Khamis, Mac 05, 2009

Petunjuk ekonomi nak naik


Ada oghang dok khabaq ada anak mamaq juai cendoi pakai kegheta ateh.

Kalu betoi, maknanya 76% pekej ransangan sudah kasi belanjaq. Baguih la tu. Itu maknanya ekonomi nak naik balik.

Hmmm ... padan ada dok iya-iya satu masa tu kata ekonomi takkan gawat. Pasai ekonomi dia haghi tu dah nak naik.

Wow! Camni yang cek susah nak ghenti juai oghang dan balik gi niaga unta

21 ulasan:

Rafiz Rahim berkata...

Macamana stimulus yg bernilai 1% dari GDP boleh memberi kesan positif kepada ekonomi...

Nilai export jatuh double digit..

Kita tunggu dan lihat pakej kedua...

Tanpa Nama berkata...

untung jual tahi unta daripada jual unta


saros

GOMO berkata...

SALAM BRO...
EMMM NTAHLAH..AKU YANG SEBAGAI PENIAGA NI TERASA SANGAT KESAN EKONOMI SEKARANG NI...
HAMPEH....

KUASA MEMBELI TU KURANG SANGAT...

Jamal Pak Tongkol berkata...

Anak mamak mana beli Lambourghini. Siapa Menteri dan pemimpin sekarang yang mamak?

Azeez? Khairy? Reezal? Aziz Sheikh Fadzil? Nor Mohammad Yakcop? Zambery Kadir?

Jangan lupa Anwar Ibrahim? Anak dia pakai di overseas?

Rafiz Rahim berkata...

Sin,
bekas menteri penerangan dulu ker..

kelana berkata...

Rasanya mamak2 ni tak digalakkan berpolitik ramai2 la. Sorang dua tak pe. Yg lain tu baguih bukak restoran ke , warung ke. Jual roti canai, rojak ngan nasik beriani. Dan jgn dilupa cendoiii

Tanpa Nama berkata...

OK pe. Kalu mampu pakai je apa jua kereta. Apa salahnya. Kalu semua nak beli unta, ana takut stok pak husin tak cukup.

haniesyafique berkata...

salam husin,

sukj pencacai kj asyik dok belasah ko je....ape yg x dipuas hati sgt dgn ko tu?

ish ish.....sukj tatau yg dia bakal dijual oleh si kj...hehe

Tok Uban berkata...

Agak-agaknyalah...dia dapat supply cendoi selama 30 tahun kat kementerian tak?...cuba kau siasat Sin....kat kementerian mana tu?...

Tanpa Nama berkata...

husin SUKJ dok kutuk hang aku tibai dia balik..

saya ahli umno sayap pemuda ber nombor 09098654
Merasa kecewa dengan TIMBALAN KETUA PEMUDA SEKARANG.
1.Untuk maklumat YB menantu saya amat kecewa dgn penglibatan saudara YB menantu dalam arena politik UMNO kerana penglibatan saudara YB menantu lah UMNO menerima kekalahan teruk dalam Pru-12.

2.YB menantu lah yang mengatur calon-calon dalam Pru12, dan semua calon yg diatur kalah dalam pru12 ini.

3.Sebelum bapak mentua Yb menjadi Pm saya dan tok wan saya tidak kenal langsung akan Yb menantu.Tiba-tiba Yb menantu lompat atas kepala bapak mentua dan munculkan diri.

4.YB menantu adalah liabiti kepada gerombolan umno.

5.Penglibatan YB menantu dalam pentadbiran kerajaan menambah lagi sempang peranang nya.

6.Semua keputusan yang dibuat oleh PM mentua adalah berdasarkan punahsihat daripada YB menantu.

7.Yb menantu telah membaham harta negara yang mana adalah milik rakyat jelata, melalui tingkat 4

8.Yb menantu memiliki ECM libra dengan membeli syarikat kerajaan avenue capital.

9.Yb menantu lah yang menyusun projek coridor yang sekarang menjadi tempat kambing tidur, supaya dapat digih-agih kan kepada para cukong dan kroni, supaya duit projek tersebut digunakan untuk pru12 yang lalu.

10.YB menantu jugalah yang menyuruh menyuruh kerajaan menjual saham hospital pantai kepada Temasek dan ECM libra menjadi org tengah.selepas itu bapak mentua mengarahkan khazanah membeli balik dari temasek.

11.Yb menantu jugalah yang menyuruh kerajaan menjual saham MV agusta dan ECM libra menjadi org tengah.

12.Yb menantu dalam perhimpunan agong umno seucapan dengan pak mentua mengenai harga petroleum di negara ini rupa nya ada siput babi di sebalik batu.

13.Atas nasihat yb menantu lah pak mentua menaikan harga petroleum supaya dapat dibayar subsidi kepada rakyat melalui anak syarikat ecm libra iaitu pos malaysia.

14.YB menantulah yang merosakan umno sekarang ini.

15.YB menantu lah yang berebut-rebut pegi hantar paspot kat peliwat.

16.Yb menantulah yang berbincang dengan ezam dan membawa Datin seri wan ajijah berjumpa dengan bapak mentua PM untuk membebaskan peliwat.

