Ahad, Oktober 12, 2008

Sharon Stone Tidak Boleh Di Rekomen Dato Oleh Ali Rustam


Senyum besar Dato Seri Ali Rustam ...

Adakah dia suka benar pelakun popular Bollywood, Shah Rukh Khan dianugerahkan Dato oleh Yang Dipertua Melaka, Tun Khalil Yaacob hari ini? Adakah pasal dia yang rekomen? Kenapa kasi Shah Rukh? Pak Aziz Shamsuddin, Setiausaha Tun rasa pelik. Kenapa dia pilih Shah Rukh dan bukan Amitabh Bachan?

Mengikut alasan Ali Rustam, Shah Rukh dianugerah Dato kerana sumbangannya memperkenalkan Malaysia dalam filemnya. Walaupun Shah Rukh hanya sapi dan ini susu producer dan tuan director yang punya, dunia hanya kenal siapa yang bernai dan di hadapan. Dia yang akan dapat hasil.

Tanya Norza. Walaupun anu kecit tapi berani. Dari hanya juruacara Majlis, dapat naik sampai ahli Majlis Tertinggi dan Setiausaha Politik. Dia nak bertanding ahli Majlis Tertinggi. Sayang dia Setiakawan, bukan Berani Berubah!

Husin rasa, mungkin Ali Rustam mahu Shah Rukh dianugerah Dato kerana dia rasa muka dia macam Shah Rukh. Walaupun Tun rasa dia macam Mere Nam Joker, dia rasa muka dia macam Timbalan Perdana Menteri. Kita tidak pernah tengok muka Ali Rustam tanpa misai. Dia pun ada iras-iras macam sekapal dengan Shah Rukh. Satu yang Husin pasti Ali Rustam tidak syok pada Shah Rukh.


Pasti tidak lama lagi, ada chance kita lihat Madhuri Dixit, Kajol dan Aishwarya Rai bergelar Dato Melaka. Wow!

Husin teringatkan satu musical Broadway yang dijadikan filem Hollywood semasa zaman muda-muda trang tang tang dahulu.

Filem itu, South Pacific menjadi satu filem klasik dan kekal selama-lamanya perkenalkan keindahan Pulau Tioman ke dunia. Sepatutnya pelakun-pelakun utama, Rossano Brazzi, Mitzi Gaynor dan John Kerr patut diberi anugerah Dato.

Yang Di Pertua Melaka adalah orang Pahang.

Sebagai orang Pahang, mestilah terkenal sebagai berjiwa besar dan segala-galanya besar, negeri-negeri yang mana orang Pahang berperanan memang pemurah dalam memberi penghormatan kepada orang.

Apa salahnya dianugerahkan mereka yang berjasa untuk Pahang?

Dalam filem Hollywood, Disclosure berasaskan buku Michael Crichton, nama Malaysia disebut dengan jelas berkali-kali.

Dalam cerita aksi itu, syarikat elektronik lembah silikon dalam cerita mempunyai sebuah kilang elektronik di Malaysia. Hero kita dianiaya oleh seorang eksekutif perempuan yang bercita-cita tinggi.

Tanpa diketahui hero, eksekeutif itu telah pergi ke Kuala Lompor telah mengubah aturan kilang di Keramat untuk menggagalkan projek dia. Jika diketahui orang atasan, dia akan dipecat syarikat.

Watak pengurus kilang di Kuala Lumpur adalah seorang mamak bernama Mohamad Jafar. Bumiputera jugah ...

Dato Micheal Douglas dan Dato Demi Moore sedang
beraksi memperkenalkan Malaysia pada dunia

Mengikut pemikiran Ali Rustam, Micheal Douglas dan Demi Moore patut diberi gelaran Dato Melaka. Filem blockbuster ini memberi pendedahan kepada negara bernilai ratusan juta nilai waktu iklan.

Filem Entrapment pula memperkenalkan Menara Berkembar KLCC ke dunia.

Cerita ini adalah mengenai pakar perompak berlian yang merompak wang berbillion ringgit. Mereka berdua mencerobah masuk pusat komputer di ibu pejabat sebuah cawangan Bank antarabangsa di KLCC dan menyalurkan ke dalam akaun mereka pada malam Milleneum masuk tahun 2000.

Filem itu penuh dengan adegan-adegan yang digambarkan di Kuala Lumpur dan Melaka. Yang menariknya, camera trick mereka memaparkan Sungai Melaka yang penuh biawak itu panjangnya boleh melalui Kampun Baru, Kaula Lumpur sampai bertemu KLCC.

