Sabtu, Mac 14, 2009

Dari YB jadi YD



Orang bahas pasal bujet, dia bahas pasal tuduh pembabitan dalam kes Altantunya. Bila ditegur, marah. Ditegur lagi, tak peduli juga. Sampai kena dibuang, tak mahu keluar.

Masa nak keluar, boleh marah pada Speaker, "I am disappointed with you."

Siap-siap setahun tak jadi Yang Berhormat (YB). Jadilah YD, Yang Digantung.

Satu tahun tak payah pergi di Dewan. Boleh tolong jaga "kandang lembu" bapa di Jalan Pudu.

Kamu orang baru, jangan macam orang lama.

Kawasan kena ziarah selalu. Bukan boleh main hantar wakil. Penduduk Puchong kata, "I am disappointed with you."

Wow! Ana peniaga unta educated aliran Inglis.

32 ulasan:

Parpu Kari berkata...

ni lagi sekoq benggali gila, bukan main angkuh lagi dia sin oi...

QasehNuryz berkata...

dia ni memang tak layak jadi wakil rakyat..jadi samseng boleh la

Tanpa Nama berkata...

Sin,
kalau tuduh biar bertempat dan berbukti. Bukannya dengan immuniti. Hebat sangat tuduh dalam dan luar dewan baru cakap Bengali King. (Raja kepada orang Bengali). Tapi dah naik serik dengan gelagat ahli politik kita yang pakai hentam sembrono.
Dahulu kita lihat ramai ahli YB buat kajiselidik sebelum berbahas di dewan tapi sekarang macam pasar.
YB-YB ini juga sepatutnya dikawal daripada mewakili DUN dan Dewan Rakyat sekaligus. Kalau DUN; Dun sahaja dan kalau Parlimen tak boleh wakil DUN.

Tanpa Nama berkata...

nama pun benggali....asal jual roti dah pandai sikit besar kepala..

Politikanjing(PA) berkata...

Oitt..memang betul la tu konsep sebuah negara.."Penjenayah dilindungi" tetapi "Pembela dihukum"?

Oitt..Proses untuk melingkupkan UMNO sedang berjalan rancak.

http://politikanjing.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

1. Panjabi pun manusia juga...kena hormat tugas dia sebagai pembangkang.
2. Semasa Gobind buat tuduhan, Najib cuba menyelinap keluar secara senyap dari Dewan. Kalau tak rasa bersalah, patutnya Najib bersemuka dengan Penuduhnya.
3. Saman penuduhnya kalau betul betul tak bersalah.
4. Si penuduh pulak kena digantung..keadilan yang terbalik!
5. Gobind dipilih secara demokrasi, dia layak jadi MP.

Sri Hartamas

kluangman berkata...

Unta bukan biri biri yang takut dengan salakan anjing puchong.

Anon 00 berkata...

eh, apalah kau Sin... zaman YB melawat kawasan sudah berlalu la... la ni, sapa-sapa nak jadi YB, kena masuk parti pembangkang. Walaupun tak tengok kawasan atau tak tahu pun kawasan mana yang diwakilinya, para penyokong tetap berdiri teguh di belakangnya.

kita kena ikut trend, Sin... apa ke bangangnya nak melawat kawasan kalau kita MUSTI akan menang pada pilihanraya dengan hanya jadi wakil pembangkang... lainlah kalau kau jadi wakil UMNO yang disaluti pelbagai jenayah, dari rasuah kain batik sampai ke rasuah projek dan komisyen ribuan juta ringgit.

nak senang lagi, jadilah wakil rakyat PAS, cukup dengan ceramah saja... kira dah melawat kawasan la tuh...

tak pun jadilah wakil PKR... senang jer kerja... cakap berapi-api, orang nu rasuah, orang ni bunuh orang, orang ni bawak lari bini orang, orang nu selinap duit, orang tu nak pupuskan bahasa Melayu... soheh menang tak kalah-kalah dah dalam pilihanraya nanti.

