Ahad, Jun 21, 2009

Tak bule puji Tok Guru sampa gitu


Komentar ana, Azhar Abdullah ghoyak pasa komen di Harakah. Baco bawoh:

Misalnya di Manek Urai, Wan Rahim terkejut apabila ada seorang imam di masjid Mukim Manek Urai menganggap seolah-olah mendapat pahala apabila memandang poster Tuan Guru Nik Aziz.

"Inilah bukti gambar Tok Guru mempunyai nilai yang tinggi di kalangan rakyat beliau," katanya ketika dihubungi.
Dema di MyKMU sindir. Kecek gitu serupo gamba atah.

Mu nok politik, suko hati demo. Sampa ghoyak tengok gambar dapak pahlo tu mengaruk. Tokde dale Quran. Tak masuk akal dan melanggar ilmu mantik.

Saye Tok Guru pun jange sampa taksub. Ado maso dia flip flop. Ado maso dio lupo. Dio jugo manusia yang ada kelemahan. Dah tuo pelupo. Orang PAS pun pening. Dio kecik tak jago-jago.

Huduh-huduh UMNO tak buak gini. Keliru-keliru PAS tak buak keja gini. Jange ikuk Nuar. Dio bule angkak sumpoh depe gambar agung untuk jadi PM tahun lepah ...

Tugah ana untuk tegur Salmiyah wartawan Harakah, editor atah dio, dan Wan Rahim. Hok akidah kito kena jaga. Nok berbalah pun takpo.

Ana yakin kecek-kecek gini bule sesat.

55 ulasan:

kluangman berkata...

Gambar itu menepati sebagai jawapan yang teramat baik untuk melayan gilo orang PAS.

Jeffry berkata...

PAS DH SAH PARTI YG MENYESATKAN

Tanpa Nama berkata...

kalu kito mitok nombo eko depe gamba Tok Ajik buleh gamoknyo..

Kawe xdop nama

bekasahliumno berkata...

Tak delah orang buat macam tu sin.
Takkan lah desperate sangat sampai boleh buat gambar macam tu.
UMNO..UMNO..macam macam cara nak menang!

Jali berkata...

OK lah tu usin oghe kelate letak gamba ulama dale rumoh.tanda cintakan ulama,saye kan ugama..hak dok tampal,puja gamba artis seksi tu takdak pekdahnya..

Pas perlu taubat berkata...

Tengok tu Jali dah mengaku sembah tok guru.

Mengucap dali, mengucap ...

Jali berkata...

Anon Pas perlu taubat..bila masa aku cakap aku sembah tok guru..bodo..Yg wajib disembah adalah Allah s.w.t.Ulama adalah utusan Allah..Takkan gantung gambar mb,seorang ulama tu salah..rumah org umno pun ada gamba pm dan mb dia..Gambar Raja pun ada yg gantung dan sembah..baik ko le yg tobat dan ngucap balik kalo maksud ko menghina para ulama..

Si Jali-Jali berkata...

Jali
Kalau ulamak mengkafirkan umat macamana? Sebab ada anak orang Pas kawin anak orang UMNO, jadi anak haramlah ye? Orang DAP yang dah kafir boleh berbaik kenapa orang UMNO yang dikafirkan tak boleh berbaik, kan dah sama-sama kafir. Terer betullah ulamak yang kafirkan umat Islam, nabi pun tak berani nak buat kerja tuhan ni.

Pas perlu taubat berkata...

Jangan spinlah Jali. Orang ugama paling berbanyak berbohong menggunakan interpretasi songsang.

Kamu contoh terbaik.

Isunya apa pula tengok gambar Nik Aziz dapat pahala? Kasi nas sini lah.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Jali berkata...

hehe..takde pun ulama Pas fatwakan tgk gambar nik aziz dapat pahala..Kita ambil dia sebagai pemimpin contoh..Janganle terus hentam orang tua tu hanya kerana dia menolak kerajaan perpaduan.Kalo dia sokong gerenti dipuji pula..Tengokle masa dan keadaan yg akan menentukan kalo dia nampak umno ni ikhlas..aku menyokong kalau ianya baik utk bangsa dan agama..

pakcik berkata...

Jangan pula ada manusia kata tengok bulan buleh pergi ke syurga.

