Sabtu, Julai 05, 2008

Rintihan di Segambut

Aku dalam kesusahan, dek.

Mengapalah kau meninggalkan ku? Kita sudah macam adik beradik seumor hidup.

Berjalan bersama. Di rumah ku, kau ikut. Di kondo mu, aku ikut. Tidor bersama. Bila ke tandas pun aku ikut bersama. Ke sana ke mari kita sentiasa bersama.

Cuma bila kita nakal, kau seorang masuk dan aku di luar. Tapi bila kau seronok, aku merasa kegembiraan mu.

Semasa kita kanak-kanak meningkat dewasa dan sedikit dari mu perlu di buang, aku sama merasa kesakitan dan ketidak selesaannya.

Aku tidak boleh melupakan kau dek.

Dengan usaha dan susah payah mu juga, aku dapat berkeluarga. Kini cucu pun sudah ada.

Semasa dunia mengenepikan ku, hanya kau bersama ku dibalik jaring-jaring kehinaan.

Walaupun kau mula meninggalkan ku semasa aku menghadapi kesakitan, kau tidak pernah ku lupa. Kerana jasad mu masih sentiasa bersama ku.

Apabila kau tiada, aku terpaksa menanggung kesusahan seorang.

Orang tahu kita sudah berjanji untuk sehidup semati dan tidak akan berenggang. Ini membuat ku malu untuk mengatakan kau sudah lama tiada.

Maruah ku dek. Ia juga maruah kakak mu dek. Kami saja yang menyimpan rahsia ini.

Hingga sanggup bersandiwara dan memfitnah rakan dan kenalan kerana tidak mahu diketahui ketiadaanmu. Hingga tanahair pun hampir ku gadai demi mempertahankan demi kita, dek.

Jika ku menyatakan kepada dunia ketiadaan mu, selesai masaalah ku sekarang.

Ku tidak bersalah. Di hari usia mendekati senja, aku sudah sedar.

Cuma aku masih ada cita-cita. Aku sanggup lakukan apa saja demi impian ku.

Muga ku punya lagi kekuatan dan ketabahan. Diharap ku tidak lagi hilang punca.

Maafkan ku dek, jika aku sudah tidak boleh bertahan lagi.

32 ulasan:

azlan berkata...

Hey Sin

Apa punya monolog ni?

Aku terbayang yang lai Sin..... kahkahkahkahkah

johar faizal berkata...

Sin,

Lain macam je bunyinya, walau macam mana pun apa yang aku nak kata;

" Adik mu , Adik ku jua " jangan marah nanti Kasim Pentalon kasi jual, dapat 25%.

Jamal Pak Tongkol berkata...

Aku boleh merasa kesedihan orang segambut ini.

Kalau aku hilang adik angkat, aku akan bunuh diri.

Aku akan hantuk kepala ke dinding.

Tak ada erti hidup jika adik angkat ku tiada.

Kah kah kah ha ha ha ... good one sin, berkias ...

Tanpa Nama berkata...

Sleepless in seattle hilang bini.

Rintihan di segambut hilang adik?

Tanpa Nama berkata...

Sudah buang semua????

Jadi tidak bersalah ya...

Kalau sudah tak ada... mana boleh "nakal"...

Kakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Husin,

Di MCKK dulu dia budak jambu
Ramai orang tahu
Hari dan Malam minggu
Ramai berbaris dan sanggup menunggu

Bila masuk universiti, dia dah jemu
Dia pula mencari budak jambu
sehingga hari ini dia masih tak jemu
Yang di rumah tak diguna terpaksalah menunggu

Bila kena tuduh dia main wayang hindu
Ini manusia yang tak tau malu
Dah beranak dan bercucu
Saluran busuk yang dia rindu

Dia bukan mnnusia tapi hantu
Dengar namanya aku berbulu
Mai kita tagkap buang di Katmandu
Baru rakyat Malaysia boleh bersatu

apisfires berkata...

sin sejak dua menjak kes anwar ni lain macam aje ko sin...
hahahahah
dalam ko kias2, orang melayu kitaaa....
tabik spring untuk ko...

Al-juburi berkata...

tak sedih pun!

md berkata...

salam,

wah syioknya mengata orang,
kami diluar negara ni lagi syiok,
dah la depa kata kat kita,
kat malaysia pun rakyat mengata-ngata,
nak lari kat mana lagi......
malu....nak mengata...lagi malu kena kata......
kalau malu?

Nurul Apomi Anwar Al-Juburi berkata...

Husin...

Ni cerita apa nie Sin? Abg adik tu ape ke bendanye? Abg tu badan ke? Adik tu anu yg dlm seluar ke? he..he..he.. Kalau ye maksud aku tak tahan lak aku Sin.

Entahlah Sin mcm2lah kau nie... Entah2 kau pun sealiran jugak dgn bapak aku kot. Jgn mare Sin... Kau ingat kau je ke boleh melawak? Sesekali aku nak melawak gak. Sbg anak Anwar Al-Juburi yg manja mehla aku citer sikit kat kau.

