Isnin, Januari 12, 2009

Siapa Tikus Yang Diumpan Dengan Labu?


Poster SD Watch di atas menarik. Sime Darby dan Airasia mengumpan labu (Labu LCCT dan IJN) kepada tikus untuk masuk perangkap.

Tikus yang kurang cerdik saja yang terperangkap dengan kata manis si koliang. Jangan percaya nama dia macam Portugis, sebenarnya Hindraf. Ada juga terperdaya dengan auta si koliang untuk mementingkan diri sendiri. [Tolong brader-brader perbetulkan perjalanan kawan kita ini]

Ada yang tolong pertahan si ular putarbelit. Dah banyak hutang itu, banyak hutang la. Apa cerita nak kata dia pengurus baik. Dah hutang banyak tu, nak buat projek RM1.6 billion? Giler ...

Ini dah kes tikus baiki labu dengan diri sendiri diperangkap dengan tarikan labu. Siapa yang tikus yang baiki labu. Pasti tikus ini macam jenaka Labu Labi berikut:

Kisahnya Labu terjumpa Labi membawa sesuatu. Dia bertanya, "Ape yang ko bawak tu Labi?"

"Ayam Labu oiii...," Labi menjawab.

"Haa ... ape kate ko teka berape ekor ayam yang aku bawak ni. Kalau tekaan ko tepat, "kedua-dua" ekor ayam ni aku bagi pade ko. Setuju..?"

Labu hendak juga mencuba.

"Boleh jugak. Emmmm... tiga kot..?"
Baik si Labu, baik si Labi sama-sama "cerdik".

Dengan demikian, perlu difahami apa yang dicakap si Tony koliang ini hanya tipuan. Banyak tak masuk akal untuk dibina dan membazir. Banyak persoalan, demi persoalan, demi persoalan, dan pasti lebih banyak lagi persoalan.

Siapa dia tikus-tikus "cerdik" macam Labu Labi ini? Siapa lagi kalau tak Dolah dan Musa.

Dolah main ikut saja. Dia ingat ini akan jadi legasi. Lupa kah bahawa kerajaan sudah bina dan hampir siap lapangan terbang antarabangsa di Baru Berendam, Melaka . Negara besar ini, airport begitu banyak.

Dia tidor lagi dalam kerja nampaknya. Tak tahu apa dia sign. Jangan-jangan dia sudah tersign kontrak membina LCCT baru kepada Scomi.

Si Musa pula ... Musa ... Musa ... kerja kamu ni menjahanamkan saja. Dari Memali, ke Iskandar Malaysia, hingga menyokong pembatalan DEB di Iskandar. IJN nak di swastakan dan sebagai Pengerusi Sime Darby di pandang paria.

Main ikut apa dikelentong budak-budak macam Hisham Hamdan. Memang layak kamu di panggil Musang ... perosak.

Tikus yang paling bakal dek diperangkap oleg Tony Loliang ini adalah rakyat jelata

Sebelum bertambah rosak negara dirosak Labu dan Labi yang mudah ditipu Tony Koliang, Husin ajak anda semua letak logo atas atau logo-logo bawah ini. [Husin suka logo kencing. Memang kedua-dua kaki kencing.]



Siapa pegang syer dalam Airasia? Satu-satu Sime Darby ni ... Siapa ahli Lembaga Pengarahnya? "Cerdik" betul, baik resign la!

Wow! Husin boikot perosak dan penyokong perosak Gaza. Gantikan mesh kentang Amerika dengan mesh labu ... tempatan dan sedap.

20 ulasan:

Tok Uban berkata...

Ala sin......takkan kau tak faham...semua tu ada MASYUKKKKKKKKK......

Tanpa Nama berkata...

Baik Dolah baik Musa ... dua-dua sama bodoh senang kena tipu, eho sombong, dan pendengki ya rabbi.

Jual Husin jual ...

Tanpa Nama berkata...

semua demi untuk kerana nak membantu hamba rakyat, huhu

Gelombang Rakyat berkata...

Husin Lempoyang,

Waa, the connection is very connectedness man.

Must make sure got a lot of water before doing what the cartoon suggested.

Otherwise, congested.

How Unta to berak?

MENGKARUNG JINGGA berkata...

Tuan Husin,
Ana fikir Tuan ada betullah. Itu Airport Melaka betulkan dulu. Banyak wang habis untuk upgrade the airport. Sikit lagi nak siap.tapi belum siap.Kesian...
Melaka ialah pusat pelancungan. Bila pelancung sampai Melaka, slowly naik teksi boleh pergi ke N9..No problem punya.

Tanpa Nama berkata...

Alahai KJ banyak temberang, kentut bau macam telur tembelang...baunya sampai ke KT...500km...dibawa monsun Cina Selatan...

Alahai KJ...Kopi Janda...jemput minum bang...bukan nak mengoda...cuma nak berniaga...

Tanpa Nama berkata...

Tuan Lempoyang,

Dipelusuk India sana, ada segelinitir manusia yang memuja tikus-tikus sebagai Tuhan mereka..(benar saya tengok gambar yang dikirim melalui email).