Nasi baik Nabi takde gambar, kalau tak, berperang manusia islam nak tengok wajah baginda. sebab nak ambil berkat.

sesuatu yang elok tidak payahlah nak dicampurkan dengan benda yang elok. nanti yang tidak elok akan lebih terserlah. begitu juga dengan agama.

orang kata, lebih baik guna politik untuk agama..tetapi jangan sekali-kali guna agama untuk politik. nanti punah ranah jadinya.

pakcik berkata...

Jangan pula ada manusia kata tengok bulan buleh pergi ke syurga.

Nasi baik Nabi takde gambar, kalau tak, berperang manusia islam nak tengok wajah baginda. sebab nak ambil berkat.

sesuatu yang elok tidak payahlah nak dicampurkan dengan benda yang tidak elok. nanti yang tidak elok akan lebih terserlah. begitu juga dengan agama.

orang kata, lebih baik guna politik untuk agama..tetapi jangan sekali-kali guna agama untuk politik. nanti punah ranah jadinya.

berasiam berkata...

Ni dah jadi lebih kurang macam Abuya. Pengikut terlalu taksub hingga memujanya. Yang perempuan, simpan gambar dia dalam dompet, bercita-cita agar diperisterikan oleh Abuya.

Tidak hairan kenapa DAP minat sangat dengan Pok Nik. Dalam budaya Cina pun, banyak yang memuja orang alim Islam sebagai latok, diletakkan patungnya dalam tokong mereka untuk dimuliakan dengan cara mereka.

Yang ikut tarikat pun ada yang buat stail macam ni. Gambar imamnya dimuliakan hingga seakan dipuja. Cuma imam tarikat ni tak terikat dengan dengan mana-mana ideologi atau parti politik.

Bab gantung-gantung gambar makhluk yang bernyawa ni, banyak pertikaiannya. Hanya Allah yang Maha Mengetahui kenapa ada larangan khusus tentang menggambarkan individu yang tertentu. Lu pikir la sendiri.

keraspedal berkata...

ko sendri panggi dia tok guru kan..kiranya ko iktiraf la to guru nik aziz ni ulama.dan sesungguhnya,terdapat 3 perkara di dalam dunia ni,jika kita lihat,dan pandang,kita akan dapat pahala.pertama wajah atau gambar ibu bapa kita,kedua jika kita melihat laut(dengan hati menyebut kekuasaan Allah) dan ketiga,jika kita melihat wajah ulama..
ini nabi kita kata,ko tak nak percaya kat aku takpe,ko tolak apa yang nabi kata....kafir tu beb.

Pas perlu taubat berkata...

Keraspedal

Hujah kamu adalah hujah orang sesat yang sanggup guna ugama untuk kepentingan politik.

Kalau salah, ngaku salah dan settle aja.

Husin tegur ikhlas. Dua2, malah tiga belah pihak disebut.

Cakap pasal akidah dan usah putarbelit hukum hakam. Mana ada nas kata begitu? Tunjuk ayat quran! hadith!

Hukum pasal ambil gambar benda hidup pun tak pasti nasnya dan logiknya, terutama dengan kemudahan ambil foto sekarang.

Kalau nak putar alam dan konar baring persoaol orang lain pun simpan dan pampang gambar pemimpin - menteri dll, artis, dan keluarga, kita terima.

TAPI Kenapa pak imam Manek Urai boleh keluarkan pandangan SESAT tengok gambar Nik Aziz dapat pahala?

Habis tu, HARAKAH boleh siarkan? Orang PAS boleh terima pandangan itu?

Inilah PAS.

Tak habis2 dgn pembohongan dan putarbelit yang dibuat dalam cakap2, kenyataan2 dan pendirian2 yang berubah2 menggunakan hujah ugama!

Bukan kita tak hormat orang Alim macam Nik Aziz. Tak payah pusing kita panggil tok guru satu pengiktirafan. Orang hormat dia sebagai orang alim maka kita hriomat sebagai orang alim.

Akhir2 ini banyak tembelang tok guru sudah keluar. Dulu kata DAP setan, sekarang bermati matian nak sama DAP.

Nak bincang pun tak mahu sama UMNO. Bukan suruh adakan kerajaan perpaduan. Itu PAS yang dok sebut2. Haji Hadi yang kata. BUkan UMNO yang kata.

Ini harapan orang Islam dan Melayu.

Panjang cerita nak cerita tentang kesesatan PAS ...

Waris Pahang berkata...

Pemimpin PAS dah dirasuk syaitan

kluangman berkata...

