Sabtu, Julai 11, 2009

Nasha N Aziz di atas pentas sama


Ana maksudkan Nasha Aziz. Betullah Nasha Aziz sedang menggayakan dan meragakan pakaian di atas pentas sama dengan peragawati-peragawati lain. Ohhh how lovely ... hehehe

Pasti ada antara ente-ente yang ingatkan ianya mengenai Nasha dan Nik Aziz. Memang katanya Nasha akan berada atas pentas yang sama dengan Nik Aziz di Manek Urai. Sudah ada pula kata dia sudah berada di Kota Baru dan akan muncul di Manek Urai.

Ini semua politik bodoh tetapi inilah realiti politik. Ia bukan berlaku dalam PAS, tetapi hampir dalam semua parti politik di Malaysia. First world facility, third world politics. Politik yang masih berdasarkan personaliti dan bukan kepimpinan, agenda dan program.

Tengah sibuk dan serius pilihanraya untuk rakyat memilih wakil untuk ke Dewan Undangan Negeri, ada pula cerita-cerita dalaman politik. Apa kena mengena Nik atau Nasha? Yang bertanding Fauzi dan Tuan Aziz.

Isunya siapa yang layak antara dua.

Tak ada cerita mengenai taraf seorang pegawai Kesedar dan sorang peraih ikan. Tak ada cerita sorang berpelajaran dan sorang tak cekap membaca. Bawah kacamata demokrasi semua sama.

Dalam pengamalan demokrasi, apa yang penting sangat semua ruang kosong dipenuhi oleh poster dan bendera parti? Letak beberapa poster calun ditempat tertentu cukuplah. Berlebih macam amalan sekarang adalah membazir.

Yang penting mereka dapat liputan untuk memberitahu mesej masing-masing dan pengundi pilih. Mereka boleh ceritakan track record masing-masing. Ragakan apa yang menjadi pakaian politik mereka cukuplah. Macam model pula ye.

Abendalah cerita Nik Aziz dan Nasha perlu berada atas pentas sama. Bukan mereka bertanding. Nak jadi model pula nak hiasi pentas.

Baiknya Pak Lebai yang menghiasi pentas, ia tidak menarik sugar daddy yang membiang.

Wow! Ana jual orang tapi terjual orang nak jadi Arab.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Politik afundi
-azienmat-

anaklangkawi berkata...

:).. apa2 pun terlajak kata tak boleh tarik betul tak ? mcm yg TGNA kata haritu..

Nasha ditegah dtg manik urai

Cucu Tok Selampit berkata...

Ana pun terkena lah Tuan Husin.

Tanpa Nama berkata...

nasha dgn TGNA mana sama..UMNOgok...buta kot? TGNA ckp kiasan ...jika kita mkn cili tentu rsa pedasa.jika kita x buat apa perlu kita melatah..ahhahahah..

gula Umnogok dah x leaku dah..org boqi kita rimbat je...sapa Ngok.Umno juga yang ngok..ahahah

eXception berkata...

Maka Nik Aziz akan berkata, Nasha Aziz adalah contoh muslimah sejati, dan bakal masuk syurga...
Kah kah kah kah... Itupun kalo Nasha Aziz nak jumpa org tua tu, apa lagi Nasha Bandi (AMUK)... Apapun hakikatnya ianya rekaan semata-mata, Nasha yg dimaksukan ialah Nasha Mat Isa (yeah.. yeah...!!)

Tanpa Nama, oh kalo Nik Aziz kata kiasan... Pegang lilin takpe.... Blah laa... Nik Aziz dgn nko pun sama sesat....

Bak kata Nasha Bandi dlm lagu Aku mahu pulang...

Kesesatan perjalanan...
Rahmat Tuhan menentukan...

Dengar tu, Rahmat Allah je yg tentukan jika sesat... Bukan Rahmat Mega, bukan Ramlah Rahmat dan juga bukan rahmat Nik Aziz...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan