Jumaat, Jun 26, 2009

Syukur ana jual unta, bukan bela ...


Pagi ini, ana bangun rasa banyak bersyukur.

Alhamdulillah. Tuhan kasi ana rezeki dari jual unta. Rezeki halal. Tak ada mintak-mintak orang. Tak ada makan komisyen. Tak ada rasuah. Ana beli anak unta. Kasi makan. Dia besar. Ana jual di bazaar.

Ana syukur tuhan beri kebebasan. Tak ada orang boleh suruh-suruh ana. Tak ada orang ana kena suruh buat kerja. Semua ana bikin sendiri. Jadi ana boleh jual orang. Siapa-siapa ana boleh jual.

Ana paling syukur pagi ini kerana tuhan buka rezeki ana melalui menjual unta. Unta binatang sensitif tapi taat setia. Paling untung, unta tak ada bawa penyakit seperti ayam dan 'kerbau pendik'.

Akhir-akhir ini, ana tengok media asyik bercerita mengenai H1N1. Macam-macam keluar. Dulu Pak Menteri kata semuanya terkawal. Masa Mexico kena H1N1, kita berhati-hati. Satu kapalterbang turun dan ada orang sakit, kita sudah dapat kesan dan baikkan.

Macam mana lepas cuti sekolah, begitu cepat merebak? Ana kata ini bukan salah Menteri tapi pegawai yang cuai. Tanggungjawab untuk urus adalah Ketua Pengarah, Pengarah dan pegawai-pegawai. Kenapa sekarang baru sibuk-sbuk tahan 100,000 pekerja Kementerian tidak boleh cuti? Ini kena kasi masuk jail dan kerja berattttt ..., kata Majistret Tuan Labu.

Ana rasa masaalah ini serius tapi kerajaan tak mahu takut-takutkan orang ramai. Ana pun tak mahu takutkan orang ramai. Dengan demikian, ana rasa kita semua sendiri kena berhati-hati.

Ambil itu injection. Pergi jumpa itu Doktor betul, bukan Doktor Labi.


Kalau dulu ada manusia kejar khinzir untuk makan. Sekarang khinzir sudah kejar manusia balik.

Penyakit H1N1 ini jenis virus khinzir baru dan belum difaham betul. Virus ini merebak dari khinzir ke manusia dan mudah menjangkit. Dari manusia, ia boleh menjangkit balik ke khinzir.

Oleh yang demikian, kita kena jauhkan diri dari mereka yang sakit. H1N1 tersebar melalui batuk dan bersin pesakit. Jauhkan diri dari terdedah dan bersentuh dengan khinzir dan persekitaran yang terjangkit.

Kalau saudara-saudara kita dalam PAS dan PKR nak berdekatan dan bersalaman dengan orang-orang DAP (Dog and Pig), hati-hati lah. UMNO pun jangan cakap banyak. Baik-baik dekat sama MCA dan Gerakan. MIC tak apa, dia makan kambing dan ikan.

Macam mana kita nak tahu samada seseorang itu kena H1N1? Simtom Influenza biasa adalah demam, batuk, lemah, dan hilang selera.

Meracau dan meroyan macam yang berlaku pada Mei 7hb di Dewan Undangan Negeri Perak bukan simtom H1N1. Itu simtom variant S1N3 yang nama saintifik adalah Sivagilum Ngehngarium Nizatitis.

Orang yang suka panggil orang komunis tapi rakannya tuntut Chin Peng balik pun bukan simtom H1N1. Walaupun dia juga panggil orang Ayah Pin, masih bukan virus khinzir H1N1. Itu penyakit lain ia-itu 1Hadi 1Nasha. Simtomnya pelupa, meraban dan flip flop.

Apakah sebabnya berlaku virus H1N1? Buat masa ini, yang telah dikenalpasi adalah penternakan khinzir besar-besaran secara moden dan kononnya bersih.

Kakaka .. kami tidak ... berberber ...sesese... tututu ... ju setuju ... deng ... deng ... deng ... dengan ... pandan pandan ... pandangan ini. Ini konkonkon ... konspirasi Mexico ... opppsss mintak maaf salah sebut ... Barisan Nasional. Babi Negara berusaha ... nak nak nak ... memburukkan Puk ... Puk ... Puk U Rakyat .. maaf Pakatan Rakyat.