Pelakun-pelakun utama patut mendapat gelaran Dato Sean Connery dan Dato' Catherine Zeta Jones. Catherine adalah isteri Michael Douglas.

Filem The King and I pula digambarkan dengan sepenuhnya di Malaysia. Sebuah istana berjuta ringgit telah dibina di Shah Alam dan ini dibelanjakan di Malaysia.

Ramai pelakun-pelakun tempatan mendapat pendedahan berlakun dalam filem Hollywood. Husin ingat hanya Aflin Shauki tetapi ingat kebanyakkan pelakun pentas Bangsar Actor Studio mendapat peranan.

Eh ... salah poster.

Itu versi klasik yang dilakukan oleh pelakun-pelakun kelasik Yul Bryner dan Deborah Kerr. Mereka berdua tidak berpeluang dapat Dato dari Ali Rustam dan Tun Khalil.

Versi moden dibintangi oleh Judy Foster dan Chow Yun Fatt. Mereka berdua patut diberi anugerah Dato

Kalau pelakun sophisticated Judy Foster tidak perkenan, pasti Dato Ali jenis yang suka lakunan Chow Yun Fatt. Dia banyak berlakun filem-filem bodoh dari Hong Kong.

Suka hati Dato nak kasi CHow Yun Fatt, tapi ...

Yang itu tidak boleh, Tok.

Sedut air liur tu balik. Tak boleh.


Betul ... Michelle Yeoh pun banyak berlakun filem Hong Kong.

Dia sudah pun dapat Dato'. Dia pun ada yang punya, bukan Dolah.

Kalau nak kasi lagi Dato, biar Dolah yang rekomen. Berikan pada orang lain. Dolah hendak kasi kontrak RM10 juta sebagai Duta Perlancongan.

Dolah belum turun lagi. Jefri Zain tidak mahu lagi. Jangan bolayan dan ubah politik kepada Dato Seri Najib lagi. Takut Dolah flip flop.

Malah, Sharon Stone yang berlakun dalam filem Basic Instinct pun tidak boleh diberikan Dato'. Cukup dangan Dato Micheal Douglas saja.

Pertama, filem ini kena ban di Malaysia. Orang ramai dapat tengok filem ini dibeli dari penjual VCD dan DVD haram. Kedua, filem ini tidak dibuat penggambaran di Malaysia. Paling utama dan ketiga, filem ini akan menimbulkan salah faham politik.

Dato Ali tidak perlu risau Najib buat interpretasi salah. Yang selalu akan buat interpretasi salah adalah orang-orang yang bakal bekerja dengannya. Filem ini mudah disalaherti budak-budak yang berangan hendak jadi penasihat tingkat empat baru sebagai menyokong Tengku Razaleigh.

Macam mana tidak, filem ini ada adegan "Pontianak dari Gua Musang" ...


Hooo ... takutnya. Pontianak!!!!

38 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ha..ha..ha.. negeri pemberi anugerah terbanyak ialah Melaka, penerima anugerah pula ialah pelakon-pelakon antarabangsa yang tolong promote Melaka.

Mana-mana rakyat Melaka yang berjasa, kena cari gelaran Datuk di negeri lain.

. berkata...

Husin Lempoyang pun banyak gak jasa. Mungkin selepas ini boleh dapat Dato .. Wah, Dato' Husin Lempoyang! hehehe

Tanpa Nama berkata...

Ali Rustam nak jack Najib dengan kasi dato untuk pelakun denyutan burit rosmah.

Tak ada can kau nak menang dgn muhyiddin ...pencen lah sahabat pak lah ni.

Tanpa Nama berkata...

sin

ini ada joke baik punya ...

hillary clinton praises maalysia for taking bold steps in gender-neutral politics.

she believes that by the time najib razak takes over umno presidency next yr. msians will have their first woman prime ministers - cum - minister of defence - cum - minister of finance - cum - minister of domestic and international trade (shoping) is ...

... rosmah mansor.

Tanpa Nama berkata...

Ali Ketam memang mangkuk hayun. Otak taruh dilutut. Daripada bagi kat Shahrukh Khan baik bagi kat MGR atau Botak Chin. Yang betul, Datuk dari Melaka dah tadak nilai, buat malu. Shahrukh Khan pun malu nak ambil, sebab tu dia tak datang, cari Melaka tak jumpa.

Tanpa Nama berkata...

