Khamis, Julai 10, 2008

Kaldai bela kaldaian, Kerbau keseronokan

Brader Anwar bin Ibrahim telah memfailkan memohon 'qazaf’ terhadap Saiful di bawah mahkamah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) mengikut peruntukan undang-undang dibawah Seksyen 41 ‘Qazaf’ Akta 559 Kesalahan Jenayah Syariah 1997.

Mengikut peguam syariah Brader, Kamar Ainiah Kamaruzzaman, cadangan Mubahalah oleh kedua-dua Saiful dan Brader yang dikemukakan oleh Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan disokong oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat itu salah.

Katanya, 'Qazaf' boleh digunakan apabila seseorang itu membuat tuduhan terhadap seseorang, tetapi dia tidak dapat mengemukan bukti empat orang. Syarat saksi lelaki beriman mengikut syarak dan kacau orang.

Apa pula untuk kes liwat? Baik kita biarkan loyar dengan loyar berhujah, dan berdebat. Ceritanya panjang, pergi baca ini dan ini. Tara baca jangan syok sendiri. Belajar dengari.

Husin yang belajar undang-undang dari Holiday Inn pun boleh faham. Macam Kaldai pasukan peguam syariah Kamar Ainiah dan Ahmad Shabrimi tak tahu implikasi. Sudahlah Anwar dan Saiful pun parti Kaldaian.

Si Saiful buat laporan polis yang tertakluk di bawah undang-undang sivil. Bolehkah perbuatan yang dibenarkan dan dituduh di bawah undang-undang sivil menjadi satu tuduhan kesalahan untuk mangsa yang meminta bantuan?

Dalam cara undang-undang sivil, polis akan menyiasat laporan dan jika lepas siasat ada kes, baru bawa ke mahkamah. Kalau kita kata mahkamah syariah lebih sesuai, adakah mereka ada kebolehan menyiasat dengan hemah? Ini merumitkan dan memberi tekanan kepada bidang kuasa syariah. Jika tersilap, martabat mahkamah syariah dilihat rendah.

Ramai aktivis kebebasan agama tunggu macam rimau melihat perkembangan ini. Mereka mahu taraf mahkamah sivil lebih tinggi supaya perjuangan mereka boleh dipertingkatkan dengan berani.

Kedua peguam-peguam keldai ini adalah pejuang mahkamah syariah dalam isu-isu murtad, antara agama, dan lain-lain lagi. Mereka mahu mahkamah sivil tidak boleh campurtangani dalam urusan mahkamah syaria. Sekarang, apa akan jadi? Tak ke bodoh ni? Semua ini untuk selamat Brader.

Apa akan jadi jika mereka menang dan Brader lepas melalui cara ini? Semua perogol-perogol boleh memfailkan permohonan untuk lepas. Ada yang akan fail dakwaan terhadap pegawai polis, peguam dan orang ramai, terutama mangsa rogol yang membuat repot polis masa lepas.

Baca jugalah loyar mana-mana Inn temberang di sini. Giler ... Inilah jadinya bila kasi loyar memandai-mandai, akhirnya semua terbarai.

Husin hendak beritahu Kamar Ainiah dan Shabrimi bahawa Ismail Kerbau sudah lama keluar penjara. Baiklah contact dia dan berkawan baik dengannya. Boleh dapat business untuk fail dakwaan dan gantirugi segera. Dia terkenal dipenjara lama atas tuduhan rogol yang awak sudah kasi cara.

Baik-baiklah.

Ismail Kerbau suka yang jenis berisi dan "melawan", tak kira lelaki atau perempuan. Pakai tudung lagi dia suka. Petang kau balik kerja, dia ekori kau orang berdua. Kalau Ismail Kerbau cari kau orang, memang Husin tunjukkan alamat pejabat dua kaldai sumbang.

Wow! Ana jual orang dan unta, tak jual kaldai dan kerbau.

21 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini betul-betul macam yg kau kaat dalam pantun gurindum, baik jadi unta.