Cakap macam begitu pun bukan simtom H1N1. Itu Khalid Ibrahim gagap bila terasa bersalah.

Wow! Ana bersyukur tidak bela khinzir dan dapat juga jual orang.

P/S Ingat ente semua, tak kira parti apa, asal manusia di Malaysia. Bawa keluarga semua untuk dapatkan suntikan dari doktor betul.

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tuan Haji Husin Yang diMuliakan,

Semasa Bala Tentera Olmert Laknatullah serang Gaza pada awal tahun nih, masjid-masjid dibawah naungan PAS buat sembahyang hajat, baca doa qunut semasa solat jumaat dan lain-lain lagi.Memohon kepada Allah agar dilindungi Masyarakat Palestine Gaza dari bencana yang dasyat itu. Tapi aku heran Sin, tiada pula masjid-masjid PAS buat sembahyang hajat memohon kepada Allah agar dilindungi negara dari wabak selsema Demam Babi. Agaknya benar seperti kata Tuan Haji Husin, demi menjaga kawan kalau dibuat nanti, dilaknati Allah pula keatas DOGS AND PIGS, kurang le pula satu kawan dalam Pakatan.


Nick Herman
Etoq Murni Enterprise
Pasar Siti Khatijah
Kota Bharu

Cucu Tok Selampit berkata...

Ke ke napa tu tu an Hus sin suk suka fit ftnah Fuck upps Paka katan Rak rak yat?

Tanpa Nama berkata...

Itu JE, virus nipah, dan khinzir2 itu sendiri hanya wujud selepas Mac08 ke? Paya mengkuang tu di selangor ke di mana?

Rascal

Amran berkata...

Rascal

Kau dah inject belum?

Tanpa Nama berkata...

Michael Jackson dulu berjuta duit labur nak maintain for good health and longer life , then what happen today. Ikhtiar kita usaha,tawakkal kita pasrah. peace all!!!

Rascal

Tokme Pelir Besa berkata...

dunio meranao pasa oghe suko bela nate tu banyok2 dan nok kaya cepak. serupo tamak si cino.

Samo la denge n9 bawah iso samad, kedah bawaoh azizan, perak bawoh nizar, selangor bawaoh khalid, melaka bawoh ali last term, dll.

Peliknyo satu dok cino. demo tu takse bela dekak rumoh dio. Mesti kawase melayu.

Tenokloh di ipoh barak atau kota melaka atau seputih.

P/S Nik Rahmoh, ambo tokse. Tak mapu nok baya same 5.5 juto. Cukup mu denge oghe putih.

Pak Su Halim berkata...

Tuan Nick Herman..

betui tu..masa tu..hampir setiap kali khutbah Jumaat..masalah Palestin diungkitkan..serta diselitkan cerita pasal persamaan antara kerajaan serta Yahudi Israel..

yg tu..depa berdegau2..siap ada yg bawak bendera Palestin terbalik masa kat Kuala Kangsar..sanggup berani mati berbaring tengah jalan..

skang nie..bile penyakit yg diturunkan oleh Allah SWT..tak dak pulak khutbah dari PAS nie berdegau2 kat mana2 masjid kat Penang ni..

paling2 kuat pon..cakap2 selepas solat Jumaat..yg depa kata..kerajaan tak buat keje..tak jalankan tanggungjawab..dan macam2 lagi lah..

org2 pembangkang nie..yg depa tau..nak bangkang jer..but satu idea cam mana nak benteras depa dak bule pikir..

as long as..depa tau bender akan bagi political mileage bagi depa..depa akan membangkang..but satu cadangan yg bernas..zero..kosong..cam tin kosong..

bala yg Allah SWT turunkan nie..adalah untuk kesemua manusia sejagat..but..janganlah asyik nak bangkang jer..

dah tu..bile pemimpin pembangkang nie asyik nak bangkang jer keje depa..yg tin2 kosong kat bawah dia apa lagi..pukul canang la..bender yg kerajaan buat tak betui..

nak jugak dengau..apa kata Kit Siang, Guan Eng, Ngeh & Nga, serta seangkatan dengan depa tu..dlm menangani masalah permakanan asasi depa nie..

tak yah ler pi kat si Anuar, Khalid Berahim , Hadi, Pok Nik dan lain2..tugas depa..hanya utk pecah belahkan Melayu jer..

pakbelalang berkata...

