Isnin, Julai 20, 2009

Penyelesaian kepada kemelut dari kematian Teoh Beng Hock


Lim Kit Siang mahu Suruhanjaya Diraja. Pihak DAP mahu SPRM dihukum salah. Mereka tidak akan terima siasatan yang tidak menunjukkan SPRM salah.

Kalau adakan Suruhanjaya Diraja, adakah pihak mereka akan setuju dengan keputusan siasatan yang dilakukan? Adakah mereka sedia menerima anggota yang akan dilantik kelak? Adakah Suruhanjaya ini berupaya memantau dan membantu polis dalam penyiasatan dan pertuduhan ke atas yang bersalah?

Adakah semua pihak termasuk pembangkang sesama pembangkang boleh capai kata sepakat dalam hal ini?

Kerajaan pun tak mahu Suruhanjaya. Ini seolah-olah kerajaan tidak berfungsi. Semacam syarikat yang ditadbir oleh Lembaga Pengarah dan bukan Pengurus Besar. Atau Jabatan kerajaan yang ditadbir oleh Kabinet. Keluarga yang tidak ditadbir oleh ayah.

Apakah penyelesaian? Jawapannya senang saja. Sesiapa yang berdegil dan enggan mahu penyelesaian yang rasional dicampak dalam sangkar wrestling dan bergusti sesama sendiri. Yang akhir kekal yang menang.

Hehehe ... agak Anwar kurus keding boleh kekal tak?

P/S Maaf lama tak tulis.

30 ulasan:

Man Maidin berkata...

Hehehe ... sin, sin

Baguih cadangan hang. Rakyat tak terlibat. Pihak yang bising saja bergusti.

Nuar mesti menang. Oghang takut nak pukoi dia pasai dia gay. Dia pulak pujuk baik2 dalam diam2. Pukoi dari belakang.

EM berkata...

Wakaka ...........

suka anwar berkata...

sin,

kureng asam ko cakap anwar kurus keding. anwar tu manusia paling hensem dalam dunia ko tau tak!! dia suci dan bersih...!!! dia jejaka tampan.. awwwwwww!

Dr.Sid berkata...

kalau BN bunuh budak ni macamana lah nak kantoikan kes rasuah DAP..

http://writtenbyhim.wordpress.com/2009/07/17/ean-yongwhat-have-you-told-teoh-until-he-forced-to-killed-himself/

amirhamzah64 berkata...

salam bro,

Ada seorang pemuda daripada Muar ingin menjual lembu jantan kepada seorang wak daripada Batu Pahat. Setelah bersetuju dari segi harga, Wak itu pun turun ke Muar dengan membawa lorinya sendiri kerana wak ni seorang peraih lembu.

Semasa hendak menaikkan lembu jantan ke atas lori, 3 keping papan yang telah dijadikan tangga digunakan menjadi jambatan lembu dari tanah ke atas lori. Pemuda itu menarik lembu itu untuk naik ke atas lori. Tiba-tiba lembu itu enggan naik walaupun ditarik dengan kuat oleh pemuda itu. Hampir sejam lembu itu menekan 'hand break'nya sehingga pemuda itu naik angin.

Melihat gelagat pemuda itu yang sudah mula naik berang, wak itu pun menawarkan bantuan kepada pemuda itu. Wak itu meminta izin kepada pemuda itu untuk berbisik sesuatu ke telinga lembu jantan itu.

Habis saja wak berbisik, lembu itu terus menghambur naik ke atas lori. Pemuda itu berasa hairan sedangkan wak hanya tersenyum sumbing.

Apakah agaknya ayat yang dibisikkan ke telinga lembu jantan itu? Jawab la bro Hussin.......

princess jiji berkata...

hehhehe..betui..betui..jiji setuju.cuba yang mati tu set pol orang BN atau orang Melayu?sudah-sudahlah tu kerajaan duk dengaq cakap DAP!dulu kes pompuan ketuk ketampi bogel tu bukan main hingaq..last sekali budak tu melayu,apa DAP buat?tolong dia tak?..buat bodoh saja dan Wanita/Puteri UMNO pun tak ambik tau!

bro brotherhood, berkata...

As-Salam Bro Husin, wlcme bac bro,..heheh,..harap2 sihat kembali,..Amirhamzah,..wak tu kata kat lembu tu " Jaga2 pemuda tu gay, kang dia belasah pung**q hang kacau,..wakaka...apo nak dikato,..(,")

http://brobrotherhood.blogspot.com

Pak Laloq Deraman Sang Tongkol berkata...

Salam Wow Husin Lempoyang!

