 merasa kerajaan dan parti yang mewakili mereka tidak memperjuangkan hak mereka, dan inilah kesempatan yang diambil oleh pembangkang yang berhati syaitan dan pelesit untuk melaga lagakan kita.

Jika kita percaya kepada pembangkang dan Hindraf, teruskanlah kerana harga yang kita kena bayar nanti terlalu mahal dan takut2 kita lebih menderita dari sekarang.

Kesenangan dan kekayaan diri sendiri bermula dengan diri sendiri dan bukannya sangat bergantung kepada kerajaan dan parti.

twinkle_star berkata...

;p
salm knlan
singah2 lah blog sy..

kluangman berkata...

Sin, tolong siarkan puisi 'Ratu Anjing; Yang Melengking Itu' seperti diterbitkan di Utusan Malaysia hari ini. Sajak karya Dr Ibrahim Ghaffar itu asalnya dibacakan di majlis baca puisi Persatuan Penulis Nasional (Pena)-Dewan Sastera baru-baru ini kini dipertikaikan DAP yang sudah panas apabila orang melayu mula bangkit menentang.

Mungkin antara bait yang terdapat dalam puisi tersebut adalah seperti berikut:

kheng kheng kheng
salaknya..
yekk yekk yekk
beraknya
kokokokokok...
salaknya terbatuk
di teres teresa tua..

Anjing tua uncle Lim
kadangkala dipanggil 'kit'
waktu siang pun sudah belengas
dengan kain kain turban
yang usang dikerusi malas.

Anjing tua yang diganggu azan
resah kerana tidor keseorangan
di pohon suu kun mengadu nasib
rebah menyembah bumi.

Agaknyalah..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Aku rasa kumpulan Hindraf adalah lebih besar dan teguh daripada parti yang kian sepi yang di pimpim oleh seorang Dato sami itu.
Kekuatan Hindraf adalah terbukti tanpa was was apabila mic kalah teruk mana berok kena belachan di tempat sendiri.
Tahniah kepada PR kerana Hindraf akan bersama mu.
Syabas kepada umno kerana engkau di benci untuk 7 turun termurun.

DNL berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
hindra berkata...

Memang patut diharamkan hindraf ni. Kerja lain takda, buat kecoh je pandai. Kumpul ramai2 tunjuk kuat. Benda kecik jadi besar. Benda asal aman jadi kecoh. Menyusahkan orang je.

jawa peranakan berkata...

ITU LA..

SALAH KITA JUGAK..

KENAPA KITA GATAL2 PERKENALKAN 'DEEPA-RAYA'..

SEKARANG NI KITA TAK RAYA..DEPA JE YANG RAYA..

PADAN MUKA KITA..

Pesanan berkata...

jawa peranakan

itu khairy yg ajar. dia bukan melayu

itulah melayu suka ajak negotiate ... lama2 tolak ansur!

blacknight berkata...

memang MDN tu ngok , hind baru draf , bila dah ada hind dia teruslah wat aktiviti , dan dia patut juga di haramkan kerana , baru draf dah nak hind ..... mana boleh .....

Husin Lempoyang berkata...

DNL

alamak lu tulsi punya best lah brader.

kena lah ikut undang2 rumah ini.

tapi ana tak haramkan macam hindraf.

ente cuma ken acium bau saja.

braveiron berkata...

Macam-macam dah HINDRAF lepaskan tetapi pemimpin buat deekkk je.
Dah hampir setahun gagak-gagak ni buat hal sampai masuk rumah orang pun tak reti ketuk pintu baru nak ambil tindakan dan amaran sahaja. Pekap yang ada tu lagi tujuh tahun.
Kalau perlu pekap 1,000 pekap seribu. Kalau perlu hantar balik ke India humbankan mereka ke sana.
Yang tak sedar diri ialah Tok Haji Hadi Awang Dondang pergi sokong orang kurang ajar. Dengan Hadi sekali boleh hantar ke India.
Tak pernah dalam sejarah negara ini Majlis Raja-raja keluarkan kenyataan mengenai kontrak sosial. Ini Tanah Melayu! Semua patut faham. Yang si Khalid kata boleh kritik lagi tu buat apa.
Layaklah dia jadi MB, Menteri Beballll!