17.YB menantulah si kitol zaman ini.

18.Yb menantu sekarang cuba nak menunjuk hero supaya pemuda UMNO memandang YB menantu hero dan boleh menjadi ketua pemuda.

19. Sebab itu bila ada isu YB menantu akan melompat macam kera kena belacan.

20.Kalau tak dak isu Yb menantu akan upah orang untuk create kan isu supaya YB menantu boleh melompat dan melalak mcm kera jadian.

21.Saya Dengan ini menyeru kepada semua ahli pemuda UMNO supaya kita sama-sama meninggal kan parti UMNO Sekira nya YB menantu menjadi ketua pemuda.

22. kita biarkan sahaja YB menantu dan sukj sahaja.nanti bila nak gantung poster YB menantu pegang tali sukj panjat

PUNDEK berkata...

sin, skarang ni padah main menyampah ngan keling sekor ni tak sedar diri..muka da macam babi tunggal langsung tak hormat orang lain

Zawir Al-Hamidi berkata...

Wah, ini sudah seronok. Mamak mana dok pakai Lambogini. Kalau hangpa nak tau, dulu pun aku dok pakai Lambogini. Tak pasal-pasal kena sembor dengan bini.

Tanpa Nama berkata...

Ni kaaa, mamak nyaaa...??? Pi kat link bawah ni...

http://www.mykmujohor.com/index.php?option=com_content&task=view&id=872&Itemid=53

jawa peranakan berkata...

ekonomi LAMBORGHINI kini terangsang

Local Fighter berkata...

Macam kenal jer sapa ni..hehe.. org tasek gelugoq kan..?

siap nangis2 hari tu mintak co-operation private sector tulun pulihkn ekonomi. Dia pi pulun lamborghini sebijik.

Aku tak kisah beb kalo mmg dh mampu tp pikirlah ramai lagi rkyt yg susah. Simpan duit tu dulu, dh ok ekonomi nk beli jet pejuang belilah..

Skang org lbh cenderung percaya persepsi dari prestasi..

Apa2 pun gud luck le org Pagoh untuk PAU ujung bulan ni..hehe.. sori Sin, kempen skit. jgn delete aarrr.. kui..kui..kui..

Hikayat Mamak Bendahara berkata...

Husin, bagi namalah, si Mamak KJ tu ke?

Sulaiman Akhlaqan berkata...

Cekap KMU Johor.

Sorang tak dapat teka clue Jamal Pak Tongkol.

Betul juga.

Kalau yang ada anak boleh bawak Lamborghini, mestilah Nor Mohd Yakcop.

Tanpa Nama berkata...

SIN, apa yg nak disembunyikan...satu dunia dah tau md nor yacop menteri kewangan tu.

Aku dengar saja..nnti esok aku hantar budak aku pi siasat..betul atau tidak maklumat tu.

Kalau lah maklumat betul, dia memang celaka ain...elok pi jahanam saja

Ni lagi satu SIN, budak wayar putuih SUKJ dok tutuh hg kaw kaw..hang belasah lah balik..dia tu memang pelaq ...dok jilat pungkok KJ bANGSAT .

ORANG kampung aku kata, kalau KJ menang, depa terus keluarrr UMNO...

Cucu panglima nayan

Tanpa Nama berkata...

orang melayu yg cintakan umno, sepatutnya bijak berfikir,ramai menyalahkan pak lah atas kekalahan teruk pr 12 yg lalu, yg kalah teruk sebenarnya ialah MIC, MCA.

MIC kalah teruk sebab kaum mereka menolak presiden mika.

MCA kalah teruk sebab kaum mika bukan menolak MCA tetapi marahkan pak lah sebab tidak merangsangkan lagi ekonomi kaum mika...lainlah Tun M yg nampak berkobar kobar seperti menolong melayu tetapi hakikatnya lebih banyak menolong kaum lain.

Berfikirlah secara bijak..ini politik beb.

Tanpa Nama berkata...

hehe sin kalau nor mat yakop kau pegi siasat opis khazanah kat bangunan KWSP P. pinang tu sapa yang duduk.Sewa 30k sebulan,tapi letak anak sedara jer kat situ, satu driver and satu p.tamu.
bila mai penang mamak ikut mcm tali...

Tanpa Nama berkata...

oii.HUSSEIN...DAH TERKENO DENGAN DUA SKIM CEPAT KAYA...TAPI TAK KAYA-KAYA JUGAK..SWISSCASH N MPSB- BIKIN HANCOR OOO MELAYU PUNYA EKONOMI...BANK NEGARA BALUN DUIT KITA SEMUA BUAT PULIH EKONOMI NEGARA...BETUI KAA...TOKSAH BACA LA PAPER ANALISA TU..BUANG MASA SJA..YG PENTING IKHTIAR MCMANA NAK DAPAT BALIK DUIT PELABURAN YG BANK NEGARA BEKUKAN...ITU SEMUA DUIT KITA...SIANNN KALU PROGRM TU BERJALAN RAMAI MELAYU YG SENANG.