Apa la ente nih, penat menabur baja sebelum bulan puasa yang bakal menjelma nanti ke?

Ente punya cerita dan rakan² ente dalam comment box ente punya lah naik Seronok kalau dengar dan lihat ada tulis pasal B.A.B.I

Biar lah dia nak gusti ka, apa kah pokok pangkal nya Saudara,

Manusia yang belum tahu pokok pangkal apa pasal dia mati sedangkan keesokan HARI abang DAP kita tuh akan kahwin ...

Cina ke, Malay ke, European ke, isu kritikal disini kenapa ada pencuaian didalam siasatan MACC kenapa ?


Sudah lah UMNO Bee End, InsyaAllah kami akan tolak mereka semua !!!! pada next GE13.

Wow! Ana tak Marah, Nanti Kena Jual haaaaaa....

amirhamzah64 berkata...

salam bro brotherhood,
Jawapan hang kira ok tapi tak dapat markah penuh. Aku bagi hang 8/10. Kira ok la tu.....
Jawapan yang mengikut skima yang diberi ialah...' Belakang hang benggali tengah mari....' tu yang lembu tu terkejut sangat. Setakat gay, lembu jantan tu senyum-senyum je....hehehe

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Tak payah tubuh suruhanraya Diraja, biar pihak PDRM yang jalankan siasatan. Ini sampaikan pakar Pathologi Kota pun tak percaya, apa nak jadi dengan negara kita Tuhan je tau. Biarkan siasatan dijalankan Tanpa tekanan.
Dah banyak orang SPRM siasat dan banyak juga yang day masuk penjara. Tak puji pun kita. Says hairan kenapa orang PR ni terlalu mengecil-gecilkan keredibiliti pihak berkuasa kita. Suspek dijadikan hero.

d'Frog Prince berkata...

Ada satu soklan cepumas yang ditanya oleh En Teng Chang Kim, Speaker ADUN Selangor.

Banyak kes 2-4 di Malaysia. Kes RM 2400.00 beli bendera Malaysia, SPRM siasat serta-merta, sampai ada orang yang mati. Kes RM 2.4 juta yang Mat Taib bawak, TUNAI, ke Australia, sepi je, MACC kentut pun tak berani. Kes Istana Toyol RM 24 JUTA, sampai sekarang, kata tak der bukti? Nyamuk tengah terbang seberang laut nampak, bangkai GAJAH yang besar tu, tak nampak ke? Istana Zakaria ada siasatan ke? PKFZ, ada siasatan ke? Mungkin yang mati, budak Cina, tapi anak Malaysia juga. Nak tunggu jugak sampai anak Melayu yang terkorban baru nak celik mata?

Yang satu lagi, kes ketuk ketampi bogel tu, bukan tak nak tolong, tapi sampai sekarang ni, siapa yang tahu siapa budak tu? Tah2, scape goat je, supaya Negara China dan masyarakat antarabangsa tak kutuk Malaysia.

Janganlah jadikan isu orang mati sebagai asas perkauman. Kalau kena batang hidung sendiri, pasti anda pun mau ada orang yang bela anda. Nak tunggu U-BN ke? Jadi ahli dan pengerusi cawangan dulu beb.

PKMPL berkata...

PUTERA KATAK YG BODOH... KES MAT TAIB DAH SELESAI DGN BELIAU KERANA SUDAH DIPECAT DARI MB SELANGOR DAN DUIT TU BELIAU TAK ISTIHAR SEBAB DIA BODOH MACAM HANG SEBAB TAK TAHU B INGGERIS. TAK RETI NAK ISI FORM B.INGGERIS.

RUMAH ANAK LIM YG DIMAKAN ANAI2 TU DAN RUMAH YG BARU TU. PATUT SIASAT JUGA.

JANGAN BUAT TAK TAHU BUDAK POMPUAN TU KITA DAH TAHU SIAPA DIA. TAPI DEK KERANA DIA MELAYU, DAP TAK PEDULI.

KELUAGA MENDIANG PUN TAK IZINKAN DAP MENJADIKAN KEMATIAN ITU SEBAGAI ISU POLITIK. YG PENTING ADALAH KEADILAN TAPI BUKAN KEADILAN OLEH HAKIM ANUUT AWAWAR.

kluangman berkata...

Pakatan cuba menanamkan kesalahan kepada 'kerajaan' walau apapun 'findingnya'.

Elok kes ini tidak disiasat oleh kerajaan sebaliknya meminta pembangkang upah penyiasat persendirian dari amerika atau thailand untuk dapatkan bukti dan penyelesaian. Lepas tu minta pembangkang tubuhkan mahkamah sendiri dan lantik hakim sendiri.