Kau boleh jual dua ekor loyar ni sebagai unta, sin. Pandai sangat sampai jadi bodoh. Tak layak jadi manusia.

Tanpa Nama berkata...

Paklah kalau mempunyai bukti yang kukuh berkenaan kes liwat tersebut perlulah memanggil Tok Guru Nik Aziz dan Lim Kit Siang untuk melihatnya. Kemudian tangkap Anwar. Kalau ada rusuhan masing-masing kena jaga ahli masing-masing kalau tidak istihar darurat.
Mulanya susah nak percaya juga, tapi selepas melihat `gelabah puyuh' yang dituduh hairan juga saya. Asyik nak cari lubang mengelak saja.
Jangan sampai rosakkan nama Islam dah.

Tanpa Nama berkata...

Betullah Sin.

Kalau kita pergi jumpa loyar pasal kes, ada akan tanya kita macam mana nak defend.

Eh buat apa aku bayar yuran kalau tanya aku?

Inilah menang sorak kampung tergadai.

Nanti kalau loyar2 ni mintak kita semua support pasal kes2 isu antara agama, baik jangan layan lagi.

Demi untuk anwar, sampai simpang siur peundangan kita dan institusi kita dimain2kan.

Sumbat dia dalam penjara sampai mampus sajalah.

Heran masa ini singapura tayang nak beli 100 biji jet pejuang kalis radar.

Tanpa Nama berkata...

Sin,
Saiful pun satu ambillah video clip masa BABI tengah membontot barulah wa caya lu.
Terkejut semua nanti tetiba keluar pulak video BABI menonggeng tengah membuntot mau tak haru kaldai.
Chua Soi Lek kata `I'm the Man'. Itu baru betul-betul `man' -Jantan.
Takut kalau ada keluar video clip nanti, BABI pulak kata rupa sebiji macam BABI tapi bukanlak BABI. Ribut pulak nanti sebab bab BABI menonggeng kena pulak ditubuhkan suruhanjaya.
Nanti BABI kata apa pasal pulak nak siasat aku; memang tabii aku kerja membontot secara menonggeng suka hati akulah

Tanpa Nama berkata...

saudara husin lompoyat..tolong sopan dalam berbicara. Ingat kita semua akan diadili Allah..so berhati2lah bila berbicara bukan main ikut sedap mulut. Kerana mulut badan binasa.

Sir Taek Boon berkata...

aku mungkin jahil dalam soal agama.. namun aku nak quotekan kat sini..

petikan mstar online.
[i]Berhubung isu bermubahalah (sumpah laknat) yang heboh dibangkitkan demi membersih tuduhan terhadapnya, Anwar menyatakan ulama melarangnya berbuat demikian.

Katanya lagi, sumpah menjunjung Al-Quran tidak ada nas atau dalilnya dalam Islam dan beliau akur dengan nasihat yang diberi oleh ulama yang melarangnya bersumpah dengan Al-Quran.[/i]

sememangnye tadek menjunjung alquran.. tapi aku rasa aku pernah belaja kat skolah agama.. cara utk bersumpah di dalam islam.. aku taklerh nak kluarkan dalil or anything.. tapi sekiranya ko bersumpah pakai script "Sesungguhnya aku bersumpah atas nama Allah, aku tidak pernah melakukan __________ dan sekiranya aku pernah melakukan perbuatan tersebut maka dengan izin Allah, maka laknatlah hidup aku di dunia dan di akhirat"

aku bukan ulama.. tapi aku ingat aku pernah belaja pasal bende nih dan warning oleh ustaz aku.. jgn sesekali menyalah gunakan sumpah.. dan bersumpah selain nama Allah adalah perbuatan terkutuk..

kalau di fikirkan.. sekiranya Anwar benar2 bersumpah atas nama Allah.. die boleh membersihkan namanya atas segala tuduhan liwat yang di kemukakan terhadapnya...

mungkin boleh rujuk dgn guru-guru agama berhampiran anda..