Kau kena update Sin... politik fesyen lama dah tak ada tempat kat Tanah Melayu nih... eh, silap, Tanah Melayu Bersama Cina, Hindu...

ANTI PARIAH berkata...

Sin,

Pakatan Rakyat kalau letak PARIA jadi calon pun rakyat akan sokong, memang rakyat sudah benci BN... he he sebab tu PR ni melampau sangat sangat dah dan rakyat pun kalau sekarang semakin susah, jangan la dok cakap banyak dan merengek tak tentu pasal minta tolong kerajaan..Pi la mintak tolong kat Wakil Rakyat Pakatan anda tu... Bila PARIA perintah negara, maka SAMSENG akan berleluasa. Kalau tak caya, boleh pergi Puchong. Di sana PARIA PARIA bermaharajalela, dan orang Cina dah semakin takut dan amat takut. Bila niaga kena pau dan macam macam lagi la.. Padan muka sokong lagi PR! Org Cina dah terasa badi dan mereka adalah golongan yang akan susah nanti bila PR memerintah. Mereka akan di 'perah' dan di 'pau' setiap masa. Kalau tak caya, tunggu....

Melayu Lama berkata...

Parangai macam si bayi ni tak layak jadi YB, jadi peguam pun tak layak.

Kalu hakim bagi pendapat yang tak kena dengan dia nak kata: "I'm very disappointed in you" juga ke? Nasib baik dekat parlimen kena gantung keahlian saja. Kalau contempt of court silap-silap masuk dalam satu dua malam?

Tak apa lah, buat setahun ni gunakkan kemahiran yang ada dan boleh jadi tukang kutip hutang dekat area pudu.

Taiko berkata...

Gobind bai barua ni dlm perhatian. Hari tu geng aku cabar ajak berentap senyap tak ada sekor pun wakil dia sampaikan pada dia. Tolong panggil dia sahut sini aku nak tengok apa jadi kalau dia rasa hebat sangat. Suruh dia siapkan gelanggang rentap one to one. Geng aku tu dah lama sangat berbulu kat anak anjing DAP ni.

bERANIKAN hATI berkata...

Anon 5:31,
1. Panjabi pun manusia juga...kena hormat tugas dia sebagai pembangkang.> Habis, Najib bukan manusia? Tak patutkah hormat dia sebagai TPN?
2. Semasa Gobind buat tuduhan, Najib cuba menyelinap keluar secara senyap dari Dewan. Kalau tak rasa bersalah, patutnya Najib bersemuka dengan Penuduhnya.> Orang bahas pasal bajet, kalau tak memberi fikiran untuk memajukan negara tak payah masuk dewan. Nak tuduh TPM boleh buat laporan polis, tapi kenapa tak buat? sebab takut kerana itu fitnah semata-mata.
3. Saman penuduhnya kalau betul betul tak bersalah. > Dalam parlimen dia kebal, itu sebab dia kena buat tuduhan di luar baru TPM boleh saman. Awak tak tahu ke ahli parlimen kebal dalam dewan? Kalay tak faham elok diam je!
4. Si penuduh pulak kena digantung..keadilan yang terbalik!> apa pasal tak adil? dalam dewan ada undang2, kalau langgar juga tentu kena hukum, dalam kandang unta pun ada undeng-undeng!
5. Gobind dipilih secara demokrasi, dia layak jadi MP.> dia layak sebagai MP kerana terpilih secara demokrasi, tapi otaknya tidak melayakkannya kerana bukan untuk membincang pembangunan negara tetapi cuma nak tunjuk keras kepala. Dewan bukan kepala bapak dia punya.

Tanpa Nama berkata...

YD = Yang Dungu

Tanpa Nama berkata...

Bagi je penampar sebagaimana Kiai Arsyad menampar bapaknya dulu...akibat tamparan Kiai tu..langsung tak boleh berdiri..duk je atas kerusi kena usung sana sini...agaknya kalau kena buah tangan pemuda UMNO hari tu..mahu terbaring 44 hari 44 malam huahuahua...apa kata PAS..berbogel boleh..dalam rumah, luar rumah pun boleh..orang PAS memang suka tengok bogel2 ni..anda tak pernah tengok Melayubogelke?

