Isnin, Oktober 06, 2008

Ingatkan Si KJ Ultraman, Rupanya Autaman


Utusan Malaysia Oktober 6hb, 2008

Kekuatan sendiri – Khairy

REMBAU 5 Okt. – Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin berkata, beliau menawarkan diri untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda berdasarkan pada kekuatan dirinya sendiri dan bukan kerana pengaruh pihak lain.

Menurut Khairy, beliau berharap semua perwakilan yang akan bersidang mulai 9 Oktober ini dapat menilai dirinya kerana kredibiliti serta kekuatan beliau sejak menjadi Naib Ketua Pemuda empat tahun lalu. ...

Bunyi okay so far ...

The Star, Sunday October 5, 2008

Khairy firm on Umno Youth chief bid

By SARBAN SINGH

REMBAU: Umno Youth deputy chief Khairy Jamaluddin will go ahead and contest the top post in the wing even if the party president decides not to defend his position during the party polls next March.

Khairy, who is also Rembau MP, said although Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi was his father-in-law, he had never relied on Abdullah’s position to garner support.
Ha ha ha ... biar betul.

I have never used my father-in-law’s influence for personal gain. I will be banking on my record as deputy chief for the past four years and for the party work that I have done,” he told reporters Sunday when met at his Hari Raya open house at Kg Gadong near here. Also present was his wife Nori Abdullah.
He he he ... Mak Ai ... pecah perut aku?

“The Youth will decide who they want as their leader.”

On Sept 26, Abdullah had said that he would decide by Thursday -- when the 191 Umno
divisions start nominating leaders for the top party posts -- whether he would defend his position.

Khairy rubbished claims by critics that he was banking on his ties with Abdullah to win the wing’s top post, adding he had the credentials to lead including being campaign director for the Barisan Nasional Youth in several by-elections.
Ha ha ha ha ... memang melucukan. Tak boleh cari makan Husin Lempoyang.

Husin ingat Ultraman, rupanya Autaman.


Nah .... ini kau juga yang cakap.

Sambung laporan tadi.

He also hoped party members would not resort to money politics as this would destroy the party
Yang ini Husin ketawa lagi besar ... koh koh koh kah kah kah. Masing-masing bawak balik duit raya seribu sorang masa beraya Rembau, mana nak sorok?

Autaman ... Lagi untung dijual dari jadi Ketua Pemuda. Wow!

17 ulasan:

LensaPR berkata...

Kalau pemuda umno pilih malaun ni juga, ilamat Umno nak guyuplah ya syeikh husin

Tanpa Nama berkata...

dia ular besar, putar alam. hahaha ada juga orang macam ni kat dunia. Encik/ Datuk Sin, macam mana nak buat dia ni sedar diri. dahlah hancurkan Umno. Saya dan kawan2 dlm bhgn korporat menyampah, meluat ..... bila tgk dia dan kenyataan bodohnya. Ramai kenalan saya yg tak oxford lebih bijak drp dia, lagi satu dia cuma publish comment yg menyebelahi dia dlm rembau.com. nampaklah mcm org suka kat dia...

Tanpa Nama berkata...

Ini budak betul punya bangsat. Dia ingat ini zaman batu ke nak auta cam ni? orang semua simpan klip ucapan dia di-NST yang mengatakan dia menggunakan pengaruh bapak mertua dia untuk melakukan sesuatu.

Aku kalau jumpa dia mesti aku kasi...haaaaak tuuuuui lekat kat muka dia!

lebih percaya ular berkata...

Harry Boy yang baru menubuhkan MANBRAF (Malay Right Action Force atau Barisan bertindak Hak-Hak kaum Melayu Bumiputra) telah membuat tuntutan berikut kepada kerajaan India dan Cina :

1.Sebuah Rumah untuk setiap keluarga
2.Sebuah kereta Mercedez ataupun BMW untuk setiap keluarga (anda pilih mana yang berkenan)
3.Sebuah TV 43 inchi LCD jenama sony untuk setiap keluarga
4.Wang hantaran berjumlah €2,999,999.99 untuk setiap keluarga

Menurut Harry Boy lagi ini saja lah sumbangan nya yang ikhlas terhadap kaum melayu yang tertindas selama ini.

Maka sesiapa yang menyokong perjuangan Harry Boy,
sila isi borang yang terdapat di pejabat pos yang terdekat.

lebih percaya ular berkata...

makkhal sakhti (mangkok sakti)

pakteh berkata...

