Jumaat, Julai 18, 2008

Akhirnya YB Gwo-Burne Bercakap

Gwo-Burne malu-malu pada Nurul Izzah semasa berkempen. Anak Anwar Ibrahim ini dah jadi bini dan mak orang la ...

Ingat tak persoalan Husin, Bilakah YB Gwo-Burne akan bercakap?

Gwo-Burne sudah pun bercakap di Parlimen beberapa hari lepas. Walaupun tersilap 'pendapatan' untuk 'pendapat', dia telah melepasi halangan pertama untuk bercakap dalam bahasa Melayu.

Gwo-Burne sedang sibuk ambil gambar dalam Dewan Rakyat

Bagaimana dia tidak dapat melepaskan diri dari kamera dalam hidupnya, ucapan sulongnya pun berkaitan pengalamannya mengambil video. Sila baca laporan Malaysia Insider.

Dalam poster pilihanraya pun dia posing dengan kamera

Dia mendapat ucapan 'tahniah' dari Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia. Husin pun ucapkan 'tahniah' YB Kamera.

Kalau sudah boleh mula bercakap, tak payah undur diri kepada 'orang bermasaalah'. Tak ingin ke untuk bahaskan RMK10 pada tahun 2010?

Hannah Yeoh cakap untuk berkempen, Gwo-Burne dengan kamera berkempen

Nanti tak ada orang yang berkebolehan untuk membahas masaalah harga kamera dan hak asasi pengambil gambar.

Ini baru masuk malam ini:

18/7 Kelana Jaya MP Loh Gwo-Burne has lodged a police report that he was assaulted by an aide of Seri Setia assemblymen Nik Nazmi Nik Ahmad/STAR 22:57:07

Masa berkempen semua okay, sekarang dah tak okay gut?

Pening aku tengok PKR ni. Hari itu Khalid dan pembantu. Sekarang MP dan ADUN pula ...

Kata tak percaya dengan kewibawaan polis, pergilah repot pada Anwar Ibrahim. Lepas itu bawa ke mahkamah yang tidak dipercayai kewibawaannya.

27 ulasan:

AnakMudaParlimenBatu berkata...

Sentiasa melihat beliau di beberapa majlis, beliau begitu berminat mengambil gambar, tidak tergambar beliau seorang YB, malahan rakyat pun tidak kenal beliau YB, beliau yang sebok2 salam dengan rakyat, rakyat terpinga-pinga, siapa beliau?

Pernah saya terfikir akan mengapa memilih beliau untuk bertanding di Parlimen Kelana Jaya, atau untuk membalas jasa beliau dengan pemberian rakaman Linggam? Nampak macam beliau baru nak belajar dunia politik, patut letak beliau di DUN dulu, belajar dari bawah ...

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Tanpa Nama berkata...

bercakap pun baru nak belajar, apa dia nak bawa change dan justice?

diam saja melihat justice ian chin cakap merepek. ibrahim ali dan karpal singh boleh bersatu hati.

diam saja bila salleh abas dapat duit rm2 juta duit rakyat dan hakim lain dapat rm1.5 juta. untuk apa?

anakmalaysia berkata...

Maybe dia tersilap kerjaya...

Maybe dia sesuai jadi jurugambar...

Kita bagi gelaran Mr. Cameraman saja

atau Mr. 'Pendapatan'

Desperado berkata...

Den sokong anak muda perlimen batu...
Takdo tokoh lansung...pegi la buka kedai gambor dulu...pastu baru bertanding DUN...PASTU BARU NAIK PANGKAT gi PARLIMEN...

Tuan Husin...aku pun nak tulis pasal mamat nie...so aku cilok info ko sikit..halal ye...

Tanpa Nama berkata...

Itulah akibat marahkan nyamuk, kelambu dibakar. Kekadang hairan saya dan tak terjawab walaupun PRU12 dah 4 bulan berakhir. Bila lalu kat Subang Jaya dapat dilihat pesat pembangunannya dengan infrastruktur yang canggih tetapi Datuk Lee Hwa Beng kecundang jugak pada budak Tadika. Apakah pengundi tidak menilai prestasi seseorang pemimpin tetapi lebih kepada emosi sahaja. Adakah pengundi di Kelana Jaya yang rata-rata boleh dikatakan terpelajar tidak menggunakan otak dan terlalu beremosi sehinggakan sanggup memilih seorang budak Tadika hingusan mewakili mereka.
Adakah penggundi Malaysia juga akan mengundi pengambil gambar video Dr Chua Soi Lek sekiranya beliau bertanding semasa PRU12.
Ke manakah tahap dan intelektual pengundi. Apakah tahap IQ pengundi adalah terlalu rendah sehinggakan EQ mengatasinya.
Sesal dahulu kedapatan sesal kemudian tak berguna.

Piggy Singh berkata...

PATHETIC, DISGUSTING, HUMILIATING, INSULTING, EMBARASSING, you name all.
Sorry, I don't mean to insult voters from Kelana Jaya.

Harimau-Menaip berkata...

Si boroi paling bangang dalam Parlimen.
Degree beli ke dia ni?
Atau dia ada gentleman agreement dulu sebelum serah pita video tu?

Tanpa Nama berkata...

bangang betul rakyat kelana jaya.budak down syndrome macam ni pun dipilih jadi ahli parlimen

hehehe polis mana boleh percaya kata penyokong parti liwat.yang pelik tu,memanjang buat laporan polis

kenapa tak report kat rabbi yahudi?

Tanpa Nama berkata...

anon 7:08

YB Down Syndrome ... hahaha

Tanpa Nama berkata...

hehehe...sampai hati korang semua belasah kami pengundi Kelana Jaya!apo nak buek...ikut hati mati!

tapi...okey gak!mana pernah badut jadi MP ye tak?!

orang selangor berkata...