Tanpa Nama berkata...

Amboi beria-ia nak bela keling sekor tu.

Suruh dia buat tuduhan terhadap Najib di luar dewan tengok Najib saman atau tidak.

Faham undang-undang sebelum nak komen bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin ia perlu memakai turbannya semula

supaya dapat melindungi bahagian otaknya daripada panas matahari

kemudian dapat berbicara dengan tenang

Tanpa Nama berkata...

Bala dah turun kat Gobing laknatullah.Allah bayar cash.Kahkahkahkah..Bolehlah si gobing bersidang kat tempat parking kereta di parlimen..Ataupun kat bawah pokok..POKOK??Hehehe

Aku Tanya berkata...

Tuan Saudagar...

Sudah rasa makan ini?

Mee Najib!

Mee Segera = Instant Noodle?

BERNAMA lapor Najib (Mohd Najib Abdul Razak) kata?

Najib kata begitu?

Apa ertinya?

Selama ini, inikah strategi Najib yang membawa kekalahan BN (Barisan Nasional)?

Mee Najib di P 44 Permatang Pauh? BN Kalah kan?

Mee Najib di P 36 Kuala Terengganu? BN Kalah kan?

Najib fikir, dengan Mee Segera, kalah juga di 3 pilihanraya kecil kali ini?

Begitu?

Kenapa Najib tidak fikir, dengan Mee Segera, boleh menang kali ini?

Terlalu banyak dijanji di P 36 Kuala Terengganu?

BN sudah tidak ada duit? Kerajaan BN sudah dilanda kemelesetan peruntukan?

Berapa Billion RM peruntukan untuk khemah petugas kali ini supaya keselamatan terjamin?

Betulkah Najib suka ugut pengundi sewaktu pilihanraya kecil?

Contoh?

Undi BN, projek pembangunan diteruskan. Jika tidak, dot dot dot! Begitukah?

Adakah yang berkata, selagi Najib ketuai pilihanraya kecil, BN kalah?

Sudah breakfast kah pengundi Bukit Gantang?

Mee Najib mahu kah?

http://tanyasoal.blogspot.com/2009/03/mee-najib-malaysiakini.html

cekodokmasin berkata...

Salam tuan,
Dikhabarkan bahawa Gobind "Bai" Singh bila diajukan supaya mengulang tuduhannya di luar dewan menjawab bahawa dia mempunyai imuniti (kekebalan (kebebalan?)) dalam dewan. Jadi maksudnya, dia boleh tembak orang sesuka hati lah...

Tanpa Nama berkata...

Najib tak perlu layan bai gila tu..cam setan je nengoknya

F*ckatan Riot Aljub berkata...

kici2 bola ping pong
suda besar bola hoki
suda tua bola ragbi

tapi ini anak benggali sama bapak OKU takdak bola...anjing suda kasi makan

Samat berkata...

Banyak sangat makan buah badam daaa......sebab itu jadi hot tempered.

Azhar Abdullah berkata...

Dia lagi suka kalau kena gantung Sin...sebab Law Firm nak kena jaga..Court nak kena pegi nak attend perbicaraan clients...

So kalau kena gantung lagi bagus pada dia, bisnes jalan...

Ke memang dia nak kena halau dari Dewan tu Sin, mana tau dalam satu dua hari ni ada kes yang memerlukan dia pergi court...

Hehe...

Karpal A*njing berkata...

Gobin takdo telor..

Hari tu nak gaduh kecut..

Mcm kepala kura2..bising2 mcm orang mabuk..pastu nyorok belakang pintu..ulang2..mcm kaki todi..

Kalau ado telur keluar fight depan2..jumpa depan2..babi punya anak karpal..Babak berak duduk..anak berak nyorok2..tunjuk kepala..masuk celah pintu..

tak pa singh aje yg manusia. Melayu beruk, bigfoot.kata Karpal (babi tonyok).