Betoika tak guna kuasa bapak? Jika dibandingkan dengan rakan yang sebaya KJ, memang dia ada kekuatan sendiri tetapi kerana perasaan tamak dan rakus telah sebati dalam diri, kelebihan yang ada pada KJ disia-siakan begitu sahaja. Bayangkan jika selepas berjaya menggapai kerusi no 2 dalam pemuda, KJ membuang semua sifat2 rakusnya...sure hari ini beliau menjadi idola untuk membawa keluar pemuda UMNO dari kemelut yang melanda. Sayangnya...KJ bukan sebegitu, Segala kemahiran yang ada, kepandaian yang dimiliki, rangkaian rakan2 yang dibina digunakan untuk naik dgn cepat...hasilnya...orang meluat dan benci dengan nama KJ. memang betoi ramai juga yang kagum dengan KJ tapi pandangan orang awam sebaliknya. KJ cuba nak daki tanggga dalam UMNO seperti mentornya Anwar...
p/s: Harap2 selepas Amerika dpt memiliki Anwar....jangan pula KJ terikut2 walaupun skang ni dia dan jadi konco Singapore. tapii...singapore tu bukan konco amerika kaa...???
betoika...?? betoi la kot

Tanpa Nama berkata...

KJ tu baik apa.Kalau tak takkan boleh kahwin dengan cicit ulama...hhm..perempuan baik untuk lelaki yang baik.Atau,dua-dua tak baik!Termasuklah dengan cucu ulama tu sekali.

Selamat Raye.

kluangman berkata...

Sebagai menantu kepada Imam Besar Hadhari, saya menganggap kalian agak keterlaluan dengan KJ yang tidak mungkin tidak mewarisi sikap2mulia bapa mertuanya. Bukankah salah satu tugas KJ ialah membantu bapa mertuanya mencari Al-Ghazali. Bukankah itu 'jihad' namanya.

Jika kita kita melihat wajah anak muda ini dan petahnya bila dia bercakap, ketrampilannya, karismanya cukup ternyata luar biasa dan beraura. Agak terlalu tinggi untuk saya katakan bahawa kehebatannya seperti Berek Obama tetapi ciri cirinya sudah ada.

Mukhriz dan Khir Toyo bukanlah lawan yang digeruninya. KJ lebih sukar dan kalah badi jika 'tokoh' ini turut dicalonkan..apa kaitannya tokoh ini dengan Rais Yatim..
http://kluangmanexpress.blogspot.com/

nyemah mulya berkata...

alah sin...aku tak pernah percaya dgn si kj autaman tu...first time aku dengo ucapan dia kat tiwi kata nilai dia dgn kekuatan dia sbagai naib ketua umno tu...aku dah nak termuntah dah.......

kekuatan hape nye...kekuatan dapat jawatan tinggi dgn cepat tanpa bertanding?? dia perosak umno jek..klau pak lah nak pencen..dgn si KJ ni skali kena pencen..baru umno selamat.

Tanpa Nama berkata...

Lancaulah KJ ...tanah dah gali dah ..tinggal campak je si bangsat ni kat dalam ...tanam hidup2 bosssssssssssssssss

Mankanan berkata...

Anwar lagi hebat! Super duper autaman... Lagi hebat kekuatan 'auta'nya. Satu dunia di'auta'kannya.. Fuh!!!

My Raison D'etre berkata...

Dia terlupa la tu Sin.

Kuat jangan tak kuat.

Apa yang kuat?

Salam.

PS: duit raya ribu - ribu? Tak keja tak yah kasi kalau ikutnya. Mana nak cekau duit.. :)

roti john berkata...

hoi!!

siapa kata KJ tak kuat?!

dia kuat tau..

kuat tipu..

PS-dan kuat main..

usain bolt berkata...

KJ = Kuat Jilat..

Pak Malau berkata...

Pemuda-pemuda yang nak pilih KJ mau dok ingat la, KJ boleh janji macam-macam, tapi tanya dulu, boleh ka KJ tunai janji dia kalau AlBodowi sudah terjun telaga?

AlBodowi pun sebelah kaki dah dok dalam telaga dah.

Tanpa Nama berkata...

Walaweiii.. semua dok taknak KJ.. bagus tu.. tapi kawan rasa kemungkinan KJ menang jawatan KP adalah tinggi.. ramai2 yg taknak KJ ni, sapa yg ada hak dlm pemilihan? Kalau bercakap ajer ada suara tapi tidak layak memilih maka tak ubah macam kucing mengiau jer. Kalau difikir scara logiknya.. dari segi percaturan politik, KJ memang akan menang. Org slangor kata sokong KT, org utara sokong Dato Z atau Mukriz, org kat kelantan terenganu pahang pakat bahagi undi sikit sorang, belah melaka, nogori 9 belah mana? Org johor mb majoriti pergi ke Mukriz, tapi perlu diingat disetiap negeri, di kebanyakan bahagian, KJ dah taja ramai calon2 perwakilan, iaitu mereka yg akan menentukan kalah menang, siapa yg akan diundi, siapa akan dipilih sbgai ketua pemuda umno. Memang benar kebanyakan akar umbi, majoritinya tak mahu dan tak suka KJ tapi mereka bukan org menentukan, bukan org yg ada hak mengUNDI. Ini dunia politik, pemain yg bijak mengatur akan menang, itu realitinya, Ketua2 Pemuda bahagian tiada sapa tahu sapa akan undi siapa, mulut dgn hati boleh tak sama, yg lebih dasyat lagi, tangan yg memilih nanti pun boleh lain dgn mulut, lain dgn akal, lain dg hati.. maka jika benar tak mahu KJ menang, cuma satu cara aje yg ada.. pertandingan kena satu lawan satu.. kalau byk penjuru.. KJ akan menang..
satu satunya yg tidak memihak kepada KJ adalah penanguhan dari bulan 12 ke Mac tahun depan.. masa yg lama ini memungkinkan ada hati berubah kalau KJ tidak menjaganya betul2.. ya lah kalau lama2 byk la umpan nak kena sediakan.. kalau kurang umpan nanti ada lah yg merajuk...tak gitu?