Saya tak pasti la kot-kot Tikus Pujaan itu curi naik Air-Asia dan mendarat dipekan Labu untuk buka cawangan pemujaannya..


picolotikusmondoq Islam

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Ayam tidak ada ekor . Kalau bontot ayam adalah . Orang jawa panggil tongkeng . Jikalau ayam kena sakit berak kapur , toya muka ayam tu. Kalau nak tengok macam mana muka ayam kena berak kapor ko tengoklah muka KJ . Sebijik macam tu .
Jikalau En. Zubli Zainordin nak tau macam mana unta berak ko tengok muka Dollah . Nyampah ...

Tanpa Nama berkata...

bang using,

pasal lcct ngang ijn ambe rase ok doh sing,hirukdoh semelay sia,cuma ambe dok tunggu kok2 abang using buleh buak posting pasal FELDA dang anok2 serikak dia jah hok mung dok wak posting lagi,mung tak dok kaki ke kak FELDA tu hok buleh pecoh lubang.
ooooo ganah ayak ngobok jambul,tapi ambe sokong 110% pasal ambe memang dok berahi ke si KJtu.

Tanpa Nama berkata...

Husin,

Ko memang hero lah. Kasi bogel habis2 sapa yang nak mengkhianati negara kita, tak kisah a musang ke, tikus, kera ke, anjing ke, khinzir etc

Tanpa Nama berkata...

pakatan babi strategy

1. Jointkan semua kompeni kelapa sawit jadi satu.

2. Lantik orang2 bodoh mcm musang jadi CEO.

3. Bankrupkan - bailed out.

4. Panggil babi2 asing beli syer.

5. bagi guru babi2 yg tak ade otak jadi CEO.

Tanpa Nama berkata...

mula2 synergy drive (nama pun dah copy hybridSD kereta toyota..

gadai..gadai..gadai...habis hak tanah & sawit Melayu bagi koiang labu..

mcm shahidan 'meletakkan bangunan MPK' dibelakang.

Tanpa Nama berkata...

Brother,

Siapakah bekas Menteri yang sibuk nak bertanding untuk jawatan naib presiden Umno, tetapi sedang bercuti di Bahamas sekarang ni?

Pemimpin-pemimpin Umno lain sedang sibuk berkempen untuk Calon Barisan Nasional menjelang pilihanraya kecil Kuala Terengganu Sabtu ini, tetapi bekas Menteri ni sedang bersantai dengan ahli-ahli keluarganya di Kepulauan Bahamas yang memang terkenal sebagai destinasi pelancongan.

Yang lain sibuk berkempen siang-malam, sipolan ini sedang menikmati angin sepoi-sepoi bahasa di tepi pantai. Alangkah bahagianya hidup.

Perwakilan Umno patut menolak pemimpin seperti ini. Sudah banyak sangat kes sipolan ini. Batu dan kayu sahaja yang sipolan ini tak makan, yang lain habis dimentedarah...

Pantun untuk Dato' Seri Najib:

Bercerai sudah bertalak sudah
kasih sayang ditelan waktu
Mencuri sudah, meraba sudah
Takkan nak simpan sipolan begitu.

Pian Gombak.

Tanpa Nama berkata...

musa ni memang satu orang anak haram besaq ...

Tanpa Nama berkata...

Brother,

Pulau Bahamas tu bukan setakat boleh pegi cuti aje...tempat simpan duit bawah meja yg 5%, 10% tulah...bukalah akaun kat sana tentu org tak boleh kesan punya...

Kalau kena halau dari Msia ke, atau syarikat kat Msia bankrap ke...lu bolehlah pakai duit haram yg disimpan kat Bahamas ni...tak kena cukai...tak kena kesan...

Org Kampung Bijak.

Tanpa Nama berkata...

babi lah korang sume..

hidup umno

Tanpa Nama berkata...

sin jangan jeles kat AA. AA buat bisnes penerbangan, kenalah ada lapangan terbang. lagi banyak lagilah bagus. kalau boleh sebijik kapal terbang, satu lapangan terbang.

Usin cuma bisnes unta. unta tak perlu lapangan terbang, cuma lapangan unta aja. bolehlah usin cuba mintak tanah untuk buat lapangan unta, mungkin sesuai di rembau. bolehlah unta usin berkawan dengan beruk rembau.

Tanpa Nama berkata...

KAMI TIDAK AKAN MENGUNDI BN DALAM PILHANRAYA KECIL KUALA TERENGGANU PADA JANUARI 17 INI SELAGI PROJEK LCCT DI LABU (KLIA@EAST) TIDAK DIBATALKAN!

INI ADALAH JANJI KAMI!

Tanpa Nama berkata...

tanpanama,

engkau boleh jalan la..kau tak undi pun takpe, org cam kau ni campak kat sg klang lg bagus..


Wak Jenggot

Tanpa Nama berkata...

Tangan-tangan hitam manakah yang memainkan peranan ? Musa Hitam??????????