Syaitan sekarang ni pun 'work smart' bukan lagi 'work hard' - sekali dia dapat rasuk pemimpin, seluruh pengikut akan ikut - kan senang kerja tu.

Lagi satu, syaitan2 ni pun dah pandai jadi blogger, dah ramai follower..

ali berkata...

Tok Guru Nik Aziz - 1st & foremost, he's a politician.

A politician with a solid religious background and yes, he's a politician.

he's no where close to al-Qardawi, al-Tantawi, Nejatullah Siddiqui

respect him in his religious knowledge, but politically, I beg to differ

ex-ROTU

SERATAH berkata...

Seratah pernah tulis kalau satu kapal dua nahkoda susahlah yang mana satu ketua pon kita tak tau,

Yang dipilih dalam masyuarat Hj. Hadi, yang buat keputusan Nik aziz, mana satu ketua, kalau macam itu nanti susahlah,

Kalau ditakdirkan satu hari nanti Pas yang berkuasa, siapa yang jadi PM, kalau Presiden Pas jadi PM dah tentu musidul Am jadi Agong, kuasa mutlak. keputusan perlimen misti dirujuk kapada musidul Am Pas dan mendapat kelulusan, kalau tidak mendapat persetujuan Musidul AM, undang-undang yang diluluskan dalam dewan Rakyat dan Dewan Negara
tidak boleh diguna selagi tidak persetujuan Musidul Am Pas

Sepatutnya Pas dah pinda perlembagaan Pasw supaya hanya ada satu ketua sahaja.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kadiology berkata...

Nik aziz adalah ahli POLITIK
Nik aziz adalah ahli POLITIK
Nik aziz adalah ahli POLITIK

baca tu sejuta kali. kemudian baca lagi.

sebagai ahli politik, kerap kali tindakan POLITIK yang selalu nik aziz ambek. umpamanya baru2 ini, halau orang macam sampah. itu baru contoh paling dekat. ada BANYAK tindakan POLITIK yang aku boleh ungkit pasal nik aziz ni sejak nik aziz bergelumang dengan POLITIK.

jadi sesiapa yang kata nik aziz tu ulama eloklah fikir dulu! jauh beza nik aziz dengan tantawi. malah nik aziz dengan ustaz harusani pon nik aziz tinggal jauh.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tokme Pelir Besa berkata...

Tanpa Nama 10:49

Sapo fitnah? Bodoh sungguh pak leba2 Pah ni.

Dema ni buto hurup atau tak sey baca romi?

Mungkin jugo. Tak pahe peraturan. Komen pakai tanpa namo. Takuk letak nama samare. Husin dio buang nanti.

Yang lapo, Harakoh. Itu UMNO punyo keh? Yang disebuk dale lapore, oghe Pah? Buke oghe UMNO.

Bodoh benar pak lebai2 ni. Mace mano oghe buto hurup nak perintah Malaysia?

Kesia Tok Guru ada pengikut buduh huduh serupo ni.

Tanpa Nama berkata...

Sin,

Masaaloh nya, lembaga penyunting (Editorial Board) Harakah telah di selinap masuk oleh PKR dan DAP. Demo tu menyamar je jadi orang PAS. Aku rasa Pok Nik tak suruh buat lagu tuh pun. Wooi ahli-ahli PAS mari lah kita pakat boikot Harakah sehingga ahli lembaga penyuntingnya dibersihkan dari elemen PKR dan DAP.

Wan Subki Wan Deraman
Belakang Stesen Keretapi Palekbang

Jamal Pak Tongkol berkata...

Kadiology

Betul2 kamu baca sejuta kali, Nanti Nik Aziz jadi PM.

Masak ... dia kaki tertido dan flip flop macam Pak Lah.

Demi Kebenare berkata...

Mu nok tau sapo N.Ajis? Baco hok ni.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
jawa peranakan berkata...

sin..kalau tak salah aku,memandang wajah ulama pun memang boleh dapat pahala..kalau tak salah aku la..

dan lagi mencintai ulama itu adalah seperti mencintai Rasulullah SAW..

so kalau kita memfitnah ulama?

Jenab Janda berkata...

Tokme

Tgl hp #. Blh clg2. :)

Si Jali Jali berkata...