Jamal Pak Tongkol berkata...

Hanya untuk melayan kemahuan dan kebuasan kuasanya, dia sanggup prak peranda negara dan perundangan.

Anwar adalah penyokong Islam Liberal!!!!!!!

Dgn cara ini peguam2 keldai ini akan menjahanamkan perjuangan mereka kerana agama.

ANwar sudah tidak lagi memperjuangkan negara islam tetapi masyarakat madani. DIa adalah seorang liberal!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sin, aku rasa baik mintak Prof Dato Dr.Ibrahim Abu Shah (VC Uitm)telek2 brader Nuar ni. Prof ni pakar dalam hal2 berhubung gay dan biseksual ni.Pengkhususannya dalam bidang ni. Pandang muka Nuar ni dia boleh agak dah depan ke belakang...

Tanpa Nama berkata...

Huru-hara kita sebab brader Anwar ni.

Negara boleh huru-hara.
Agama boleh huru-hara.
Kehakiman boleh huru-hara.
Ekonomi boleh huru-hara.

Ishhhhh.... apa nak takut kalau tak bersalah??

Ikut sahaja kata Mufti Perlis tu.

Hei penyokong hardcore PKR... korang tak boleh pikir ker?

Anwar tu lain semacam jer orangnya...

Kalau korang nak jugak si Anwar tu.. lantak korang lah..

Jadilah kaldai atau unta

Tanpa Nama berkata...

engakau pun merapu meraban juga lah sinmpakai hantammmmmm saja story,ko tahu ka kisah mail ghebau..blah lah.sin sin lama-lama dah jadi merapu daaa...

kgtunku berkata...

Begitulah, baik lawyer atau ulama', tak pikir mendalam (the big picture).

Bung Karno berkata...

Anwar cari pelindungan Syariah sebab yang menuduh (Saiful) sudah dianggap bersalah kecuali dia membuktikan tuduhannya.

Yang kena tuduh (si Anwar) hanya perlu diam untuk dianggap tak bersalah.

Biar betul undang-undang Islam ni ?

Eloknya paksa Saiful bersumpah. Mufti Perlis sebagai MC.

Piggy Singh berkata...

Bila Tun kata Mat King Leather ni memang bahaya orangnya, ramai tak percaya.
Baru-baru ni masa PRU, demi kuasa dia gadai ketuanan melayu.
Bila si mangsa ajak bersumpah, dia berselindung disebalik perundangan syariah. Soalnya kali ini adakah untuk membersih syiar agama atau menyapu arang dimuka?
Itu Anwar the Mat King Leather (Malaysian Martin Luther)

Tanpa Nama berkata...

husin,

aku tau kau tak suka DSAI tu pasal kau asyik kutuk dia je..

tp kekadang mcm menyokong, kira kau ni mcm kau je yg betul..

jgn baling batu sembunyi tgn bro, kalau takut dgn risiko jgn bicara tentang perjuangan..

kalau kau sokong pakatan rakyat bantulah dgn pena kau, kalau tak teruskan dgn perjuangan "be end" kau tu...

jgn mengelirukan org dgn pena kau tu...

wama karu wama karallahu hairul makirin..

lawan tetap lawan..
kau bagi satu nama yg boleh satukan PAS dan DAP?
ckp? dah menang ckp byk... husin lempoyang jgn selindung sebalik nama bro... jgn nak jadi ayam jantan berkokok ekor bergelumang najis..

atau kau mmg nak jadi unta?
wasalam

MunAnwar berkata...

Terimalah hakikat Anwar dah bersedap sedapan dengan si saiful... Harap Wan Azizah bersabar byk2. Kesian...