Aku malu nak ckp tp sebenarnya aku dah byk kali kena liwat kat bapak aku sendiri. Mula2 marah gak tp lama2 naik sedap giler. Kau janji jgn bgtau kat mak aku ye Sin. Nanti kalau mereka bercerai susahlah pulak PKR nak cari makan.

Okla Sin aku janji dari hari ke hari nanti sikit2 aku bukak citer kat sini biar kita sama2 stim ramai2. Suami aku takde hal dia open mcm bapak aku gak. Maklumlah bapak borek anak rintiklah. Family kita org free sex dgn sape pun dan apa cara pun. Cuma org Malaysia je jakun tak fhm dunia moden yg mendesak nafsu gila mesti dilayani dgn enjoy.

Tanpa Nama berkata...

Orang segambut tu dah terai air tupai jantan?

t berkata...

Haram Jadah punya monolog
mengata kat orang nanti hang punya keturunan akan sangkut penyakit yang hang kata tu

Sulaiman Akhlakan berkata...

Rupanya zombie.

Sepatutnya dah tak guna hidup, tapi nak juga jadi PM.

adek yang jambu berkata...

Kekanda Husin yang dikasihi,
Dalam kesempitan sebegini,
Sudikan terima adekmu ini,
Sebagai pengganti,
Untuk menabur bakti,
Walaupun hanya menjadi pembancuh kopi,
Manalah tahu kot-kot ada rezeki,
Saya akan dilantik menjadi setiausaha peribadi,
Dan jika ini bisa terjadi,
Bolehlah ikut trip ke overseas,
Tetapi,
Janganlah pula kondo saya dikunjungi,
Bukannya bermaksud tidak sudi diliwati, (opss dilawati)
Tapi takutkan "PISANG BERBUAH DUA" kali.

Tanpa Nama berkata...

Kalau adik belum buang...

Tapi adik tak boleh bangun...

jadi boleh "nakal" ya...

Kes pun tak ada ya....

kakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Nurul Apomi Anwar Al-Juburi

Bahasa melambangkan bangsa

Tanpa Nama berkata...

sin sin ko nih pakat melagakan org2 melayu ko pun sama juga lah sini kiri kanan makan.podahhhh...ko sepupu dgn yahudi lah

Piggy Singh berkata...

Interview with Anwar taken from Malaysiakini:

Anwar Ibrahim today conceded that he had made a mistake in hiring Saiful Bukhari Azlan who has accused him of sodomising him.“It is a mistake in hindsight,” he lamented.According to him, Saiful was not employed as a full-time worker in his staff and as such there was no background checks done on him.Anwar explained that Saiful was first taken in as a party volunteer and was asked to be a driver.

“After weeks, he came slowly into the establishment. Until the day he left, he was still not a permanent member of the staff … We just pay him a part-time allowance,” said Anwar in a 30-minute interview at the PKR headquarters this morning.

Question from Malaysiakini:
Is there any truth that you took Saiful for trips overseas?
Answer from Anwar:
Yes, they take turns. (Personal aides) Ibrahim (Yaacob) went, Khalid Jaafar went, Saiful went, Rahimi (Osman) went. It depends, you know. I wouldn’t go into details.

***********

Can anybody smell something here, shaiful was not even a permenant staff until the day that he left, but he was given the confidence to follow Anwar for trips to overseas.

For a suspected mole from the begining, Azizah claimed that Saiful was just making coffee, later found to be Anwar’s pegawai peribadi, but I never knew THEY BOTH have been to overseas, eiiii…. geli!!!

Tanpa Nama berkata...

KALAU MENGATA ORANG MEMANG SEMUA ORG SUKA.... MUDAH MUGAHAN KETERUNAN HANG SEMUA SKALI... AKAN ADA YANG KENA FITNAH DASAT INI....

Tanpa Nama berkata...

INGAT HUSIN............
KIRI KANAN TU ADA YANG SEDANG MENULIS...BAIK KE BURUK AMALAN HANG...... MUNAJAT JA BIAR PIHAK BERWAJIB JLNKAN URUSANNYA.... DAN BIAR ALLAH TUNJUKKAN KEBENARAN....YANG BATIL TETAP AKAN DIENJAK KELUAR....! YANG BENAR PASTI AKAN TERBIT ITU JANJI ALLAH DOAKAN LAHHH SESAMA KITA.... HANG HUSIN....... AKU TAKUT ALLAH BALAS SELURUH KETRUNAN HANG OR TAKU NANTI DALAM KELUARAGA HANG SENDIRI FITNAH NIE BEBALIK KAT HANG....INGATLAHHHH!

hantutelur berkata...

Malang benar nasib kita dik, adakah ini balasan atas dosa-dosa kita? Itulah kau, pantang mendengar ungkapan "susceptible to anal intercourse'!

Tanpa Nama berkata...

anon 7.01pm,
kau nak marah pd husin pasal? kalau
dia kena fitnah mcm anwar apa dia susah..lahir tahun 1934 BxN (barang tak naik) dah, polis pun malas nak siasat, ini kes mcm m daud kilau juga la...

betul tak sin?