pistolair berkata...

Rosmah Bakal Perdana Menteri Malaysia? – Bahagian Satu: Belanja Lumayan, Anak Suami Tak Dilayan

Sebelum rakyat dan ahli-ahli UMNO memberi sokongan kepada Dato' Seri Najib Tun Razak sebagai Presiden Parti dan Perdana Menteri negara, wajarlah tingkahlaku dan dosa anak Perdana Menteri kedua Malaysia ini diselidiki sepenuhnya. Tolak ketepi dahulu kebarangkalian pengbabitannya dengan pembunuhan ngeri Altantuya Sharibuu yang mengaibkan kerajaan Malaysia di mata dunia. Imbasan ringkas sejarah busuk Najib dan isterinya Rosmah sudah cukup untuk mengajar kita betapa bahaya parti dan negara jatuh ke tangan gandingan suami-isteri (atau lebih sesuai, ISTERI-suami) ini.

Belum sempat keperitan hati keluarga mangsa-mangsa Helikopter Nuri diubati, kronisme dan nepotisme Najib-Rosmah terserlah dengan penggantian Nuri dengan Eurocopter, meskipun ia merupakan model paling mahal sejauh 25% dan tidak diuji medan perang. Mengapa Najib sewaktu menjadi Menteri Pertahanan sekian lama enggan memeterai perjanjian untuk Sikorsky Blackhawk yang jauh lebih murah dan mempunyai rekod cemerlang di zon-zon perang?

Jawapannya datang dalam bentuk seorang adik bernama Nazim Razak yang muncul berkecimpung dalam isu-isu pertahanan negara sungguhpun merupakan seorang arkitek. Dengan rangkaian luasnya dengan pencipta-pencipta Eurocopter, Nazimlah sebenarnya yang menandatangani perjanjian Eurocopter sekaligus meraih komisen besar sewaktu rakyat Malaysia sibuk memikirkan kos sara hidup yang kian meningkat.

Yang cukup membimbangkan kita, sebenarnya bukan Najib yang berkomplot langsung dengan adiknya Nazim dalam hal Eurocopter ini. Tetapi isterinya Rosmah, yang berkelakuan seperti wanita sihir atau "witch" dalam cerita kanak-kanak Inggeris! Rosmah cukup bijak; wanita durjana ini menghabiskan wang yang diberi Nazim, untuk bersuka ria di London. Siapa tak kenal Rosmah dan perangai borosnya itu di negara perantauan. Dalam satu kes, cukai-tambah-nilai sahaja dilaporkan oleh penguatkuasa di England sebanyak 50, 000 pound (sekitar RM350 000)! Jika cukainya yang tak sampai 20% pun sudah bernilai RM350 ribu bayangkanlah berapa tinggi nilai sebenar perbelanjaannya.

Tak cukup lagi dengan keborosan di kedai-kedai mewah di London, Rosmah juga menghabiskan RM 500 ribu untuk pembedahan plastik dan botox di London tahun lepas. Jika tak percaya, lihat sajalah wajah wanita sihir itu dulu dan sekarang; mustahil cukup tempe di Malaysia ini!

Mungkin sikap Rosmah ini tidaklah memeranjatkan, jika kita lihat sejarahnya yang lampau. Sudahlah mencuri suami orang (Najib pada awalnya berkahwin dengan Tunku Puteri), Rosmah cuba sedaya upaya menghalang Najib untuk menghadiri majlis akad nikah anaknya sewaktu bersama Tunku Puteri, Nizar Najib bersama anak usahawan mahsyur dan bekas Exco Wanita UMNO Malaysia Dato' Maznah Hamid. Kuatnya pengaruh Rosmah ke atas suaminya, Najib hampir-hampir akur dengan saranan Rosmah untuk tidak ke majlis tersebut.

Setakat ini sahaja bahagian satu siri Rosmah Bakal Perdana Menteri Malaysia. Tiga isu yang dikupas setakat ini:

1) Perjanjian kronisme Eurocopter yang menguntungkan Rosmah
2) Perbelanjaan lumayan Rosmah di London (wang rakyat!!)
3) "Queen Control" hinggakan perkahwinan anak sah Najib pun tidak direstui