Orang macam ni pun boleh jadi KM Melaka. Lebih layak jadi Aktor Komedi Terbaik. Ana gelak terbahak-bahak melihat telatah 2 ekor kartun. Patut berilah kpd rakyat sendiri, kakitangan awam yang nak bersara atau lama dlm perkhidmatan. Shahrukh Khan pun tergelak pecah perut, jadi dia tak datang ambil. Takut terkincit masa mengadap YDP. Melaka dah bertukar jadi Timbuktu.

Tanpa Nama berkata...

scene paling diingati sari basic instinct, sharon tak pakai spender. hehe..

Ali Rustam pun teliuq!

Tanpa Nama berkata...

Datuk Shah Rukh Khan, JP, sedap juga dengar. Barulah padan diganding dgn Datin Seri Rosmang Mansur. Pandai Ali Ketam bodek. YDP pun orang Pahang, bila lagi nak ampu. Projek balak banyak lagi. Nanti boleh minta Datuk SRK berlakun filem Bollywood dlm hutan Pahang bersama kera-kera sumbang. Rosmah pula jadi Pengarah...cantiklah tu.

Unknown berkata...

aku pun terbeliak bila baca berita ni kat blog member aku tajudinms.blogspot.com. memang tak masuk akal. Buat aper perabih bogheh gi bagi kat orang luar. kera di hutan disusukan, anak tiri di rumah mampos kebuluran.

Tanpa Nama berkata...

Antara Shah Rukh Khan dengan Bang Nuar mana lagi hensem?

Dah tentulah kalau nak bandingkan antara mereka berdua dengan Hishamudin Rais, promoter ni jatuh nombor Tiga kan?

Tanpa Nama berkata...

Alahai lawaknya.
Orang Melake nak sokong lagi ke ...mak oi, gelinya aku. SRK pun terkejut beruk@babun dapat datuk. Sebab dia ikut skrip aje. Yang direct orang lain, tulis skrip orang lain. tak pasal-pasal SRK dapat datuk. Yg patut dapat sebab promosi Melake ialah Pengarah Filem, Penulis Skrip, Penerbit,....
huh...cukup kelakar. Ni kelakar bangang namanya ni..

sondol khan

Quantum Metal Consultant berkata...

Blog ini blog husin, suka hatilah dia nak tulis apa...
Melaka tu ali jadi ketua menteri, ikut suka dialah dia nak bagi siapa..

Pendekata dan panjangkata..dia bagi Dato tu langsung tak minta duit kita, cukai pun berapa sen sangatlah kau orang bayar...jadi hati yang elok dan tak sakit tu, janganlah dibebankan sangat dengan 'sakit hati'.

Tulislah yang lebih lebih lebih berfaedah...anggaplah unta unta husin memang tak layak dapat Dato' sebab ali rustam masih waras dan keras.

Tanpa Nama berkata...

alangkah eloknya jika kita bersangka baik? cuba lihat berapa ramai pelancong india telah/akan datang ke melaka? india dan china adalah 2 ekonomi besar baru tumbuh di asia. semua orang/negara nak tarik mereka. apa melaka boleh buat untuk menarik pelancong india dengan kos yang minima? datukship ini akan meletakkan melaka di mata india. memang diakui melaka banyak bergantung kepada industri pelancongan.

sekian, terima kasih. just my 2 cents. selamat hari raya.

Tanpa Nama berkata...

semua benda boleh jadi kontroversi bila disensasik..
Kawan tgh fikir jugak ni, nak kutuk ke tidak..
byk2 komen tu boleh pakai semua tapi yg sebetulnya pndangan kawan, memang tak patut bgi kat shah rukh khan, lagilah bila dia tak dtg, tu tanda dia tak hormat dan tak mahupun.. buat malu ajer, hidung tak mancung, pipi tersorong2.. itu pandangan kawan lah.. tapi kalau tgk dari segi logik business mind, olek gak tu, sebab srk tu ramai peminat kat india sana kot2 ada yg dtg melancung kat malaysia ni.. ala macam real madrid beli david bekam, tu epl beli china dan korea pnya player.. berapa byk depa untung... masalahnya dlm kes ni... hehehe.. peminat srk tu rata2 sengkek, mana ada duit nak dtg melancong kat malaysia.. melencung adalah.. dtg wat kerja, duit htr balik pi india, permit xyah buat coz boleh menyamar malaysian indian.. hahaha..
kecian Ali.. apa yg dirancangkan agaknya... SRK... dato? emm bikin malu semua dato yg itu khalil bagi daa.. no standard, low kelas...