Tanpa Nama berkata...

anon 12.57am,
kau ni buang masa dan buang tenaga pemikiran utk membela anwar..

kalau dia tak bersalahpun, rakyat dah jelak la dgn perangai dia yang suka masuk tong jek sendiri, apa istimewanya dia di mata penyokong fanatik PR? Pada aku, org lama yg telah berurusan dan kenal anwar dia, aku patut bagi gelaran berikut pada dia:

1. Pemusnah negara
2. Perosak umat
3. Pemutar skru

PRU dah berlalu, inilah masanya utuk kita membina negara dan menguatkan umat, tapi apa yang dia buat, buat kacau merata tempat, ajak org berdemo..sepatutnya untuk membuktikan dia bagus, buatlah sesuatu yang baru dan baik untuk negeri yg dia berkuasa..

Kalau aku paklah, aku sumbat balik dia kat penjara sg buluh, aman bumi tanah melayu ini..

Pakcik Din

Tanpa Nama berkata...

kenapa perlu mempertikai hukum (qazaf) agama yang tertulis dalam al-quran? kalo nak jugak dah kira mempertikaikan agama la.. bawak mengucap..

lagipun saksi yang dimaksudkan adalah saksi yang boleh memperakui kejadian tersebut, bukan melihat kejadian tersebut...contohnyer dokter, pakar forensik..

as for now, both of them are innocent, until proven guilty

*dark knight*

Tanpa Nama berkata...

kepada dark knight,
qazaf ni xcover liwat laa, hanya utk zina..aku xbrani sgtla nk cakap pasal agama sebab aku xarif tp ni aku amek statement kat paper arini-

seksyen 41 akta kesalahan jenayah syariah, qazaf dmaksudkan sebagai- "kecuali mana2 kes lian, mana2 org yg menuduh org lain melakukan 'ZINA' tanpa mengemukakan 4saksi mengikut syarak"

-ketua jbtan undang2 islam, kuliyyah undang2 ahmad ibrahim,UIAM Prof madya Dr Najbah Mohd Zin

kalao dah rs bersalah 2 mule la carik alasan, lubang nk larikan diri..nk takut ape? sumpah jela..
gerenti sume senyap..

'observer wit brain'

Husin Lempoyang berkata...

Anon 12:57 AM

Husin menyorok belakang nama samaran. Kau nak belasah pun pakai anon?

Ini blog satira, cakaplah ikut suka. Kita tak ada tahan2 siapa, untuk berkata, mengata, dan beranalisa.

Dosa pahala sendiri bicara. Tepuk dada tanya selera. Husin anggap yang baca sini orang matang yang tidak perlu ditahan dan diperingatkan.

Cuma Husin pantang, orang spamming. Kalau ada artikel baik, jangan cut and paste panjang2 memakan ruang. Kasi link cukup.

Tanpa Nama berkata...

Saudara-saudara sekalian,

Disini ingin saya katakan bahawa SAYA YAKIN ANWAR TIDAK BERSALAH tentang kes liwat tersebut kerana beberapa perkara :

1. Semasa dibicarakan tentang kes liwat tahun 1998 terdapat berulangkali tarikh kejadian bertukar semasa dakwaan kejadian liwat tersebut walhal pemangsalah yang memberi maklumat tentang tarikh dan tempat kejadian tersebut. RANCANGAN GAGAL

2. Tentang tempat kejadian pula pihak berkuasa membuat dakwaan pada tarikh tertentu sedangkan bangunan tempat kejadian masih belum dibina lagi. PELIK BUKAN

3. Membawa tilam kononnya kesan air mani saudara anwar. KONONNYA tapi bahan bukti tilam itu tidak boleh diterima maka ia menunjukkan tindakan BODOH POLIS KETIKA ITU.

4. Lihat apa jadi kepada Rahim Noor (yang menumbuk anwar), Peguam Mokhtar (mati akibat pendarahan otak), Tun Mahathir (rancangannya untuk meminta Abdullah tidak menjadi dan Abdullah menggunakan segala kuasa beliau seperti kuasa yang ditubuhkan sendiri oleh Tun Mahathir). Akhirnya baru Tun Mahathir sedar betapa kejinya cara pemerintahan Tun Mahathir sendiri. Dan ini didoakan oleh Allahyarham Ustaz Fadzil Noor agar Tun Mahathir melihat sendiri kesan kekejaman yang dia bangunkan. FAHAM SEMUA.

