Jumaat, Julai 03, 2009

Jang Oh Jang ... Apo ekau termonung tu ha


Jang. Oh jang. Apo ko buek tu?

Takdo apo, Omak.

Hai, apo nak jadi ekau ni ha. Tak habih-habih termonung.

Yo lah. Bingung den mikirkan hidup ni. Selalu gagal dalam bacinto. Apo nak jadi diri ni ...

Maso umo 14, teringin nak ado teman wanita. Ado kawan-kawan sebayo dah mulo ado gelfren. Utus-utus surat, dating.

Umo 16, dapek den gelfren satu. Budak samo sekolah. Anak Cikgu Seman. Tapi dio macam suko tak suko. Tak bersemangat. Takdo passion. Malas cerito. Tinggal den. Cari pompuan yang ado keceriaan.

Sampai umo 18, den dapek keluo dengan sorang gadis yang penuh keceriaan, bersemangat dan sentiasa riang tapi terlalu emosi. Budak Ipoh. Perhubungan kami macam drama; sekojap gembiro, sekojap sodih, sekejap ketawo riang, dan sekejap menangis sampai nak bunuh diri. Tak tahan den. Baik cari yang lebih tenteram.

Hari jadi den 25, terjumpo seorang gadis yang begitu tenteram sekali orangnyo. Oghang Johor. Tapi pulak tu membosankan. Oghangnyo terlalu mudah dijangko dan serupo tak ado perasaan. Perhubungan kami membosankan, maka den raso baik cari seorang gadis yang memberi keriangan.

Pada umo 28, terjumpa den seorang gadis yang sangat riang sampai tak terikut. Budak Bangsar. Dio suko buek kojo gilo-gilo dan menjadikan den kadang-kadang susah dan kadang-kadang gembiro. Mulo-mulo seronok tapi lamo-lamo macam tak ada arah hidup ni. Mako den tak mahu laghi dengan dio dan nakkan wanita yang ado berarah tuju dan cito-cito.

Alhamdulillah, umo den 30 terjumpo wanita sedemikian. Oghangnyo cerdik bercito-cito dan realistiklah kato. Rumah oghang tuo dio tak jauh dari rumah Omak dokek Ampangan di Soromban. Kami pun kahwin. Masaalahnyo cito-cito dio terlalu tinggi. Semuo nak konop ikut cakap dio. Kito asal kampung, mano ado cito-cito nak jadi oghang bosa. Jodoh kami tak panjang. Akhirnyo bercorai. Habih semuo harto diambil nyo.

Hari ni, den dah 35. Umo dah banyak. Lebih bijaksano. Kali ni baik den cari gadis yang barang bosa ajo.

21 ulasan:

Oghang Ghombau berkata...

Itulah banyak cekadak. Cari jo yang tetek bosa ... hehehe

Den suko yang kaki putih panjang seksi.

Warih den tu suko pontianak... ke ke ke ... itu anak aku!

Tanpa Nama berkata...

Sin ... mano kau tau tetek rosmah kocik?


Ikmal
Gedung Lalang, Ampangan
Seremban

Tanpa Nama berkata...

Wah Sin

Kau hentam Najib ko?

member paneh berkata...

Sin, den raso ko pun tak tau citor sgt pasal ampangan tu sin. Org godong lalang yor yg tau, tu pun tak sumo. But good try sin.

Tanpa Nama berkata...

Kau pandang yang bosa buek apo , kalau tak boleh beganak. Menghabihkan boreh .
Kau carik macam den ne ha , bosa tak kocik pun tak , tapi dah ado yang punyo .... melopeh kau sin , lagi ....

Merrybj

kluangman berkata...

Sin, kakros sanggup bayar berapa berapa yang kau nak untuk tutup semua mulut tempayan tu...

Jamal Pak Tongkol berkata...

Betul tu jang.

Pompuan buah dada besar rezeki murah.

Anak tak lapar dan bapak pun sama puas. Senang hidup kamu.

Prinsip hidup ni Jang. Dapor ada boreh, benda tu dapat kereh.

Tanpa Nama berkata...

Tuan Haji Husin,

Semalam cucu aku mengadu, tetek omaknya bau rokok....kurang asam punya menantu, tak sabor menungu, bagi lah cucu aku lopas susu dulu.

Haji Mustafa

pemandu teksi berkata...

kahkahkah..!!hampeh kau sen..!
barang bosa ado ghogo tak??? kok takdo ghogo pun ngabeh an bogheh yo wek po...!

jamil berkata...

haaa...haaa den terguling-guling kek laman gumah. bukan kek jalan sambil pegang bendera....