Kerajaan selangor banyak duit untuk didbelanjakan.

Tanpa Nama berkata...

aku rasa,kemelut yang berlaku ni saja diadakan oleh pihak2 tertentu untuk mengalih perhatian rakyat dari perkara sebenar yang berlaku di Selangor.Aku naik hairan,org DAP yg kena siasat, org DAP yg jadi saksi tapi org2 SPRM yg cuba dipersalahkan...ada yg tak kena dengan kejadian semua ni...

Tanpa Nama berkata...

Putera Katak
Cuba tanya Azmin rumah dia harga berapa? Rumah Anwar bukannya 1 - 2 juta. Rumah Khalid 100,000 aje ke?

Bila ketuk ketampi tu orang Cina, punyalah bising Teresa Kok. Tup, tup minah Melayu rupa nya, Teresa pun ketawa aja.

Tapi respectlah Wanita PAS, puki Elizabeth Wong pun dia orang defend. Tapi heranlah pulak, punkoq Saiful buat tak tahu.

jelitawan1 berkata...

aku setuju la suruh DAP siasat sendiri..wat mahkamah sendiri dan keluarkan hasil siasatan sendiri.tengok kematian ni macam di rancang dengan licik.ahaks bagi la cina ruang yang banyak. ha korang tengok ler sendiri. silap2 suruh mahkamah negeri shi huang ti buat keputusan. lagi elok kalu yg siasat di sprm tu org cina gak.SPRM jangan takut dengan diorang.Ko punyer pakaian seragam mak ai penoh tali2.cekik jer cina2 tu ngan tali kat bahu korang..Fuyoo tali punyer besor cam tali sauh kapal oooo..tentera pun tak gitu...jeles i..saper la cipta pakaian seragam korang aa SPRM>>

nuar bekas banduan berkata...

Tuntu B.A.B.I menang sebab semua takut dengan dia kecuali yang bertanding diwajibkan memakai cawat besi.Muaahahaaaha hu hu hu

Dr. RBAONG berkata...

PENUBUHAN SURAHANJAYA DI “RAJA” (1)

Sebagai menyahut desakan orang ramai, satu Suruhnjaya di “Raja” telah ditubuhkan untuk untuk menyiasat kematian arwah Teoh Beng Hock.

Suruhanjaya ini ditubuhkan kabinet (bukan kabinet BN) kerana ahli-ahli kabinet berpendapat adalah penting untuk orang ramai mengetahui “cerita sebenar” disebalik kematian ini dan mahu ia dijalankan se”telus” yang mungkin.

Kenyataan rasmi menyatakan bahawa ahli-ahli suruhanjaya di pilih berdasarkan kepada reputasi mereka sebagai orang yang paling “kredibel”, “boleh dipercayai” “tidak rasuah” dan “paling adil” di Malaysia sekarang ini.

Ahli-ahli Suruhanjaya adalah seperti berikut

a. Pengerusi bersama

Lim Kit Siang
Anwar bin Ibrahim
Husam Musa

b. Ahli-ahli

Lim Guan Eng
Teresa Kok
M. Manoharan
Ngeh Ko Ham

c. Setiausaha

Nizar Jamaludin

d. Tugas-tugas khas (untuk memastikan siasatan benar-benar TELUS)

Elizabeth Wong

e. Jurucakap

Khalid Ibrahim


Mesyuarat pertama suruhanjaya telah diadakan petang tadi. Surahanjaya dipertanggungjawabkan untuk melihat skop-skop berikut

a. Apakah bentuk hukuman yang akan dilaksanakan kepada Ketua Polis Negara, Ketua MACC dan Perdana Menteri DS Najib yang jelas bertanggungjawab terhadap kematian tersebut.
b. Menentukan samada MACC dibolehkan menyiasat kes yang melibatkan oarng Cina atau tidak kerana ia bersifat perkauman. (Hanya orang melayu yang rasuah)

Suruhanjaya juga memutuskan bahawa siasatan tidak akan melibatkan pihak polis dan pihak MACC kerana telah terbukti semua anggota polis dan kakitangan MACC adalah korup dan tidak amanah, oleh itu tidak mungkin kenyataan mereka mempunyai kebenaran.

Suruhanjaya dengan itu telah melantik pengawai penyiasat sendiri seperti berikut:

a. Ronnie Liu (Ketua penyiasat)
b. Tan boon Wah
c. Ean Yong

Dr. RBAONG berkata...

