Jumaat, Jun 05, 2009

Kisah dalam terowong keretapi


Menteri Besar Selangor dan beberapa exco kerajaan negeri pergi ke satu persidangan yang dianjurkan oleh satu Yayasan Jerman di Geneva, Switzerland.

Habis persidangan, Khalid Ibrahim, Hasan Ali, Azmin Ali, dan Elizabeth Wong sorok-sorok ambil peluang untuk bersiar-siar sebelum bertolak balik esok hari. Mereka tidak mahu Speaker Dewan Teng Chang Khim ketahui.

Teng sudah peringat supaya berhati-hati kerana khuatir diketahui Khir Toyo tahu dan digunakan balik ke atas mereka. Mereka bercadang nak mengenakan Khir Toyo dalam Selcat. Tak kiralah pejabat MB tak ada kena mengena dengan keputusan KDEB dan Balkis. Orang ramai tetap akan salahkan Khir Toyo.

Semasa mereka menaiki keretapi untuk ke satu kawasan pelancungan, keretapi masuk ke dalam terowong bawah bukit. Keadaan menjadi gelap seketika. Semasa itu terdengar bunyi ciuman yang kuat dan diikuti dengan bunyi tamparan.

Keretapi keluar dari terowong dan keadaan terang kembali. Hasan Ali dan Elizabeth Wong kelihatan terpinga-pinga. Khalid IBrahim kelihatan sedang tunduk sambil tangannya memegang pipi yang agak merah seolah-olah ditampar. Semua bersikap diplomatik dan berdiam berfikir dalam hati saja.

Hasan Ali berfikir, "Orang-orang PKR ini semua mesti nak cuba-cuba Elizabeth Wong. Dah tahu cerita peribadinya yang senang. Mesti Khalid Ibrahim nak cuba cium semasa dalam terowong tadi. Dia memang ada cerita dio pejabat dulu. Patut dia kena tampar."

Elizabeth Wong pula berfikir, "Mesti Khalid hendak cium aku dalam terowong tadi. Tersalah cium Hasan Ali. Padan muka kena tampar."

Semua ingat Khalid Ibrahim yang cuba-cuba tetapi dalam fikiran Khalid lain pula. Dia agak kesal, "Celaka betul, mesti Hasan Ali mulut murai ini nak cuba-cuba kat Elizabeth. Dia ingat aku dan terus tampar aku."

Azmin Ali sambil senyum berfikir, "Kalau keretapi ini masuk satu lagi terowong, aku akan buat satu lagi bunyi cium dan biar Khalid Ibrahim kena sepak lagi."

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pak Hussin

MEmang class..., nak mintak permisi sambong....

Anwar Ibrahim teropong kat balik pintu kegirangan berkata " camtulah sayang Abang!!!"

Cepo

MONCEH berkata...

SALAM SIN,
MACAM CITE DALAM LIF JE SIN

amirhamzah64 berkata...

salam bro,

sekali lagi khalid kena penampo, hilang la gagapnya bro. hehehe

nuar bekas banduan berkata...

Heee dalam makna tu bang husin satu peluru 4 yang kena.

zizOu21 berkata...

mmg claz la citer ni..
kalo btl2 jadi, boleh khir toyo letak dalam blog dia pulak.. hehe.. jgn marah haa..

Amran berkata...

Hehehe ... azmin mmg nak jadi mb, tapi cerita salah sikit. Dia kenakan khalid dgn mengenakan eli wong.

Tanpa Nama berkata...

cantek r bor...
nie r citer yg plg best dr bro utk mgu nie...

Tanpa Nama berkata...

cerita cedok la ni...lambat seminggu...

Tanpa Nama berkata...

biasalah tuu.....biasalah tuu...(kata2 anwar lepas belasah buntut....) hehehe......

Meor.

otak kuning macam kunyit berkata...

kalau eli wong yang tampo teman,teman sanggup hadap pipi teman bieo si eli tu puas. pas tu teman tampo di balik tapi bukan kat pipi, tampo tempat lain pulok. teman piki tentu eli tak kesah...hek.hek.hek.

Beruang Madu berkata...

Hahahahahhaha... boleh ker macam nih?? apa cerita?

The Czar berkata...

tak ori la beb. joke basi.