Baguslah tu cari DUIT jual unta. Duit halal.

Nak dapat DUIT halal mesti:

Doa, usaha, ikhtiar, tawakal (DUIT)

Lepas tu serah pada qada' dan qadar Allah jika unta tak laku dijual !!!

coolooc berkata...

If malays are so unhappy in this land, they are free to go back to Indonesia, nobody stop them.

They are laughed at by everyone in this world for being lazy, stupid, useless morons.

If we want a good country – we must destroy the Umno party first.

Houdini berkata...

Cooloc

You want a country. GO back to your own.

Malaysia atau Indonesia adalah negara kami.

Mat Indon ada lebih hak dari kamu, kapir zionis bangsat!

Virus berkata...

Ana taknak kutuk mana2 lah.ini khinzir albabi mahu balas dendam kat manusia le,selalu dok sebut nama dia bila marah..dulu serang dgn Je skarang HiNi..harga ayam pun naik bila apek takut nak makan menatang ni..unta pun takleh lawan populariti babi ni..

Ekeng A/L Etong berkata...

Itu baru penangan dari virus yang dibawa oleh BABI, satu dunia dah kalang-kelibut. Nampak sangat semua orang tak mau mati lagi. Bukan tak nak mati, cuma tak mau lagi. Yang syoknya Tuan Hussain, babi sendiri pun takut terkena jangkitan H1N1 pasai tu depa pun dah kurang pi keluar negara. Kalau berjalan pun depa tunduk aja, tak nak gesel-gesel lagi.

Nak buat camna? Kalau kita bunuh semua babi pun tak dapat selesai masalah. Masih banyak BABI-BABI dan suku-sakatnya dalam dunia ni. SIPUT BABI, KUTU BABI DAN GILA BABI. Kalau la ni BABI-BABI bergabung dengan depa semua macam gagasan KERAJAAN PERPADUAN, mampus habis kita semua!!

virus berkata...

Ana dengar berita tv9 tadi jap,sheikh mahadey pun sebut menatang ni..terkezut ana dia kata orang umno yg masih makan rasuah sama macam makan babi..antahle..ana senyum je..

kluangman berkata...

Selsema babi ni sekadar konspirasi untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim...mungkin Tun terlibat sama.

Jika masalah ni tidak terkawal, Anwar akan lari ke kedutaan Turki untuk menyelamatkan diri.

Dan jika selsema babi ini melarat menjadi bersin babi, darurat akan diistiharkan, mahkamah tidak boleh bersidang, maka selamatlah babi.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Husin Lempoyang berkata...

Ana yang tak pergi sekolah perubatan mmg bodoh tak boleh bezakan influenza dan h1n1.

Kalau pandai, letak komen mesti ada nama samaran atau nama.

Dah tulis jelas. Budak kindergarten yang pandai boleh paham.

Washad berkata...

Selsema BABI dah lama menular.. tapi hang tahulah.. ramai peminat BABI ni... smpai Kementerian pun kena campur tangan pasal nama nye ajer... hahaha... kejap lagi ada peminat BABI kutuk RaisYAtim tu..
Memang byk spesis BABI.. yg boleh buat huru hara satu Malaysia.. Influenza baru beratus org.. tapi yg terkena selsema BABI ni berjuta orang dah....

Tanpa Nama berkata...

ana sebenonya tak kesah sangat nak bela hapa ke....babi ke khinzir ke... hape ke... tapi skang ni dia dah ngusik dalam kain teman...kalo ngaco anak bini deme yang bela babi tu teman tak le mengesah...tapi bila sume orng dah menjangkit... ana pun hanginnn.. deme yang ambik untung rakyat yang kene bala Allah ni...ana nak pesan laa sikit kat orang-orang yang dapat untung bela babi ni... terutama yang tak makan babi tapi ambik untung duit babi....sedo2 sedo laaa... tuhan nak bagi bukan dengan tangan nak ambik pun bukan dengan tangan.... sekian saja..
- yang mat gerammm