Tanpa Nama berkata...

Jika diselongkar sejarah.

Jenis benggali la.. yang menembak dan membunuh bangsa Melayu, semasa Tanah Melayu dijajah British.

Kini bangsa benggali.... mahu membunuh Melayu terutama mempelecehkan maruah raja-raja Melayu, menidakkan agama rasmi yang majoriti dianuti oleh bangsa Melayu, dll..

Celaka sungguh jenis bangsa haram jadah... perangai hampir sama dengan bangsa yahudi yang tidak mengenang budi.

Dah nak mampus pun sanggup menidakkan kedaulatan raja-raja Melayu dan mempelecehkan kontrak sosial... Celaka bai..
Bangsa jenis haram jadah..

Mereka tidak ramai....tapi bernada celaka..
Benggali = Yahudi

--Jangan Menghina BangsaKu--

Hikayat Mamak Bendahara berkata...

Lu orang tak tahu cerita sebenar. Cerita sebenar macam ini....


KJ hantar orang pergi kacau Karpal untuk tunjuk kuat.(tapi lembik bapuk sebenarnye)

Lepastu, Si Gobind marah. Rempit KJ tak berani cerita dengan Gobind, dia orang cepat2 lari lepas nampak gobind mari.

Lepas itu, si KJ dah kecut. Semua orang cakap dia yang buat kacau, si KJ(mamak) takut kena belasah dengan Singh.

Lepas itu, KJ per jumpa Anwar dekat Hilton. Lepas diorang bikin ''kerja'' dalam bilik, KJ(mamak) suruh Anwar pergi cucuk dekat Gobind/Karpal yang Najib yang sebenarnya hantar orang untuk pergi kacau Karpal.

Lepas tu Gobind marahlah, nampak saja Najib, dia kasi hantam Altantuya punya cerita.

Kesimpulan:
siapa kacau karpal:KJ
Gobind hantam Najib sebab:Anwar jadi batu api selepas disuruh oleh Mamak Cendol(KJ)

tumpang sekaki..... berkata...

benggali ni banyak dengar lagu rihanna kot ...... dok ulang kata 'murderer'....

Washad berkata...

jangan main main dengan saya, singh is king.
king apa? king kapor!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Kau kabo kat Pak Habib, pecat je kerakyatan dia dan abah dia. Hantar je berdua tu balik ke Khalistan , Punjab.

Din Pungkok
Tanah Liat
Permatang Pauh

apa cer berkata...

singh is sink..ha ha ha..pegi mampus la singh nie...singh lain tak macam dia pun...over giler kat parlimen

DukeOfUMNO berkata...

Usien...

Goblin kata " u shuld be ashame of yourself"...sepatutnya ayat tu dikatakan oleh speaker dewan dan penduduk parlimen Puchong kat Goblin...itu yg sepatut2nya...

Goblin Singh is not the King..he is a KingCup...sejenis jenama sardin dalam tin!

Aku Tanya berkata...

Pak Lah Kena Jampi?

Betul kah?

Mungkin?

~~~

Siapa Nama Awak?

Pak Lah

Nama betul dalam kad pengenalan?

Abdullah Ahmad Badawi

Berapa 3 campur 5?

15

Apa abjad selepas F?

N

Apa huruf selepas Ta?

Jin? Jeane tak pakai toncet

Apa jawatan awak?

Petani

Jawatan sekarang?

Perdana Menteri Malaysia

Siapa Timbalan awak?

Sabaruddin Chik

Timbalan sekarang?

Khairy Jamaluddin

Awak kenal Najib? Mohd Najib Abdul Razak?

Kenal

Apa jawatannya?

Perdana Menteri Malaysia

Ada 2 Perdana Menteri Malaysia sekarang?

Semua nya ada 4

Siapa lagi?

Najib, Ali Rustam, Barack Obama, dan saya sendiri

Berapa semua bilangan jari di kedua-dua tangan awak?

28

~~~

Aku Tanya:

Pak Lah Ok tidak?