Tanpa Nama berkata...

bahlol punya org can tu pun ada..ape rasionalnya bagi Datuk pada aktor can tu...stupid sungguhhhhh...

Dr. RBAONG berkata...

Vote Dato' for Husin Lempoyang!!

Lepas ni sebagai menghormati SRK, setiap kali TV/wayang nak kena Tayang, kena ikut protokol.

Tak boleh tulis Shah Rukh Khan lagi, kena ubah jadi Dato' Shah Rukh Khan.

Lepas ni RTM/TV3/Astro akan keluarkan tender nak ubah nama dalam filem berkenaan.

Saya sarankan Saiful Apek dapat Tan Sri sebab dia bagi rakyat Malaysia "happy". Datuk Seri Pak Lah boleh demoted sebab dia bagi rakyat Malaysia susah hati.

Semua Dato'/Datuk kat Malaysia, apa perasaan anda sekarang, patutkan anda bangga dan bermegah dengan Dato'/Datuk dihadapan nama anda.

p/S: Bangga dengan Dr. depan nama saya.

Tanpa Nama berkata...

Hollywood atau Bolywood, Aku lagi minat gua cikgu murni ...

burujerdi berkata...

Salam ukhuwwah husin,

Pedas, panjang dan menghiburkan. Tanya Datuk Lat tentang perkara ini, dia dah lakarkan melalui karikaturnya sekitar 1990an dulu. Lucu tapi benar.

Gelombang Rakyat berkata...

Ini pos yang menyengat Husin Lempoyang oii.

Well, researched, and well done.
Super Class!

I salute you...

Ini, ada apek nak mencelah...

Wwah you ata tau manyak pasat pilem aargh.

Pak Lah tak nyesal.

Tapi gua nyesal ooo, gua nengok itu pilem Syalon Batu sacher. Lain pilem manyak gua talak tengok ooo.

Contoh nia:

Syaluk kan, Misyel Duggulis, Chon Koneli, Chow Yun Fatt, Chudi Folester, Michelle Yeoh, Jefli Jen...wah manyak aargh. Manyak syiok Ooo.

Tapi itu, kambar atat, misai punyia, buat itu good, tia hilo, lakon apa pilem aargh?

Macyiam pelnah ku tengok, tapi ti mana ya?

Tanpa Nama berkata...

Apa-apa aja yg Husin tulis dan kutuk pasal kebodohan pemimpin bangang di negara ini aku setuju.

Jadi dengan ini, aku anugerahkan gelaran Dato' Husin dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah, bangang punya ali rustam, ydp pun sama jer bangang nyer, org melayu ni dah tak tgk dah cite2 bollywood takder wawasan ni. Bodoh punyer km ada hati pulak nak jadi timbalan PM. buat malu kat hang tuah jer..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kalau mahu kasi ini punya pangkat Latok , Tong Seri atau Ton .
Kasi lah local artist punya dulu.

Malaysia memang ada banyak artist yang terkenal di dunia malahan lebeh terkenal dari perlakon New Delhi itu.

Contoh - 1) Filem " Aksi Pramugari Terlampau "
2 ) " Skodeng " - dari arkib jabatan agama
3) " Chua Soi Lek "
4 ) "Siri Classic DP Vijandran"
5 ) " Shaila Nair " short video presentation.
6 ) Aksi dari Jolai

Filem-filem tempatan di atas ditonton seluruh dunia dan harum kan nama Malayshia. Dari jepun ke Alaska ke Isketambola!

Raison D'etre berkata...

Apa salahnya dia bagi Datuk kahShahRukh yang muka cam pekerja bangladesh yang bergenuak kat sini.

Ramai pa peminat dia.

Lagipun setakat pangkat Datuk tu kan dah banyak yang dapat. Tak cukup nak bagi kat ornag Malaysia baik kita outsource kat orang luar Malaysia.

Sapa yang popular? Kitaaaa jugak..

Sin bila nak dapat AMN? Jenuh dah menulih blog.. :)

Kiubrubik berkata...

police story mana?

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah..husin!!! apa nak peliknya...lepas ini ANJING YG SETIA MENJAGA RUMAH PEMBESAR NEGERI pun dapat Dato'...Dato' Bulldog...

Tanpa Nama berkata...