Jali

Macamana ulamak PAS yang mengkafirkan Islam tu? Taknak komen ke dah atau tak terdaya nak spin dah. Ingat tak Amanat Hj Hadi? Dewan Ulamak PAS pun sokong sehingga jadi polisi dan pegangan parti. Betul ke tak betul kafirkan orang ni? Nabi Muhammad pun tak kafirkan umat, tapi tak taulah kalau taraf ulamak PAS lebih tinggi dari nabi.

Tanpa Nama berkata...

salam tuan usin

kalau apa saya paham,org2 PAS sendiri yg keterlaluan dalam bab ni.Memang Tuan Guru Nik Aziz orang alim,lebih2 lagi dianggap sebangai Deobandis,iaitu ulama keluaran Darul Uloom Deoband yang terkenal melahirkan ulama2 besar seperti Maulana Ashraf Ali Thanwi,Syeikh Abul Hassan Ali Nadwi (lucknow),Maulana Rasheed Ahmad Gangohi etc .Tapi pengikut ulama2 besar ini tidak pula menghormati syeikh2 mereka dengan memakai tshirt gambar tok guru/syeikh mereka.Saya yakin Tuan Guru Nik Aziz pun tidak menampal poster2 ulama seluruh dunia untuk menambah pahala apatah lagi memakai t shirt sbg tanda gambar2 masyaikh2 sebagai tanda cintakan agama.

t shirt rock

tong_kosong berkata...

aperda mau bising2 lagi...

hebat2 Haji Hadi... Presiden PAS.. memimpin parti yg mendokong Islam, akhirnyaaaaaaa tunduk juga pada Lim Kit Siang dan Brother Anwar...

Ditambah plak idea kerajaan perpaduan ini adalah fitnah UMNO .. heheh aku yg tak suka UMNO ni pon nampak idea sapa... mintak Haji Hadi cakap sendiri yg idea kerajaan perpaduan yg dia dok ulan2 tuh adalah fitnah UMNO

Ampun Tuanku berkata...

tengok gambar nik aziz pastu berniat dalam hati..masyallah sebanyak mana ilmu mu tinggi mesti ada silap saloh.insyallah dapat pahala.tengok gambar rosmah bini PM kita berniat dalam hati mudah-mudahan satu ketika nanti dia akan pakai tudung.insyallah akan dapat pahala. kalau tengok gambar lucahdapat pahala? sah sah dapat dosa...hehe

Yang Peng San berkata...

kalau dulu2, zaman tak ramai orang melayu yg tak reti baca,tulis yang diperbodoh dan disesatkan pas kini orang yang tahu tentang blog pun dah tak tahu berfikir!!!...hebat puter belit pas dan kesesatan yang terus menjadi kegilaan dan anutan penganut fahaman orang2 tak berakal tapi nampak berilmu ini.

Jali berkata...

nyibok le si jali jali ni nak tanya aku plak..orang dtg sini nk bersantai,blog Pak husin ni ada humor skit..maleh le komen serios..tapi tak jwb kan kempunan plak dia..huhu..sapa yg war warkan kenyataan hj hadi tu kalo bkn media korang.Ahli ahli Pas takde masalah pun orang umno.Sama2 melayu,sama sama islam.Isu lapok tu tak ditujukan direct kpd umno ttp berkias.Kalo orang yg menolak hukum islam itu Pas hendaklah tolak kerana sama dgn orang kafir yg menolak dan membenci islam.Tgk macamana antinya rakan sekutu umno didalam BN terhadap islam..Dap.?.Pas hanya bekerjasama dgn pkr sebelum pru12..Selepas tu barulah PR dibentuk bagi membolehkan menjadi kerajaan dibeberapa negeri..Dan ditegaskan tiada mana2 parti menjadi ketua setakat ini dalam pr dan Pas tetap pada prinsipnya..Setahu aku takpernah dikeluarkan fatwa dari ulama Pas mengatakan orang umno kafir dari kepimpinan sekarang.Tapi dalam alquran dan hadis menyatakan bilamana orang islam itu tak mengamalkan hukum islam,.tak semayang,berjudi,tak tutup aurat,dll hukumnya samalah dgn orang kafir..ulama ni bukan nabi tapi adalah pewaris nabi agar menyambung tugas nabi utk menghidupkan islam..nabi dulu ulama dan dia jugalah pemerintah.Jadi ugama dan politik itu perlu selari.Tanpa melalui politik,orang ugama tidak dpt berkuasa dan menjalankan syiar islam dinegara kita,setakat jadi imam masjid bolehlah.Takde kuasa utk melaksanakan cara islam.Jadi tak salah dan mendapat pahala kalau kita mengagongkan para ulama..

bERANIKAN hATI berkata...