Pakcik din

Al-juburi berkata...

sin,
org PKR(pungkoq kena rogol) biasa la, bila kita kritik pak sheikh diaorang kata kita fitnah, tapi bila diaorang kata kat org lain , tak pulak dikatakan fitnah.

PUIIII!

Tanpa Nama berkata...

Inilah tanda2 Malaysia Dah Tak Selamat Lagi... Melayu bergaduh sesama sendiri...Bangsa lain akan ambik alih negeri...Padan muka kita sendiri...Husin Lepukyang mana mau lari?? ...Tulih la banyak lagi.

Nurul Apomi Anwar Al-Juburi berkata...

Apa nie gaduh2 bising2 nie...

Aku anak Anwar Al-Juburi tak kisah pun depa nak citer hal bapak aku. Padanlah muka bapak aku tu gatal sgt2 anu dia. Mak aku subur dan sihat lg pun dia masih tak puas gak. Dia gemar kemut keliling jantan punye. Kata dia betina takde power kuat. Inilah balasan Tuhan dicerca dan dijenakakan. Aku tumpang suka apa... Lagi lak aku AP Lembah Pantai sume org kenal. Camana bapak aku popular camtu gaklah aku popular. Dah sume org nak main kotor jomlah kita kotorkan politik Malaysia. Amacam?

Tanpa Nama berkata...

Apa laa Malaysia ni kolot.
Kat USA biasa laa benda nii.

Berkawan dengan Yahudi dan USA lagi best..Semua pakai pintu belakang.

Inilah cerita dunia, cerita yang tak akan mati.
Bila mati baru menyesal, tarak guna lagi.

Bila bala (Balasubramaniam), bawa cerita, habis dibalanya satu Malaysia.
Hamba menanti hari, bila bala sebenar akan mucul lagi.

Berita dari gunung berkata...

Cerita lama, bagi setengah orang adalah basi. Tapi aku tidak boleh lupa bagaimana Anwar melompat suka bila Rahim Melaka di kerjakan dulu.

Zahid hanya perlu membuka mulut saja, ayat-ayat yang keluar adalah ayat Anwar.

Itu belum cerita tentang macamana Arwah Ghafar "balik loi" (istilah pak kadiaq) dengan beg plastik (jabir rok rak) bila Anwar bersandiwara.

Untuk Anwar, semua orang memang macam tu la, masa kerjakan orang memang seronok.....

binsarjen berkata...

Seronok yer kalau mengata org kan...syok jer sampai lupa diri...utk al-juburi...aku nie bukan la org pkr apatah lagi menyokong anwar...tapi jgn la melampau2 mengata seolah2 memang sah korang nampak dgn mata kepala yg dia tu bersalah...mcam la dia dok liwat depan korang...penah ka korang tengok? kalau penah tgk maknanya ko pun satu kapal la sin...stakat dok dgr jgn la nak buat penilaian sendiri...
Kalau betul tu takpa la...tapi masih lagi berdosa sbb dok menjaja keaiban org...tapi kalau la tak betul...Masyallah...berdosa besar krn fitnah & menyebarkan fitnah...sedangkan dlm Islam sendiri utk menjatuhkan hukum bhw org berzina kena ada 4 saksi yg boleh dipercayai yg nampak dgn mata sendiri...
mesti ramai yg akan kata aku mesti penyokng kuat PKR atau anwar...terpulang la...yg penting aku takde langsung kaitan dgn PKR & tak penah jadi penyokong anwar...
aku cuma nak mengingatkan sesama saudara se agama supaya jgn terburu2 mengikut nafsu......kalau penah nampak & ada bukti kukuh...pegi la buat report polis...
tapi kalau tak tau apa2 & tak penah nampak apa2...diam adalah lebih baik dari dok brckp benda yg boleh mengundang dosa...wallahualam..

Tanpa Nama berkata...

aj juburi......tgk nickname pun dah tau keturunan miang main jubur punya.... biasa laaa tu kaaa aljuburi laaa katakan.........dah kena balun dan membalun jubur keterunannya... muhahahahaha...

wakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

nuckname al juburi....hehe cakap aje laaa kor tu mat juboq.... poen kor tak suka kan ???? muahahahaha... al juburi penjuburi juboq orang kejuboq dan terjuboq dijolok kejuburan aljuboq wakakakaka

jgn mareeeeeee haaaaa al juboq! nanti sin pejuboq hang plakkkkk :) terbarai juburrrrr mu..... :)

Tanpa Nama berkata...

Sin,
apa nak jadi dengan Negeri kita nie Sin..liwat kah atau romen kah... siapa nak kata atau tuduh menuduh...Raja sendiri banyak gundik.. dan lepas puas dihati gundiknya dipas kat pengawal peribadi... nie kan Anwar pulak...dah ler jadik Datuik dan ebrcucu... tak puas ke dengan isteri yang satu....! Malunya!! buat malu negeri Malaysia aje.. lelagi Pas itu seorang fanatik ISLAM.....

Tanpa Nama berkata...

Abg Sin, saya pinjam entry yg kali ini, untuk saya kongsi dengan teman di lain Blog...

Sekian