Woi Cilaka kau Husin Buah Lempoyang,
Sorry la, aku memang orang Melaka.Jadi jangan ambik hati dengan pembuka kata aku.Lahanat betullah Ali ketambola.Bapak aku yang banyak berjasa kat negeri Melaka pun tak dapat darjah kebesaran atau apa-apa pingat.At least berilah bapak aku PJK ker, PBM ker. Ni habuk pun tarak.Si Bangla SRK tu apa yang dia tahu? Menari dalam Bolywood macam ulau belengkau atas pagau bolehla. Ini orang pu boleh dapat Datuk ker?Satu lagi aku nak sound dengan orang UMNO baik pusat maupun negeri. Jangan lantik orang luar jadi Gabenor Melaka.Aku rasa macam berada zaman penjajahan British pulak masa Gerald Templer jadi Gabenor. Apa, takda orang Melaka ke layak jadi Gabenor Melaka?Bapak aku pun boleh jadi Gabenor Melaka. Sekurang-kurangnya dia tak pilih mamat Bollywood jadi Datuk.

Orang Batang Melaka.

Tanpa Nama berkata...

Ali Rustam called aku last minute nak bagi Anugerah Dato', aku tolak. Dia malu dan dalam kelam kabut terus bagi anugerah tu kat Sharukh Khan.

Y.B Osman Gemuk
Parlimen Pulau Besar

teja berkata...

hehehe hahaha

Aiyo ini Ali Rustam Mere Nam memang layak dapat gelaran the Joker la yg Tun hadiahkan baru2 ni.

Heath Ledger pun kalah dgn Ali Ketambola ni.

Thanks for the Joke of the day.. Husin :)

Selamat Hari Raya Aidil Fitri.
Maaf Zahir Batin.

/Teja

Mat Cendana berkata...

Sin,
Saya ni budak baru belajar
Kalau salah... biarkan saja lar

Saya ni tengah dok belajar hal "Link to this post"/ "Pautan" ke blog saya. Dok guna Windows Live Writer. Sekarang ni saya nak Link ke Post ni dengan satu Post yang saya akan buat.

BTW Post saya tu takder kaitan dengan hal gelaran Datuk Datin yang Sin punya ni (Sebenarnya satire berkaitan dengan ekonomi) - cuma nak guna post ni untuk experiment "Link to post". Maklumlah, baru sebulan buat blog, tak berapa rethi dan tangan pun gatal...

Tanpa Nama berkata...

Huhhhhh....Bodohhh paling penghabisan....apasaiii laa hang pi bagi gelaran kat SRK ?? Banyak lagi rakyat negara yang berjasa...

Ali Rustam...otak hang memang taroh kat tempurong lutut!!! MEMALUKAN!

(Anon from Kedah)

Tanpa Nama berkata...

*KLUANGMAN* ni aku kesian jugak kat dia... Bila baca Comment dia, jelas nampak yang dia mudah diperbodohkan... Mudah aje kerajaan propaganda otak dia, sampai dia pulak yang jadi KULI dok defend benda-benda salah.

Korang tengok BUKTI yang jelas kat situ: Bagi kluangman, negeri Melaka tu, kepunyaan Ali Rustam!

SALAH TU! Tak apa lah, biar aku tolong ajarkan dia, sebab jadi KESIAN tengok dia ni "kurang educated" dari orang-orang lain. Gini sebenarnya: Ketua Menteri tu hanya sebagai ketua KERAJAAN NEGERI saja - bukan seluruh negeri tu jadi milik dia dengan bapak dia! Itu engko punya fahaman tu; salah sebenarnya...

Tak apalah, aku tak marah engko. Sebab aku tau, dari mentaliti penulisan engko tu, tak sempat naik ke Tingkatan Empat... sebab tu engko tak tahu.

Aku bukan apa dok tolong kluangman kat sini - Cuma sebagai Tunjuk Syukur yang aku ni jauh lebih cerdik dari dia. Tapi aku tak hina dia - aku TOLONG DIA>

Tanpa Nama berkata...

pertama sekali saya ingin mengucapkan tahniah kepada yang berbahagia dato' shah rukh khan kerana telah berjaya memperbodohkan kerajaan melaka yang satu ketika dahulu amat gah mendabik dada sebagai pusat keagungan tamadun melayu dan islam sehinggakan kerajaan tersebut menganugerahkan gelaran dato' kepada yang berbahagia dato'..

seterusnya saya juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada kerajaan negeri melaka yang satu ketika dahulu amat gah mendabik dada sebagai pusat keagungan tamadun melayu dan islam kerana telah bermurah hati memperbodohkan diri sendiri sekaligus membawa aib yang amat besar kepada bangsa melayu keseluruhannya..

diharapkan usaha murni pihak kerajaan negeri melaka ini dapat diteruskan di masa akan datang kerana masih ramai lagi bintang2 antarabangsa di luar sana yang bersedia untuk memperbodohkan kerajaan melaka dan memalukan bangsa melayu seperti encik jackie chan, encik brad pitt, puan angelina jolie, encik stephen chow, encik rajinikand, puan julia robert dan mendiang anita mui..