Husin Lempoyang berkata...

Ado ko dikato den konokan rosmah.

Bini ujang dulu tu si milah. Rumah omaknyo di taman dato wan, seromban.

Yang tetek bosa mano si ujang suko tu den tak tau.

Siap2 Syarifah Aini. Jando lagi eh.

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Neo Jebat berkata...

Ni apo yang ekau merepek ni sin....
Kalau kau nak kobakan, kobakan botol2. Den x faham apo kato kau ni.
Nak cito, cito botol2, jangan nak selindung2.
Nanti den tikam ekau kang, takdo sapo nak jual unto dongan orang ni haha.

Psssst: Sapo yang barang bosa yang kau kato tu. Den dah lamo x bayar JBA ni hah,boleh tolong bagi tenago nak gi bayar ni..........

Neo Jebat berkata...

Eh! Bilo maso lak den jadi oghang nogori ni!!!!!!!
Den oghang melako.........

SM Silam berkata...

Sin, kau suruh Jang nyanyi lagu bawah ni ...

APA DAH JADI

Apa dah jadi
Apa dah jadi
Sampai sekarang tak berteman lagi
Apa nak jadi
Apa nak jadi
Sampai sekarang masih mencari
Apa nak jadi

Nyawaku yang pertama
Namanya si Jamilah (dekat-dekat rumah)
Anak Cikgu Seman aku berjinak-jinak
Tapi dia macam tak minat

Hati ku berkenan pulak dengan si Tijah (budak Ipoh)
Orang riang tapi menyusahkan kepala
Baik orang lain si Tijah nikah
Ku lepaskan dia

Cakap: Tak aap tak ada jodoh ...
Carilah yang lain…

Apa nak jadi
Apa nak jadi
Kalau tak berteman sunyi nanti
Apa nak jadi
Apa nak jadi
Kalau lambat tak ada pilihan
Apa nak jadi

Berkenal pulak dengan si Melor
Aku di Kuala Lumpur ... dia di Johor
Bosan tak minat pula

Bersuka-suka pulak dengan si Jamiah (hey, tuan)
Budak Bangsar bapak dia orang kaya
Gila-gila tak sanggup jaga

Cakap: Aku ni memilih sangat
Susah ...

Apa dah jadi
Apa nak jadi
Sampai sekarang tak berteman lagi
Apa dah jadi
Apa dah jadi
Sampai sekarang masih mencari
Apa kan jadi

Syok pulak Rahimah
Pakai tudung, badan bergetah
Cakap sengau pula
Hilang stim aku

Akhirnya kahwin dengan Milah (sehati sejiwa)
Satu kampung, besar cita-cita
Asyik ikut cakap dia saja
Bercerai jadinya

Cakap: Hey tuan oi ...
Nak cari pasangan pun banyak cerita
Entahlah dunia ... dunia

Apa dah jadi
Apa dah jadi
Sampai sekarang tak berteman lagi
Apa dah jadi
Apa dah jadi
Kalau sendiri kesunyian nanti
Apa dah jadi

Cakap: Ha..

Nak cari pula anak siapa
Yang boleh hati ku tergoda
Putih cantik tu mesti
Suara merdu aku suka

Baik budi, keluarga suka
Malang nasib ku duit tak ada
Apa lah lagi

Cakap: Cari aja yang tetak besar
Bahagia, rezeki murah

Apa dah jadi
Apa nak jadi
Sampai sekarang tak berteman lagi
Apa nak jadi
Apa nak jadi
Sampai bila nak cari lagi
Tak boleh jadi (hai tuan oii)
Sabar lah lagi

Marahlah Fuckatan Riot berkata...

BN sekarang dah bukan komponen2 parti yang dipimpin UMNO dan pemimpin utama Presiden UMNO.

Sekarang diterajui Rosmah. Najib tak boleh kawal bini. BN sekarang dah jadi Bini Najib.

Tanpa Nama berkata...

den ni 15 tahun dok kek bangsar skang ni menotap kek Seremban 2 nogori,den golak jo baco blog ekau ni ha,dapek tetek bosa pun kalu otak nye biol bek buang jo carik laen jang..wakakka

-reda

Tanpa Nama berkata...

sin hantam jib, sin hantam jib,sin hantam jib, sin paling tadah,sin dah paling tadah.....

rahul berkata...

sin...

den sangat setuju dengan ekau pasal bendo bosar nie haa...
den memang suka dengan bendo bosar tu cuma den tak suko bilo lobang dah bosar joo...