Tengok gamba pemimping meme dapat pahalo tu tue husen, Eli wong tu pong pemimping jugok..ambo selalu nok dapak pahalo..male-male jumaak ambo tengok gamba telanje eli wong...banyok doh ambo dapak pahalo ni.Itu pasa Tok Guru kato tok bedoso Eli takak gamba telanje tu, tok guru tengok jugok ko? nok tamboh pahalo ko? hehehe ~ bERANIKAN hATI

Tanpa Nama berkata...

Puji saja tak dapat apa-apa tak boleh. Tapi bodek & mengampu untuk dapat projek boleh.

Rascal

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
maskadove berkata...

senang caka hati nik ajis ni dah gelap... a.k.a. nyanyok...
pokok pangkalnya sebab selalu mengumpat orang... oarng itu tak betul.. oarang ni buat sala...
hanya dia saja yang betul... sedar ka tak sedsar pon tak taulah.. orang negeri cik siti wan kembang tu dah hampir muflis dalam merebut jawatan penting dalam PAS... kalau nik ajis lawan timbalan pun silap hari bulan bukuih jugak...
apa dia ingat kalau dah pakai sereban tu kira ulamak ka...
sesungguhnya tidak menanam perasaan benci-membenci kepada sesama islam...
nik ajis ni ulamak apa...
ulamak mee celup...???????

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Si Jali Jali berkata...

Jali

"Setahu aku takpernah dikeluarkan fatwa dari ulama Pas mengatakan orang umno kafir dari kepimpinan sekarang."

Tak tau ke buat tak tahu? Google aja Amanat Hj Hadi Awang, tak susah. Amanat itu tak pernah ditarik balik malah disokong oleh kepimpinan PAS. Bukan lama sangat, kepimpinan tertinggi PAS semua ada dah, Nik Aziz, Mustafa Ali, Mat Sabu etc.

Sepatutnya ulamak menyatukan umat bukan mengkafirkan sesama Islam. Seperkara lagi ini bukan isu lapok, tak pernah pun Hj Hadi atau ulamak PAS menafikan telah mengkafirkan orang Islam jadi masih lagi digunapakai.

Tanpa Nama berkata...

Maaf ye tumpang lalu, aku lihat ahli UMNO maupun PAS dah bercelaru. Dulu aku ingat lagi kata Ulama PAS: kalau bg undi kat UMNO (BN) tak boleh sebab BN ada parti MCA, MIC yg bukan ISlam. La ni, mereka boleh pula kawan dgn DAP dan PKR. Sampai ada isi kafir mengkafir. Pada aku lah yg Ilmu agama yg sikit ni, terjadinya pecah belah umat islam kerana mereka percaya kepada rukun IMAN tetapi sebenarnya tidak yakin dgnnya. Kalau yakin dgn rukun IMAN, taklah sampai bergaduh sesama islam kerana mereka percaya ada hari akhirat dan qada+ Qadar tp tak yakinlah maka mereka semua asyik bergaduh sesama ISLAM. Kalau hangpa semua yakin kepada rukun ISLAM pastinya tiada umat ISLAM yg dengki, khianat, iri hati dan maybe dapat berfikir dgn rasional dlm setiap masa bukannya membabi buta. Ana dulu suka sama TG NIK AZIZ, tp bila dia kata Kristian boleh guna perkataan ALLAH dlm bible, ana tak dpt terima sebab ini akan mengelirukan anak anak kita bila org kristian kata ISA anak Tuhan (yg akan di tukarkan kpd nama...)fikirlah wahai penyokong parti semua. Lg satu yg peliknya, kalau RPK tulis semua percaya terus tanpa usul periksa. Tengoklah Brader Anwar tu, mana arseniknya, suntikan HIV nya, sakit belakangnya. Aku dulu juga tertipu dek percaya padanya samapai berhenti kerja dgn NST sbb percaya habis dia baik. Kalau dia tak melakukan dengan saiful, kenapa samapai sekarang tak berani bersumpah dan asyik cari sebab menunda perbicaraa,. muaklah dgn politik yg akhirnya rugi adalah bangsaku. Seperti mana jatuhnya kerajaan Melaka adalah disebabkan pecah belah dan jg kitol.