TAHNIAH & SYABAS KERAJAAN NEGERI MELAKA!!

ps-Bodoh punya Melaka..Patut la jadi negeri melayu pertama yang kena jajah dulu.. Jangan marah orang melaka..aku pun orang melaka jugak..

Tanpa Nama berkata...

SRK memang byk mempromosikan negara ni tu yg ramai bangla leh dtg masuk Malaysia naik tongkang. Berebut2 dia org masuk sini sampai ramai anak2 kita yg dok menganggur ngabihkan beras mak bapak. dah la harga beras mahal sekarang ni. jgn terkejut kalau ramai bangla2 atau mat indon yg dapat pangkat Datuk2, Tan Seri, Tun dan mcm2 lagi atas alasan byk mercu tanda negara hasil tgn mereka yg bertukang hinggakan menjadi kebanggaan Malaysia d mata dunia seperti KLCC, Putrajaya, Bgn Seri Negeri Melaka dan mcm2 lagi la. Untung dia org.. nganga kita org.

ANAKJIN

Tanpa Nama berkata...

baca dan sebut betul2..

KIYA? SHAH RUKH KHAN @^%*&$ (dapat) DATO' HAY?

DIL TO PAGAL (KO) HAY?
KABHI GUSHI KABHI GHAM..
MAY SHAIR TO NAHI..
ROTI KAPADIA AUR NAK MAKAN HEY
MELAKA TAK CUKUP!
BODHO!
MERA NAM (ALI) JOKER!

Harap2 Mat Ober (bapok segala hindustan) jangan berkecil hati..atau pun bolehlah start nyanyi dondang sayang atau Ghazal ada GOYANG POCO2 SIKIT..

picolotikusmondok

Tanpa Nama berkata...

kalaulah datuk laksamana hang tuah masih hidup,maka pasti beliau kecewa..

betapa tidak..beliau dulu sebelum layak digelar datuk,terpaksa mendaki gunung ledang untuk mendalami ilmu persilatan..bermati-matian pulak mempertahankan negeri dari musuh..sanggup difitnah dan dihukum bunuh..terpaksa pulak bunuh sahabat baik yang dah dianggap sebagai saudara iaitu Jebat..terpaksa pulak meredah belantara pahang untuk meminang tun teja dan mengorbankan perasaan kasihnya kepada tun teja..barulah dapat gelaran DATUK..

alih2 sekarang..kerajaan yang beliau pertahankan dengan nyawa beliau tu senang2 je bagi datuk kepada Shah Rukh Khan..gelek2 sikit..tumbuk2 sikit..dapat datuk..

Tanpa Nama berkata...

Bungaraya said...
Ini cakap serius ni. Betul punya ckp ni..
Janganlah kamu hendaknya memberikan anugerah dato' itu kepada orang sembarangan. Akhirnya title dato itu tidak memberikan apa-apa makna lagi. Siapa lah S.R.Khan itu yang dianugerahkan dato'. Kalau kita anggap pemberikan anugerah dato itu sama seperti pemberian hak istimewa bangsa melayu kepada orang lain, maka Ali Rustam dan Datuk Khalil telah memberikan sewenangnya hak itu kepada kaum Hindustan. CUBA FIKIR-FIKIRKAN SIKAP ALI RUSTAM INI.

Tanpa Nama berkata...

jackie chan harus direkomen Tan Sir - filem beliau, "Super Cop", dibuat di KL (sekurang-kurangnya 50%) dan telah menggambarkan satu imej yang positif tentang sistem perundangan dan polis-polis malaysia kepada dunia...

Tanpa Nama berkata...

dari ali ketam bagi Dato kat SRK,
baik bagi kat Mr Bean..
filem dia lagi best walaupun 70% bisu..
dari budak2 sampai atok budak pun tengok cita Mr Bean..
mana tau lepas nie ada "Mr Bean Holiday in Malacca"