Aku pun tak paham ler. Buat malu je, MP aku pulak tu. Pnya la Lee Hwa Beng yang track record bagus gila berapa tahun da jaga Kelana Jaya boleh kalah dgn budak hingusan!

Voters tak matang! Mengundi mengikut perasaan! Hanya semata guna nama parti PKR!

hantutelur berkata...

From Barking Magpie

P.S. I received a SMS which says, already there is an incident where a peaceful ground breaking ceremony for a surau was marred ugly by protest from a Hindu group, where a politician was slapped when he intervened. All I can see is a Hindu group is now too bold enough to challenge a Muslim community, so where do you think this might lead us to, well I am not going to say it for you but you use you grey matter to figure this one out. A very dangerous time indeed for all of us.

hantutelur berkata...

correct correct correct correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right correct correct correct
right right right yes yes yes
right right right

hantutelur berkata...

You give them too much rope, they'll fuck it up

Orix Concepts berkata...

Tu pun nasib baik Tok Mun tak jadi MP.

Tanpa Nama berkata...

orix,
kau ni betul2 mcm orix dlm filem "duyung" lakunan saiful apex..
kau samapai hati permainkan makcik tu, kesian dia, dah la kalah duit pertaruhan pun hilang jugak..baik ko ganti duit dia balik...isk..isk..

Tanpa Nama berkata...

Kesian Sin, YB Gwo-Burne baru bercakap dah kena sebiji lebam kat mata kanan dan laporan polis telah dibuat. Kejadian berlaku semasa majlis pecah tanah surau kat Desa Mentari dan dikatakan pembantu khas kepada Nik Nazmi (SetPol MB).
PKR dengan lambang mata lebamnya memang tepat kerana sekarang seorang MP PKR sendiri bermata lebam di tumbuk oleh orang PKR sendiri. Apakah martabat seorang MP begitu rendah dan Hina dimata penyokong PKR.
Kalau `pendapat' diucapkan `pendapatan' mungkin kali ini beliau nak bercakap `kalian' tetapi tercakap `keling' kot.
Lantak kaulah PKR, sikit-sikit pukul, kalau tak pukul demo.

Tanpa Nama berkata...

yg penting dia tak makan rasuah bodoh lah kau husin,

kau tanya tak kenapa kau tak jadi adun ke ahli parlimen ke..?

sebab klau kau jadi lg teruk, kalah khir toyol kau tau tak,

tgk diri sendiri dulu bodoh, korang ni semua salah pak lah salah, anwar salah.. susah2 kau je jadi PM la senang...

jgn sembnyi sebalik husin lempoyang ni, kalau anak jantan tulis la pakai nama sendiri, butuh lah anak haram...

penyokong politik hancing Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...Sin,dah ade 'beruk' terloncat kono cili kau sin!...tererlah kau Sin!

"...jangan monyet!buah itu tak boleh makan monyet!"kata sang kancil."tak kira!tak kira!...aku nak jugak!"kata monyet...

hantutelur berkata...

Husin Lempoyang saudagar Unta
siapa pulak kena liwat hari ini?

Orix Concepts berkata...

orang tak de telur dah mencuri nick "hantutelur", biarlah dia jadi "hantutelur" mulai hari ini. Tak sedap pun nick tu. Perangai pengecut macam idola kau lebih baik kau pakai nick "isaptelur" lagi bagus.

Burn the Burne berkata...

Cis, akhirnya boleh bercakap, tapi cakap pun tak berguna. YB ape kebenda macam ni?

Keje satu kebenda pun tak buat. Cakap tak reti. Orang macam dia ni jadi photographer je cukuplah. Jangan duk menyemak kat Parlimen.

Tapi apa nak buat, rakyat suka orang macam ni jadi wakil mereka.

anakmalaysia berkata...

apalah anon...

marah2 husin guna nama samaran..
dia pulak guna anon... apa da...

pastu mengaku penyokong politik hancing... memang Parti Kaldaian Rakyat tu hancing

mat berkata...

Apabila YB tidak komited, agenda utama negara akan terbangkalai. Kepada YB ini, gunakanlah kamera itu dengan niat yang baik. Jangan ikut telunjuk PKR (Peliwat, Konspirasi, Rasuah)......!!!!!

Untuk Melayu Negara Orang ramai berkata...

PKR ... Parti Kaki Rusuh. Tak ada sense of humour. UMNO boleh kena, dia suka. Bila diri sendiri kena, marah. Macm dia tak bersalah.

Pemimpin dia penuh tipu helah, cakap putarbelit, sekarang peliwat tegar yg dalam ketakutan. Sendiri buat salah, satu duni adia libatkan.

Ada negeri tapi Menteri Besar gagap dan tak ada kuasa. Dia di kuasai DAP. Pembantu bergaduh dgn bos. MP tak tahu cerita gaduh dgn orang ADUN.

Parti carca marba ... tak payahlah

Tanpa Nama berkata...

PRU13 depan PKR letakkan calun 'beruk tua jantan' untuk penduduk Kelana Jaya sesuai untuk program alam sekitar, menghijaukan bandar - kluangman

ujangmuiz berkata...

anon 5:24
Kalau dia tak makan rasuah macamana dia boleh jadi MP.
Al juburi le rasuah dia supaya bagi video tu dan balasanya jadi calon MP.
Kalau di ikhlas untuk menunjukan kepincangan dalam sistem kehakiman di takkan terhegeh hegeh untuk jadi MP sebab di sendiri tau tak layak. Dia akan bagi saja video tu tanpa balasan.
Itu pun ko tak dapat guna akal untuk pikir.
Apa le nak jadik korang nih. Yang terang terang tak ikhlas ni yang ko sokong. Kapir plak tu.