Penubuhan Suruhanjaya di "Raja" (2)

Ketika menjawab soalan wartawan kenapa perlu pengerusi bersama, Anwar Ibrahim menjawab itu menunjukkan kesepakatan, ”Mutual responsibilty and accountability” dan keadilan dan kesaksamaratan antara pakatan meraka.

Para wartawan juga dijelaskan bahawa pemilihan Elizabeth Wong adalah kerana beliau terbukti, melalui rekod seorang yang BENAR-BENAR TELUS.

Seperti yang telah dijangka, pemilihan Nizar sebagai setiausaha adalah kerana reputasinya sebelum ini yang boleh mengikut dan mematuhi arahan ahli-ahli suruhanjaya terutamanya Ngeh.

Khalid Ibrahim dipilih sebagai jurucakap untu memastikan para wartawan mendengar setiap patah perkataan yang diucapkan dengan teliti dan tidak membuat kenyataan yang diputar.

Suruhanjaya memutuskan bahawa pendengaran kes akan diadakan di Stadium Bukit Jalil kerana mereka menjangkakan seperti biasa ratusan ribu rakyat akan mengikuti perbicarran itu secara langsung dan menyokong penuh kebenaran yang akan dibentangkan oleh suruhanjaya.

Sementara itu Ronie Liu sebagai ketua penyiasat menyatakan bahawa siasatan tidak akan diadakan di Pejabat MACC dan Balai Polis kerana sudah pasti saksi akan Mati kalau disoal di tempat tersebut. Beliau menyatakan bahawa tempat yang paling selamat untuk dijadikan ibu pejabat adalah di ”Massage Parlour” dan ”Cyber cafe haram” di bandar Shah Alam dan Kelang untuk memastikan ianya rahsia dan mengurangkan risiko saksi mati.

Ronie liu juga menyatakan bahawa Post mortem keatas simati akan dijalankan sekali lagi kerana doktor-doktor yang berkhidmat dengan kerajaan adalah rasuah dan mungkin mereka menyembunyikan penemuan sebenar. Oleh itu beliau akan meminta jasa baik kerajaan Negeri Selangor untuk membiyai pakar patologi dari luar negara (disarankan pakar Patologi dari CSI Miami atau CSI New York) untuk membuat laporan forensik.

Untuk mempercepatkan siasatan, kaedah yang akan digunakan adalah dengan menggunakan perkhidmatan ”TWITTER” kerana telah terbukti, terutamanya oleh LKS maklumat yang disampai dan diterima melalui Twitter adalah boleh dipercayai dan benar dan boleh diperolehi dengan cepat (Masa pengkebumian pun sibuk Twitter, nak hormat orang mati ke nak berpolitik?)

Dalam kenyataan lain permintaan SUHAKAM untuk menyertai suruhanjya tidak dilayan kerana juga dipercayai rasuah kerana ia adalah agensi kerajaan, sebaliknya mereka mahu P Uhtayakumar dari Parti Hak Asasi Manusia (HRP) dipilih sebagai ahli bersekutu surahanjaya kerana P. Uthayakumar mempunyai rekod hak asasai yang lebih baik.

Setelah siasatan selesai Laporan akan diserahkan kepada Raja ”Singh is King” untuk tindakan lanjut.

Semetara itu sumber tidak rasmi menyatakan bahawa Raja ”Singh is King” tidak bersetuju dengan perlantikan Anwar Ibrahim kerana belum bertaubat, tetapi terpaksa menerimanya melalui usaha ”Pintu Belakang” oleh LKS dan LGE yang menjadi penasihat King.

Setiausaha Surahanjaya, Nizar Jamulludin juga menasihatkan pengikutnya mengadakan ”Vigil” dengan menyalakan lilin di surau-surau pada hari ke 3, 7,30 dan 100 sebagai mengantikan tahlil untuk mengingati dan menghormati simati.

Suruhanjaya juga dijangkakan akan menyarankan makam Teoh Beng Hock dipindahkan ke Makam Pahlawan untuk mengenangkan jasanya.

Dengan penubuhan suruhanjaya diKing ini maka terbelalah kematian Teoh Beng Hock dan Kebenaran yang benar-benar BENAR akan terbukti.


Agensi beritaTak BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

@ Dr.RBAONG,

Bravo!
Satu penulisan yang cukup menarik

Jambojini

Tanpa Nama berkata...

Tuan blog...
Mungkin depa ni nak suruhanjaya diraja sebab dulu....dulu kan.... anwar dikata tumbuk diri sendiri, cederakan diri sendiri....bila buat siasatan diraja lain pulak jadi,,,,,sebab dulu aku pun terpecaya anwar tumbuk diri sendiri sampai lebam.....gelakkan aku..kah-kah-kah.