OK kejadian liwat 2008 pula ,

Ada orang kata saudara ANWAR takut kerana bersalah :

Bagi saya tidak kerana :

1. Bersumpah depan Al-Quran : Al-Quran bukan boleh main2 sedangkan dalam Mahkamah pun semua bersumpah dalam AL-Quran jadi ada k ekes terjawab seperti kes Altantuya, Lingam dan macam-macam lagilah yang tak terkata. Jadinya ada kesan ke? Jadi dengarlah ulamak PAS berkata.

2. UJIAN DNA pula : tanpa arahan Mahkamah tapi diminta oleh Polis, katakana DNA ini diletakan dalam dubur you all semua jadi itu dah ada bukti sedangkan ANWAR tak meliwat kamu semua. FAHAM…..

3. KENAPA ANWAR TAK PERGI MEMBERI KETERANGAN : kerana peguam anwar telah 3 kali menghantar surat kepada polis untuk mendapatkan keterangan si saiful tu tapi tarikh tarikh 26 hb salah kerana dalam laporan dia mengatalkan dia diliwat pada 27 hb sedangkan dia membuat laporan pada 26hb. TAK PELIKKKKKKKKKKK. Dulu pihak polis Berjaya merampas diary anwar diaman dikepalai oleh Tun Musa Hassan tapi sekarang dia tak Berjaya nak perolehi. Oleh itu dia minta anwar beri keterangan tapi anwar tak bagi maklumat kerana khuatir tarikh akan diubah lagi. FAHAMMMMM kekeliruan ini atau ciptaan ini.

4. Kenapa dia lapor kepada JAWI : Mahkamah syariah adalah tempat yang berkaitan dengan agama seperti berzina, meliwat atau yang berkaitan dengan nya. Oleh itu, dalam agama ia memerlukan 4 orang saksi jika tiada maka itu satu tuduhan dan prosesnya cepat untuk dibicarakan. Memandangkan saudara anwar terlalu sibuk jika melayan karenah seperti tahun 1998 maka alamat dia masuk jel tanpa kesalahan. FAHAM…

5. Sekurang-kurangnya dia melawan kerajaan untuk rakyat bukan untuk kroni dia tapi Tun Mahathir dan anak-anak dia ada buat sebegitu??? Ada ke??? Jadi dia adalah pahlawan yang sebenar bukan TUN MAHATHIR.

BAGI saya sebelum kita mati pergilah berjumpa dengan saudara anwar untuk memohon maaf ya sebelum ajal dan seksaan di kubur, akhirat tiba kelak.

Cuba anda bayangkan perkara ini terjadi pada diri anda?????? Jangan mudah percaya kepada pemimpin OK atau DTA (Don’t trust anybody)….

PERCAYALAH MALAYSIA SEBUAH NEGARA YANG KAYA DENGAN SUMBER PENDAPATAN TERLALU KAYA TAPI KERAJAAN TIDAK BERJAYA MENGURUSNYA DENGAN SEMPURNA.

Astrafirullah Al-Adzim……Subhanallah……..

orangkampung berkata...

Sdr Husin Lempoyang,

Unta di padang pasir. Orang arab badwi suka bela unta, suka makan unta, suka NAIK unta.

Kaldai kat padang pasir ada kat tanah tinggi pun ada. Orang arab badwi pun suka kaldai, suka NAIK kaldai.

Kerbau kat Negeri Sembilan banyak. Orang Negeri Sembilan suka bela kerbau, suka makan kerbau, suka NAIK kerbau. Kat Rembau rasa nya ada Kerbau Jadian.

Lembu kat mana-mana ada. Kat Amerika Syarikat pun banyak. Cowboys suka bela lembu, suka NAIK lembu.

Sdr Husin Lempoyang suka mana. Unta ka, kaldai ka, kerbau ka, lembu ka.

Terima kasih.