Jali berkata...

Huhu..tak puah hati lagi si jali jali ni...Hanya umno saja yg mengatakan ianya sebagai amanat.Pas tidak mewartakan dan hj hadi masa tu pun bkn seorang presiden..Sekarang bahan kempen setiap kali p.raya tak ada lagi diulang perkataan tu.Kalo sorang dua yg dok kata tu diluar kawalan seperti setandan pisang tak semua buahnya elok.Ada ulama didalam Pas yg melarang mengkafirkan sesama islam..hehe..memang modal lapuk pun,rakyat menolak umno bukan kerana isu ni.Walaupun ada yg masih dok kata tapi rakyat skrg berpelajaran dan boleh fikir.

Sebelah Markas Tmn Melewar berkata...

Sin,
En. Nik Aziz tu hebat sgt ker pimpin PAS? Kalo hebat nape tak prnh2 menang majoriti kerusi Parlimen Malaysia?

Sesapa yg jadi ahli PAS terutama pemimpinbya ada hak ekslusif ker? Mcm contoh Adun Melur yg tak bagi nafkah kat istri dan anak yg mualaf lak tu..
Kalo btul perangai mcm ni..mmg bangsat parti PAS ni.

Ckp berdegar2 dlm ceramah nak tubuhkan kerajaan Isle tp diri sendiri tak bg contoh qudwatun hasanah..

Satu lagi Sin,
Aku pelik le, tak pernah ada dlm dunia ni satu Parti politik yg kerja utamanya sibuk nak jaja buruk org dlm ceramah. Dlm ceramah2 PAS tak pernah pun dia nak ckp apa pembaharuan yg dia nak buat. Ni tak. Asik salahkan UMNO je..

Yg dengar pun budus mcm tunggul. Org Islam kutuk Islam dilaungkan kalimah takbir yg suci.. kesian pengikut PAS..otak macam keldai

Pak Su Halim berkata...

Sin

skang nie..macam2 dah terjadi kat Mesia nie..

PAS yg dulu beriya2 cakap..depa takkan bersekongkol ngan musuh Islam dalam perjuangan depa menegakkan Negara Islam edisi mereka..

skang apa sudah jadi..

PAS skang dah sekular Sin..dah bule tido sebantal..makan sepinggan..main sekatil ngan musuh depa..dan dah tak dak dah agenda menegakkan Negara Islam edisi mereka lagi kat Mesia nie..

kalu org2 PAS tak percaya..tanya lah ngan Nizar Gile Kuasa tu..tak pon Hadi pon masih hidup..

senang citer lah skang nie..pemimpin2 PAS dah kena bagi makan nasik kangkang oleh si Nuar ngan Kit Siang..siap dikencing2 nya sekali kepala2 pemimpin2 PAS tu..

dan..yg lebih dungu dan bebal serta sangap lagi bengong..org2 yg menyokong PAS nie..kene kencing hidup2 ngan pemimpin2 PAS tu..

selagi..hati depa busuk..selagi tu lah cahaya hati takkan sampai pada mereka..

sakariya_akop berkata...

Pencacai ameno semua tak waras. Cerdik tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar.

Pak Su Halim berkata...

hahahhaa..

si ayob nie..sapa yg cerdik..sapa yg bodoh..

ehh..gambo Nik Ajis tu..

tak nak sembah ker..

dapat pahala tu..

hahahahahaaa..

Tanpa Nama berkata...

oh ...tok guru lubang hidung mu
menjadi pujaan hati ku......

Anti Taksub berkata...

Dia tak tutup aurat. Rogol lah dia!!! - Nik Aziz

Lihat di sini

Tanpa Nama berkata...

fitnah ape plk saudara buat ni..takut neraka la saudara...

Tanpa Nama berkata...

bahasa ltu hidup saudara..jgn buat fitnah saudara...neraka, takut lah saudara.!

Tanpa Nama berkata...

laaa....xkan pasal gamba superimpose ni pon nak wat modal... xda modal lain ke cik usin weh? lagipun bg aku lagi bagus letak gamba org alim dr letak gamba artis, ke gane?

Tanpa Nama berkata...

Ulamak warasatul ambiya'..mcm jugak tengok wajah mak ayah.dapat pahala..ni kan plak,ulamak..oghe suruh ngaji agama malah.baso bodoO!