Kepada YB selangor yang disiasat kalau malas nak berdepan SPRM...senang jer...letak jawatan Pilihanraya Kecil semula...apa susah kengkawan kau jugak yg menang nanti....
Sebab dulu aku percaya "kalau letak batang pisang pun BN akan menang" tapi....hairan la sekarang.

ganalan

Meor berkata...

Nak mengata, nak mengutuk, nak kata apa pun... bulih... tapi jangan le mencarut... mak teman kata, nanti tumbuh di mulut... eeee... teman takut...

indavao berkata...

hi... just dropping by!
http://www.fileafro.com
http://mobileandetc.blogspot.com
http://kantahanan.blogspot.com

belakanghentam berkata...

Buat Suruhajaya diraja, lantik raja sivakumar, singh is king, lim kit siang anak beranak, anwar sekeluarga biar depa buat putusan baru adil. JIKA SELAIN DARI TU zalim tiada ketelusan.

SIASAT BELUM ABIS DAH HUKUM, ADIL ADIL.

ha ha ha berkata...

Sin..kali ni ana 100% setuju dengan Usin..

Kerana pasal semua orang..tak kira U-BN, PKR, DAP dan PAS..semua berpolitik dan kebanyakkanya melebihkankan Politik dari isu yang sebenarnya...

Kaum Cina (maaf cakaplah)mereka memerlukan DAP dan MCA..kalau MCA tak boleh bantu mereka..mereka akan ke DAP...tetapi malang bagi orang Melayu..biasanya kalau kita mula-mula pergi mendapatkan UMNO tapi tak dapat..tok sah ler pegi kat PAS sebab dah dichop sebagai UMNO dan begitu juga sebaliknya..he he he ..

Kita orang melayu selalu berpolitik lebih untuk kepentingan individu dari orang melayu itu sendiri..apa boleh buat...dah nasin badan..he he he..

Tentang Minah ketuk ketampi tu ..salahkan Orang UMNO pasal tak memekak macam Teresa Kok..kasi hentam balikler ..baru OK...huh..YB Umno tido kot..he he he he..

Opssssss..tak boleh pasal kalau lawan nanti kena gantung ..dichop pembangkang pasal tak sokong kerajaan...tak boleh jadi calon PRU 12...macam-macam ugutan lagi ..huh..politik sempit UMNO..weeiiii bila masa wakil parliman boleh tunduk dengan kuasa Exsekutive..mana konsep Saparation of power?..huh...

Al Kuntuuli Al Amnuuwi (ex-) berkata...

Ha ah ya! Ana satuju juga. Syadangan anta untuk ada lawanan gusti sungguh manarik! Ana fikir ada baik kalau DUN silanguur dibubar... lawan gusti lagii! Itu Wak Jawa Pak Toyol bulih menan lagi tidak? Ana fikir Ameno kalah alteruuki kali ini. Bagui camtu. Al Jawaat Al Tuyuuli mumkin menan mumkin kalah, ana tak tahu waLlah wa alam! Fasar tamfat saye ini -- wak Jawa jual temfe tidak ada lagii -- sudah figi inaliLlah! (Kasian!). Mumkin, kalau Al Jawaat Al Tuyuuli kalah, ada kerja kusun di sini...

P.S.: Albisnis bumifutraawi: satu unta batina ana sudah buntin: kalau al-untaah baranak, syeikh husiin mahu billi anak unta saya?

Tanpa Nama berkata...

baik tutup jer posting nie memalukan...polis dah sah kan si teoh tu dihumban dari pejabat sprm..keje terdesak umno nak rampas selangor...

Pemuda Melayu berkata...

renungan utk melayu2 PR

Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu itu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu..dan ingat lah allah jualah yang mengetahui semua itu sedang kamu tidak mengatahuinya..(al bakarah 216)

Dr. RBAONG berkata...

DAP (Lim Guan Eng) kata Tunku Abdul Aziz (Naib Pengerusi DAP) paling layak jadi ketuai Suruhanjaya. bebas.......kah,kah,kah....

saya sokong, lepas tu ahli-ahlinya bagus kalau LKS, AI, Eli Wong, Nizar, LGE sendiri.........sangatlah adil dan telus.

(Baca komen saya diatas)

Tanpa Nama berkata...

Dr.said..klu Dap takut sblm Teo d siasat mmg da kena bunuh..buat apa nak bunuh sdgkn ketrngn da d ambi..fikir n fikir man..